Hoe zwaar is jouw leven vandaag

28-06-2025 11:47 319 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.

Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Strikje schreef:
01-07-2025 09:31
Oh zo herkenbaar.

Iedereen kijkt je inderdaad meewarig aan, terwijl alle ouders weten hoe kinderen kunnen zijn op die leeftijd. Ik heb het ook wel eens gehad en dan keken mensen ook op die manier, maar iedereen die kinderen heeft, kent dat soort buien!

Hopelijk is hij bijgedraaid straks.

O ja en sommigen houden het niet alleen bij kijken maar komen ook er nog even mee bemoeien. Pleur op!
Senseo schreef:
01-07-2025 09:44
Ik wil ook even mee zeuren. Ik ben al sinds 1 januari ziek, ze dachten dat ik iets anders had, maar toen bleek ik kanker te hebben. Het ging allemaal heel snel, operatie, chemo en nu ben ik bezig met de laatste chemo. Het is gelukkig allemaal "goed" gegaan en ik voel mij wel goed. Alleen mentaal zit ik er sinds deze week helemaal doorheen. Ik ben bang voor de toekomst, de dood enz. En dan is het ook nog eens zo warm, waar ik slecht tegen kan. Omdat ik op zich overal goed doorheen rol, denkt iedereen dat ik er wel weer ben. Mijn kinderen hebben zich weer in de mijn-moeder-verzorgt-mij-wel-rol laten glijden, ik sta overal alleen voor of moet het vragen, wat ik heel lastig vind. Vrienden "vergeten" mij ook, de eerste schrik is er vanaf, het leven gaat door. En als ik mijzelf niet meld, dan denken ze ook niet meer aan mij. Pffff, ik voel mij zo alleen. Ik heb mijn hele leven bijna fulltime gewerkt, ik verveel mij stierlijk thuis. Ik mag nog niet werken van de bedrijfsarts, rustig aan.. rustig aan.

Ik heb mij net maar opgegeven voor vrijwilligerswerk, eens zien of ik daar wel voldoening uit kan halen.

Herkenbaar allemaal, senseootje (ook ziek, zonder verbetering) Het kan aardig eenzaam zijn. Wat je dan weer niet hardop uitspreekt want dan ben je een zeikerd.
VGM1980 schreef:
01-07-2025 09:46
O ja en sommigen houden het niet alleen bij kijken maar komen ook er nog even mee bemoeien. Pleur op!

Ja, waarom doen mensen dat toch? Bemoei je niet met een ouder die een kind heeft met een driftbui. Of bied hooguit even hulp aan, als die ouder dat nodig heeft.
VGM1980 schreef:
01-07-2025 09:49
Herkenbaar allemaal, senseootje (ook ziek, zonder verbetering) Het kan aardig eenzaam zijn. Wat je dan weer niet hardop uitspreekt want dan ben je een zeikerd.
Ziek zijn is heel eenzaam :hug: voor jou en voor Senseo.
Maar mensen gaan voorbij
Vandaag een heerlijke vrije dag!, maar ik moet wel voor een vergadering, midden op de dag, 2(!) uur terugkomen 😡
ZomerVlinder schreef:
01-07-2025 10:40
Vandaag een heerlijke vrije dag!, maar ik moet wel voor een vergadering, midden op de dag, 2(!) uur terugkomen 😡
Dan is dat niet vrij! Balen, zeg.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Senseo, sterkte en houd moed! 🌻
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Strikje schreef:
01-07-2025 09:31
Oh zo herkenbaar.

Iedereen kijkt je inderdaad meewarig aan, terwijl alle ouders weten hoe kinderen kunnen zijn op die leeftijd. Ik heb het ook wel eens gehad en dan keken mensen ook op die manier, maar iedereen die kinderen heeft, kent dat soort buien!

Hopelijk is hij bijgedraaid straks.
Ook als je geen kinderen hebt, weet je dat ze wel eens van dat soort buien hebben. Kijken mensen ook echt meewarig? Ik zou vast ook kijken, bij zoveel geluid gaat dat toch automatisch, maar ik hoop dat dan mijn blik iets uitstraalt van "sterkte, zo warm en dan ook nog een driftige peuter". Hulp aanbieden zal ik niet zo snel doen, ik ben helemaal niet goed met kinderen.
Senseo :hug:
Pieremachochel
Het voelt heel dubbel om te klagen over futiliteiten na te lezen over ernstige ziekte, sterkte voor jullie!

