Heet heet zweet zweet
dinsdag 1 juli 2025 om 16:27
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 08:28
Dan woon je net iets noordelijker dan ik. Ik zag dat het in Alkmaar even regende.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 juli 2025 om 08:32
Zo ver heb ik nog niet gekeken.
Ik blijf nog even in onwetendheid.
Edit: toch maar ff gekeken, hier nog maar 17 graden vanavond.
Maar: als het buiten eenmaal koeler is dan binnen (hier rond 19 uur) kun je iig alles openzetten en dat is al beter dan gisteren.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 juli 2025 om 08:34
Ik ben benieuwd of het gaat regenen vanavond. Met nu 25% kans lijkt het toch niet door te gaan.
Gister ging het binnen goed met een ventilator in de woonkamer bleef het rond de 26 graden waar het buiten 36 graden was (en het gevoel alsof er een föhn op je staat te blazen). Mijn katten vinden de fan ook erg lekker. Al is er 1 erg eigenwijs.
Er werd gevraagd wat er word gegeten. Ik heb een aantal wraps gemaakt met kipfilet en sla enzo. Makkelijk en fris. Ook lekker voor een lunch.
Gister ging het binnen goed met een ventilator in de woonkamer bleef het rond de 26 graden waar het buiten 36 graden was (en het gevoel alsof er een föhn op je staat te blazen). Mijn katten vinden de fan ook erg lekker. Al is er 1 erg eigenwijs.
Er werd gevraagd wat er word gegeten. Ik heb een aantal wraps gemaakt met kipfilet en sla enzo. Makkelijk en fris. Ook lekker voor een lunch.
woensdag 2 juli 2025 om 08:35
woensdag 2 juli 2025 om 08:43
Ik denk dat hun lijf anders werkt. Ik functioneer ook niet echt lekker nu, maar heb met kou dan weer niet zo'n moeite en daar kunnen anderen weer lastig mee omgaan.
woensdag 2 juli 2025 om 08:46
Met kou heb ik totaal geen moeite. Maar het verschil daarmee is dat je je tegen kou kunt kleden.
Met hitte is het qua uitkleden wel klaar op een gegeven moment, en dan blijft alsnog heet heet, zweet zweet, in m'n reet reet.
Ook een Pluviofiel
woensdag 2 juli 2025 om 08:54
Ik functioneer zowel met kou als met warmte niet. Ik heb een spier'ziekte' (tussen aanhalingstekens, omdat het meer een spier-aandoening is), waardoor ik zowel bij kou als bij warmte meer pijn en spierzwakte heb.
Ik ben dus zowel bij het zomerhaterstopic als bij het winterhaterstopic niet op m'n plek.
Eenzaam dus.

David Dunning
David Dunning
woensdag 2 juli 2025 om 08:59
Gek genoeg is het dat niet in de winter. Dan is het 19 of 20 graden binnen. Soms 21. Maar ik merk dat ik de airco snel te koud vind. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat kan.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
woensdag 2 juli 2025 om 09:00
Je zit in het verkeerde topic

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 09:01
Zag het ja. Is de warmte

There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 2 juli 2025 om 09:02
IJskou met harde wind trek ik ook slecht, krijg bij kou ook snel "Raynaud-vingers'. Regen trek ik ook slecht. Desondanks pas ik meer in het zomerhaterstopic, omdat ik alles boven 20 graden mét zon al snel te warm vind en in winterhaterstopic zijn er veel die het pas zomer vinden als het 25+ (of zelfs 30+) isSolomio schreef: ↑02-07-2025 08:54Ik functioneer zowel met kou als met warmte niet. Ik heb een spier'ziekte' (tussen aanhalingstekens, omdat het meer een spier-aandoening is), waardoor ik zowel bij kou als bij warmte meer pijn en spierzwakte heb.
Ik ben dus zowel bij het zomerhaterstopic als bij het winterhaterstopic niet op m'n plek.
Eenzaam dus.![]()

woensdag 2 juli 2025 om 09:09
Hier ook club tropicana vannacht! droomde zelfs dat ik in de sauna terecht gekomen was (waar ik 1x ben geweest en nooit meer). Ik heb het nimmer koud en deze temperaturen zijn echt afzien maar ik besef nu pas door topics als deze dat er mensen zijn die de koude afzien vinden en heb daar nu meer begrip voor. Heb jaren in een aziatisch land gewoond en bracht mijn vrije tijd door als walrus in het zwembad of in het winkelcentrum.
ik ben ook al tig keer lekgestoken door muggen en andere vliegende vriendjes. Misschien ben ik een muggenmagneet of hebben jullie daar ook last van?
wanneer het gaat regen vanavond ga ik ook de straat op om het te vieren
ik ben ook al tig keer lekgestoken door muggen en andere vliegende vriendjes. Misschien ben ik een muggenmagneet of hebben jullie daar ook last van?
wanneer het gaat regen vanavond ga ik ook de straat op om het te vieren
woensdag 2 juli 2025 om 09:19
woensdag 2 juli 2025 om 09:32
woensdag 2 juli 2025 om 09:34
Voor mij is dat heel simpel: als je lijf het er prima op doet, waarom zou je het dan níet lekker vinden met dit weer? We zijn geen klonen gelukkig, iedereen is anders en ieder lijf reageert net weer anders. Ik snap dan weer niet zo goed dat er mensen zijn die dat niet snappen. Er is een normaalverdeling en de meesten vallen daarbinnen, een klein deel valt er aan de ene kant buiten en een ander klein deel aan de andere kant.
Lijkt me heerlijk als je een lijf hebt dat een hele groot bereik heeft waarbinnen het prima functioneert.
woensdag 2 juli 2025 om 09:34
Ah, arme jij....Solomio schreef: ↑02-07-2025 08:54Ik functioneer zowel met kou als met warmte niet. Ik heb een spier'ziekte' (tussen aanhalingstekens, omdat het meer een spier-aandoening is), waardoor ik zowel bij kou als bij warmte meer pijn en spierzwakte heb.
Eenzaam dus.![]()
Ik hou zelf meer van de zomer dan van de winter, maar dit is me toch ook wel echt te warm hoor.
Bij mij is het vooral die eindeloze regen die ik slecht trek. En in dat ene topic zitten een paar enorme regenliefhebbers, dus daar blijf ik dan maar uit de buurt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in