Heet heet zweet zweet
dinsdag 1 juli 2025 om 16:27
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 13:49
Ik zit op dit moment mijn tijd uit te zitten voor de ventilator, en dit soort topics te lezen, en te wachten op de regen, onweer en vooral… DE VERKOELING
Het is in huis nog redelijk te doen in vergelijking met hoe anderen erbij zitten,
Maar ben met dit soort temperaturen niet veel meer in staat dan alleen op de bank hangen.
Heb ook weinig middelen tot mijn beschikking om het koel te houden in huis (sociale huur appartement op de bovenste verdieping, plat dak en rondom grote ramen, tegels op het terras)
Maar ik kijk de regen uit de lucht en alles gaat open zodra het 25 graden buiten is

Het is in huis nog redelijk te doen in vergelijking met hoe anderen erbij zitten,
Maar ben met dit soort temperaturen niet veel meer in staat dan alleen op de bank hangen.
Heb ook weinig middelen tot mijn beschikking om het koel te houden in huis (sociale huur appartement op de bovenste verdieping, plat dak en rondom grote ramen, tegels op het terras)
Maar ik kijk de regen uit de lucht en alles gaat open zodra het 25 graden buiten is

woensdag 2 juli 2025 om 14:20
woensdag 2 juli 2025 om 14:33
Oh, m'n pc dacht dat ik in Etten-Leur ben, het is nu 27 graden en er worden licht verspreide regenbuien verwacht. Jongens, daar heb ik toch niks aan! Flinke buien wil ik, dat je buiten staat en het koud krijgt, ik wil het koud krijgen! Echt koud, brrr, kippenvel, ik ga naar binnen om sokken en een trui aan te doen, dat werk wil ik!
woensdag 2 juli 2025 om 14:39
Inmiddels de temperatuur 8 graden omlaag. Nu 23 graden. Gaat nu hard. Zon is inmiddels ook steeds vaker weg. En nu wil man de ramen dicht houden, omdat het te hard waait. Ja, daahaag!
woensdag 2 juli 2025 om 14:40
woensdag 2 juli 2025 om 14:50
Ik ging maar es ff voelen buiten en het is nu buiten iets koeler dan binnen, dus nu alles tegen elkaar open.
Ook westkust. Haarlem.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 juli 2025 om 15:01
woensdag 2 juli 2025 om 15:03
Dat zou voor mij een goede reden zijn voor een vechtscheiding. Wat een waailap.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 15:05
Ik was net even naar het pakketpunt aan de overkant om een pakje op te halen. Bij 38 graden was dat nog een behoorlijke slijtageslag

Nu maar weer Niets Doen, tot de verkoeling inzet. Gelukkig hoefde ik vandaag niet naar de wasserij.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 15:07
Gelukkig hoefde je niet naar de wasserij. Dat scheelt een hoop denk ik.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2025 15:05Ik was net even naar het pakketpunt aan de overkant om een pakje op te halen. Bij 38 graden was dat nog een behoorlijke slijtageslag![]()
Nu maar weer Niets Doen, tot de verkoeling inzet. Gelukkig hoefde ik vandaag niet naar de wasserij.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in