Hoe zwaar is jouw leven vandaag
zaterdag 28 juni 2025 om 11:47
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.
Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 2 juli 2025 om 08:48
Nou ja, dat het iig een half dagje per week netjes isauroraatje schreef: ↑02-07-2025 08:46Da's waar maar ik denk dan wel: waar betaal ik eigenlijk voor als ik het toch niet netjes kan houden? Het was misschien een half middagje netjes, nu zie je al niet meer dat ze geweest is

Ook een Pluviofiel
woensdag 2 juli 2025 om 08:51
Misschien zou je het wel zien als ze niet was geweest?auroraatje schreef: ↑02-07-2025 08:46Da's waar maar ik denk dan wel: waar betaal ik eigenlijk voor als ik het toch niet netjes kan houden? Het was misschien een half middagje netjes, nu zie je al niet meer dat ze geweest is
woensdag 2 juli 2025 om 09:35
Toch ff klagen dat het mijn bedoeling was in deze week vrij nuttige en leuke dingen had willen doen, maar dat het tot nu toe voor beide te warm is geweest. Ik zit de dagen een beetje uit. Vanmorgen koeler, maar niet meer genoeg tijd om al die dingen te doen.
En voel dat ik ongesteld ga worden.
Oh ja, had bedacht vanmiddag naar de film te willen gaan. Lekker koel in bioscoop, maar nu is er een kans dat er in de loop van de middag onweersbuien komen. Ik durf zonwering dan niet omlaag te laten. Maar ja, als het niet gaat regenen, staat die helbal uren op mijn ramen te fikken.
Zo, dat lucht ff op
En voel dat ik ongesteld ga worden.
Oh ja, had bedacht vanmiddag naar de film te willen gaan. Lekker koel in bioscoop, maar nu is er een kans dat er in de loop van de middag onweersbuien komen. Ik durf zonwering dan niet omlaag te laten. Maar ja, als het niet gaat regenen, staat die helbal uren op mijn ramen te fikken.
Zo, dat lucht ff op

woensdag 2 juli 2025 om 09:42
Ik was vroeg in de sportschool en supermarkt en een pakket opgehaald. Jas te groot, shirt te klein dus dat kan weer terug. Niet dat ik nu een jas aan wil maar ben al tijden op zoek.
Zit bij zalando lounge nooit een retourbon in dus dat moet ik op het werk ff printen als ik het niet vergeet vanavond en dan morgen weer terug naar pakketpunt om het weer weg te brengen. Zo zwaar
Zit bij zalando lounge nooit een retourbon in dus dat moet ik op het werk ff printen als ik het niet vergeet vanavond en dan morgen weer terug naar pakketpunt om het weer weg te brengen. Zo zwaar

woensdag 2 juli 2025 om 09:44
Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑01-07-2025 23:19Ik zou heel veel verhalen kunnen vertellen, hoe lief ze was, hoe sociaal, hoe bijzonder, maar in verband met herkenbaarheid durf ik dat niet echt. Maar ik vind dit dan ook weer een fijn topic, omdat ik weet dat het leven door gaat met de dagelijkse ergernissen en hoe blij ik nog van een vlinder kan worden, hoe zwaar mijn leven nog is met het stoten van mijn kleine teen, bij wijze van.
Ik heb respect voor je dat je toch nog van iets kleins kan genieten. Serieus.
Ik kan me de pijn van het gemis van een kind niet voorstellen, maar het moet intens afschuwelijk zijn.
Heel veel sterkte. Jouw pijn verdwijnt niet door zulke woorden, maar ik wil je toch oprecht heel veel sterkte wensen.
woensdag 2 juli 2025 om 09:52
Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑01-07-2025 22:34Eind vorig jaar ben ik mijn lieve dochter verloren. IK had een vriendin, al meer dan 25 jaar en ik voelde die vriendschap steeds meer uit mijn vingers glippen, terwijl ik haar zo nodig had. Nu heb ik haar daarop aangesproken en bleek mijn gevoel juist, de vriendschap was niet meer onvoorwaardelijk. Dat doet zeer maar maakt me ook denken van fuck you.

woensdag 2 juli 2025 om 11:39
Noelle, dat je het op kunt brengen om dan juist de (vaak kleine) ergernissen van anderen te lezen. Ik geloof dat ik juist zou denken 'pleur op met je futiliteiten'. Veel sterkte in elk geval!
Over schoonmaken etc: ik had laatst een nieuwe schoonmaakster over de vloer, in principe eenmalig, om te kijken of het werkte. Toen ik een paar dagen daarna onder de bank keek omdat ik iets kwijt was dat daar mogelijk beland zou kunnen zijn, zag ik dat ze daar helemaal niet was geweest (bewijs: er lagen stukjes Nibbit's, die chips hadden we al zeker twee weken niet in huis) Zoiets vind ik super ergerlijk.
Over schoonmaken etc: ik had laatst een nieuwe schoonmaakster over de vloer, in principe eenmalig, om te kijken of het werkte. Toen ik een paar dagen daarna onder de bank keek omdat ik iets kwijt was dat daar mogelijk beland zou kunnen zijn, zag ik dat ze daar helemaal niet was geweest (bewijs: er lagen stukjes Nibbit's, die chips hadden we al zeker twee weken niet in huis) Zoiets vind ik super ergerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 2 juli 2025 om 11:43
Het komt door de Nibbit'sYella78 schreef: ↑02-07-2025 11:39Noelle, dat je het op kunt brengen om dan juist de (vaak kleine) ergernissen van anderen te lezen. Ik geloof dat ik juist zou denken 'pleur op met je futiliteiten'. Veel sterkte in elk geval!

woensdag 2 juli 2025 om 11:46
Ik ben juist heel blij dat ik nog mee kan lezen over dat soort dingen, want dat is het leven toch? Je kunt niet elke dag je zegeningen tellen of bang zijn voor wat er morgen komt. Dit klinkt heel stoer en er zijn natuurlijk heel veel moeilijke momenten, die mogen er ook zijn, maar het leven gaat ook door met 'wat eten we vandaag' en wat weten ze op viva.Yella78 schreef: ↑02-07-2025 11:39Noelle, dat je het op kunt brengen om dan juist de (vaak kleine) ergernissen van anderen te lezen. Ik geloof dat ik juist zou denken 'pleur op met je futiliteiten'. Veel sterkte in elk geval!
On topic:
Mijn leven is vandaag zwaar omdat het aquarium nu alweer vol alg zit, dus ik moet letterlijk weer aan de bak.
woensdag 2 juli 2025 om 11:52
Veel sterkte!Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑02-07-2025 11:46Ik ben juist heel blij dat ik nog mee kan lezen over dat soort dingen, want dat is het leven toch? Je kunt niet elke dag je zegeningen tellen of bang zijn voor wat er morgen komt. Dit klinkt heel stoer en er zijn natuurlijk heel veel moeilijke momenten, die mogen er ook zijn, maar het leven gaat ook door met 'wat eten we vandaag' en wat weten ze op viva.
On topic:
Mijn leven is vandaag zwaar omdat het aquarium nu alweer vol alg zit, dus ik moet letterlijk weer aan de bak.
Wat het aquarium betreft, dat is met deze hitte wel de beste klus die je kan hebben, lekker met water spelen

woensdag 2 juli 2025 om 12:02
woensdag 2 juli 2025 om 12:23
Wat een fijn topic is dit. Even klagen en lezen. En dus lezen dat iedereen het op zijn eigen manier ergens zwaar mee heeft. Allemaal onze eigen sores.
Ik ben ongesteld. Last van m'n hormonen niet te doen. Al emo en hysterisch geworden met sporten waar ik me nu dus voor schaam. Maar ja. Kan ik niks meer aan veranderen.
Lig nu even op bed. En ineens weer flashback aan de hete zomer 3 jaar geleden dat m'n broer ernstig ziek was en daarna ook nog overleed. Toen lag ik ook zo vaak zo voor pampus op bed.
En nu denk ik dan weer. Hoe erg was die uitval bij het sporten nou echt? Zijn zoveel ergere dingen. Waar maak ik me druk om. This too shall pass. Heb ergere dingen meegemaakt
Ik ben ongesteld. Last van m'n hormonen niet te doen. Al emo en hysterisch geworden met sporten waar ik me nu dus voor schaam. Maar ja. Kan ik niks meer aan veranderen.
Lig nu even op bed. En ineens weer flashback aan de hete zomer 3 jaar geleden dat m'n broer ernstig ziek was en daarna ook nog overleed. Toen lag ik ook zo vaak zo voor pampus op bed.
En nu denk ik dan weer. Hoe erg was die uitval bij het sporten nou echt? Zijn zoveel ergere dingen. Waar maak ik me druk om. This too shall pass. Heb ergere dingen meegemaakt
woensdag 2 juli 2025 om 13:33
Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑02-07-2025 11:46Ik ben juist heel blij dat ik nog mee kan lezen over dat soort dingen, want dat is het leven toch? Je kunt niet elke dag je zegeningen tellen of bang zijn voor wat er morgen komt. Dit klinkt heel stoer en er zijn natuurlijk heel veel moeilijke momenten, die mogen er ook zijn, maar het leven gaat ook door met 'wat eten we vandaag' en wat weten ze op viva.
On topic:

Lang verhaal kort: toen koos ik gisteren maar voor gehaktballetjes in tomatensaus uit de oven en in gedachten zag ik mezelf aan tafel nonchalant zeggen: "Nee hoor, helemaal geen moeite, de oven doet het werk."
Maar uien snijden lijkt een kwestie van chop-chop-chop, maar niet met allerlei kleine biologische uien die je eerst uit hun schilletje moet peuteren. Intussen rook ik een raar luchtje en dacht dat dat bij een nog niet eerder gebruikt ovenprogramma hoorde. Dus ik sneed door voelde mezelf de easy peasy relaxte kok die ik in gedachten had...Stond de oven bijna in de fik door zwartgeblakerd bakpapier.
Ars longa, vita brevis
woensdag 2 juli 2025 om 13:43

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in