Heet heet zweet zweet
dinsdag 1 juli 2025 om 16:27
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 2 juli 2025 om 18:18
woensdag 2 juli 2025 om 18:18
Nee, maar misschien daar ook?

Pluviofiel
woensdag 2 juli 2025 om 18:21
Nee
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 2 juli 2025 om 18:22
Beetje preciezer; aardbevingsgebied.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 2 juli 2025 om 18:29
Guavepapaya2 schreef: ↑02-07-2025 15:56Ik kwam buiten bij werk en dacht, het waait, fijn!
Is het dus een föhnwind...
83 km noord van Zelhem
Thuis loop ik met kleren en al het zwembad in denk ik. Voor zolang het kan, want er 'popt' wel vanalles.
Hahahaaa .. je bent me voor. Had nét willen schrijven dat we hier rond 16.30 een enorme hagelbui hadden en ietsjes later onweer en een stortbui. Temperatuur met 15 graden gezakt (nu 22 graden). Tijdje rustig geweest tot een kwartier geleden. Nu af en toe een donderslag en flink regen. En 'hier' is bijna 20 km ten zuiden van Zelhem

woensdag 2 juli 2025 om 18:35
GroenTuintje schreef: ↑02-07-2025 17:30Het oosten krijgt de volle laag ( laat ik daar nou net wonen![]()
Ik ook (Achterhoek, tegen de Duitse grens aan). Gisterenavond op het nippertje de tuinplanten kunnen redden met tientallen gieters water en nu verzopen ze zowat (ihkv jouw nickname passende info dacht ik

woensdag 2 juli 2025 om 19:01
Zou best kunnen. Het was na vijf minuten weer over en nu schijnt de zon weer.noglangnietjarig schreef: ↑02-07-2025 18:47Komt de bui mss terug, omdat t hoog water is in Delfzijl?
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 2 juli 2025 om 19:04
woensdag 2 juli 2025 om 19:29
Nou zo groot als eieren waren ze hier niet maar als ze gaten in mijn polycarbonaat hadden gemaakt had het mij niet verrastnoglangnietjarig schreef: ↑02-07-2025 19:04Delfzijl:
“Een wolkbreuk met hagelstenen zo groot als eieren. De wedstrijd is afgelast. Dit is overmacht.”
Motorcross.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 2 juli 2025 om 19:47
Hahaha toevalligWeedbee schreef: ↑02-07-2025 18:29Hahahaaa .. je bent me voor. Had nét willen schrijven dat we hier rond 16.30 een enorme hagelbui hadden en ietsjes later onweer en een stortbui. Temperatuur met 15 graden gezakt (nu 22 graden). Tijdje rustig geweest tot een kwartier geleden. Nu af en toe een donderslag en flink regen. En 'hier' is bijna 20 km ten zuiden van Zelhem![]()

Nou de wind is hier weer weg en het ineens weer warm.
Schiet mij maar bij mn enkels af, ik dacht dat het zou blijven afkoelen...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in