Wie is bekend in Enschede?

30-06-2025 13:17 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zo blij!!!!

Ik heb kaarten gewonnen voor het festival in het Volkspark aanstaande zaterdag.
Mijn dochter van 13 is enorm fan van Suzan en Freek. Ik had volgend jaar met
haar naar ze toe gewild. Tot het vreselijke nieuws kwam...Vrijdag hebben wij op de bank
met tranen gekeken naar het prachtige optreden bij Concert at Sea.

En nu blijkt dat ik gewoon kaarten voor aanstaande zaterdag heb gewonnen. Waar ze, als het goed is (als Freek zich goed voelt) ook bij zijn!

Nu kom ik uit Groningen en ben er niet bekend (mijn moeder heeft er wel jaren gewoond, vorig jaar overleden en dit voelt als een cadeautje van haar..).

Ik kan geen parkeerkaart meer kopen, dat was beperkt en is op. Ze schrijven ''kom op fiets, OV of parkeergarage in de buurt''.

Weet iemand waar ik dan het beste kan parkeren en dan met OV naar het Volkspark? Ik zie dat er verschillende parkeergarages zijn. Zou je dan een plek moeten/kunnen reservereren of moet je gewoon kijken waar plek is?
het wordt wel een latertje voor ons, nog weer terug naar huis 's nachts. Maar de kinderen kunnen wel slapen in de auto en het is in het weekend gelukkig.

Althans, als man en zoon ook mee gaan. Is zo'n festival geschikt voor een kind van bijna 11? Hij vind namelijk de bankzitters erg leuk. En ik zie dat er een K3 medley achtig iets komt.
Wij gaan werkelijk nooit naar dit soort festivals, vandaar dat ik niet goed weet wat ik kan verwachten. Kun je tussendoor het terrein af en weer op? Is er ergens gelegenheid om even te zitten tussendoor?
Ik vind het spannend maar ik heb er heel veel zin in! Wat ga ik mijn dochter blij maken als ze uit school komt!
yasmijn schreef:
30-06-2025 18:35
En anders parkeer je gratis in mijn straat, plusminus 20 min lopen naar het Volkspark.
Of bij mij. Hetzelfde.
Kletskous11 schreef:
30-06-2025 16:02
Ik ga denk ik toch voor de parkeergarage die ik vooraf kan reserveren.
Ik vind eigen vervoer dichtbij wel fijn. Vooral omdat het laat afgelopen is en de trein niet op ons wacht.
In eigen auto ben je ook sneller thuis dan met OV.
Dochter was heel blij.

En sorry dat ik het vroeg, voor degene die zich daaraan irriteert...
Q park is ook prima, kwartier wandelen. En lekker in het centrum.
Ik denk niet dat je het terrein af kan tussendoor, maar je kan op het terrein lekker wat eten en drinken en relaxen.
Dit festival is heel geschikt voor families met kinderen, de line up is daar ook voor gemaakt.
Heel veel plezier!
Datdachtikniet schreef:
30-06-2025 18:49
Of bij mij. Hetzelfde.
Ben jij mijn buurvrouw?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Heel erg geschikt voor kinderen vind ik. Vorig jaar met m'n dochter (10) geweest en was erg leuk. Vooraan is natuurlijk druk, maar er zijn heel veel plekken waar je het hoofdpodium goed kan zien en horen. Ook rustige plekken met veel gras.
yasmijn schreef:
30-06-2025 20:44
Ben jij mijn buurvrouw?
Ja, wij wonen bij elkaar om de hoek en hebben, dacht ik, 100 jaar terug weleens gemeet bij de Enschede meet.
Wat je ook nog kunt doen als je je zorgen maakt om het parkeren is dat je naar het Stadion van FC Twente rijdt (de Grolsch Veste), daar is meer dan genoeg parkeerplek en een treinstation waar vandaan je zo'n beetje elke 10 minuten de trein kan pakken naar centraal. Vanaf centraal is het dan nog een klein stukje lopen. (Trein terug gaat tot 00:30 's nachts)
Datdachtikniet schreef:
30-06-2025 22:23
Ja, wij wonen bij elkaar om de hoek en hebben, dacht ik, 100 jaar terug weleens gemeet bij de Enschede meet.
O! Begon jouw nick toen met een S?
Dan woon jij inderdaad om de hoek. :D
Dan zijn we elkaar vast wel eens tegengekomen bij de Jumbo.
Ik wandel ook weleens langs jouw huis.
Laylamum schreef:
30-06-2025 22:34
Wat je ook nog kunt doen als je je zorgen maakt om het parkeren is dat je naar het Stadion van FC Twente rijdt (de Grolsch Veste), daar is meer dan genoeg parkeerplek en een treinstation waar vandaan je zo'n beetje elke 10 minuten de trein kan pakken naar centraal. Vanaf centraal is het dan nog een klein stukje lopen. (Trein terug gaat tot 00:30 's nachts)
Da’s ook een goede tip. Van station Kennispark bij de Veste ben je met 4 minuten met Blauwnet op Enschede Centraal.
Laylamum schreef:
30-06-2025 22:34
Da’s ook een goede tip. Van station Kennispark bij de Veste ben je met 4 minuten met Blauwnet op Enschede Centraal.
Phlox24 schreef:
30-06-2025 13:27
Is het niet leuk om er echt een uitje met je dochter alleen van te maken incl. hotelovernachting in Enschede? Kies een hotel met parkeergelegenheid.
Inercity Hotel bij het Centraal Station

Ik Heb er ook altijd gewoond voor ik ben gaan samenwonen met vriendlief :)
floortje1996 schreef:
30-06-2025 22:51

Of hostel Little Monkey in de Stadsgravenstraat. Echt leuk.
floortje1996 schreef:
30-06-2025 22:51

yasmijn schreef:
30-06-2025 23:00
Nooit geweest wel van gehoord :)
@TO

vanaf het Intercity Hotel is het maar zo'n 5 minuten lopen naar het Volkspark
Q park gereserveerd. Ben ik zeker ve plek. Geen idee hoeveel mensen op zo'n festival af komen. Bij Q park mag je dan ook in en uitrijden tijdens je 24 uur reservering. Man neemt vishengel ook mee. Als hij (of hij en zoon) er klaar mee zijn, gaan zij hun eigen ding doen. Goede oplossing denk ik.

De optredens die zoom leuk vind, zitten allemaal in het begin.

We hebben er zin in!
Heel veel plezier TO. Ook voor je man en zoon, je kan heel mooi vissen in Enschede :D
Q park is bij het van Heekplein geloof ik.
Vlakbij het MST.
floortje1996 schreef:
01-07-2025 08:24
Q park is bij het van Heekplein geloof ik.
Vlakbij het MST.
Klopt.

Hartstikke leuk, TO, veel plezier in ons mooie Volkspark!
Zijn er ook mogelijkheden om even te zitten (behalve op de grond)?

Ik vind het ergens bijzonder, dat mijn moeder, die bijna precies een jaar geleden overleden is, in Enschede is opgegroeid.
En wij kaarten winnen waarvan de uitslag op haar verjaardag bekend werd gemaakt ...
Mijn vader zei dat zij vroeger vaak in het Volkspark waren, ook naar de kermis.
Kletskous11 schreef:
01-07-2025 11:28
Zijn er ook mogelijkheden om even te zitten (behalve op de grond)?

Ik vind het ergens bijzonder, dat mijn moeder, die bijna precies een jaar geleden overleden is, in Enschede is opgegroeid.
En wij kaarten winnen waarvan de uitslag op haar verjaardag bekend werd gemaakt ...
Mijn vader zei dat zij vroeger vaak in het Volkspark waren, ook naar de kermis.
Je kunt voordat je het Volkspark ingaat, nadat je geparkeerd hebt, de Oude Markt opgaan. Heel veel terrassen en gezelligheid
In het Volkspark zelf heb je Loetje met een groot terras.
Ik gok dat het heel erg druk is.
Je kan vanaf Qpark ook met de bus eventueel. Lijn1 vanaf Van Heekplein naar Universiteit Twente, die stopt bij de halte Volkspark. niet uitstappen bij centraal station de halte na Centraal station is Volkspark :) En inderdaad de oude markt is heel leuk, en bij het Volkspark zelf heb je Loetje.
Ik mis Enschede wel :D :)
TO, kijk eens hier:

https://indebuurt.nl/enschede/doen/in-h ... gn=sharing
yasmijn schreef:
03-07-2025 18:39
TO, kijk eens hier:

https://indebuurt.nl/enschede/doen/in-h ... gn=sharing
Dankjewel! Ik lees wel dingen waar ik geen weet van had dus enorm bedankt!
Kletskous11 schreef:
03-07-2025 21:55
Dankjewel! Ik lees wel dingen waar ik geen weet van had dus enorm bedankt!
👍🏻

Veel plezier! 🎼🎸🎵🎶

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven