Hartje baby iets trager
vrijdag 4 juli 2025 om 21:23
Hallo,
Momenteel ben ik 7 weken zwanger. Ik heb precies 7 weken geleden een miskraam gehad en was meteen daarna zwanger.
Zondag verloor ik bloed en mocht ik komen voor een echo. Alles zag er voor het termijn goed uit. Wel 2 a 3 dagen minder ver dan gedacht. Het hartje klopte goed voor het termijn.
Vandaag, 5 dagen later, hadden we weer een echo. Het was erg moeilijk om in beeld te krijgen. De baarmoeder en het vruchtje. Uiteindelijk gelukt maar nog steeds slecht beeld. Vruchtje was precies 5 dagen meegegroeid. Alleen het hartje klopte iets langzamer dan de vorige keer. Echt maar iets zei ze. Niet te traag maar iets langzamer.
Met de 5 dagen groei loop ik nog steeds 2 a 3 dagen achter (net als vorige keer) en die combinatie vindt ze iets om goed in de gaten te houden. Het kan dus alle kanten op. Ze maakt zich wel beetje zorgen. Is er iemand, die dit ook meegemaakt heeft of iemand kent bij wie het goed afliep?
Geen negatieve verhalen graag. Echt niet... alleen positief.
Vrijdag hebben we weer een echo. Dat wordt een lange week.
Momenteel ben ik 7 weken zwanger. Ik heb precies 7 weken geleden een miskraam gehad en was meteen daarna zwanger.
Zondag verloor ik bloed en mocht ik komen voor een echo. Alles zag er voor het termijn goed uit. Wel 2 a 3 dagen minder ver dan gedacht. Het hartje klopte goed voor het termijn.
Vandaag, 5 dagen later, hadden we weer een echo. Het was erg moeilijk om in beeld te krijgen. De baarmoeder en het vruchtje. Uiteindelijk gelukt maar nog steeds slecht beeld. Vruchtje was precies 5 dagen meegegroeid. Alleen het hartje klopte iets langzamer dan de vorige keer. Echt maar iets zei ze. Niet te traag maar iets langzamer.
Met de 5 dagen groei loop ik nog steeds 2 a 3 dagen achter (net als vorige keer) en die combinatie vindt ze iets om goed in de gaten te houden. Het kan dus alle kanten op. Ze maakt zich wel beetje zorgen. Is er iemand, die dit ook meegemaakt heeft of iemand kent bij wie het goed afliep?
Geen negatieve verhalen graag. Echt niet... alleen positief.
Vrijdag hebben we weer een echo. Dat wordt een lange week.
vrijdag 4 juli 2025 om 21:34
Ten eerste: die groei meten bij deze termijn is echt ontzettend onnauwkeurig. Als je je muisknop 0.1mm meer naar links of naar rechts zet, dan ben je zo ineens een paar dagen verder of minder ver zwanger. Maar het feit dat het vruchtje precies goed is meegegroeid is gewoon heel goed nieuws, het doet nu precies wat het hoort te doen.
Ten tweede: hartslagen variëren nou eenmaal. Die van jou ook. Als je 1000x per dag kijkt, dan heb je 1000x een verschillende hartfrequentie. Als het “slechts iets” trager is dan eerder, dan kan dat gewoon echt toeval zijn.
Sterkte met wachten! En gefeliciteerd!
Ten tweede: hartslagen variëren nou eenmaal. Die van jou ook. Als je 1000x per dag kijkt, dan heb je 1000x een verschillende hartfrequentie. Als het “slechts iets” trager is dan eerder, dan kan dat gewoon echt toeval zijn.
vrijdag 4 juli 2025 om 21:44
Nou ja, zoals valt te lezen mocht ze eerder komen vanwege bloedverlies. En dan zal ze vandaag de eerste echte intake hebben gehad, waar ook een echo bij hoort. En dan zag ze verloskundige iets wat ze beter in de gaten wil houden. Zo onlogisch is het dus niet dat ze nu iets vaker echo’s heeft.
Ik heb hetzelfde gehad tijdens mijn eerste zwangerschap: een vroege echo met 6+2, waarop ook een net iets trage hartslag te zien was, dus week later extra echo, week later bloedverlies waardoor weer een extra echo. Zo gek is het dus niet.
vrijdag 4 juli 2025 om 21:47
Honingbij_ schreef: ↑04-07-2025 21:34Ten eerste: die groei meten bij deze termijn is echt ontzettend onnauwkeurig. Als je je muisknop 0.1mm meer naar links of naar rechts zet, dan ben je zo ineens een paar dagen verder of minder ver zwanger. Maar het feit dat het vruchtje precies goed is meegegroeid is gewoon heel goed nieuws, het doet nu precies wat het hoort te doen.
Dankjewel voor je reactie! Bij mijn andere 2 kinderen had ik dit niet. Ja, wel kleiner gemeten maar dat is goed gekomen. Als dat hartje niet langzamer was geweest, was ik gewoon blij geweest.
Ik mocht inderdaad eerder komen vanwege bloedverlies en de echo stond al gepland vanwege de miskraam daarvoor. Bij mijn 2e ook vanaf 5.5 week echo's gehad vanwege bloedverlies.
vrijdag 4 juli 2025 om 22:04
zaterdag 5 juli 2025 om 10:38
Het zegt echt niet zoveel. 3 kids en 4 zwangerschappen en bij 2 van die zwangerschappen bloedverlies gehad en bij allebei die zwangerschappen was het hartje en het kindje slecht te vinden en klein. Een kindje ben ik verloren met 9 weken zwangerschap. En de andere waar ik echt heel zwaar bloedverlies had, Dat kindje is inmiddels kerngezond en bijna zes. Mijn verloskundige zei toen. Probeer het los te laten je weet het nooit zeker.
Heel veel sterkte met deze spannende periode en succes met je zwangerschap
Heel veel sterkte met deze spannende periode en succes met je zwangerschap
zaterdag 5 juli 2025 om 11:26
Hoe graag ik je stress ook zou verlichten, ik denk dat positieve verhalen niets zeggen over jouw situatie. Het kan -zoals je zelf zegt- nog alle kanten op. Dat is ook het moeiljike van het eerste trimester; je hebt nergens controle op.
Sterkte, ik heb twee miskramen meegemaakt (eerste drie jaar geleden, nu anderhalf jaar IVF en drie weken geleden een tweede miskraam). We kunnen alleen maar hopen dat het goed gaat!
Sterkte, ik heb twee miskramen meegemaakt (eerste drie jaar geleden, nu anderhalf jaar IVF en drie weken geleden een tweede miskraam). We kunnen alleen maar hopen dat het goed gaat!

zaterdag 5 juli 2025 om 12:00
zaterdag 5 juli 2025 om 20:59
zondag 6 juli 2025 om 10:37
Over de grootte maak ik mij ook niet zo'n zorgen. Dat was bij beide kinderen ook. Dat hartje zit ik een beetje mee. Al kon het erbij horen. Alleen zei ze wel: ik maak mij beetje zorgen.Enigme schreef: ↑05-07-2025 20:59Doordat je direct zwanger bent geraakt na de miskraambloeding kan het zijn dat je later een ovulatie hebt gehad in de cyclus die na de miskraambloeding volgde.
Hadden ze wel een inwendige echo gedaan of uitwendig? Want uitwendig geeft meestal geen optimaal beeld bij 6-7 weken zwangerschap
Inwendig ook gedaan maar dat lukte niet voor een duidelijk beeld. Dit was bij mijn eerste 2 ook dat al heel vroeg via de buik beter te zien was.
zondag 13 juli 2025 om 21:24

ik hoop zo dat ze snel laat weten dat het goed is…

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in