Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 2917 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
muts87 schreef:
02-07-2025 11:21
Oh god. Ik schaam me dood. Maar ben dus ongesteld en niet mezelf. Net bij het sporten tot huilen aan toe uit m'n slof geschoten tegen twee mannen die het allemaal maar massahysterie vinden die hitte waarschuwingen. Zelf kantoorbaan. Dat scheelt natuurlijk.
Oh en nu schaam ik me kapot.

Maar heb echt heel veel last van m'n hormonen en dat ik vanavond in een pand zonder airco moet werken helpt ook niet.

Iemand iets relativerends te zeggen tegen me? Want schaam me zo erg. Maar ja: hormonen zijn een bitch.
Nu weer huilen van schaamte

Sommige mensen zijn gewoon heel dom. Vooral die geen bal hoeven doen dan zitten in een airco.
En ws van airco naar airco kunnen bewegen.
Daarnaast kunnen deel van de mensen wel goed tegen warmte, al denk ik dat als je deze heren als stratenmaker aan het werk zet, ze wel anders lullen.

Ik las gisteren bij de NOS dit: https://nos.nl/artikel/2573158-wat-nou- ... -de-warmte
Waar ze aangeven dat echt wel warmer is dan ;vroeger' en dat veel vaker zo warm is. Vind wel prettig dat er soms nog mediabedrijven zijn waar ze niet alleen maar jubelen.

Stoppen met schamen hoor, je bent een mens en zulke dingen gebeuren, zeker als je niet lekker bent.
Ik zou zelf niet meer gaan sporten op deze dagen, ook al hebben ze airco. Zou lekker een plekje rustig en koud zoeken om beetje bij te trekken.

Hoe gaat het vandaag?
Het is vooral benauwd vandaag, hopelijk komt die regen er ook echt. Duimen.
Op alle plekken van de forummers hier!
MissNuada schreef:
02-07-2025 11:37
Sommige mensen zijn gewoon heel dom. Vooral die geen bal hoeven doen dan zitten in een airco.
En ws van airco naar airco kunnen bewegen.
Daarnaast kunnen deel van de mensen wel goed tegen warmte, al denk ik dat als je deze heren als stratenmaker aan het werk zet, ze wel anders lullen.

Ik las gisteren bij de NOS dit: https://nos.nl/artikel/2573158-wat-nou- ... -de-warmte
Waar ze aangeven dat echt wel warmer is dan ;vroeger' en dat veel vaker zo warm is. Vind wel prettig dat er soms nog mediabedrijven zijn waar ze niet alleen maar jubelen.

Stoppen met schamen hoor, je bent een mens en zulke dingen gebeuren, zeker als je niet lekker bent.
Ik zou zelf niet meer gaan sporten op deze dagen, ook al hebben ze airco. Zou lekker een plekje rustig en koud zoeken om beetje bij te trekken.

Hoe gaat het vandaag?
Ik had dus personal training vandaag. Vandaar. En ik zei dat dus tegen een ander Duo dat aan het personal trainen was. Mijn eigen PT had wel begrip voor me en zei: je bent ook maar eens mens. Maar probeer voortaan even bij mij je onvrede te uiten want zij zitten dus ook in een trainingssessie. Ja ik schaam me. Heel dom. Heb wel excuses gemaakt overigens. Maar voortaan zo hormonaal, slaaptekort en hitte = sporten afzeggen

Ik lijk wel gek even. Gisteren al die paniek en huisarts bellen vanwege verslikking. Dag ervoor ook janken vanwege hangjeugd. Pfffff.
Maar goed. Morgen dag 3 menstruatie en dan zullen de hormonen wel wat gezakt zijn. Én dagje vrij scheelt ook.
:hug:
Muts87, :hug:
Nou, maar hard genieten van die paar dagen verkoeling, want ik zie al nieuwe 30+ temperaturen in de voorspellingen. Echt, ik word bijna radeloos :cry:
Ik mis ook gewoon even mijn oppashond die ik meestal 1 dag per week ophaal. Hond van m'n stiefzus, lieve cocker spaniel. Lekker mee wandelen of op de bank hangen en knuffelen. (Echt een knuffelhond is het). Maar ze zijn zes weken weg met camper dus moet haar ook 6 weken missen. Echt honden zijn zo goed voor mentale welzijn.

Net even klein beetje geslapen. Pilletje naproxen er in. Ben zo ongekend moe. Helpt ook niet dat het zo heet is binnen. Hopelijk gaat werken goed.
Morgen weer een dag.

En nu genoeg geklaagd.
Heel blij met dit forum momenteel. :heart:
Sterrenstof74 schreef:
02-07-2025 13:15
Nou, maar hard genieten van die paar dagen verkoeling, want ik zie al nieuwe 30+ temperaturen in de voorspellingen. Echt, ik word bijna radeloos :cry:
Ik ben al radeloos. Zomer from hell dit. En hij is pas net begonnen. Al sinds maart zo'n beetje alleen maar zon en warmte.
Sterrenstof74 schreef:
02-07-2025 13:15
Oh nee.... nu wil ik eigenlijk ook gewoon even janken :'(
Ik heb opvliegers, al zeker 8 jaar, en dat op zich is al heel naar maar met deze temperaturen is het hélemaal niet te doen.
Afgelopen maandag ben ik 'gebroken' bij de huisarts en heb nu medicatie gekregen die hopelijk gaat helpen want ik ben er zó klaar mee.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
02-07-2025 13:21
Ik heb opvliegers, al zeker 8 jaar, en dat op zich is al heel naar maar met deze temperaturen is het hélemaal niet te doen.
Afgelopen maandag ben ik 'gebroken' bij de huisarts en heb nu medicatie gekregen die hopelijk gaat helpen want ik ben er zó klaar mee.
Wat klote zeg. Door hormonen en zeker de overgang is deze hitte gewoon intens zwaar. Hopelijk gaat de medicatie je helpen.
Dikke (koele) knuffel voor jullie allemaal!

Ik ben sinds een paar dagen ook écht moe! Mijn huis is 30 graden, bloedverziekend heet (heb o.a. de hagelslag in de koelkast gezet vanwege smelten..), mobiele airco draait in de woonkamer overuren, daar is het 27,5, nog warm maar de koele bries van de airco is fijn maar de rest van het huis is zó heet! Ik heb het zó gehad met dit vreselijke weer. Ik wil lekker kunnen sporten, frisse lucht buiten, fris huis, lekker het huishouden doen en eten koken (nu te heet) en weer lekker in een fris bed stappen. Hoe kunnen mensen dit lekker vinden? Op het nieuws hoorde ik de afgelopen dagen ook al andere geluiden ipv alleen maar blijheid. Ik keek ook even vooruit en had hetzelfde als jou Sterrenstof! Hoezo gaan we over 1,5 week alweer richting de 30.. Waarom in godsnaam. Dat gejojo hoort bij gewicht, niet bij het weer.. Ik hoop ook zo dat het straks keihard gaat regenen❤️
muts87 schreef:
02-07-2025 13:24
Wat klote zeg. Door hormonen en zeker de overgang is deze hitte gewoon intens zwaar. Hopelijk gaat de medicatie je helpen.
Dat is het zeker en dat hoop ik ook. Dank je wel :cat:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat, ook al de opvliegers, hier ook al sinds mn 42.
Afgelopen weken is het wel flink raak.

Ik had gehoopt op begin vd middag flinke stort bui, zou hier om 16.45 komen, en nu pas om 20.30😡😡😡😭😭😭. Bij ons zag ik ook de 28 graden weer aantikken 😡.

Heb ook nergens zin in, lig maar voor Pampus op de bank, of met rommelende darmen naar de wc.
Zou wel meer moeten drinken, pfff.

Ga eens proberen een dutje te doen op de bank.
Hier is het weer 35 graden.. weer hoger als de voorspellingen.
Je kunt inderdaad alleen maar lamlendig liggen, geen hol aan.

@Pupke helemaal eens!

@Muts :hug:
Hormonen warmte en vermoeidheid :-x je kunt gewoon geen kant op.

Sterkte en :hug: voor iedereen en hopelijk vanavond regen en verkoeling.
yesss wijzigde dit bericht op 02-07-2025 14:06
5.35% gewijzigd
Hier ook al zo lang last van opvliegers maar in de zomer zijn ze een stuk slechter te verdragen.
Het begint hier wel een beetje te betrekken.
muts87 schreef:
02-07-2025 11:21
Oh god. Ik schaam me dood. Maar ben dus ongesteld en niet mezelf. Net bij het sporten tot huilen aan toe uit m'n slof geschoten tegen twee mannen die het allemaal maar massahysterie vinden die hitte waarschuwingen. Zelf kantoorbaan. Dat scheelt natuurlijk.
Oh en nu schaam ik me kapot.

Maar heb echt heel veel last van m'n hormonen en dat ik vanavond in een pand zonder airco moet werken helpt ook niet.

Iemand iets relativerends te zeggen tegen me? Want schaam me zo erg. Maar ja: hormonen zijn een bitch.
Nu weer huilen van schaamte

Muts, in het topic 'heet heet, zweet zweet' zeg je het perfect! Namelijk 'Iedereen die de weeralarmen onzin en paniekzaaiierij vindt mag wel een dagje mijn werk (in de zorg) komen doen. Bij cliënten ook veel meer kans op epilepsie door de hitte.'
Als je dat kalm zegt tegen die no-no's, dan maak je indruk. Ik zou er in ieder geval wel van onder de indruk zijn! Gewoon onthouden voor de volgende keer. Ik ben zelf zomerliefhebber (en ja ik vond het prima de afgelopen dagen), maar het is niet erg slim als je niet kunt zien hoe zwaar sommige beroepsgroepen het hebben. Die mannen hebben geen idee. In hun volgende leven komen ze daarom vast voor straf terug als wegwerkers in Abu Dabhi.
Homuncula schreef:
02-07-2025 15:56
Muts, in het topic 'heet heet, zweet zweet' zeg je het perfect! Namelijk 'Iedereen die de weeralarmen onzin en paniekzaaiierij vindt mag wel een dagje mijn werk (in de zorg) komen doen. Bij cliënten ook veel meer kans op epilepsie door de hitte.'
Als je dat kalm zegt tegen die no-no's, dan maak je indruk. Ik zou er in ieder geval wel van onder de indruk zijn! Gewoon onthouden voor de volgende keer. Ik ben zelf zomerliefhebber (en ja ik vond het prima de afgelopen dagen), maar het is niet erg slim als je niet kunt zien hoe zwaar sommige beroepsgroepen het hebben. Die mannen hebben geen idee. In hun volgende leven komen ze daarom vast voor straf terug als wegwerkers in Abu Dabhi.
100% dit! Muts, laat de mensen lekker denken wat ze willen denken en hey, als je af en toe uit je slof schiet omdat het niet meer trekt, en toch zo netjes bent om je excuses te maken: niks om je voor te schamen! En eerlijk gezegd vind ik die PT van jou een lul met vingers.
To the end of my days; I will follow.
Wind! Regen!! Ik heb gelijk meer energie, voel me 30 kilo lichter en zie het leven weer zitten ;-D
muts87 schreef:
02-07-2025 11:28
Oh. Goed te horen dat ik niet de enige volwassen vrouw ben die huilt om deze dingen.
Ik ook... niet om het weer trouwens maar verder om bijna alles wat gewoon even tegen zit. Blijf er zelf altijd weer verbaasd over. Maar ja... ergens is het ook wel gezond... we kroppen niks op.
Gerommel en gesputter door een plotseling ontstane buik. Wat is het benauwd buiten.
Pluviofiel
Kut zon. Kut zomer. Kut hitte. Kut licht.

Man heel moe, kind doodmoe en ik zie t ook niet meer zitten. Ik ga kijken of huizen in Schotland een beetje te betalen zijn. Op Terschelling namelijk niet.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Lisa1986 schreef:
02-07-2025 16:40
Ik ook... niet om het weer trouwens maar verder om bijna alles wat gewoon even tegen zit. Blijf er zelf altijd weer verbaasd over. Maar ja... ergens is het ook wel gezond... we kroppen niks op.
Ja soms is het heerlijk ook om te huilen. Vriend is nu weg voor werk maar troost me normaal gesproken.
Calamitycat schreef:
02-07-2025 13:21
:hug:

Opvliegers door overgang? Ga je met hormonen starten of iets anders?
Ik hoef volgens mij voorlopig nog niet op regen te wachten. Hier ook nog wel tegen de 30 graden aan. Maar ja, dat was het gisteren om 21.00 uur nog zo ongeveer, dus als je het zo bekijkt is het vooruitgang :)

Ik weet dat het nog wel vaker 30 gaat worden deze zomer (dat hoeft dan weer niet zo snel als volgend weekend he, t was leuk geweest als we even konden bijkomen...), maar die 35+ hebben we nu wel gewoon gehad toch? Dat kan nu gewoon klaar zijn voor dit jaar neem ik aan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven