Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 384 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik zit op dit moment mijn tijd uit te zitten voor de ventilator, en dit soort topics te lezen, en te wachten op de regen, onweer en vooral… DE VERKOELING :-D

Het is in huis nog redelijk te doen in vergelijking met hoe anderen erbij zitten,
Maar ben met dit soort temperaturen niet veel meer in staat dan alleen op de bank hangen.

Heb ook weinig middelen tot mijn beschikking om het koel te houden in huis (sociale huur appartement op de bovenste verdieping, plat dak en rondom grote ramen, tegels op het terras)

Maar ik kijk de regen uit de lucht en alles gaat open zodra het 25 graden buiten is :cheer2:
Regen is nog 2 uur uitgesteld.
Eerst van 14 naar 16 uur, nu naar 18 uur.
Het lijkt wel al vanaf nu iets te gaan afkoelen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het begint hier nu heel hard te waaien :-o maar nog steeds 31 graden.
Niemand is onmisbaar
Het is hier harder gaan waaien en de zon is weg. Nog wel 36 graden
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Ja, hier ook geen zon meer.
Niemand is onmisbaar
Ineens hele dikke druppels en wat gerommel. Ben benieuwd wat het gaat doen.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Hier in het NO des lands 36 graden, volop zon en windstil
Pluviofiel
Johanna schreef:
02-07-2025 14:09
Het is hier harder gaan waaien en de zon is weg. Nog wel 36 graden
Waar is hier?

David Dunning
Solomio schreef:
02-07-2025 14:19
Waar is hier?
Zuiden van het land :) Bojoti zegt ook alleen 'hier', trouwens.
johanna wijzigde dit bericht op 02-07-2025 14:21
15.83% gewijzigd
Hier (westkust) nu een stevige wind van zee. Temperatuur is inmiddels 4 graden gedaald!
Hier, NH boven Amsterdam, alleen wat schapenwolkjes, verder zon. Het waait wel wat zo te zien maar de thermometer op m'n PC zegt 31 graden, dus ik ga nog even niet voelen.
Hier ook ineens harde wind, nog wel zon en 30 graden.
Net maar even alvast de parasols naar binnen gehaald.😬
Hier is trouwens Noord Holland
AnnaNiem schreef:
02-07-2025 14:28
Hier, NH boven Amsterdam, alleen wat schapenwolkjes, verder zon. Het waait wel wat zo te zien maar de thermometer op m'n PC zegt 31 graden, dus ik ga nog even niet voelen.
Oh, m'n pc dacht dat ik in Etten-Leur ben, het is nu 27 graden en er worden licht verspreide regenbuien verwacht. Jongens, daar heb ik toch niks aan! Flinke buien wil ik, dat je buiten staat en het koud krijgt, ik wil het koud krijgen! Echt koud, brrr, kippenvel, ik ga naar binnen om sokken en een trui aan te doen, dat werk wil ik!
Harde koele zeewind en 24,5 graden :cheer2:
Vanity of vanities; all is vanity
Neuloosi schreef:
02-07-2025 14:20
Hier (westkust) nu een stevige wind van zee. Temperatuur is inmiddels 4 graden gedaald!
Inmiddels de temperatuur 8 graden omlaag. Nu 23 graden. Gaat nu hard. Zon is inmiddels ook steeds vaker weg. En nu wil man de ramen dicht houden, omdat het te hard waait. Ja, daahaag!
bojoti schreef:
02-07-2025 14:08
Het begint hier nu heel hard te waaien :-o maar nog steeds 31 graden.
33 hier (zuid Holland) en ik waai inderdaad weg.
Had vanmiddag de briljante ingeving om in mijn hottub te gaan zitten. Water is 27 graden dus ik ben heerlijk afgekoeld.
Neuloosi schreef:
02-07-2025 14:20
Ik ging maar es ff voelen buiten en het is nu buiten iets koeler dan binnen, dus nu alles tegen elkaar open.

Ook westkust. Haarlem.

David Dunning
Ik liep buiten het leek wel herfst zoveel dorre blaadjes waaiden er uit de bomen
Temperatuur is opgelopen naar 39 graden.
Ik kan niet wachten op de verkoeling. Het is nu nog warmer in huis dan gister maarja gisteren kon de warmte niet weg en vandaag was het weer warm.
Johanna schreef:
02-07-2025 14:55
Neeeee!🤣
noekske74 schreef:
02-07-2025 10:13
Ik durf niet goed zout(er) te eten omdat ik hartpatiënt ben en mijn bloeddruk wel eens hoog wil zijn.

Ik kreeg de tip om per dag een flesje sportdrank te drinken. Ik heb het idee dat ik me daardoor wel wat minder zwak voelt.
Neuloosi schreef:
02-07-2025 14:39
Inmiddels de temperatuur 8 graden omlaag. Nu 23 graden. Gaat nu hard. Zon is inmiddels ook steeds vaker weg. En nu wil man de ramen dicht houden, omdat het te hard waait. Ja, daahaag!
Dat zou voor mij een goede reden zijn voor een vechtscheiding. Wat een waailap.
(Herman Finkers)
Johanna schreef:
02-07-2025 14:55
Ik was net even naar het pakketpunt aan de overkant om een pakje op te halen. Bij 38 graden was dat nog een behoorlijke slijtageslag :lol:
Nu maar weer Niets Doen, tot de verkoeling inzet. Gelukkig hoefde ik vandaag niet naar de wasserij.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
02-07-2025 15:05
Ik was net even naar het pakketpunt aan de overkant om een pakje op te halen. Bij 38 graden was dat nog een behoorlijke slijtageslag :lol:
Nu maar weer Niets Doen, tot de verkoeling inzet. Gelukkig hoefde ik vandaag niet naar de wasserij.
Gelukkig hoefde je niet naar de wasserij. Dat scheelt een hoop denk ik.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven