Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive

dinsdag 1 juli 2025 om 22:32
Wtf vul jij allemaal in voor mij?
Ik voel mijzelf bezwaard als ik de allergoedkoopste dingen wegkaap, terwijl ik prima iets meer kan betalen. Ik leg helemaal niemand anders iets op. Ik vraag alleen of meer mensen hetzelfde denken als ik. En dat is blijkbaar niet zo, prima. Waar ergens zie je dat ik mijn mening als algemeen geldend wil invoeren of zo?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2025 09:58
Reden: quote verwijderd
33.02% gewijzigd

dinsdag 1 juli 2025 om 22:33
Ik schrijf nergens dat ik dat helemaal geweldig vind van mezelf, en ik heb het helemaal niet over zielige arme sloebers. Ik vind je interpretatie heel erg naar en ontzettend niet hoe ik ben.
38.57% gewijzigd
dinsdag 1 juli 2025 om 22:47
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en die mensen bestaan ook. Ik denk echter, maar dat is mijn invulling, dat Marianneke meer het type is dat veel te veel nadenkt over van alles en daarom dan bedacht heeft dat er vijftien minuten nadat zij de afgeprijsde roerbakgroente en kipfilet uit de afprijzingsbak haalt er een wanhopige bijstandsmoeder aankomt die nu haar kinderen geen gezonde maaltijd kan voorzetten omdat iemand met genoeg geld wel zin had in een lekker koopje.
Ik herken die denkwijze wel, want ik heb hem soms ook. Maar dan denk ik aan al die keren dat ik vroeger iets niet kreeg, omdat er geen geld voor was en dan neem ik het toch gewoon mee.
18.56% gewijzigd
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 1 juli 2025 om 22:51
Gierige actie van mezelf: ik werd boos op mijn kind omdat ze Rivella aangebroken had (welke puber drinkt Rivella als er ook 4 soorten Fanta is, én cola én drie soorten Karvan Cevitam) omdat ik die bewaar voor Oom-Koos-met-diabetes. Want Rivella is belachelijk duur. En toen dacht ik: waarom word ik hier nou zo boos om, dan koop ik toch gewoon een nieuwe fles voor Oom Koos en verstop die achter de stofzuiger. Het zal wel door de hitte komen.
dinsdag 1 juli 2025 om 22:53
3 euro valt wel mee toch?Rabarbara schreef: ↑01-07-2025 22:51Gierige actie van mezelf: ik werd boos op mijn kind omdat ze Rivella aangebroken had (welke puber drinkt Rivella als er ook 4 soorten Fanta is, én cola én drie soorten Karvan Cevitam) omdat ik die bewaar voor Oom-Koos-met-diabetes. Want Rivella is belachelijk duur. En toen dacht ik: waarom word ik hier nou zo boos om, dan koop ik toch gewoon een nieuwe fles voor Oom Koos en verstop die achter de stofzuiger. Het zal wel door de hitte komen.
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 1 juli 2025 om 22:55
Ik vind dat enorm duur voor matige frisdrank.
woensdag 2 juli 2025 om 00:35
Volgens is het ook alleen háár interpretatie, want je schreef helemaal niets om "onpasselijk van te worden". Laat gaanMarianneke schreef: ↑01-07-2025 22:33Ik schrijf nergens dat ik dat helemaal geweldig vind van mezelf, en ik heb het helemaal niet over zielige arme sloebers. Ik vind je interpretatie heel erg naar en ontzettend niet hoe ik ben.

woensdag 2 juli 2025 om 07:20
Ik snap je wel hoor. Ik had het in het begin ook net alsof ik iets koop waardoor een ander die het echt nodig heeft misgrijpt.Marianneke schreef: ↑01-07-2025 22:33Ik schrijf nergens dat ik dat helemaal geweldig vind van mezelf, en ik heb het helemaal niet over zielige arme sloebers. Ik vind je interpretatie heel erg naar en ontzettend niet hoe ik ben.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 2 juli 2025 om 08:59
Dat schrijft ze helemaal nergens. En ze heeft het ook nergens over zielige arme sloebers. Allemaal invulling van jouw kant, en dan niet van de aangename soort ook nog.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2025 09:59
41.43% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 09:17
Helemaal mee eens.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 08:59Dat schrijft ze helemaal nergens. En ze heeft het ook nergens over zielige arme sloebers. Allemaal invulling van jouw kant, en dan niet van de aangename soort ook nog.
En ik vind het jammer als je door die ene opmerking van Lemon op anoniem gaat, Marianneke. Ik vind het goed dat je er even over nadenkt. Ik pak soms zelf een aanbieding of afprijzing zonder daar lang en diep over na te denken (beperk mij dan wel tot 1 of 2 artikelen), maar ben er niet afhankelijk van en had het eigenlijk nooit zo bekeken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 juli 2025 om 09:44
Baggal schreef: ↑01-07-2025 13:10In je laatste pyjama zitten geen zakken natuurlijk, dus je kan er maar beter gewoon van leven als je die ruimte hebt.
Mijn vader heeft dusdanig zuinig geleefd dat mijn moeder zich thans geconfronteerd ziet met een huis waar van alles aan moet gebeuren (denk aan avocado groene en poep bruine badkamers) . En de erfbelasting houdt daar geen rekening mee… dus dit was gewoon ontzettend onhandige zet die voortkwam uit pure zuinigheid op de verkeerde manier.

Ik maak gebruik van kortingen als die er zijn, ik denk er niet echt over na of ik iets achter moet laten voor een ander.
Ik koop eigenlijk geen kleding tweedehands, er hangt zelden iets bij dat ik leuk vind én in mijn maat is. Dus ik vind het teveel gedoe. Bij een gewone winkel loop ik er al te vaak tegenaan dat mijn standaardmaat op is. Maar er zijn genoeg andere dingen waarbij ik tweedehands prima vind, zoals boeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 2 juli 2025 om 10:06
Inderdaad vreemde gedachtegang. Waarom zou Oom Koos het wel mogen drinken en je kind niet?Rabarbara schreef: ↑01-07-2025 22:51Gierige actie van mezelf: ik werd boos op mijn kind omdat ze Rivella aangebroken had (welke puber drinkt Rivella als er ook 4 soorten Fanta is, én cola én drie soorten Karvan Cevitam) omdat ik die bewaar voor Oom-Koos-met-diabetes. Want Rivella is belachelijk duur. En toen dacht ik: waarom word ik hier nou zo boos om, dan koop ik toch gewoon een nieuwe fles voor Oom Koos en verstop die achter de stofzuiger. Het zal wel door de hitte komen.
Onze kinderen drinken ook liever Rivella dan cola of fanta. Rivella is veel minder zoet. Je kunt toch ook uitleggen dat kind deze fles mag opdrinken komende dagen en dat de volle fles voor oom bewaard blijft?
woensdag 2 juli 2025 om 10:08
Hoezo matig? Ik vind dat lekkerder dan cola. En cola is toch ook duur? Maar denk dat je het duur vindt omdat je het zelf niet zo lekker vindt misschien? Zo vind ik bier of wijn ook altijd zonde van het geld, omdat ik er zelf niks mee heb. Maar koop het wel voor degenen die het drinken. Denk dat het er ook aan ligt of je er zelf plezier aan beleeft?
woensdag 2 juli 2025 om 10:14
Ligt er ook aan hoe ze afprijzen. Sommige supermarkten doen er een sticker op van 30 of 50% korting, terwijl dezelfde spullen (zonder korte houdbaarheid) in de bonus zijn met 50% korting. Tja. Dat is niet handig.
Hier in de supermarkt wordt voor openingstijd alles nagekeken en zijn vooral groenten en fruit 1€. Gisteren twee bakken kersen meegenomen. Had verwacht dat de helft wat aan de oude kant zouden zijn, er zat niet 1 kers bij waar wat mis mee was. Maar ook van die duurdere verspakketten voor 1 euro. Ik vind dat altijd leuk om daartussen te kijken. Blauwe bessen vind ik bijv vaak erg duur. Maar liggen er regelmatig, 500g voor 1 euro.
woensdag 2 juli 2025 om 10:24
Ach, ik snap het wel. Er zijn hier in huis ook wel wat "verboden producten" soms. Dan ligt er bijvoorbeeld dure biologische mozzarella in de koelkast voor bij een gerecht later die week en dan gebruikt één van de pubers vervolgens de hele bol voor één tosti. Dan grijp je mis bij het koken of je zit met de goedkopere "prima voor een tosti-mozzarella". En ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar hier hebben de pubers nog weleens de neiging om al het nieuwe of "anders dan anders" dat in huis is uit te proberen, dat heeft een soort onweerstaanbare aantrekkingskracht ofzo, waardoor je dus of ineens helemaal misgrijpt bij het koken of te weinig hebt of in het slechtste geval een deel in de prullenbak is beland want "toch niet zo lekker". Dus ze mogen onbeperkt dingen pakken, er is meer dan genoeg, maar van sommige dingen moeten ze eerst even vragen of dat kan. Kan me voorstellen dat dat ook bij zo'n fles Rivella geldt.
woensdag 2 juli 2025 om 10:31
Ze lust Rivella helemaal niet zo graag. Als ze er gek op zou zijn, zou ik het wel vaker kopen. Uiteraard heeft ze de hele fles leeggedronken. Ik vond het ook kinderachtig van mezelf, dat was het hele ding dus.apiejapie schreef: ↑02-07-2025 10:06Inderdaad vreemde gedachtegang. Waarom zou Oom Koos het wel mogen drinken en je kind niet?
Onze kinderen drinken ook liever Rivella dan cola of fanta. Rivella is veel minder zoet. Je kunt toch ook uitleggen dat kind deze fles mag opdrinken komende dagen en dat de volle fles voor oom bewaard blijft?
woensdag 2 juli 2025 om 10:33
Ja, zo is het hier ook. Mijn dochters lunchen graag warm (ze wonen dichtbij school) en ik vind het heel prima dat ze pasta koken, tosti's bakken, ik voorzie daar graag in en ik vind het fijn dat ze zo zelfredzaam zijn. Maar als ik bedacht had gehaktballen te maken en ze hebben mijn biologische rundergehakt door de tortellini geflikkerd, dan ben ik toch even sneu. En het zijn echt geen enorme bedragen en we hebben geld en het is goed dat ze geen chips eten en dat is allemaal zo, maar dat de inhoud van mijn koelkast geen statisch gegeven is, is voor mij wel wennen.meisje85 schreef: ↑02-07-2025 10:24Ach, ik snap het wel. Er zijn hier in huis ook wel wat "verboden producten" soms. Dan ligt er bijvoorbeeld dure biologische mozzarella in de koelkast voor bij een gerecht later die week en dan gebruikt één van de pubers vervolgens de hele bol voor één tosti. Dan grijp je mis bij het koken of je zit met de goedkopere "prima voor een tosti-mozzarella". En ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar hier hebben de pubers nog weleens de neiging om al het nieuwe of "anders dan anders" dat in huis is uit te proberen, dat heeft een soort onweerstaanbare aantrekkingskracht ofzo, waardoor je dus of ineens helemaal misgrijpt bij het koken of te weinig hebt of in het slechtste geval een deel in de prullenbak is beland want "toch niet zo lekker". Dus ze mogen onbeperkt dingen pakken, er is meer dan genoeg, maar van sommige dingen moeten ze eerst even vragen of dat kan. Kan me voorstellen dat dat ook bij zo'n fles Rivella geldt.
woensdag 2 juli 2025 om 10:42
Slecht nieuws: hier werd dat alleen maar erger.
In hoeveelheden waarbij je je afvraagt of er stiekem een beer of een heel gezin onder het bed verstopt is.
Als als het eindelijk doordringt dat het niet oké is om alle chips op te eten en de lege zak terug te zetten, blijkt de geboekte vooruitgang ‘drie chipjes in een verder lege zak in de kast’ te zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 2 juli 2025 om 10:43
Dat is inderdaad ongelooflijk irritant. Hier zijn ook producten die ze vrij mogen pakken, maar ook waar ze eerst even om moeten vragen of dat speciaal voor een gerecht gekocht is. Zo eet zoon graag een hele basilicumplant als snack (grappig gezicht) of knaagt aan een spitskool. Helemaal prima, maar soms is het wel meegebracht om een gerecht mee te maken. Na een paar keer irritatie hebben we daar afspraken over gemaakt. Maar misgrijpen op ingrediënten is ontzettend irritant!meisje85 schreef: ↑02-07-2025 10:24Ach, ik snap het wel. Er zijn hier in huis ook wel wat "verboden producten" soms. Dan ligt er bijvoorbeeld dure biologische mozzarella in de koelkast voor bij een gerecht later die week en dan gebruikt één van de pubers vervolgens de hele bol voor één tosti. Dan grijp je mis bij het koken of je zit met de goedkopere "prima voor een tosti-mozzarella". En ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar hier hebben de pubers nog weleens de neiging om al het nieuwe of "anders dan anders" dat in huis is uit te proberen, dat heeft een soort onweerstaanbare aantrekkingskracht ofzo, waardoor je dus of ineens helemaal misgrijpt bij het koken of te weinig hebt of in het slechtste geval een deel in de prullenbak is beland want "toch niet zo lekker". Dus ze mogen onbeperkt dingen pakken, er is meer dan genoeg, maar van sommige dingen moeten ze eerst even vragen of dat kan. Kan me voorstellen dat dat ook bij zo'n fles Rivella geldt.
woensdag 2 juli 2025 om 10:43
Haha ja Rabarbara, ik vond dat ook lastig, toen ik van wonen in mijn eentje, naar wonen met iemand met drie pubers ging. En twee van die drie zijn inderdaad ook nogal van het maken van een uitgebreide lunch. Gelukkig werd mijn man het met het groeien van de kookexperimenten van de kinderen ook snel zat om tijdens het koken nog even naar AH te moeten voor product X waarnaar we misgrepen, dus nu komt het gelukkig bijna niet meer voor. En dan heb ik ook nog wat producten die ik vanwege dieet beter wel/niet kan eten, dus dat leidde wel tot een bakje in de koelkast waar alleen ik aan mag komen. Het zij zo, ik geloof niet dat ze hierdoor enorm beperkt worden.
woensdag 2 juli 2025 om 10:44
feow schreef: ↑02-07-2025 10:42Slecht nieuws: hier werd dat alleen maar erger.
In hoeveelheden waarbij je je afvraagt of er stiekem een beer of een heel gezin onder het bed verstopt is.
Als als het eindelijk doordringt dat het niet oké is om alle chips op te eten en de lege zak terug te zetten, blijkt de geboekte vooruitgang ‘drie chipjes in een verder lege zak in de kast’ te zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in