Toch maar even: ik vond het straks even zwaar. Ik had vanochtend vroeg toen het nog redelijk was qua temperatuur de schuifdeur en de ramen boven open gezet. Toen ik naar mijn bedrijf ging, alles dicht gedaan om het beetje koele binnen te houden. Ik trok het gordijn in de keuken dicht en het raakte een van de siroopflessen van mijn zoon die daar op een keukenkast staan. Pats, kapot, alles alles onder die smerige, kleverige siroop. Het grote raam van de schuifpui, het gordijn, de vloer naast onder de plakzooi ook nog onder het glas. Het ergste is nog dat daar ook een convectorput is, daar staat die keukenkast deels overheen. De siroop droop tussen de latjes door op horgaas dat wij daaronder hebben liggen, maar ook door dat gaas heen. Ik vrees dat ze me aan het eind van de straat hebben kunnen horen vloeken en tieren. Ik kan goed tegen de hitte maar na deze schoonmaakklus droop het zweet me van de kop.
Verder moet ik de hele dag en avond en waarschijnlijk een deel van de nacht werk doen waar ik geen zin in heb. En morgen ook nog.
Zo, lucht wel op om even te zeiken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ yella78, idd na ernstige ziektes is dit heel wat anders, maar toch...klein leed is ook leed
Ik zag het voor mij die siroop in de convector put , wat een ellende, zou ik ook erg de pest over in hebben hoor
Goede dienst strakjes!
Yella78 schreef:
01-07-2025 11:12
Het voelt heel dubbel om te klagen over futiliteiten na te lezen over ernstige ziekte, sterkte voor jullie!

Neehoor, ik heb het juist geopend om te zeiken over stomme dingen. Dat houdt het juist allemaal weer even luchtig en simpel.
Ik stond net gehurkt om wat takken van een struik te knippen. Knip ik een gat in mn jurk :frusty:
Mijn medische situatie houd ik toch liever voor mezelf.
anna75 wijzigde dit bericht op 02-07-2025 20:36
89.43% gewijzigd
Ars longa, vita brevis
Sterkte Senseo en VGM1980
VGM1980 schreef:
01-07-2025 11:39
Ik stond net gehurkt om wat takken van een struik te knippen. Knip ik een gat in mn jurk :frusty:
:HA:
Ars longa, vita brevis
Kreeg net een astma aanval en dat is niet handig met mond vol water en beker water in mijn hand, uche uche proest en ja hoor alle water over me heen op kantoor. Broek nat. Verkoelend is het wel.

Systemen liggen er ook uit tijdens drukste dag van de maand.

Lekker bezig.
Yella78 schreef:
01-07-2025 11:12

Toch maar even: ik vond het straks even zwaar. Ik had vanochtend vroeg toen het nog redelijk was qua temperatuur de schuifdeur en de ramen boven open gezet. Toen ik naar mijn bedrijf ging, alles dicht gedaan om het beetje koele binnen te houden. Ik trok het gordijn in de keuken dicht en het raakte een van de siroopflessen van mijn zoon die daar op een keukenkast staan. Pats, kapot, alles alles onder die smerige, kleverige siroop. Het grote raam van de schuifpui, het gordijn, de vloer naast onder de plakzooi ook nog onder het glas. Het ergste is nog dat daar ook een convectorput is, daar staat die keukenkast deels overheen. De siroop droop tussen de latjes door op horgaas dat wij daaronder hebben liggen, maar ook door dat gaas heen. Ik vrees dat ze me aan het eind van de straat hebben kunnen horen vloeken en tieren. Ik kan goed tegen de hitte maar na deze schoonmaakklus droop het zweet me van de kop.
Verder moet ik de hele dag en avond en waarschijnlijk een deel van de nacht werk doen waar ik geen zin in heb. En morgen ook nog.
Zo, lucht wel op om even te zeiken.
Wat vervelend Yella! Ik zou verhuizen.
:-P
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik mag eigenlijk ook zeker niet klagen want ik hoef vandaag niet te werken in de hitte. Heb ik heel veel geluk mee. Maar iets anders kan ik nu ook niet doen vanwege diezelfde hitte. Het is in de tuin niet eens uit te houden, dus nu zit ik de hele dag binnen. En uitgerekend vandaag ongesteld zijn is al helemaal ruk.
huismuis
Ik had dus vrij genomen, een week lang toegeleefd naar een dagje strand in mn eentje.
Kwallen.
Gat-ver-damme.
En het is te warm voor strand zonder water.
Dus. Thuis voor de ventilator.
Helemaal oke natuurlijk, maar ik baal als een stekker.
Oh, dat is balen!

Ik ben aan het werk, tis hier 30 graden, dus ik doe het erg rustig aan.
Ik lig net twee minuten op de bank met de ventilator op orkaankracht en gelijk moeten zowel de kat als de hond op mij liggen. Ernaast is niet goed, het moet met alle geweld op mij. Dus lig ik hier met twee bontjasjes op mij alsnog te smelten.
LemoosGaatDoor schreef:
01-07-2025 12:40
Ik lig net twee minuten op de bank met de ventilator op orkaankracht en gelijk moeten zowel de kat als de hond op mij liggen. Ernaast is niet goed, het moet met alle geweld op mij. Dus lig ik hier met twee bontjasjes op mij alsnog te smelten.
Dat is zwaar, maar ook wel weer heel schattig. :heart:
Avocadeau schreef:
01-07-2025 12:31
Ik had dus vrij genomen, een week lang toegeleefd naar een dagje strand in mn eentje.
Kwallen.
Gat-ver-damme.
En het is te warm voor strand zonder water.
Dus. Thuis voor de ventilator.
Helemaal oke natuurlijk, maar ik baal als een stekker.
Ik hoor en lees meerdere mensen over kwallen. Ook over soorten die ze nog niet eerder gezien hebben. Brrrr....

Balen voor jou! :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven