Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 384 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Zo'n 100 km zuidwest van Zelhelm: het trekt hier dicht en het koelde net ietsjes af. Maar inmiddels is het benauwd...
Volgens de ene website gaat het hier zometeen rakelings af, volgens de andere krijgen we het vol voor onze kiezen. Ben benieuwd...! Hopelijk geen grote hagelstenen, of omgewaaide schuttingen of meer van dat soort spul.
Het hoost er nu flink uit! Verkoeling! :cheer2: Net even buiten gaan staan :jump: Het zou ook nog moeten gaan onweren.

Edit: Ohh daar kwam de donder al.
Hier regent het nu zachtjes en gestaag. Geen heftige toestanden dus. Hopelijk blijft dat zo.
Courage schreef:
02-07-2025 20:10
Hier regent het nu zachtjes en gestaag. Geen heftige toestanden dus. Hopelijk blijft dat zo.
Hier viel het ook mee gelukkig. De Achterhoek daarentegen…
Voor iedereen een groene tuin
IJskoud hier: 21,6 in de woonkamer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Helaas geen regen, nou ja het stof is een klein beetje nat, onder de bomen is het droog. Wel afgekoeld gelukkig.
Lady*Voldemort schreef:
02-07-2025 17:45
Ik ga juist altijd naar buiten met dit soort weer, als het begint te hozen. Lekker afkoelen.
Het gebeurt ook wel eens dat ik het expres opzoek. Dan kies ik er bewust voor. Tijdens de zomer vind ik het wel spannend,of zomerregen...als ik buiten loop en het gebeurt terwijl ik het niet verwacht dat vind ik dan weer minder. Maar is niet altijd te voorkomen. Maar ik kan echt intens van een hoosbui genieten. Hier is het inmiddels gelukkig wel afgekoeld. In Texel hebben ze weinig van deze benauwde dagen.
Je pense donc je suis
Wat een rare dag. Toen ik vanmorgen de deur uitging was het 24 graden, toen ik er vanmiddag door moest was het 37 graden volgens mij en nu liep ik net even buiten en was het 18 graden. Zo'n beetje 20 graden verschil in een dag.
Hele rare dag idd. Het is hier nu buiten 18 graden en binnen 26 maar ben heel blij met koeler weer. Ik ga ook bij warm weer en dan regen buiten staan :biggrin:
Niemand is onmisbaar
bojoti schreef:
02-07-2025 22:57
Hele rare dag idd. Het is hier nu buiten 18 graden en binnen 26 maar ben heel blij met koeler weer. Ik ga ook bij warm weer en dan regen buiten staan :biggrin:
:-D
Voor iedereen een groene tuin
Hier in het Almelose heeft het flink geregend, gehageld en gewaaid. Nu alles tegen elkaar open gezet en het koelt heerlijk af. Lekker slapen straks met de ramen wijd open. De airco was heel fijn, maar er gaat wat mij betreft niks boven frisse buitenlucht!
Graze schreef:
02-07-2025 22:17
Wat een rare dag. Toen ik vanmorgen de deur uitging was het 24 graden, toen ik er vanmiddag door moest was het 37 graden volgens mij en nu liep ik net even buiten en was het 18 graden. Zo'n beetje 20 graden verschil in een dag.
Dat is een behoorlijke temperatuurschommeling. Hier in Texel wordt het vandaag 18 graden met zon.
Je pense donc je suis
Tuingravin schreef:
02-07-2025 23:09
Hier in het Almelose heeft het flink geregend, gehageld en gewaaid. Nu alles tegen elkaar open gezet en het koelt heerlijk af. Lekker slapen straks met de ramen wijd open. De airco was heel fijn, maar er gaat wat mij betreft niks boven frisse buitenlucht!
Dat was ook hard nodig. Je tuin zal daar zeker blij mee zijn geweest. 👍🙂
Je pense donc je suis
Graze schreef:
02-07-2025 22:17
Ik was ooit enkele weken in Sydney. Herinner me dat het weer daar per dagdeel ook zo kon omslaan.
Kauß baußen. Zou mijn moeder zeggen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Krijg net een app van zoon: Mam ik heb sokken aan :lol:
Hier nog 24 graden in huis. Toch 3 graden koeler dan gisteren.
Maar mensen gaan voorbij
Solomio schreef:
03-07-2025 10:15
Kauß baußen. Zou mijn moeder zeggen.
Niet voor lang 🥳

AD:
“Gooi de ramen en deuren maar open! De hitte is verdreven en het wordt de komende dagen normaal tot zelfs een beetje fris zomerweer. Het gaat zelfs flink regenen. Dat is echter tijdelijk, want de volgende 30 graden is alweer in zicht. En die lijkt langere tijd aan te houden.”
Pieremachochel
Dat laatste klinkt mij eerder als typische AD clickbait. De verwachting voor de komende week (t/m woensdag) slingert tussen de 18 en 23 graden. Wat daarna komt is koffiedik kijken.

Ik wil in ieder geval wel de jaarlijkse juli traditie: verregende campings met kinderen die in kaplaarzen in plassen stampen en ouders die van onder een luifel het slecht weer aankijken :-)
Het lijkt wel warmer te worden, maar momenteel kunnen ze nog geen 3 dagen vooruit voorspellen:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim

Zondag en maandag ook regen voorspelt, hopelijk valt er veel. Wij hebben hier gisteren niets gehad.
Hier begon het gister ook te regenen. Ik naar buiten en wat zie ik, de regen verdampte op de grond waar ik bij stond :O
Het koelde wel in no time 13 graden af van 37 naar 24.
Niemand is onmisbaar
Appletje schreef:
03-07-2025 11:19
Dat laatste klinkt mij eerder als typische AD clickbait. De verwachting voor de komende week (t/m woensdag) slingert tussen de 18 en 23 graden. Wat daarna komt is koffiedik kijken.

Ik wil in ieder geval wel de jaarlijkse juli traditie: verregende campings met kinderen die in kaplaarzen in plassen stampen en ouders die van onder een luifel het slecht weer aankijken :-)
Aardig van je
Draaideurforummer schreef:
03-07-2025 14:14
Aardig van je

Andersom is het natuurlijk volkomen logisch dat mensen die klerehitte wensen to ver na kerst....
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Tanteslankie20 schreef:
03-07-2025 14:22
Andersom is het natuurlijk volkomen logisch dat mensen die klerehitte wensen to ver na kerst....
Ik hoef ook geen klerehitte, maar ik gun mensen wel mooi weer in hun vakantie.
Tanteslankie20 schreef:
03-07-2025 14:22
Dit soort reacties dus. Is toch nergens voor nodig? Laat die mensen lekker. Voor mij hoeft die hitte ook niet, maar om nou boos te worden op mensen die het wel lekker vinden is nou ook weer zoiets. Dan kan ik wel aan de gang blijven, want er zijn ook mensen die Coldplay wél leuk vinden en mensen die juist dol zijn op jonge kaas. Als ik daar allemaal boos over moet worden kan ik mijn baan wel opzeggen want dan heb ik dagwerk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Voor mij hoef het enorm vochtig-warme weer ook niet. In de Koog was het eergisteren 31 graden en dan benauwd en weinig wind. Als het droogwarm met wind was geweest dan hadden dezelfde tempersturen anders aan gevoeld.

Uiteraard is een goede zonnebrandcrème nog steeds belangrijk en niet in de felle zon zitten. Het wordt hier trouwens hooguit een paar dagen per jaar 30+ graden begreep ik van horen-zeggen.

25/26 graden,droogwarm met wind vind ik een prima temperatuur. Vandaag is het hier 18 graden met volop zonneschijn en erg aangenaam.
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven