Partner doet nonchalant over trouwen. [Troltopic]
vrijdag 4 juli 2025 om 07:28
Hi dames,
vorig jaar januari hebben ik en mijn partner besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan na aankoop van een woning samen, echter heeft hij daarvoor (een jaar daarvoor) een ring gegeven zonder er überhaupt wat bij te zeggen of het moment speciaal te maken, de ring was tevens mijn idee en kwam niet uit zichzelf, gedurende de partnerschap registratie heb ik ervoor moeten zorgen dat we er een beetje netjes en gepast uit zagen die dag, zodat het toch wel als een mooie dag gezien werd, ik kan trouwens niet met hem praten over een mogelijke aanzoek want dan klapt hij helemaal dicht en weet er op dat moment zogezegd geen raad mee, aan het begin van onze relatie heeft hij ook geen moeite gedaan mij te vragen of ik zijn "vriendinnetje" wilde worden, deze dingen doen mij eigenlijk wel zeer, het voelt alsof ik als vrouw een man/mijn man moet smeken om te trouwen en daarbij eerst een degelijke aanzoek te krijgen, ik zeg tegen hem je hoeft niet na een aanzoek direct te trouwen of er gelijk papierwerk van te maken... ook dan zegt hij niks en lacht hij het weg...
ik hoor graag van de anderen dames wat jullie hiervan vinden.
vorig jaar januari hebben ik en mijn partner besloten een geregistreerd partnerschap aan te gaan na aankoop van een woning samen, echter heeft hij daarvoor (een jaar daarvoor) een ring gegeven zonder er überhaupt wat bij te zeggen of het moment speciaal te maken, de ring was tevens mijn idee en kwam niet uit zichzelf, gedurende de partnerschap registratie heb ik ervoor moeten zorgen dat we er een beetje netjes en gepast uit zagen die dag, zodat het toch wel als een mooie dag gezien werd, ik kan trouwens niet met hem praten over een mogelijke aanzoek want dan klapt hij helemaal dicht en weet er op dat moment zogezegd geen raad mee, aan het begin van onze relatie heeft hij ook geen moeite gedaan mij te vragen of ik zijn "vriendinnetje" wilde worden, deze dingen doen mij eigenlijk wel zeer, het voelt alsof ik als vrouw een man/mijn man moet smeken om te trouwen en daarbij eerst een degelijke aanzoek te krijgen, ik zeg tegen hem je hoeft niet na een aanzoek direct te trouwen of er gelijk papierwerk van te maken... ook dan zegt hij niks en lacht hij het weg...
ik hoor graag van de anderen dames wat jullie hiervan vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2025 21:41
Reden: To heeft een perma
Reden: To heeft een perma
0.00% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 13:27
Jullie staan er gewoon niet hetzelfde in, in wat je op romantisch of seksueel gebied zoekt bij een partner.Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 13:19Tsja ik kan me die ene keer nooit meer uit mijn hoofd zetten dat ik hele sexy lingerie had aangetrokken met een kimono van satijnen stof erboven en het moment er aan kwam dat ik het kimonootje uitdeed voor zijn neus: er gebeurde niets het deed hem ook niets en dat blijft pijn doen…. Heel mijn vrouwelijkheid was toen en nu naar beneden geduwd….
vrijdag 4 juli 2025 om 13:28
Lalaloepsie schreef: ↑04-07-2025 13:22Voor zover ik TO begrijp laat hij zichzelf alles aanleunen, moet TO overal het initiatief toe nemen. Die bruiloft, inclusief het kopen van zijn pak, zal ze waarschijnlijk ook alleen moeten gaan regelen dan vrees ik. Hij zit erbij te kijken hoe zij voortsleept denk ik.
Correct, er is sprake van een gebrekkige masculiene rol vanuit zijn kant, p.s zijn mama heeft hem altijd klein gehouden en zijn papa was altijd weg toen die klein was want papa moest werken, mama was altijd de enige om hem heen, man heeft geen pit gekregen van zijn vader, zijn vader is ook een softie, zit niks in… ik heb een Cubaanse achtergrond (geboren in Nederland) maar een van mijn ouders is van Cubaanse komaf, de Latijns Amerikanen staan bekend om temperament en het initiatief nemen, is elke Europese man zo slap als het gaat om initiatief nemen of heb ik pech?
marija3101 wijzigde dit bericht op 04-07-2025 13:28
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.11% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 13:30
Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 13:28Correct, er is sprake van een gebrekkige masculiene rol vanuit zijn kant, p.s zijn mama heeft hem altijd klein gehouden en zijn papa was altijd weg toen die klein was want papa moest werken, mama was altijd de enige om hem heen, man heeft geen pit gekregen van zijn vader, zijn vader is ook een softie, zit niks in… ik heb een Cubaanse achtergrond (geboren in Nederland) maar een van mijn ouders is van Cubaanse komaf, de Latijns Amerikanen staan bekend om temperament en het initiatief nemen, is elke Europese man zo slap als het gaat om initiatief nemen of heb ik pech?
