Entertainment alle pijlers

Au-pairs in New York (npo) (met spoilers)

22-06-2023 14:24 274 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk, het nieuwe seizoen is weer begonnen. Ik kijk vooruit. Dus spoilers zijn hier toegestaan.
Wat vinden we tot nu toe van de kandidaten en de gastgezinnen?
xiongmao schreef:
23-06-2025 20:17
Ik ben bij aflevering 4.
Die momfluencer! Wat een hel, ik zou daar ook echt niet tegen kunnen dat overdreven gedrag.

En die rijke ouders die na vier dagen gewoon hun kinderen bij Marnik achterlaten!

Aron vind ik af en toe te over the top maar hij gaat toch leuk met die kinderen om.

Noa vind ik irritant praten. Weet niet of die botsing met het gezin helemaal aan die moeder lag.
Zoals ik het begrepen had zijn die kinderen vaker alleen gelaten met een nanny toen die rijke ouders in Idaho zaten en de kinderen in San Diego of andersom. Die hele familie vind ik maar vreemd. Ook qua oudere kinderen. De oudste zoon lijkt helemaal geen band te hebben met zijn ouders of jongere broertje en zusje. En er schijnt ook nog een oudere zus te zijn, naast die oudere zus die Marnix rijles geeft. Ook al zo apart, je laat je 16 jarige dochter rijles geven aan de aupair.
Ik zal dit even als spoiler zetten voor mensen die niet vooruit kijken

Betrap me er op dat ik denk "sneeuwvlokjes generatie". Vooral Lara en Aron. Zo snel opgeven steeds Lara en die dagboekfragmenten zijn echt tenenkrommend. Paniekaanval, ik loop vast. Precies wat ze op TikTok heeft gehoord.
Aron met z'n my people, my tribe blabla. Die people waren gewoon aan het feesten en hij was gewoon bang om iet te missen. Dat overdreven Engels praten ook steeds...
xiongmao schreef:
24-06-2025 20:17
Spoilers mogen.
Hier gisteren weer gekeken. Noa werd vrij snel in het diepe gegooid met al die peuters om zich heen. En dan Lara in het influencer gezin bij familie Williams. Ze kreeg een jurk cadeau. Ik hoop dat Aron meer geluk in het nieuwe gezin mag hebben. Tot nu toe zag het er oké eruit. En aan het eind zag ik Marnik die net een nieuwe tattoo had laten zetten...gereed om te vertrekken. Over Maud weet ik nog niet zoveel.
Je pense donc je suis
xiongmao schreef:

Betrap me er op dat ik denk "sneeuwvlokjes generatie". Vooral Lara en Aron. Zo snel opgeven steeds Lara en die dagboekfragmenten zijn echt tenenkrommend. Paniekaanval, ik loop vast. Precies wat ze op TikTok heeft gehoord.
Aron met z'n my people, my tribe blabla. Die people waren gewoon aan het feesten en hij was gewoon bang om iet te missen. Dat overdreven Engels praten ook steeds...
Mwah. Ik vind het wel meevallen. Ze zitten aan de andere kant van de wereld, alleen, met veel verantwoordelijkheid (die ze allemaal serieus nemen). Dan kun je best af en toe heimwee hebben.

Ik heb dat fragment van Aron net gezien. Ik snap hem wel. Hij heeft een homofobe oma in huis, na al die eerste ervaring. Dat vraagt echt veel van je. Moeten bewijzen dat je extra oké bent en weten dat ze je al niet mag voor ze je heeft ontmoet. Gewoon omdat je en queer en zwart bent. Dus als hij dan zijn vrije vrienden in Amsterdam hun ultieme vorm van vrijheid ziet vieren, dan schuurt dat gewoon. Ik had echt wel even met hem te doen. En kon het wel invoelen als queer die pas echt vrijheid heeft ervaren toen ik mijn conservatieve omgeving achter me liet.

En dat Engels… ach, ik stoor me er niet aan. Generatie dingetje . En ik denk dat hij in Amsterdam ook vooral Engels spreekt. Hij zit in een heel internationale subcultuur.

En dat snelle opgeven… tja. Mijn generatie zit massaal in burnouts. Misschien hadden wij dat eerder moeten leren. Nu leren wij dat kennelijk onze kinderen wel. :) want mijn generatie heeft de mensen van de au pair generatie opgevoed. :) wij hebben ze dit geleerd. :)
xiongmao schreef:

Mwah. Ik vind het wel meevallen. Ze zitten aan de andere kant van de wereld, alleen, met veel verantwoordelijkheid (die ze allemaal serieus nemen). Dan kun je best af en toe heimwee hebben.

Ik heb dat fragment van Aron net gezien. Ik snap hem wel. Hij heeft een homofobe oma in huis, na al die eerste ervaring. Dat vraagt echt veel van je. Moeten bewijzen dat je extra oké bent en weten dat ze je al niet mag voor ze je heeft ontmoet. Gewoon omdat je en queer en zwart bent. Dus als hij dan zijn vrije vrienden in Amsterdam hun ultieme vorm van vrijheid ziet vieren, dan schuurt dat gewoon. Ik had echt wel even met hem te doen. En kon het wel invoelen als queer die pas echt vrijheid heeft ervaren toen ik mijn conservatieve omgeving achter me liet.

En dat Engels… ach, ik stoor me er niet aan. Generatie dingetje . En ik denk dat hij in Amsterdam ook vooral Engels spreekt. Hij zit in een heel internationale subcultuur.

En dat snelle opgeven… tja. Mijn generatie zit massaal in burnouts. Misschien hadden wij dat eerder moeten leren. Nu leren wij dat kennelijk onze kinderen wel. :) want mijn generatie heeft de mensen van de au pair generatie opgevoed. :) wij hebben ze dit geleerd. :)

Hahaha. Ik sta niet overal bekend om mijn mildheid, maar deze jongvolwassenen bekijk ik toch met zachtheid.

Ben erg onder de indruk van marnik. Wat is hij volwassen. Enorm emotioneel intelligent en liefdevol, en tegelijk ontzettend sterk.
Ik vind wel dat Aron er ook zelf een punt van maakt dat hij biseksueel is. Je hoeft niet alles constant te zeggen. Hij hoeft het ook niet te verbergen, maar om er heel de tijd uit jezelf over te beginnen...
Wel erg lullig van Lara en Marnik dat ze Aron niet naar de kermis hebben meegevraagd.

En wat ontzettend zielig voor Noa met haar moeder.

Ik vind Marnik heel leuk met de kinderen omgaan.
Ik ben weer benieuwd hoe het verder gaat. En hoe de aupairs het met elkaar kunnen vinden. Vind het ook een hele verantwoordelijkheid als je ineens een aantal taken moet overnemen.
Je pense donc je suis
xiongmao schreef:
Nou, echt. Wat een gezeur.
MadameBijoux schreef:
01-07-2025 09:40
Ik ben weer benieuwd hoe het verder gaat. En hoe de aupairs het met elkaar kunnen vinden. Vind het ook een hele verantwoordelijkheid als je ineens een aantal taken moet overnemen.
Zo gaat een van de aupairs de huidige familie verlaten. Zag ik aan het eind...dus dat komt dan volgende keer.
Je pense donc je suis
Heb net de serie helemaal afgekeken. Wat een leuke mensen weer, ik heb echt genoten. Marnik heeft van allemaal de meeste levenswijsheid en vaardigheden voor het au-pair-schap. Sneu dat Maud niet door de tests van de pabo heen kwam, ik hoop dat ze een nieuwe kans gaat krijgen. Volgens mij heeft ze best de capaciteiten om te slagen in het onderwijs.

Ik heb best bewondering voor het feit dat deze jonge mensen het avontuur durfden aan te gaan, ik had dat vroeger op die leeftijd nooit gedurfd. Dat het dan niet allemaal perfect lukte, zoals bij Lara, het zij zo. Wat er met Noa's moeder gebeurde is zo verdrietig. Je hebt je ouders op die leeftijd nog zo nodig al ben je bijna volwassen.
Ik vind het een mooi programma en ik hoop dat er weer een nieuw seizoen komt.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Aron vond ik vanaf het begin het leukste en zit op de één of andere manier gelijk in mijn hart. En ik snap hem best. Hij heeft er allemaal niet om gevraagd maar zit toch vaak in de positie van buitenbeentje. Hij is geadopteerd, is gekleurd (waar ze volgens mij in de US nog wat raarder over kunnen doen), is queer en in deze situatie is hij een Nederlander tussen Amerikanen én wordt hij een soort van buitengesloten wanneer de twee andere aupairs een uitstapje maken en hem negeerden. En dan de reactie van het eerste gezin en vervolgens die oma. Die jongen verdient zoveel beter! Vind het echt zo sneu en vind het zo'n leuke man.

Verder echt dapper hoe de anderen hun weg vinden binnen dit avontuur. Hartverscheurend dat Noa haar moeder is verloren.

O ja, dat influencergezin... Ik vond het eigenlijk een soort van geestelijke mishandeling van die kinderen. Dat meisje en dat jongetje gedragen zich als een soort lachende robotten. Er was een moment dat het meisje en het jongetje op de achterbank van de auto tellenlang mechanisch naar elkaar lachten, blijkbaar omdat ze dachten dat dit moest. En later viel het jongetje in slaap en toen hij wakker schrok, kwam hij met diezelfde enge, gemaakte glimlach overeind. Ik weet niet wat het influencerkanaal is van die vrouw maar zou bijna die filmpjes op tiktok zetten en haar er in taggen zodat haar volgers zien wat een afschuwelijke moeder ze bereid is te zijn om content te kunnen maken (bijna, zou dat nooit echt doen en weet nauwelijks hoe tiktok werkt :-D)
Volgens mij was die influence-moeder eigenlijk ontzettend ongelukkig met haar leven. Wat een vermoeiend showgezin inderdaad, het leek wel een parodie. Ik kan goed begrijpen dat Lara het daar niet uit kon houden.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
xiongmao schreef:

Onderschat heimwee niet. Ik heb het ook (en ik ben wel een stukje ouder dan TikTok ;-D) en ik herkende het heel erg in Lara: het ziek zijn, de paniek, etc. Ik hoop dat ze een manier vindt om ermee om te gaan.
Keuken1987 schreef:
20-06-2025 14:31
Als ze een vrouw als au pair wouden konden ze dat dan niet van te voren aangeven?
Nu vind ik het sneu dat Aaron meteen weg moest

Dat was het excuus, dat ze een vrouw verwachtten. Het ging om zijn bi/homoseksualiteit.
Such fun!1
Sabine schreef:
24-06-2025 20:18
Spoilers mogen.

Waarom? Hier wordt gewoon de uitzendingen gevolgd toch? Zolang je niet verder vertelt dan wat op tv is uitgezonden, spoiler je niet.
Such fun!1
Zorroo schreef:
02-07-2025 20:03
Volgens mij was die influence-moeder eigenlijk ontzettend ongelukkig met haar leven. Wat een vermoeiend showgezin inderdaad, het leek wel een parodie. Ik kan goed begrijpen dat Lara het daar niet uit kon houden.

Wat een ontzettend leeg bestaan ook. Je kinderen een microfoontje geven, echt hoor. Ik denk dan, zoek een baan waar de maatschappij iets aan heeft.
Such fun!1
nerdopviva schreef:
02-07-2025 20:18
Onderschat heimwee niet. Ik heb het ook (en ik ben wel een stukje ouder dan TikTok ;-D) en ik herkende het heel erg in Lara: het ziek zijn, de paniek, etc. Ik hoop dat ze een manier vindt om ermee om te gaan.
Heeft niets met heimwee te maken, ze kan gewoon totaal niet omgaan met regels en zonder het gepamper van haar ouders, en daar verzint ze het één na het andere excuus (paniekaanval, trauma, hoe ze aangesproken wordt, etc.) voor. Echt een verwend prinsesje.
apppie schreef:
13-07-2025 15:59
Heeft niets met heimwee te maken, ze kan gewoon totaal niet omgaan met regels en zonder het gepamper van haar ouders, en daar verzint ze het één na het andere excuus (paniekaanval, trauma, hoe ze aangesproken wordt, etc.) voor. Echt een verwend prinsesje.

Prima, ik zie wat anders.
Ik vind het tot nu toe veel gezeur. Je ziet weinig van de interactie tussen de au pairs en de kinderen/gezinnen, maar vooral veel gezeur en gezucht.
Marnik lijkt de enige die er echt wat van probeert te maken.
Ze zijn er ten slotte wel om te werken en niet om vakantie te vieren.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
MarindaH schreef:
13-07-2025 15:25
Wat een ontzettend leeg bestaan ook. Je kinderen een microfoontje geven, echt hoor. Ik denk dan, zoek een baan waar de maatschappij iets aan heeft.
Precies dit! Erg nep en ze straalde dat ook uit. Verder eens met je!
Je pense donc je suis
Moiren schreef:
14-07-2025 17:17
Ik vind het tot nu toe veel gezeur. Je ziet weinig van de interactie tussen de au pairs en de kinderen/gezinnen, maar vooral veel gezeur en gezucht.
Marnik lijkt de enige die er echt wat van probeert te maken.
Ze zijn er ten slotte wel om te werken en niet om vakantie te vieren.
Eens.
Jillian69 schreef:
02-07-2025 18:13

Er was een moment dat het meisje en het jongetje op de achterbank van de auto tellenlang mechanisch naar elkaar lachten, blijkbaar omdat ze dachten dat dit moest. En later viel het jongetje in slaap en toen hij wakker schrok, kwam hij met diezelfde enge, gemaakte glimlach overeind.
Het was net een scène uit een horrorfilm...
dolfje schreef:
15-07-2025 18:24
Het was net een scène uit een horrorfilm...
Oh echt he. Te bizar gewoon.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven