Partner doet nonchalant over trouwen. [Troltopic]

04-07-2025 07:28 109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames,

vorig jaar januari hebben ik en mijn partner besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan na aankoop van een woning samen, echter heeft hij daarvoor (een jaar daarvoor) een ring gegeven zonder er überhaupt wat bij te zeggen of het moment speciaal te maken, de ring was tevens mijn idee en kwam niet uit zichzelf, gedurende de partnerschap registratie heb ik ervoor moeten zorgen dat we er een beetje netjes en gepast uit zagen die dag, zodat het toch wel als een mooie dag gezien werd, ik kan trouwens niet met hem praten over een mogelijke aanzoek want dan klapt hij helemaal dicht en weet er op dat moment zogezegd geen raad mee, aan het begin van onze relatie heeft hij ook geen moeite gedaan mij te vragen of ik zijn "vriendinnetje" wilde worden, deze dingen doen mij eigenlijk wel zeer, het voelt alsof ik als vrouw een man/mijn man moet smeken om te trouwen en daarbij eerst een degelijke aanzoek te krijgen, ik zeg tegen hem je hoeft niet na een aanzoek direct te trouwen of er gelijk papierwerk van te maken... ook dan zegt hij niks en lacht hij het weg...

ik hoor graag van de anderen dames wat jullie hiervan vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2025 21:41
Reden: To heeft een perma
0.00% gewijzigd
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:35
Het gaat me om de bruiloft, hij wilde dat eerst ook maar gaat nu ineens helemaal met zijn mening afslaan… ik word er onzeker van

Je bent 22. Met een koophuis. En een ongelukkige relatie. Zonder uitzicht op verbetering. En dan wil je een fortuin uit gaan geven aan een bruiloft Weet je wel wat dat kost? En wie gaat dat betalen?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Maar waarom is het zo'n probleem dat hij (wellicht) niet wil trouwen, terwijl je dus eigenlijk je relatie helemaal niet zo leuk vindt? Dan zou je toch juist helemaal niet willen trouwen, lijkt me. Neem eerst je relatie eens onder de loep. En ga pas weer over trouwen nadenken op het moment dat je relatie misschien ooit is wat je ervan verwachtte. En wordt het dat niet, dan lijkt me dat je ook niet over trouwen na hoeft te denken.
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:35
Het gaat me om de bruiloft, hij wilde dat eerst ook maar gaat nu ineens helemaal met zijn mening afslaan… ik word er onzeker van
Maar stel dat hij nu of binnen een paar weken toch soort van overstag gaat en er komt wel een bruiloft met een feest. Kun jij je dan echt heel erg blij voelen als je in het openbaar ringen staat uit te wisselen, een kus geeft, het glas heft, wordt toegesproken, iedereen klapt en kijkt naar jullie. Allebei heel mooi opgedoft en prachtig allemaal, met bloemen en champagne en weet ik veel wat. Terwijl je weet dat hij alles wat ik hier beschrijf echt verschrikkelijk vind?

Ik kan me voorstellen dat het anders is als jij denkt dat hij ook reikhalzend uit zou kijken naar wat ik hierboven beschrijf maar zeg eens eerlijk, denk je dat hij daar ooit oprecht over gedroomd heeft, om zo in het middelpunt te staan?
Hallodaar schreef:
04-07-2025 12:00
Ik heb tot op de dag van vandaag spijt van mijn huwelijk.
Niet van mijn partnerkeuze, laat dat duidelijk zijn. We zijn nog altijd gelukkig samen.
En ook niet dat ik 'trouwen' onderuit wil trappen ofzo.
Maar man, man, waarom wilde ik dit destijds zo graag? Zo groots!
Ik zal nooit vergeten dat onze trouwambtenaar rode lippenstift op haar beide voortanden had zitten. En een verhaaltje stond op te hangen waarbij ik dacht: "volgens mij verwar je ons nu met een ander koppel, waar heb je het over?"
De fotoreportage koste, ruim 21 jaar geleden al 1300 Euro. Dat album ligt ergens met een dikke laag stof erop. Ik vind de foto's vreselijk!
Niks liefs of spontaan aan. Ik herken ons helemaal niet in die foto's. Alle foto's waren geposeerd. Ik had een sleep aan mijn jurk, en voor iedere kiek moest die uitgespannen worden. Er zaten heel veel borduursels en franjes in, die je op de foto niet ziet. Alsof er een tafellaken aan mijn kont hing.
Als bruid zijnde stond ik tijdens de feestavond minderjarig personeel aan te spreken op lege glazen op de tafels, die écht al erg lang leeg waren.
Oh ja, tijdens het diner kwam er een vrouw aanzetten met een klaporgel op wieltjes en begon te zingen van 'hopperdesjosisa, bij die molen, hoeperdepoep zat op de stoep, etc!"
Ik schaamde me rot. Was een cadeautje/verrassing van schoonouders. Enig!

Je hele relaas heeft echt niks met een huwelijk te maken. Enkel met de bruiloft en hoe jullie die zelf vormgegeven hebben, plus jullie keuze voor de vorm van de huwelijksvoltrekking. Ik blijf het raar vinden dat mensen dat zo moeilijk vinden, om te beseffen dat dat heel verschillende dingen zijn.
S-Groot schreef:
04-07-2025 12:47
Je hele relaas heeft echt niks met een huwelijk te maken. Enkel met de bruiloft en hoe jullie die zelf vormgegeven hebben, plus jullie keuze voor de vorm van de huwelijksvoltrekking. Ik blijf het raar vinden dat mensen dat zo moeilijk vinden, om te beseffen dat dat heel verschillende dingen zijn.

Het gaat TO niet om het huwelijk. Ze wil een bruiloft.

S-Groot schreef:
04-07-2025 12:47
Bruiloft bedoelt ze dan ook. De invulling van de huwelijksdag. Ik denk dat ik dat ook gehad zou hebben als ik hem op die manier invulling gegeven zou hebben. Terwijl ik vooraf ook echt wel ooit gefantaseerd heb over de bubbels, mooie jurk en lovende lieve woorden van vrienden en familie. Achteraf blij dat we dat het niet zo gedaan hebben.
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:29
Tsja als je maar een paar seconden of hooguit 1 min als voorspel doet vind ik dat er iets flink misgaat ik ben in drie jaar tijd nooit klaargekomen of gebeft ik moet bijvoorbeeld zeggen dat ie me nek moet kussen oid al met al 0 verbetering

Vooral zo doorgaan. En dan maar hopen dat je over 5/10/15/20 jaar nog steeds zo blij bent dat dit is wat het is, sterker nog: dat dit nog de goede tijden zullen blijken te zijn geweest.
M3LL0N4 schreef:
04-07-2025 12:51
Het gaat TO niet om het huwelijk. Ze wil een bruiloft.

Ik heb het niet over TO in die post, zoals je kunt zien aan de quote.
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:12
Dames dank voor de antwoorden, het gaat hier om communicatie problemen wat niet alleen misgaat als het over trouwen gaat, ik ben 22 hij 26 er spelen geen kinderen in onze relatie, er is altijd wel een communicatie probleem geweest vind ik, ik kan nooit over iets praten met hem, hij doet nooit wat fout en ik ben altijd het zwarte schaapje geweest, ik ben 22 en heb een belabberd seks leven met mijn man elke keer als ik met hem erover wil praten gaat het mis en eindig ik in tranen vanwege een gevoel van onbegrip, alles wordt afgeschoven op mij, ik zeg altijd tegen hem ik wil alleen jou ik wil geen ander, ik wil verdorie alle moeite doen voor hem maar kan over niets praten ):
Als ik dit zo lees heb je ergere problemen dan het niet willen trouwen van je partner.. Als ik jou was zou ik nog maar eens heel hard na gaan denken over hoe jij je toekomst ziet. Mochten er evt nog kinderen komen in jullie relatie wordt alles alleen maar nóg lastiger! (Zowel het bij elkaar blijven als het evt uit elkaar gaan). En daarbij, stel hè, stel, dat hij nu zegt ok we gaan trouwen, word je daar dan echt gelukkig(er) van, wetende dat het op deze manier is gegaan en het voor hem een “moetje” is!?
Dala schreef:
04-07-2025 12:52
Bruiloft bedoelt ze dan ook. De invulling van de huwelijksdag. Ik denk dat ik dat ook gehad zou hebben als ik hem op die manier invulling gegeven zou hebben. Terwijl ik vooraf ook echt wel ooit gefantaseerd heb over de bubbels, mooie jurk en lovende lieve woorden van vrienden en familie. Achteraf blij dat we dat het niet zo gedaan hebben.