Nu krijg ik helemaal het idee dat jij voor alles van hem afhankelijk bent. En dat jij daarom die extra zekerheid van een huwelijk nodig hebt.
Want wat draag jij zelf bij aan deze relatie?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
vrijdag 4 juli 2025 om 13:31
Nee schat daar gaat het mij niet om, ik vraag enkel om duidelijkheid en wat verbetering, antwoorden van hem die ik niet op een fatsoenlijke manier krijg….
vrijdag 4 juli 2025 om 13:31
Misschien ziet hij jullie meer als een platonisch/vriendschappelijk stel waar jij in een partner iemand zoekt die veel romantiek, seksualiteit en masculiniteit laat zien.
Ik vind vriendschappelijke relaties zonder seks en romantiek persoonlijk ideaal maar zo denkt lang niet iedereen erover. Sterker nog, volgens mij willen velen in elk geval wel íets van romantiek en/of seks. Lijkt er op dat hij het allebei niet zo heel belangrijk vindt.
Ik vind vriendschappelijke relaties zonder seks en romantiek persoonlijk ideaal maar zo denkt lang niet iedereen erover. Sterker nog, volgens mij willen velen in elk geval wel íets van romantiek en/of seks. Lijkt er op dat hij het allebei niet zo heel belangrijk vindt.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:32
In je hoofd heb je een droombeeld van een ideale relatie, en je probeert op alle mogelijke manieren dat droombeeld op hem te plakken. Althans die indruk heb ik. Plens koud water in je gezicht en zie hem zoals hij echt is. Wil je alsnog met hem verder? Stel je verwachtingen dan flink naar beneden bij. Vind je dat je beter verdient? Maak je dan los van hem, voordat je nog meer jaren van je leven vergooit.Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 13:19Tsja ik kan me die ene keer nooit meer uit mijn hoofd zetten dat ik hele sexy lingerie had aangetrokken met een kimono van satijnen stof erboven en het moment er aan kwam dat ik het kimonootje uitdeed voor zijn neus: er gebeurde niets het deed hem ook niets en dat blijft pijn doen…. Heel mijn vrouwelijkheid was toen en nu naar beneden geduwd….
vrijdag 4 juli 2025 om 13:33
vrijdag 4 juli 2025 om 13:34
Veel vriendschappelijkheid zie ik ook niet eerlijk gezegd...Dala schreef: ↑04-07-2025 13:31Misschien ziet hij jullie meer als een platonisch/vriendschappelijk stel waar jij in een partner iemand zoekt die veel romantiek, seksualiteit en masculiniteit laat zien.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:35
Wat heeft dit met cultuur te maken? En wat maakt het uit hoe zijn vader was of zijn moeder is? Je ziet toch wat je voor je neus hebt staan? Een slappe hap zonder pit, intiatief, met gebrekkige interesses, niet in staat tot feedback ontvangen of een goed gesprek hebben.
Vraag jezelf af waarom het zoveel uitmaakt waar hij vandaan komt? Het is toch overduidelijk dat jij wat anders zoekt in een relatie (en ik snap dat). Je hóeft niet bij hem te blijven he. Ik zou gewoon lekker verder gaan zonder hem. Er zijn veel leukere mannen op de wereld. Of dat nu een Cubaan is of Nederlander of Australier. Stomme mannen heb je overal.
Vraag jezelf af waarom het zoveel uitmaakt waar hij vandaan komt? Het is toch overduidelijk dat jij wat anders zoekt in een relatie (en ik snap dat). Je hóeft niet bij hem te blijven he. Ik zou gewoon lekker verder gaan zonder hem. Er zijn veel leukere mannen op de wereld. Of dat nu een Cubaan is of Nederlander of Australier. Stomme mannen heb je overal.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:35
Ook een manier om het te omschrijven...
vrijdag 4 juli 2025 om 13:37
Je hebt zelf gewoon dom gekozen.Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 13:28Correct, er is sprake van een gebrekkige masculiene rol vanuit zijn kant, p.s zijn mama heeft hem altijd klein gehouden en zijn papa was altijd weg toen die klein was want papa moest werken, mama was altijd de enige om hem heen, man heeft geen pit gekregen van zijn vader, zijn vader is ook een softie, zit niks in… ik heb een Cubaanse achtergrond (geboren in Nederland) maar een van mijn ouders is van Cubaanse komaf, de Latijns Amerikanen staan bekend om temperament en het initiatief nemen, is elke Europese man zo slap als het gaat om initiatief nemen of heb ik pech?
En verder zet jij mooi het patroon van dominante vrouwen in zijn leven voort.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:38
Dat laat je toch zelf gebeuren.Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 12:29Tsja als je maar een paar seconden of hooguit 1 min als voorspel doet vind ik dat er iets flink misgaat ik ben in drie jaar tijd nooit klaargekomen of gebeft ik moet bijvoorbeeld zeggen dat ie me nek moet kussen oid al met al 0 verbetering
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:41
Nee, lees ik ook niet, vanuit beide kanten niet, maar dat komt omdat zij (en misschien hij ook wel) met enorm veel frustraties zitten. En met verwachtingen op het gebied van seks en romantiek.Draaideurforummer schreef: ↑04-07-2025 13:34Veel vriendschappelijkheid zie ik ook niet eerlijk gezegd...
Dat is helemaal niet raar overigens, ook niet om die wensen wel te hebben, maar je moet hierin wel ongeveer dezelfde behoeften hebben.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:46
helemaal waarDala schreef: ↑04-07-2025 13:41Nee, lees ik ook niet, vanuit beide kanten niet, maar dat komt omdat zij (en misschien hij ook wel) met enorm veel frustraties zitten. En met verwachtingen op het gebied van seks en romantiek.
Dat is helemaal niet raar overigens, ook niet om die wensen wel te hebben, maar je moet hierin wel ongeveer dezelfde behoeften hebben.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:48
Inmiddels bijgelezen en ik vul mijn eerdere reactie aan met: waarom blijf je überhaupt bij deze man, en wil je nog trouwen ook? Je kunt niet samen communiceren, je hebt een belabberd seksleven. Twee zeer goede redenen om eens wat kritischer te zijn. Je bent nog hartstikke jong, er zijn geen kinderen. Zoek toch verder! Waarom neem je hier genoegen mee? En waarom ondanks dit alles in hemelsnaam de wens om te trouwen?!
Echt, je doet het jezelf aan hoor.
Echt, je doet het jezelf aan hoor.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:50
Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 07:28.... gedurende de partnerschap registratie heb ik ervoor moeten zorgen dat we er een beetje netjes en gepast uit zagen die dag, zodat het toch wel als een mooie dag gezien werd......
Wat grappig, ik heb geen seconde nagedacht wat aan te trekken bij handtekening zetten voor geregistreerd partnerschap. Krabbel zetten bij notaris en gewoon weer verder met de dag.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:52
Hallo! Hallo!! Joehoe, TO, ben je thuis??Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 13:19Tsja ik kan me die ene keer nooit meer uit mijn hoofd zetten dat ik hele sexy lingerie had aangetrokken met een kimono van satijnen stof erboven en het moment er aan kwam dat ik het kimonootje uitdeed voor zijn neus: er gebeurde niets het deed hem ook niets en dat blijft pijn doen…. Heel mijn vrouwelijkheid was toen en nu naar beneden geduwd….
Je hoéft niet te trouwen hè? Je hoeft zelfs niet eens met hem samen te wonen. Sterker nog, je hoeft helemaal geen relatie te hebben met hem hè?
Ga je nu in elke post vertellen wat een lul hij is? Wij hebben geen verkering met hem hè?
Dit doe jij jezelf aan!
.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:52
En ook na een eventuele bruiloftsdag, als die er zou komen, zal hij niet ineens een heel ander type man zijn. Ik denk niet dat het iemand is die op een dag bewoordingen zal doen als "je goddelijke lijf" en jou overal wil kussen en strelen en ineens wel houdt van jou in lingerie zien of met je wil dansen. En ook niet bij kaarslicht in romantiek zegt hoe blij hij is met een vrouw als jij en dat hij zo ontzettend veel van je houdt etc.
En omdat ik vermoed dat dit allemaal gaat uitblijven ga jij je in de loop van je huwelijk alleen maar rotter voelen en aangetast in je vrouwelijkheid.
En omdat ik vermoed dat dit allemaal gaat uitblijven ga jij je in de loop van je huwelijk alleen maar rotter voelen en aangetast in je vrouwelijkheid.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:53
Je zou dr een lelijk koutje van oplopen.
.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:56
En ze fakkelt man compleet af op een openbaar forum.
TO, hij doet naar tegen jou, jij doet naar over hem en jullie seksleven stelt ook niks voor. Waar precies zie jij een basis voor een lang en gelukkig huwelijk?
vrijdag 4 juli 2025 om 14:04
Notaris? Dan zat je fout hoor. Geregistreerd partnerschap moet je voor bij de gemeente zijn. Voor een samenlevingscontract bij de notaris.
vrijdag 4 juli 2025 om 14:11
vrijdag 4 juli 2025 om 14:18
Marija3101 schreef: ↑04-07-2025 13:28Correct, er is sprake van een gebrekkige masculiene rol vanuit zijn kant, p.s zijn mama heeft hem altijd klein gehouden en zijn papa was altijd weg toen die klein was want papa moest werken, mama was altijd de enige om hem heen, man heeft geen pit gekregen van zijn vader, zijn vader is ook een softie, zit niks in… ik heb een Cubaanse achtergrond (geboren in Nederland) maar een van mijn ouders is van Cubaanse komaf, de Latijns Amerikanen staan bekend om temperament en het initiatief nemen, is elke Europese man zo slap als het gaat om initiatief nemen of heb ik pech?
Europese mannen zijn inderdaad allemaal zo slap, denk dat je dan toch beter af bent in Cuba.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in