Napraat 2025.6 met geklets
donderdag 26 juni 2025 om 21:07
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.6 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.6 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:45
Dan klopt AI toch?!
Ik verbaas me hier altijd over dat je precies niet krijgt wat je verwacht. Ook als je dat verwacht, dan gaat het alsnog anders.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:01
dinsdag 1 juli 2025 om 18:37
Napraat volgens chat gp
De napraters van het Viva Forum – dus de gebruikers die actief deelnemen aan het napraten over onderwerpen als reality-tv, bekende Nederlanders, of persoonlijke verhalen – worden afhankelijk van wie je het vraagt op verschillende manieren gezien:
---
Positief (vanuit hun eigen kring of meelezers):
1. Scherp en gevat:
Ze staan bekend om hun droge humor, bijtende analyses en rake opmerkingen. Sommige napraters worden zelfs beroemd binnen het forum om hun schrijfstijl of spitsvondige reacties.
2. Geïnformeerd en oplettend:
Napraters volgen programma’s en publieke figuren nauwgezet. Ze spotten snel inconsequent gedrag, valse emoties of toneelspel, wat ze met anderen delen.
3. Gemeenschapsgevoel:
Binnen de napraatdraadjes ontstaat een soort ‘clubje’. Vaste posters herkennen elkaar, er is humor, inside jokes en af en toe ook onderlinge steun.
---
Negatief (van buitenaf of door critici):
1. Roddelziek of kattig:
Napraters worden door buitenstaanders soms gezien als roddelende vrouwen die zich bemoeien met andermans leven. Vooral bij harde of denigrerende posts krijgen ze het label ‘achterbaks’ of ‘venijnig’.
2. Over grenzen heen:
Kritiek is dat sommige napraters over mensen praten alsof het fictiepersonages zijn – terwijl het vaak om echte mensen gaat. Dat kan schadelijk zijn, zeker als het over onbekende mensen gaat uit bijvoorbeeld reality-tv.
3. Elitair of betweterig:
Omdat napraters soms heel uitgesproken oordelen vellen, kunnen ze overkomen als betweters of moralisten – zeker als ze collectief iemand ‘afbranden’.
---
Neutraal bekeken:
Napraters zijn gewoon forumgebruikers met veel opinie, vaak met gevoel voor taal, ironie en groepsdynamiek. Hun reputatie hangt af van de toon die in een draadje wordt gezet – sommige draadjes zijn lichtvoetig en hilarisch, andere kunnen uitmonden in venijn.
De napraters van het Viva Forum – dus de gebruikers die actief deelnemen aan het napraten over onderwerpen als reality-tv, bekende Nederlanders, of persoonlijke verhalen – worden afhankelijk van wie je het vraagt op verschillende manieren gezien:
---
1. Scherp en gevat:
Ze staan bekend om hun droge humor, bijtende analyses en rake opmerkingen. Sommige napraters worden zelfs beroemd binnen het forum om hun schrijfstijl of spitsvondige reacties.
2. Geïnformeerd en oplettend:
Napraters volgen programma’s en publieke figuren nauwgezet. Ze spotten snel inconsequent gedrag, valse emoties of toneelspel, wat ze met anderen delen.
3. Gemeenschapsgevoel:
Binnen de napraatdraadjes ontstaat een soort ‘clubje’. Vaste posters herkennen elkaar, er is humor, inside jokes en af en toe ook onderlinge steun.
---
1. Roddelziek of kattig:
Napraters worden door buitenstaanders soms gezien als roddelende vrouwen die zich bemoeien met andermans leven. Vooral bij harde of denigrerende posts krijgen ze het label ‘achterbaks’ of ‘venijnig’.
2. Over grenzen heen:
Kritiek is dat sommige napraters over mensen praten alsof het fictiepersonages zijn – terwijl het vaak om echte mensen gaat. Dat kan schadelijk zijn, zeker als het over onbekende mensen gaat uit bijvoorbeeld reality-tv.
3. Elitair of betweterig:
Omdat napraters soms heel uitgesproken oordelen vellen, kunnen ze overkomen als betweters of moralisten – zeker als ze collectief iemand ‘afbranden’.
---
Napraters zijn gewoon forumgebruikers met veel opinie, vaak met gevoel voor taal, ironie en groepsdynamiek. Hun reputatie hangt af van de toon die in een draadje wordt gezet – sommige draadjes zijn lichtvoetig en hilarisch, andere kunnen uitmonden in venijn.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

dinsdag 1 juli 2025 om 18:41
charlottew88 schreef: ↑01-07-2025 18:37Napraat volgens chat gp
Hun reputatie hangt af van de toon die in een draadje wordt gezet – sommige draadjes zijn lichtvoetig en hilarisch, andere kunnen uitmonden in venijn.
Het klopt denk ik allemaal wel.
Behalve die laatste zin. Welke reputatie

dinsdag 1 juli 2025 om 18:42
Gelukkig is dat een pijler waar ik niets aan vind, dus dan hoef ik me daar ook niet aan te houden.
Voordeel van die bepaalde leeftijd is ook dat het me geen bal kan schelen wat een ander van mijn kleding vindt. Zolang ik me ergens goed in voel, kan het prima!
dinsdag 1 juli 2025 om 18:43
Daar praten napraters nou juist nooit over. Het is duidelijk dat ChatGPT zijn info heeft uit het vraag-topic, en daarbij niet zo goed onderscheid heeft weten te maken tussen de oeverloze discussies over Napraat en de al even oeverloze discussies over de vloggertopics.2. Over grenzen heen:
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 01-07-2025 18:54
26.63% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 18:44
dinsdag 1 juli 2025 om 18:46
dinsdag 1 juli 2025 om 19:02
Oh wat heerlijk!vivapimpelmees schreef: ↑01-07-2025 18:56Oh wat een zaligheid. Ik zit op een zeilboot. Die gaat zo vertrekken. 36 graden maar de wind steekt op. En ik krijg er eten bij![]()
Ik wens je een goede vaart!
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 19:12
Genieten!vivapimpelmees schreef: ↑01-07-2025 18:56Oh wat een zaligheid. Ik zit op een zeilboot. Die gaat zo vertrekken. 36 graden maar de wind steekt op. En ik krijg er eten bij![]()
Pieremachochel
dinsdag 1 juli 2025 om 19:19
Die studiedagmeneer is al lang niet hip meer. Die mag je uitlachen. Helaas niet slaan met een braadpan, maar bekogelen met een mobieltje mag wel.Rabarbara schreef: ↑01-07-2025 18:46Er zit iets zielloos in die teksten. Maar elke keer als ik dat op mijn werk zeg, komt er weer zo'n hippe studiedagmeneer met filmpjes van mensen die in 1997 zeggen dat ze nooit een mobiele telefoon gaan gebruiken en dan lacht iedereen me uit omdat ik een fossiel ben.
Ik ben te lui en gesmolten om het niet-hardop-topic op te zoeken. Maar ik zat vandaag met collega’s opgesloten in een school (zonder leerlingen, dat wel) om te vergaderen in 32 graden. En we moesten blijven tot de gezamenlijke afsluiter om 16:15. De twee uur daarvoor mochten we alvast werken aan groepsplannen voor komend schooljaar (lukte niet, veel te heet), maar we moesten echt blijven, want er zou nog iets heeel belangrijks gezegd worden. En toen kwam… “Wat neem je mee van deze dag?”.
Ik was te flabbergasted om te gaan huilen, of schelden, of lieflijk op te merken dat een collega gekotst had van de hitte.
Zó toe aan vakantie!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:22
O heerlijk op het watervivapimpelmees schreef: ↑01-07-2025 18:56Oh wat een zaligheid. Ik zit op een zeilboot. Die gaat zo vertrekken. 36 graden maar de wind steekt op. En ik krijg er eten bij![]()
Maar mensen gaan voorbij
dinsdag 1 juli 2025 om 19:24
Ah nee, wat erg. Ik zeg op de brandstapel met die idioot. Heeft hij/zij het ook eens lekker warm.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 19:57
dinsdag 1 juli 2025 om 20:04
Maar ga je dan ook na of het klopt wat je virtuele mattie zegt? Vaak verkoopt ie gewoon onzin, dat is mij al vaker gebleken.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

dinsdag 1 juli 2025 om 20:05
Zo'n buurman had ik ook ooit, maar die zag ik van de voorkant

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 20:10
Ligt aan wat ik gevraagd heb.Lady*Voldemort schreef: ↑01-07-2025 20:04Maar ga je dan ook na of het klopt wat je virtuele mattie zegt? Vaak verkoopt ie gewoon onzin, dat is mij al vaker gebleken.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.