Ja dat zeg ik :loveit: . Oftewel: het slaat nergens op om te zeggen dat je spijt hebt van je huwelijk als het je alleen maar om de invullen van de bruiloft gaat. Je kunt namelijk gewoon een huwelijksvoltrekking hebben zonder poespas, dus dan hoef je helemaal geen spijt te hebben van je huwelijk als het getrouwd zijn je prima bevalt.
Marija3101 schreef:
04-07-2025 12:14
het gaat hier om communicatie problemen wat niet alleen misgaat als het over trouwen gaat, ik ben 22 hij 26 er spelen geen kinderen in onze relatie, er is altijd wel een communicatie probleem geweest vind ik, ik kan nooit over iets praten met hem, hij doet nooit wat fout en ik ben altijd het zwarte schaapje geweest, ik ben 22 en heb een belabberd seks leven met mijn man elke keer als ik met hem erover wil praten gaat het mis en eindig ik in tranen vanwege een gevoel van onbegrip, alles wordt afgeschoven op mij, ik zeg altijd tegen hem ik wil alleen jou ik wil geen ander, ik wil verdorie alle moeite doen voor hem maar kan over niets praten ):
Je bent 22 hebt een belabberd seksleven met een man waar je niet mee kunt communiceren... En daar wil je mee trouwen? Waarom? Is ie multimiljonair?
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
04-07-2025 12:57
Je bent 22 hebt een belabberd seksleven met een man waar je niet mee kunt communiceren... En daar wil je mee trouwen? Waarom? Is ie multimiljonair?
als je op die leeftijd in deze markt een huis hebt gekocht is die optie van multimiljonair wel enigszins overweegbaar. Wellichtis er ook gewoon geen geld voor een bruiloft. TO is net 20er, dan verdien je meestal geen tonnen.
Wat heb je in godsnaam aan die bruiloft nu blijkt dat de basis (geen bevredigende seks en geen communicatie) ruk is.
Lieve schat je bent 22, en nu is je relatie al bergafwaarts aan het gaan. Dat is echt een groter probleem dan wel of niet een bruiloft. Je zegt geen ander te willen dan hem, maar echt, er zijn zoveel leukere mannen dan hoe je hem omschrijft. Hij behandelt jou niet goed. Je kunt proberen of hij openstaat voor relatietherapie. Hij is zelf ook nog jong, dus misschien valt er nog iets te winnen. Maar als hij daar niet van wil weten, lijkt een scheiding me een betere optie dan een huwelijk. Als je mijn dochter was zou ik de dat advies in ieder geval geven :hug:
Lalaloepsie schreef:
04-07-2025 13:07
Wat heb je in godsnaam aan die bruiloft nu blijkt dat de basis (geen bevredigende seks en geen communicatie) ruk is.

Het is natuurlijk eindelijk een bewijs van echte liefde van zijn kant.

TO, heb je weleens gesprekken over relaties in het algemeen, van anderen en die van jou in het bijzonder? Met mensen die je vertrouwt, die je gezond in het leven vindt staan? Lijkt mij heel verstandig om dat veel te gaan doen.
S-Groot schreef:
04-07-2025 12:56
Ja dat zeg ik :loveit: . Oftewel: het slaat nergens op om te zeggen dat je spijt hebt van je huwelijk als het je alleen maar om de invullen van de bruiloft gaat. Je kunt namelijk gewoon een huwelijksvoltrekking hebben zonder poespas, dus dan hoef je helemaal geen spijt te hebben van je huwelijk als het getrouwd zijn je prima bevalt.
Maar het was toch gewoon duidelijk dat Hallodaar bedoelde dat ze spijt heeft van de manier waarop ze invulling heeft gegeven aan die dag?
MyLittlePony schreef:
04-07-2025 12:18
Misschien liever naar een relatietherapeut of een advocaat omzien dan over trouwen denken?
Amen. Klinkt niet als de man waar je gelukkig oud mee gaat worden. Jij klinkt voor hem niet belangrijk genoeg en een relatie hebben met een man die niet in staat is tot een goed gesprek en zelfreflectie gaat je een hele hoop ellende geven. Dit is nu nog minor, maar dat wordt alleen maar erger. Zeker als er ooit kinderen komen.
Ik zeg, notaris en ontbinden contract en zorgen dat je iig geen advocaat nodig gaat hebben.
Draaideurforummer schreef:
04-07-2025 13:08
Lieve schat je bent 22, en nu is je relatie al bergafwaarts aan het gaan. Dat is echt een groter probleem dan wel of niet een bruiloft. Je zegt geen ander te willen dan hem, maar echt, er zijn zoveel leukere mannen dan hoe je hem omschrijft. Hij behandelt jou niet goed. Je kunt proberen of hij openstaat voor relatietherapie. Hij is zelf ook nog jong, dus misschien valt er nog iets te winnen. Maar als hij daar niet van wil weten, lijkt een scheiding me een betere optie dan een huwelijk. Als je mijn dochter was zou ik de dat advies in ieder geval geven :hug:

Tsja ik kan me die ene keer nooit meer uit mijn hoofd zetten dat ik hele sexy lingerie had aangetrokken met een kimono van satijnen stof erboven en het moment er aan kwam dat ik het kimonootje uitdeed voor zijn neus: er gebeurde niets het deed hem ook niets en dat blijft pijn doen…. Heel mijn vrouwelijkheid was toen en nu naar beneden geduwd….
S-Groot schreef:
04-07-2025 13:09
Het is natuurlijk eindelijk een bewijs van echte liefde van zijn kant.

Voor zover ik TO begrijp laat hij zichzelf alles aanleunen, moet TO overal het initiatief toe nemen. Die bruiloft, inclusief het kopen van zijn pak, zal ze waarschijnlijk ook alleen moeten gaan regelen dan vrees ik. Hij zit erbij te kijken hoe zij voortsleept denk ik.
Marija3101 schreef:
04-07-2025 13:19
Tsja ik kan me die ene keer nooit meer uit mijn hoofd zetten dat ik hele sexy lingerie had aangetrokken met een kimono van satijnen stof erboven en het moment er aan kwam dat ik het kimonootje uitdeed voor zijn neus: er gebeurde niets het deed hem ook niets en dat blijft pijn doen…. Heel mijn vrouwelijkheid was toen en nu naar beneden geduwd….

Kortom, jij bent bij de verkeerde man hoor.
Ik begrijp er niets meer van.

Je seksleven is slecht, je komt nooit klaar, en is geen voorspel. En toch probeer je hem te verleiden met een niemendalletje?

Wie ben jij? Wat doe jij zoal overdag? Een studie? Werk? Draag jij bij aan de hypotheek? Sta jij op de koopakte? Hoe ziet jouw leven er uit als hij er niet meer is?

Ik krijg de indruk dat jij volledig van hem afhankelijk bent, en daarom een soort zekerheid probeert in te bouwen.
Door seks koop je een dak boven je hoofd en kun je boodschappen blijven doen. Net als het 50 jaar geleden ging.

Samengesteldgezin schreef:
04-07-2025 11:01
en begeven moment
Wat?
gonniegijsje schreef:
04-07-2025 10:45
Ok dus je zit te drammen om een huwelijk, je partner vind het lastig om bot 'nee' te zeggen en negeert het onderwerp ondertussen dan maar.

Wat is hier lastig aan te begrijpen?
Wat is hier lastig aan te begrijpen? Nou ja, een partner die nergens over praat en het allemaal maar een beetje vaag houdt, ís toch ook lastig te begrijpen?
Het zou hem sieren om wat duidelijker te communiceren. Dat zou me overigens nog het meeste storen. Zég gewoon wat je wel en niet wil! Praat erover! Dat is met deze man dus blijkbaar erg moeilijk, wat best zorgwekkend is voor de toekomst.
Marija3101 schreef:
04-07-2025 13:19
Maar trouwen blijft toch een erg goed idee. Waarom negeer je de steeds herhaalde vragen/opmerkingen daarover?
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
En nooit zomaar je kimonootje uitdoen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven