Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 384 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
De voorspelling geeft hier 36 graden aan :nooo: en vanaf 18.00 onweer. En dan moet ik net gaan werken. Dat wordt dus niet mijn ronde doen op de fiets, helaas.
Hier ook de verwachting met een graad of 5 naar boven bijgesteld. En dat je dan na gister toch denkt: gelukkig wordt het "maar" 31 graden. :roll:
Volgens buienradar is het hier om 13.00 30 graden en gaat het daarna weer zakken. Dat het dan om 11 uur vanavond nog 20 graden is vind ik dan weer geen fijn vooruitzicht. Nog zo'n plaknacht?
Ik blijf tot 20.00 op kantoor in de airco, stop ik morgenmiddag wat eerder.

Onweer mist op de een of andere manier altijd mijn regio (midden Nederland). Terwijl ik er zo van geniet! Helaas.
AnnaNiem schreef:
02-07-2025 08:05
Hier heeft het wel even geregend, was een echte bui van 5-10 minuutjes ofzo. En nu is alles weer droog en wordt het maar warmer en warmer
Dan woon je net iets noordelijker dan ik. Ik zag dat het in Alkmaar even regende.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
AnnaNiem schreef:
02-07-2025 08:22
Volgens buienradar is het hier om 13.00 30 graden en gaat het daarna weer zakken. Dat het dan om 11 uur vanavond nog 20 graden is vind ik dan weer geen fijn vooruitzicht. Nog zo'n plaknacht?
Zo ver heb ik nog niet gekeken.
Ik blijf nog even in onwetendheid.
Edit: toch maar ff gekeken, hier nog maar 17 graden vanavond.

Maar: als het buiten eenmaal koeler is dan binnen (hier rond 19 uur) kun je iig alles openzetten en dat is al beter dan gisteren.

David Dunning
Ik begrijp gewoon echt echt echt niet dat er mensen zijn die dit lekker vinden. Ik ben kapot, hoofdpijn, last van m'n darmen, slaap slecht etc.
Ik functioneer gewoon niet, zeg maar.
Hoe kun je dit nou lekker vinden? @(
Ook een Pluviofiel
Ik ben benieuwd of het gaat regenen vanavond. Met nu 25% kans lijkt het toch niet door te gaan.

Gister ging het binnen goed met een ventilator in de woonkamer bleef het rond de 26 graden waar het buiten 36 graden was (en het gevoel alsof er een föhn op je staat te blazen). Mijn katten vinden de fan ook erg lekker. Al is er 1 erg eigenwijs.

Er werd gevraagd wat er word gegeten. Ik heb een aantal wraps gemaakt met kipfilet en sla enzo. Makkelijk en fris. Ook lekker voor een lunch.
Solomio schreef:
02-07-2025 07:41
Gaat niet door.

Verwachting was dat het hier vanmiddag max 26 graden zou worden, nu is dat bijgesteld: 31 graden. :'(
Vanmorgen om 6:00 uur regende het heel even en er was wat onweer. Maar toen ik door de Velsertunnel was en de A9 opreed was het alweer voorbij
Aaargh, man werkt vandaag ook thuis en we zijn het nu al niet eens over ramen en zonwering open of dicht. Dit gaat een lange dag worden...
Djessy schreef:
02-07-2025 08:33
Ik begrijp gewoon echt echt echt niet dat er mensen zijn die dit lekker vinden. Ik ben kapot, hoofdpijn, last van m'n darmen, slaap slecht etc.
Ik denk dat hun lijf anders werkt. Ik functioneer ook niet echt lekker nu, maar heb met kou dan weer niet zo'n moeite en daar kunnen anderen weer lastig mee omgaan.
AnnaNiem schreef:
02-07-2025 08:43
Ik denk dat hun lijf anders werkt. Ik functioneer ook niet echt lekker nu, maar heb met kou dan weer niet zo'n moeite en daar kunnen anderen weer lastig mee omgaan.
Met kou heb ik totaal geen moeite. Maar het verschil daarmee is dat je je tegen kou kunt kleden.
Met hitte is het qua uitkleden wel klaar op een gegeven moment, en dan blijft alsnog heet heet, zweet zweet, in m'n reet reet.
Ook een Pluviofiel
AnnaNiem schreef:
02-07-2025 08:43
Ik functioneer zowel met kou als met warmte niet. Ik heb een spier'ziekte' (tussen aanhalingstekens, omdat het meer een spier-aandoening is), waardoor ik zowel bij kou als bij warmte meer pijn en spierzwakte heb.
Ik ben dus zowel bij het zomerhaterstopic als bij het winterhaterstopic niet op m'n plek.
Eenzaam dus. ;)

David Dunning
Het is hier 25 graden beneden. Redelijk geslapen met twee ventilatoren aan. Vanmiddag om 4 uur wordt er regen verwacht. Zoals ik me nu voel ga ik er dan buiten in staan dansen :-)
Maar mensen gaan voorbij
Verkeerde topic
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 02-07-2025 09:00
68.42% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
S-Groot schreef:
02-07-2025 06:49
Echt?! Dan is de rest van het jaar - en zeker de winter - wel afzien? Want neem aan dat je het niet tot die temperaturen verwarmt? Dan is het nu echt genieten voor jou.
Gek genoeg is het dat niet in de winter. Dan is het 19 of 20 graden binnen. Soms 21. Maar ik merk dat ik de airco snel te koud vind. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat kan.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Grobbekuiken_ schreef:
02-07-2025 08:59
Heeft de citroen in zichzelf gebeten ofzo?
Je zit in het verkeerde topic :proud:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
02-07-2025 09:00
Je zit in het verkeerde topic :proud:
Zag het ja. Is de warmte :nut:
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
02-07-2025 08:54
Ik functioneer zowel met kou als met warmte niet. Ik heb een spier'ziekte' (tussen aanhalingstekens, omdat het meer een spier-aandoening is), waardoor ik zowel bij kou als bij warmte meer pijn en spierzwakte heb.
Ik ben dus zowel bij het zomerhaterstopic als bij het winterhaterstopic niet op m'n plek.
Eenzaam dus. ;)
IJskou met harde wind trek ik ook slecht, krijg bij kou ook snel "Raynaud-vingers'. Regen trek ik ook slecht. Desondanks pas ik meer in het zomerhaterstopic, omdat ik alles boven 20 graden mét zon al snel te warm vind en in winterhaterstopic zijn er veel die het pas zomer vinden als het 25+ (of zelfs 30+) is :)
Hier ook club tropicana vannacht! droomde zelfs dat ik in de sauna terecht gekomen was (waar ik 1x ben geweest en nooit meer). Ik heb het nimmer koud en deze temperaturen zijn echt afzien maar ik besef nu pas door topics als deze dat er mensen zijn die de koude afzien vinden en heb daar nu meer begrip voor. Heb jaren in een aziatisch land gewoond en bracht mijn vrije tijd door als walrus in het zwembad of in het winkelcentrum.

ik ben ook al tig keer lekgestoken door muggen en andere vliegende vriendjes. Misschien ben ik een muggenmagneet of hebben jullie daar ook last van?

wanneer het gaat regen vanavond ga ik ook de straat op om het te vieren
Wij hebben overal (uitschuifbare) horren. Echt zo fijn. Dat hadden de vorige bewoners gedaan en wij maken daar nu dankbaar gebruik van.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Mijn telefoon geeft regen aan vanavond na 20:00 uur en 21:00 uur. Ben benieuwd of ik dan droog thuis kom, moet tot 20:45 werken.
Het erge hier is dat het niet echt is afgekoeld is vannacht. Vanochtend vroeg alweer 24 graden buiten. Wat ik wel doe is behalve veel drinken, ook genoeg eten, daar knap ik ook van op. Ik ben chronisch ziek en op het moment aan stevige antibiotica dus dat helpt ook niet.
Djessy schreef:
02-07-2025 08:33

Voor mij is dat heel simpel: als je lijf het er prima op doet, waarom zou je het dan níet lekker vinden met dit weer? We zijn geen klonen gelukkig, iedereen is anders en ieder lijf reageert net weer anders. Ik snap dan weer niet zo goed dat er mensen zijn die dat niet snappen. Er is een normaalverdeling en de meesten vallen daarbinnen, een klein deel valt er aan de ene kant buiten en een ander klein deel aan de andere kant.

Lijkt me heerlijk als je een lijf hebt dat een hele groot bereik heeft waarbinnen het prima functioneert.
Solomio schreef:
02-07-2025 08:54
Eenzaam dus. ;)
Ah, arme jij....
Ik hou zelf meer van de zomer dan van de winter, maar dit is me toch ook wel echt te warm hoor.
Bij mij is het vooral die eindeloze regen die ik slecht trek. En in dat ene topic zitten een paar enorme regenliefhebbers, dus daar blijf ik dan maar uit de buurt. :@@:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven