Overzicht kosten verre reizen (deel 2)
vrijdag 3 november 2023 om 15:10
Ik dacht dat het wellicht leuk was om een oud topic weer nieuw leven in te blazen. Nu Corona voorbij is wordt er ook weer meer gereisd.
Het oude topic is gesloten maar hier na te lezen: reizen/overzicht-kosten-verre-reizen/li ... /401286/21
In dit topic een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen, dus alles buiten Europa.
Leuk om inzicht te krijgen wat bepaalde bestemmingen kosten. Uiteraard blijft het een persoonlijke afweging: de ene persoon kiest voor luxere hotels met zwembad en de ander vindt een eenvoudig hostel ook prima. En waar de één liever geld uitgeeft aan eten in een foodcourt/lokale kraampjes, kiest een ander vooral voor restaurants of meer westers eten of kookt juist vaker zelf.
Het kan allemaal en ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt!
Uitgangspunt zijn de volgende kosten:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:
Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
Wie doet er mee?
Zelf ga ik pas in 2024 weer op eerstvolgende verre reis dus zal later plaatsen.
Het oude topic is gesloten maar hier na te lezen: reizen/overzicht-kosten-verre-reizen/li ... /401286/21
In dit topic een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen, dus alles buiten Europa.
Leuk om inzicht te krijgen wat bepaalde bestemmingen kosten. Uiteraard blijft het een persoonlijke afweging: de ene persoon kiest voor luxere hotels met zwembad en de ander vindt een eenvoudig hostel ook prima. En waar de één liever geld uitgeeft aan eten in een foodcourt/lokale kraampjes, kiest een ander vooral voor restaurants of meer westers eten of kookt juist vaker zelf.
Het kan allemaal en ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt!
Uitgangspunt zijn de volgende kosten:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:
Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
Wie doet er mee?
Zelf ga ik pas in 2024 weer op eerstvolgende verre reis dus zal later plaatsen.
zondag 29 juni 2025 om 21:01
@poldervrouw: jullie totale kosten voor Costa Rica vallen me niet tegen. Hoor altijd dat het zo enorm duur is, maar voor 5 weken, vind ik het best meevallen (wel veel geld natuurlijk!).
Wij gaan over 2 weken naar Sri Lanka en de Malediven (4pp) voor 24 dagen. Totale kosten aan vluchten is 4200 , 100 parkeerkosten op Frankfurt en 200 euro aan visum kosten.
We hebben alle verblijven al geregeld vanuit NL, een dag safari en de trein van Kandy naar Nuwara Elya en Nuwara Elya-Ella. Totaal een kleine 2000 euro (volgens mij alle dagen met ontbijt).
We eindigen met 6 nachten op de Malediven voor 1800 aan verblijfskosten (incl ontbijt en diner).
Wij gaan over 2 weken naar Sri Lanka en de Malediven (4pp) voor 24 dagen. Totale kosten aan vluchten is 4200 , 100 parkeerkosten op Frankfurt en 200 euro aan visum kosten.
We hebben alle verblijven al geregeld vanuit NL, een dag safari en de trein van Kandy naar Nuwara Elya en Nuwara Elya-Ella. Totaal een kleine 2000 euro (volgens mij alle dagen met ontbijt).
We eindigen met 6 nachten op de Malediven voor 1800 aan verblijfskosten (incl ontbijt en diner).
maandag 30 juni 2025 om 20:08
Het viel ons ook mee. Canada en VS zitten in dezelfde richting. Dus voor ons prima. Wij blijven altijd onder de 10K. In VS en Canada.kampeerden we ook veel (we hebben een zeer uitgebreide kampeer uitzet thuis en we nemen dan ook veel mee die kant op. Daar kopen is zonde en onnodig )
En door in Costa Rica af te wisselen tussen de accommodaties hielden we het ook betaalbaar.
En door in Costa Rica af te wisselen tussen de accommodaties hielden we het ook betaalbaar.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:49
Dat valt reuze mee, heb je er na 1 vakantie wel uit als je dat vergelijkt met wat een huurtent kost. En ook op MP staat veel. Wij hebben overigens heerlijke matjes die niet onderdoen voor een echt matras. Vergeleken de tijd dat ik met mijn ouders ging is het al zoveel luxer. Toen had je niet eens elektra in de tent en zat je met koelelementen en een koelbox, luchtbedden ipv comfortabele matjes etc. Nu nemen we zelfs onze koffiecup machine mee.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:58
Wij ook zoiets, echt een prachtig land inderdaad. Maar ik weet nog wel dat t relatief duur was vergeleken Bolivia. Daar sliepen we voor slechts een paar euro per nacht als backpacker zijnde.
dinsdag 1 juli 2025 om 23:24
Wij gingen zo'n 5 jaar geleden naar Brazilië. Accommodaties heb je in allerlei prijsklassen, wij betaalden gemiddeld 120 euro/nacht voor een familiekamer met uitgebreid ontbijt in goede hotels met zwembad, maar dat kan zowel veel goedkoper als duurder. Eten en drinken is goedkoop, excursies en toegangskaartjes vond ik relatief duur (zelfde prijzen als hier), transport viel goed mee: wij namen taxis, bootjes, binnenlandse vlucht en eens een gedeeld busje. Neem je de bus is t weer veel goedkoper.
Het was een prachtige reis.
Het was een prachtige reis.
woensdag 2 juli 2025 om 12:22
Hé leuk, wij willen volgend jaar ook naar Brazilie. 2 volwassenen en 3 pubers. Ik ben vroeger veel in Zuid-Amerika geweest, en ook in Brazilië. Echt heel tof, daarom willen we nu met de kinderen. Ben al bezig geweest met de route. Om terug te komen op de kosten..Brazilië heeft geen treinnetwerk, je bent dus aangewezen op bus, auto of vluchten. De bus is heel betaalbaar, maar binnenlandse vluchten verschilt per traject. Ik heb besloten om daarom de Iguazu watervallen eruit te halen (zijn wij al eens geweest). Voor ons vijven ruim 1800 euro voor een enkeltje voor 2 dagen waterval bezoek, een reisdag heen, en een reisdag terug vind ik te veel geld. Voor een 4daagse Amazone trip all in moet je rekenen op zo'n 1000 pp. Pantanal is iets goedkoper. Kosten voor hotels/accommodatie, dat moet lukken voor 100-130 per nacht voor ons vijven.
woensdag 2 juli 2025 om 13:18
Leuk! Ik ben nog niet heel ver. We willen in september 2026 dus de vluchten zijn nog niet eens beschikbaar.mamaonbekend schreef: ↑02-07-2025 12:47Apart Brazilië openen dan?
Of Zuid-Amerika in het algemeen ?
Maakt mij niet uit verder.
woensdag 2 juli 2025 om 13:44

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in