Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
woensdag 2 juli 2025 om 10:46
Yep, you gotta love themfeow schreef: ↑02-07-2025 10:42Slecht nieuws: hier werd dat alleen maar erger.
In hoeveelheden waarbij je je afvraagt of er stiekem een beer of een heel gezin onder het bed verstopt is.
Als als het eindelijk doordringt dat het niet oké is om alle chips op te eten en de lege zak terug te zetten, blijkt de geboekte vooruitgang ‘drie chipjes in een verder lege zak in de kast’ te zijn.

woensdag 2 juli 2025 om 10:49
Ik heb me eens rot gezocht naar een stuk feta, waarvan ik zeker wist dat ik het had gekocht én in de koelkast gelegd. Dat werd dus Griekse salade zonder feta, want no way dat ik tijdens het kokkerellen nog op mijn fietsje klim om eventueel ontbrekende waren te gaan kopen. Een dag later kwam de aap uit de mouw: zoon had mijn feta verorberd, uit het vuistje. Op mijn verbijsterde vraag waarom iemand zoiets zou doen antwoordde hij: 'ik had honger'. Tja, zie daar nog maar eens wat tegenin te brengen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 10:53
Herkenbaar, zo is hier ook wel eens een pakje gerookte zalm (voor de pasta) verdwenen omdat ze ineens pistoletjes met zalm wilden maken als snack. Sindsdien moeten ze dus even appen als ze iets willen gebruiken wat ook in theorie bij een avondmaaltijd kan horen. Het gaat ook meestal wel goed. Voor mozzarella hebben we soort van vaste regeltjesmeisje85 schreef: ↑02-07-2025 10:24Ach, ik snap het wel. Er zijn hier in huis ook wel wat "verboden producten" soms. Dan ligt er bijvoorbeeld dure biologische mozzarella in de koelkast voor bij een gerecht later die week en dan gebruikt één van de pubers vervolgens de hele bol voor één tosti. Dan grijp je mis bij het koken of je zit met de goedkopere "prima voor een tosti-mozzarella". En ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar hier hebben de pubers nog weleens de neiging om al het nieuwe of "anders dan anders" dat in huis is uit te proberen, dat heeft een soort onweerstaanbare aantrekkingskracht ofzo, waardoor je dus of ineens helemaal misgrijpt bij het koken of te weinig hebt of in het slechtste geval een deel in de prullenbak is beland want "toch niet zo lekker". Dus ze mogen onbeperkt dingen pakken, er is meer dan genoeg, maar van sommige dingen moeten ze eerst even vragen of dat kan. Kan me voorstellen dat dat ook bij zo'n fles Rivella geldt.

woensdag 2 juli 2025 om 10:58
OMG dat deed ik ook toen ik klein was maar dan met chocolaatjes. In de veronderstelling dat het dan niet opvielfeow schreef: ↑02-07-2025 10:42Slecht nieuws: hier werd dat alleen maar erger.
In hoeveelheden waarbij je je afvraagt of er stiekem een beer of een heel gezin onder het bed verstopt is.
Als als het eindelijk doordringt dat het niet oké is om alle chips op te eten en de lege zak terug te zetten, blijkt de geboekte vooruitgang ‘drie chipjes in een verder lege zak in de kast’ te zijn.

woensdag 2 juli 2025 om 14:00
Hier had de puber een eigen bak. Daar mocht hij onbeperkt uit eten, de rest eerst even vragen. Dat werkte wonderwel goed bij hem.Rabarbara schreef: ↑02-07-2025 10:33Ja, zo is het hier ook. Mijn dochters lunchen graag warm (ze wonen dichtbij school) en ik vind het heel prima dat ze pasta koken, tosti's bakken, ik voorzie daar graag in en ik vind het fijn dat ze zo zelfredzaam zijn. Maar als ik bedacht had gehaktballen te maken en ze hebben mijn biologische rundergehakt door de tortellini geflikkerd, dan ben ik toch even sneu. En het zijn echt geen enorme bedragen en we hebben geld en het is goed dat ze geen chips eten en dat is allemaal zo, maar dat de inhoud van mijn koelkast geen statisch gegeven is, is voor mij wel wennen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 2 juli 2025 om 14:20
Mijn oudste heeft tot bijna zn dertigste bij mij gewoond. Lang leve de woningmarkt in de Randstad. Op een gegeven moment heb ik een klein koelkastje voor op zijn kamer gekocht. Hij werkte en betaalde bescheiden kostgeld en kocht zijn eigen frisdrank en snacks. Maar ook omdat ik een tafelmodel koelkast heb en die werd veel te vol.
En even off-topic, ik vind jouw motto léuk!
strelizia wijzigde dit bericht op 02-07-2025 14:21
Reden: .
Reden: .
0.34% gewijzigd
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
woensdag 2 juli 2025 om 17:35
Dank je, ik ookStrelizia schreef: ↑02-07-2025 14:20Mijn oudste heeft tot bijna zn dertigste bij mij gewoond. Lang leve de woningmarkt in de Randstad. Op een gegeven moment heb ik een klein koelkastje voor op zijn kamer gekocht. Hij werkte en betaalde bescheiden kostgeld en kocht zijn eigen frisdrank en snacks. Maar ook omdat ik een tafelmodel koelkast heb en die werd veel te vol.
En even off-topic, ik vind jouw motto léuk!

Leuk idee, een eigen koelkastje.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 2 juli 2025 om 18:41
En het probleem?

Dat is toch juist het lekkerst. Ik snap die pubers wel. Helemaal als het nog niet direct aan je middel blijft plakken.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
donderdag 3 juli 2025 om 11:51

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in