Mode & Beauty alle pijlers

Roze kleding crematie

02-07-2025 14:07 151 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort heb ik een crematie en heb geen donkere kleding in mijn kast. Ik heb wel een mooie zachtroze blouse met een nette, zachtroze broek. Kan ik dat dragen? Ik kan het ook aan de familie vragen, maar die hebben wel wat anders aan hun hoofd nu.

Alvast bedankt voor het meedenken.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
deze combinatie vind ik zeer netjes en ingetogen. Sterkte
Bij de ene crematie was iedereen in het zwart. Bij een andere crematie was zwart absoluut notdone. Dus ligt er totaal aan wat die persoon had gewild en anders denk ik toch iemand van de familie vragen?
Ik zou me er zelf niet helemaal fijn in voelen.
Ik zou een donkerdere (hoeft niet persé zwart te zijn) broek of blouse kopen en die combineren met de roze blouse of broek.
Frost schreef:
02-07-2025 14:37
Bij de ene crematie was iedereen in het zwart. Bij een andere crematie was zwart absoluut notdone. Dus ligt er totaal aan wat die persoon had gewild en anders denk ik toch iemand van de familie vragen?

Waarom familie daar mee lastigvallen? Bij twijfel gewoon iets anders aan. Er ligt vast meer in de kast dan 1 roze blouse en 1 roze broek.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
02-07-2025 14:39
Waarom familie daar mee lastigvallen? Bij twijfel gewoon iets anders aan. Er ligt vast meer in de kast dan 1 roze blouse en 1 roze broek.
Ja, maar dat is nóg minder gepast. Veel bloemenprints en veel roze. Ik heb net een outfit bij Wehkamp besteld.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Johanna schreef:
02-07-2025 14:25
Oef, dat is niet goed. Toch maar wat anders verzinnen dan.

Welnee, laat je door haar niet opjutten. Ik kom vanwege werk veel op uitvaarten en zou dit zeker niet gek vinden. Het is netjes, niet te uitbundig en gekleed. Helemaal prima! Alleen bij de wat meer religieuze uitvaarten of soms bij heel oude mensen zie ik veel zwart en donkerblauw. Maar zeker bij een wat jonger iemand (<75) zie je van alles hoor.
We're just two lost souls
Purrmaid schreef:
02-07-2025 14:29
Ik zou het niet doen. Echt niet dat het perse donker moet maar als zuurstokje herinnerd worden na die ene uitvaart. Neh.

Ik hoop dat op mijn uitvaart de mensen met de overleden ik bezig zijn en niet met de roze bloes van tante Jo.
I wanna live my life with the volume full!
Star⁴ schreef:
02-07-2025 14:34
Dat is jaren 50 BE hè waar Wissewis woont.
Haha ok.
Frost schreef:
02-07-2025 14:37

Als zwart not done is, wordt dat meestal wel gecommuniceerd: 'het is fijn als je lichte kleding aan hebt' of iets in die geest. Dat wordt dan vaak op de kaart gezet. Net als wel of geen bloemen of bloemen in een bepaalde kleur.
RedRoseThorn schreef:
02-07-2025 14:36

Ik vind het ook mooi, vooral die blouse! Jammer dat roze mij niet staat.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
02-07-2025 14:43
Ik hoop dat op mijn uitvaart de mensen met de overleden ik bezig zijn en niet met de roze bloes van tante Jo.

Ja en zo heeft iedereen en een eigen idee bij.
Dat mag hé. Ik geef alleen mijn eigen mening en zou het dus persoonlijk niet willen dragen.
TAFKAPML
RedRoseThorn schreef:
02-07-2025 14:36
Dank je.
Ik zou het niet doen.
Purrmaid schreef:
02-07-2025 14:46
Ja en zo heeft iedereen en een eigen idee bij.
Dat mag hé. Ik geef alleen mijn eigen mening en zou het dus persoonlijk niet willen dragen.
Ik twijfel nu ook, daarom een ecru shirt/blouse besteld met strik en een zwarte broek.
https://www.wehkamp.nl/shoeby-top-ecru- ... duct_image

https://www.wehkamp.nl/jdy-high-waist-w ... duct_image
Mooier denk ik. En dan zou die roze blouse ook prima kunnen erbij.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
02-07-2025 14:49
Mooier denk ik. En dan zou die roze blouse ook prima kunnen erbij.
Ik ga eens kijken als ik het morgen binnen heb. Dan heb ik wat meer opties.
Net iets veiliger, dat zeker. En een zwarte broek in je kast hebben hangen komt vast vaker van pas.

Sterkte!
Bij mijn laatste begrafenis, mijn oma, zag ik echt van alles voorbij komen. Mensen in stoffige werkkleding die in hun pauze even kwamen, nicht in een fleurig zomerjurkje, was warm weer, tot heel netjes in het zwart. Iedereen was gewoon gekleed zoals men wilde en zo zou oma het ook gewild hebben denk ik.

Ik vind het zelf wel altijd fijn om me netjes en een beetje ingetogen te kleden bij een begrafenis maar heb nog nooit mee gemaakt dat iedereen netjes in zwart of donkere kleding gekleed was, juist niet.

Ik zou zeggen trek dat roze pak gewoon aan.
Purrmaid schreef:
02-07-2025 14:29
Ik zou het niet doen. Echt niet dat het perse donker moet maar als zuurstokje herinnerd worden na die ene uitvaart. Neh.

Dat is niet echt waar mensen op letten, zijn met andere dingen bezig. Bij de uitvaarten waar directe naaste was zou ik niet meer weten wat mensen aan hadden, ook niet mee bezig geweest. Zelfde bij uitvaarten waar ik uitgenodigd was.

TO zou aantrekken waar je je prettig bij voelt. Je kan als je toch twijfelt ook de blouse aan doen en een andere mooie broek eronder.
Mooi! En dan voel jij je op de dag zelf ook wat prettiger.

Ik hou er trouwens ook van om op een uitvaart in donkere gepaste kleding te verschijnen en heb daarom altijd voor warm en koud weertype iets in de kast liggen.
Johanna schreef:
02-07-2025 14:33
Ik heb geen zwarte kleding. Een nette spijkerbroek heb ik wel.
Dan zou ik de nette spijkerbroek met de roze blouse doen.
Zoals Purr zegt, kan die roze blouse misschien ook wel op die zwarte broek (als die past).
Teddydeniffler schreef:
02-07-2025 14:54
Dat is niet echt waar mensen op letten, zijn met andere dingen bezig. Bij de uitvaarten waar directe naaste was zou ik niet meer weten wat mensen aan hadden, ook niet mee bezig geweest. Zelfde bij uitvaarten waar ik uitgenodigd was.

Dat is wel jouw referentiekader.
TAFKAPML
Ik dacht je eruit zou zien als Fleur Agema op de bordesfoto, maar dit is toch heel netjes? Op de uitvaart waar ik onlangs was, was ik weer eens gruwelijk overdressed in mijn zwarte outfit. De kleding van de bezoekers was geen onderwerp van gesprek in de familiekamer, maar mensen hadden echt van alles aan.
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven