Partner doet nonchalant over trouwen. [Troltopic]

04-07-2025 07:28 109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames,

vorig jaar januari hebben ik en mijn partner besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan na aankoop van een woning samen, echter heeft hij daarvoor (een jaar daarvoor) een ring gegeven zonder er überhaupt wat bij te zeggen of het moment speciaal te maken, de ring was tevens mijn idee en kwam niet uit zichzelf, gedurende de partnerschap registratie heb ik ervoor moeten zorgen dat we er een beetje netjes en gepast uit zagen die dag, zodat het toch wel als een mooie dag gezien werd, ik kan trouwens niet met hem praten over een mogelijke aanzoek want dan klapt hij helemaal dicht en weet er op dat moment zogezegd geen raad mee, aan het begin van onze relatie heeft hij ook geen moeite gedaan mij te vragen of ik zijn "vriendinnetje" wilde worden, deze dingen doen mij eigenlijk wel zeer, het voelt alsof ik als vrouw een man/mijn man moet smeken om te trouwen en daarbij eerst een degelijke aanzoek te krijgen, ik zeg tegen hem je hoeft niet na een aanzoek direct te trouwen of er gelijk papierwerk van te maken... ook dan zegt hij niks en lacht hij het weg...

ik hoor graag van de anderen dames wat jullie hiervan vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2025 21:41
Reden: To heeft een perma
0.00% gewijzigd
Ik persoonlijk vind het gezeur. Accepteer die man zoals hij is en als jij perse een aanzoek wilt doe hem dan een aanzoek.
Kleinezon schreef:
04-07-2025 10:46
Als je besluit tot een geregistreerd partnerschap snap ik niet dat je ook wilt trouwen.

Dat ook ja.
Heel lang geleden had ik een relatie met iemand die zich nooit uitte tegenover mij. Hij was ook niet aanrakering en ik miste daardoor de bevestiging dat ik bijzonder was en dat hij van me hield. Dit gevoel meen ik nu ook bij TO te merken. Het zal niet zozeer om het trouwen op zich gaan maar gewoon om duidelijkheid hierin, wat is zijn bezwaar, hoe kijkt hij er tegenaan en wat denkt en voelt hij. Samen kunnen praten is wel een belangrijke basis in een relatie. Als iets voor jou heel zwaar weegt en je partner lacht alles weg en geeft geen inkijk in zijn gedachtes en gevoel, ja daar wordt je wel onzeker van, en dan kan zo'n mug best uitgroeien tot een olifant. Het punt is wel dat je je partner nooit zult kunnen veranderen. Dus zul je jezelf misschien anders op moeten stellen, je verwachtingen bijstellen of hem echt tot een gesprek 'dwingen' in plaats van dat je hem dingen weg laat lachen. Wat duidelijkheid lijkt me toch niet te veel gevraagd.
Over een paar dagen verwacht ik dat partner een topic opent: "partner doet hysterisch over trouwen".
Dames dank voor de antwoorden, het gaat hier om communicatie problemen wat niet alleen misgaat als het over trouwen gaat, ik ben 22 hij 26 er spelen geen kinderen in onze relatie, er is altijd wel een communicatie probleem geweest vind ik, ik kan nooit over iets praten met hem, hij doet nooit wat fout en ik ben altijd het zwarte schaapje geweest, ik ben 22 en heb een belabberd seks leven met mijn man elke keer als ik met hem erover wil praten gaat het mis en eindig ik in tranen vanwege een gevoel van onbegrip, alles wordt afgeschoven op mij, ik zeg altijd tegen hem ik wil alleen jou ik wil geen ander, ik wil verdorie alle moeite doen voor hem maar kan over niets praten ):
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:12
Dames dank voor de antwoorden, het gaat hier om communicatie problemen wat niet alleen misgaat als het over trouwen gaat, ik ben 22 hij 26 er spelen geen kinderen in onze relatie, er is altijd wel een communicatie probleem geweest vind ik, ik kan nooit over iets praten met hem, hij doet nooit wat fout en ik ben altijd het zwarte schaapje geweest, ik ben 22 en heb een belabberd seks leven met mijn man elke keer als ik met hem erover wil praten gaat het mis en eindig ik in tranen vanwege een gevoel van onbegrip, alles wordt afgeschoven op mij, ik zeg altijd tegen hem ik wil alleen jou ik wil geen ander, ik wil verdorie alle moeite doen voor hem maar kan over niets praten ):
Maar dat is toch veel relevanter dan de vraag over trouwen?

Als de communicatie niet oké is en er zit geen (ruimte voor) verbetering in, dan lekker verder kijken. Je bent nog zo jong!
vivalafete25 wijzigde dit bericht op 04-07-2025 12:16
0.05% gewijzigd
Hij wil waarschijnlijk niet trouwen. Dat kan. Aan jou om te bepalen hoe erg je dat vindt.

Edit: Ik lees nu de rest pas. Je bent echt te jong om met dit soort problemen voor een relatie te moeten vechten.
pina wijzigde dit bericht op 04-07-2025 12:15
39.25% gewijzigd
Noëlle_ismijnnaam schreef:
04-07-2025 12:06
Heel lang geleden had ik een relatie met iemand die zich nooit uitte tegenover mij. Hij was ook niet aanrakering en ik miste daardoor de bevestiging dat ik bijzonder was en dat hij van me hield. Dit gevoel meen ik nu ook bij TO te merken. Het zal niet zozeer om het trouwen op zich gaan maar gewoon om duidelijkheid hierin, wat is zijn bezwaar, hoe kijkt hij er tegenaan en wat denkt en voelt hij. Samen kunnen praten is wel een belangrijke basis in een relatie. Als iets voor jou heel zwaar weegt en je partner lacht alles weg en geeft geen inkijk in zijn gedachtes en gevoel, ja daar wordt je wel onzeker van, en dan kan zo'n mug best uitgroeien tot een olifant. Het punt is wel dat je je partner nooit zult kunnen veranderen. Dus zul je jezelf misschien anders op moeten stellen, je verwachtingen bijstellen of hem echt tot een gesprek 'dwingen' in plaats van dat je hem dingen weg laat lachen. Wat duidelijkheid lijkt me toch niet te veel gevraagd.

het gaat hier om communicatie problemen wat niet alleen misgaat als het over trouwen gaat, ik ben 22 hij 26 er spelen geen kinderen in onze relatie, er is altijd wel een communicatie probleem geweest vind ik, ik kan nooit over iets praten met hem, hij doet nooit wat fout en ik ben altijd het zwarte schaapje geweest, ik ben 22 en heb een belabberd seks leven met mijn man elke keer als ik met hem erover wil praten gaat het mis en eindig ik in tranen vanwege een gevoel van onbegrip, alles wordt afgeschoven op mij, ik zeg altijd tegen hem ik wil alleen jou ik wil geen ander, ik wil verdorie alle moeite doen voor hem maar kan over niets praten ):
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:14
het gaat hier om communicatie problemen wat niet alleen misgaat als het over trouwen gaat, ik ben 22 hij 26 er spelen geen kinderen in onze relatie, er is altijd wel een communicatie probleem geweest vind ik, ik kan nooit over iets praten met hem, hij doet nooit wat fout en ik ben altijd het zwarte schaapje geweest, ik ben 22 en heb een belabberd seks leven met mijn man elke keer als ik met hem erover wil praten gaat het mis en eindig ik in tranen vanwege een gevoel van onbegrip, alles wordt afgeschoven op mij, ik zeg altijd tegen hem ik wil alleen jou ik wil geen ander, ik wil verdorie alle moeite doen voor hem maar kan over niets praten ):
Wat haal je hieruit? Het is wat het is. Is deze man wel geschikt voor jou? Waarom ga je een geregistreerd partnerschap aan met iemand waar je je niet door begrepen voelt. Waar ben je mee bezig?! Je bent pas 22!
pina wijzigde dit bericht op 04-07-2025 12:19
1.99% gewijzigd
Misschien liever naar een relatietherapeut of een advocaat omzien dan over trouwen denken?
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Je bent nog zo jong, zo wil je toch niet oud worden?
MyLittlePony schreef:
04-07-2025 12:18
Misschien liever naar een relatietherapeut of een advocaat omzien dan over trouwen denken?
Het laatste vooral .

Zo jong al zoveel (communicatie) problemen en slechte seks .
Wil je dit voor de rest van je leven to ?
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:12
Met zo’n man wil je toch geen geregistreerd partnerschap en een koophuis op 22 jarige leeftijd? Laat staan trouwen.
Marija3101 schreef:
Deze past overduidelijk niet bij jou en je bent veel te jong om hierin te blijven hangen. Hij is niet je 'opvoeder' maar je man en toch ik lees geen enkele gelijkwaardigheid in deze relatie. Jij probeert de bevestiging van zijn liefde en trouw af te dwingen met een huwelijk. En daar schiet je uiteindelijk niets mee op want een huwelijk verandert namelijk helemaal niets aan zijn houding naar jou toe. De aard van het beestje zal niet veranderen, hoe hard jij je best ook doet. Je moet je partner ook niet willen veranderen. Want als dat nodig is, is het niet de juiste persoon voor jou.
Wat een bijzondere wending.
Marija3101 schreef:

Wat zul jij je afgewezen voelen door hem denk ik.
Yildizlar2 schreef:
04-07-2025 12:24
Het laatste vooral .

Zo jong al zoveel (communicatie) problemen en slechte seks .
Wil je dit voor de rest van je leven to ?

Tsja als je maar een paar seconden of hooguit 1 min als voorspel doet vind ik dat er iets flink misgaat ik ben in drie jaar tijd nooit klaargekomen of gebeft ik moet bijvoorbeeld zeggen dat ie me nek moet kussen oid al met al 0 verbetering
Maar waarom heb je je zinnen dan op deze man gezet?
pina schreef:
04-07-2025 12:30
Maar waarom heb je je zinnen dan op deze man gezet?

Hij was in het begin heel anders, wilde trouwen, nu zei die vanochtend ja we kunnen toch ook ringen voor samen kopen? (Ik denk van binnen “waar zijn je mooie woorden gebleven?”)
Maar zoveel verandert er toch niet als je je GP nu zou laten omzetten in trouwen?
Ik had geen zin om alles te lezen, dus wellicht is het volgen ook al door anderen geschreven:

Zijn manier is net zo waardevol als jouw manier. Je bent bij hem om wie hij is. Hij is die man die van jou houdt zonder dat er stickers op moeten zitten, hij is blij met hoe het nu gaat, hij houdt niet van trouwen, maar hij houdt wel van jou.

Heb je dan liever dat hij die poppenkast van een bruiloft tegen zijn zin in gaat doen?

Als je een man met een andere trouwbeleving had willen hebben, dan had je hem niet moeten uitzoeken. Je wist dit al jaren geleden.

Waarom is het trouwen eigenlijk zo belangrijk? Gaat het jou om een bruiloft of om een huwelijk? Want dat huwelijk hebben jullie al.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
M3LL0N4 schreef:
04-07-2025 12:34
Ik had geen zin om alles te lezen, dus wellicht is het volgen ook al door anderen geschreven:

Zijn manier is net zo waardevol als jouw manier. Je bent bij hem om wie hij is. Hij is die man die van jou houdt zonder dat er stickers op moeten zitten, hij is blij met hoe het nu gaat, hij houdt niet van trouwen, maar hij houdt wel van jou.

Heb je dan liever dat hij die poppenkast van een bruiloft tegen zijn zin in gaat doen?

Als je een man met een andere trouwbeleving had willen hebben, dan had je hem niet moeten uitzoeken. Je wist dit al jaren geleden.

Waarom is het trouwen eigenlijk zo belangrijk? Gaat het jou om een bruiloft of om een huwelijk? Want dat huwelijk hebben jullie al.
Het gaat me om de bruiloft, hij wilde dat eerst ook maar gaat nu ineens helemaal met zijn mening afslaan… ik word er onzeker van
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:29
Tsja als je maar een paar seconden of hooguit 1 min als voorspel doet vind ik dat er iets flink misgaat ik ben in drie jaar tijd nooit klaargekomen of gebeft ik moet bijvoorbeeld zeggen dat ie me nek moet kussen oid al met al 0 verbetering
En waarom is dat een goed argument om te willen trouwen?
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Noëlle_ismijnnaam schreef:
04-07-2025 12:06

Je kunt niet van een ander verwachten dat hij voor jou gaat veranderen. Als een partner is zoals hij is, dan moet je dat accepteren. En als dat niet lukt, moet je elkaar loslaten.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Je hebt het over wat híj verkeerd doet. Op de gedrag van de ander heb je alleen geen invloed, op je eigen gedrag wel. Jij kiest ervoor om ondanks alles te blijven, terwijl je ongelukkig bent en hij geen goede match voor je is. Wees geen slachtoffer, neem de controle over je leven weer in eigen hand.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven