Simpele goedkope huishoudtips van oma die gewoon echt werken
donderdag 3 juli 2025 om 15:27
Dir is een topic voor simpele maar enorm werkende ‘oma’ huishoudtips!! Let wel, het moet wel een beetje milieuvriendelijk zijn. Geen azijn tegen onkruid bijvoorbeeld. Alles mag. Dus;
Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!
De TO begint;
TIP - vliegen in huis
wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel
Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum
Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.
Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)
Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!
De TO begint;
TIP - vliegen in huis
wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel
Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum
Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.
Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)
Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2025 10:11
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
11.28% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 01:01
Ga je ‘s nachts nooit naar de wc dan?Gebruna schreef: ↑04-07-2025 00:36TIP
Toilet schoonmaken gaat makkelijker als je er eerst een tablet in laat bruisen dat gebruikt wordt om kunstgebitten te reinigen. Zo´n buisje met 30 gebitsbruistabletten kost bij de Action 0,99.
`s Avonds na het doorspoelen zo´n tablet in de toiletpot doen en ´s morgens even borstelen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 4 juli 2025 om 01:06
Op Amazon zelfs verpakkingen van 10 kilo en meer.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑04-07-2025 00:29Ik haal het wel gewoon bij de supermarkt, staat volgens mij bij de bakproducten. En anders bij het kruidvat wellicht.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 4 juli 2025 om 01:07
Wondersponsje van de Action al geprobeerd?Confhettie schreef: ↑03-07-2025 22:54help
Weet iemand hoe ik zwart/grijze strepen kan verwijderen van een witte keramieken wastafel? Geen idee hoe ze erop gekomen zijn.
Ik heb al geprobeerd: allesreiniger, Jif, tandpasta, papje van baking soda/water, allemaal niet geholpen.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 4 juli 2025 om 01:31
Nee, nooit. 's Morgens ga ik uiteraard wel naar het toilet, maar ik hoef 's nachts (gelukkig) nooit uit bed om te plassen.
Dat tablet kan je er overigens ook in doen en dan een uurtje later het toilet schoonmaken.
Dat werkt ook.
vrijdag 4 juli 2025 om 06:56
Tip:
Baking soda kun je een héél klein beetje (1/4 theelepel op een volle pan) toevoegen aan tomatensoep of tomatensaus om te ontzuren. Normaal bak je tomatenpuree aan om te ontzuren, helaas is dit voor mij niet altijd voldoende. Gevoelige maag. Zal daarom in de horeca niet gauw iets met tomatensaus of -soep bestellen, ik voel het bij de eerste hap al. Maar baking soda ontzuurt echt! Begint even wat te schuimen maar trekt vanzelf weg als je goed roert. Sinds ik dit weet, geen maagzuur meer bij tomatensaus en tomatensoep.
Baking soda kun je een héél klein beetje (1/4 theelepel op een volle pan) toevoegen aan tomatensoep of tomatensaus om te ontzuren. Normaal bak je tomatenpuree aan om te ontzuren, helaas is dit voor mij niet altijd voldoende. Gevoelige maag. Zal daarom in de horeca niet gauw iets met tomatensaus of -soep bestellen, ik voel het bij de eerste hap al. Maar baking soda ontzuurt echt! Begint even wat te schuimen maar trekt vanzelf weg als je goed roert. Sinds ik dit weet, geen maagzuur meer bij tomatensaus en tomatensoep.
vrijdag 4 juli 2025 om 06:58
Kan het zijn dat je erlangs komt met (zilveren?) sieraden? Met je handen wassen bijv?Confhettie schreef: ↑03-07-2025 22:54help
Weet iemand hoe ik zwart/grijze strepen kan verwijderen van een witte keramieken wastafel? Geen idee hoe ze erop gekomen zijn.
Ik heb al geprobeerd: allesreiniger, Jif, tandpasta, papje van baking soda/water, allemaal niet geholpen.
Van die grijze wondersponsjes willen wel helpen vaak. Gebruik je als soort van gum.
vrijdag 4 juli 2025 om 07:02
vrijdag 4 juli 2025 om 07:02
Ik heb, naast baking soda, ook altijd van die gebitstabletten in huis.Gebruna schreef: ↑04-07-2025 00:36TIP
Toilet schoonmaken gaat makkelijker als je er eerst een tablet in laat bruisen dat gebruikt wordt om kunstgebitten te reinigen. Zo´n buisje met 30 gebitsbruistabletten kost bij de Action 0,99.
`s Avonds na het doorspoelen zo´n tablet in de toiletpot doen en ´s morgens even borstelen.
Handig tegen thee-aanslag.
Vieze vazen.
Sierraden
Douchekop etc
vrijdag 4 juli 2025 om 07:43
Ik kende deze man niet maar heb een insta account aangemaak meteen. Misschien wil hij de koning van ons topic worden!!!Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑04-07-2025 00:30Die tip van de knakworsten zag ik inderdaad voorbij komen op instagram, deze man heeft altijd goede tips.
https://www.instagram.com/p/DLm7nTKs05E/
vrijdag 4 juli 2025 om 07:53
Gisteravond een nieuwe neer gezet en vanochtend lagen er al weer 4 in! Wij eten hier wat knakworsten de laatste paar weken. Ze komen mijn oren uithappyapple schreef: ↑04-07-2025 07:48Nou mijn man gelooft de knakworsttip niet, maar ik ga het toch proberen denk ik![]()
vrijdag 4 juli 2025 om 08:01
Je hebt ze ook in doosjes van 454(!?) gram van Arm & Hammer kwam in laatst achter.BuzzieBee schreef: ↑03-07-2025 16:43Zit in van die kleine zakjes. Deze is van de wibra maar elke supermarkt verkoopt ze (naast de vanille suiker zakjes vaak)
https://www.wibra.nl/assortiment/pure-b ... 060e55620d
Ik heb baking soda gehaald om op mijn bank en matrassen te strooien en na het inwerken op te zuigen met de stofzuiger. Het schijnt de boel goed te verfrissen en reinigen. Ik moet het nog doen dus of het werkt is nog afwachten.
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 08:04
Oh dat is beter! Anders heb je een hoop van die kleine zakjes nodigJoppie schreef: ↑04-07-2025 08:01Je hebt ze ook in doosjes van 454(!?) gram van Arm & Hammer kwam in laatst achter.
Ik heb baking soda gehaald om op mijn bank en matrassen te strooien en na het inwerken op te zuigen met de stofzuiger. Het schijnt de boel goed te verfrissen en reinigen. Ik moet het nog doen dus of het werkt is nog afwachten.
vrijdag 4 juli 2025 om 08:05
Ja afwasmiddel werkt perfect tegen vet. Mijn moeder deed dit vroeger ook al en mijn kinderen nu ook.mamaonbekend schreef: ↑03-07-2025 19:42Leuk topic !
Tips van mij:
Ooit viel er een vol glas rode wijn om op mijn vrij nieuwe lichte vloerkleed.
Ik rende naar de keuken, trok een fles witte wijn open en goot die er direct overheen. Mijn bezoek stond me raar aan te kijken maar het werkte wél! Goed nadeppen en schrobben met een sopje voor de geur maar op het kleed was niks meer te zien.
Heb je olijfolie geknoeid op je kleding? Niks aan doen, niet onder water, wrijven of wat dan ook.
Doe er wat afwasmiddel op, even laten intrekken en dan in de wasmachine. Mijn broek was weer schoon.
Een tip waar ze me niet voor hoeven te bellen
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 08:14
Er is bij mij ooit kaars gaan lekken over mijn dressoir en vloerbedekking. Het dressoir was van hout met allerlei figuurtjes erin dus ik was uren zoet met strijken.Waterflesje schreef: ↑03-07-2025 21:11
Kaarsvet op je kleed, kleding of andere stof? Strijkijzer op lauwe stand, keukenpapier ertussen en dan strijken maar. Vlekvrij weg kaarsvet. Trekt allemaal in het keukenpapier.
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 08:16
Ik heb je een PB gestuurd die je denk ik wel graag en snel wilt lezen...BuzzieBee schreef: ↑04-07-2025 07:58TIP spinnen!!
Die instagram man heeft ook een spinnentip waarom gevraagd werd zie ik! Wellicht helpt die ook!
https://www.instagram.com/reel/DHoJIxyoSHp
thistle wijzigde dit bericht op 04-07-2025 08:18
4.17% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 08:16
Je handen wassen met koffieprut als ze vies zijn van smeer/ vet; groot voordeel dat ze gelijk gescrubt zijn.
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 08:30
Ik heb sinds dik een jaar een Amysoft en één van de fijnste voordelen hiervan zijn de vazen die schoon blijven.Lila-Linda schreef: ↑04-07-2025 07:02Ik heb, naast baking soda, ook altijd van die gebitstabletten in huis.
Handig tegen thee-aanslag.
Vieze vazen.
Sierraden
Douchekop etc
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 08:58
vrijdag 4 juli 2025 om 09:04
Bedekken met wc papier en dan de vloeistof erop.mamaonbekend schreef: ↑04-07-2025 08:58Iemand een tip tegen zwarte aanslag in de wc-pot ?
Heb al een keer een azijn gedaan maar deed niks. Het zit ook hoger dan het water zeg maar, dus onder de rand, dus alle middeltjes die je erin kiept komt in het water natuurlijk en niet op de plek waar die aanslag zit.
Dus hoe doe je dat ?
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 09:26
Niet als je de puimsteen eerst goed natmaakt.
Ik gebruik baking soda trouwens ook om pannen schoon te maken die flink aangekoekt zijn. Een laagje water in de pan met een flinke schep baking soda. Koken, dan van vuur af en een tijd laten staan. Ik laat het regelmatig een nacht staan en dan sochtends kun je het veel makkelijker schoon krijgen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in