Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 305 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vivapimpelmees schreef:
04-07-2025 17:39
De nonchalante bruiloft was dus idd een trolletje.

Ik vraag me nog steeds af hoe de mods dat nou weten. Zulke mensen bestaan echt hoor. En ik vond het nog wel een vermakelijk topic ook :lol:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Sterkte Kattentuintje en Kia-Ora. :hug:

Een huisdier in laten slapen is zo verdrietig en het is ook echt een groot gemis.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Kia•Ora schreef:
04-07-2025 15:36
:hug:
Heel veel sterkte :heart: , je dier laten inslapen is zo naar.

Mijn poes ging vorige week van, hmm er is toch echt wel iets met jou en ik ga naar een andere da met je, paar honderd euro aan testen, uitslagen waar niks duidelijk uit werd, vervolgbeleid bepalen en er de dag al zitten met een poes die enkel nog kon ademhalen en verder niet meer reageerde om in te laten slapen.
:hug:
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Spannende tijden hier. Zoon heeft zich eindelijk ingeschreven voor hbo en uiteindelijk toch maar gekozen voor bio-informatica. Ik ben er blij van, want programmeren kan hij toch wel en een beetje extra uitdaging kan nooit kwaad. En dochter is vanmiddag voor het eerst van haar leven in een vliegtuig gestapt, naar Noorwegen. Kind scheet zeven kleuren bagger maar ze is veilig aangekomen en ze heeft me al hele mooie filmpjes gestuurd :love:
(Herman Finkers)
Kia en Kattentuintje, heel veel sterkte :hug:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Fijne berichten hier allemaal. Kind 2 heeft hier nu ook diepzee duikbrevet.
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2025 18:39
Spannende tijden hier. Zoon heeft zich eindelijk ingeschreven voor hbo en uiteindelijk toch maar gekozen voor bio-informatica. Ik ben er blij van, want programmeren kan hij toch wel en een beetje extra uitdaging kan nooit kwaad. En dochter is vanmiddag voor het eerst van haar leven in een vliegtuig gestapt, naar Noorwegen. Kind scheet zeven kleuren bagger maar ze is veilig aangekomen en ze heeft me al hele mooie filmpjes gestuurd :love:
Spannende tijden en mooi om te zien hoe ze zich ontplooien tot volwassenen, tenminste zo heb ik het ervaren. Het gaat heel zo snel. Mijn jongste heeft zijn HBO alweer zes jaar geleden afgerond en nu alweer zeven jaar bij zijn tweede werkgever.
Maar mensen gaan voorbij
O, Noorwegen, wat fijn voor dochter LV.

En bio-informatica is stoer.
-- tijdelijk mottoloos --
Redhead70 schreef:
04-07-2025 18:48
Fijne berichten hier allemaal. Kind 2 heeft hier nu ook diepzee duikbrevet.

Hou je niet van katten?
Purrmaid schreef:
04-07-2025 19:46
Hou je niet van katten?
Ze zal er overheen gelezen hebben. Dat gezeik op Redhead altijd, bah.
(Herman Finkers)
Ik weet nu voor wie Zonder Geklets in het leven is geroepen: voor mensen die het in andere topics niet voor elkaar krijgen om in de Top Drie terecht te komen.
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:
04-07-2025 19:46
Hou je niet van katten?
Hoezo? Hartstikke sneu voor kattentuintje. Heb ik ook gemeld. Heb jij een hekel aan redhead. Ik ben trots op mijn kind, net als dat ik baal voor kind van Fe.izidaez en blij ben voor kind van LV. Jij schrijft als een oude zuurpruim.

Edit thx LV.
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2025 17:45
Ik vraag me nog steeds af hoe de mods dat nou weten. Zulke mensen bestaan echt hoor. En ik vond het nog wel een vermakelijk topic ook :lol:

Ik ook. Ik snap alleen niet zo goed waarom het topic weg is/moest. Er was toch sprake van dat die topics gewoon zouden blijven staan, open zelfs en dan met [trolltopic] in de titel? Zolang het geen vreselijk ongepast topic is is dat toch gewoon vermakelijk? Ik had nog een hoop plaatjes klaarstaan om daar te plakken, allemaal lol waar ik nu alleen zelf nog om kan lachen, een gemis voor de vivapopulatie.
S-Groot schreef:
04-07-2025 21:13
Ik ook. Ik snap alleen niet zo goed waarom het topic weg is/moest. Er was toch sprake van dat die topics gewoon zouden blijven staan, open zelfs en dan met [trolltopic] in de titel? Zolang het geen vreselijk ongepast topic is is dat toch gewoon vermakelijk? Ik had nog een hoop plaatjes klaarstaan om daar te plakken, allemaal lol waar ik nu alleen zelf nog om kan lachen, een gemis voor de vivapopulatie.
Ja dat dacht ik ook. Hoewel ik die toevoeging 'troltopic' ook niet erg nodig vind, maar goed ik wil niet overal over zeuren. Maar die nieuwigheid zal wel zijn ondergesneeuwd in de baaierd van nog nieuwere beleidsdingen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2025 21:17
Ja dat dacht ik ook. Hoewel ik die toevoeging 'troltopic' ook niet erg nodig vind, maar goed ik wil niet overal over zeuren. Maar die nieuwigheid zal wel zijn ondergesneeuwd in de baaierd van nog nieuwere beleidsdingen.

Ik vrees er ook voor. Maar die toevoeging vind ik dan juist wel weer handig, want dan kun je gewoon een beetje in het rond gebben ipv dat je erg on-topic en doeslief moet blijven enzo.
Ah Kia, dat klinkt nog veel naarder dan mijn oude taartje! Wat rot!

Hier is het goed gegaan vanmiddag. Heb haar zelf weggebracht, en kan haar volgende week weer ophalen, voor een eeuwig plekje naast haar grote mattie die twee jaar geleden is gegaan. :heart: Wel verdrietig maar het is goed zo.

En verder inderdaad leuke nieuwsen hier, top!
We're just two lost souls
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2025 20:22
Ik weet nu voor wie Zonder Geklets in het leven is geroepen: voor mensen die het in andere topics niet voor elkaar krijgen om in de Top Drie terecht te komen.
Eindelijk na al die jaren. Ik zag alleen pas erna dat het een ander napraattopic is.
Van harte allemaal met jullie kinderen!

Ik kan me voorstellen als je ouder bent van een kind, dat de jaren aan je voorbij vliegen. Het ene moment zijn ze 100% afhankelijk van je, en het volgende moment vliegen ze uit...

Lijkt me als ouder een heel mooi proces, maar ergens maakt het mij denk ik ook een beetje uhm... melancholiek?

Ik kwam vandaag een heel oud filmpje tegen (1987) van mijn vader op YouTube, echt heel kort moment, bij het beoefenen van zijn hobby. Daar kreeg ik ook zo'n melancholiek gevoel van... misschien is dat mijn stemming vandaag...
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Zoefff schreef:
04-07-2025 21:53
Eindelijk na al die jaren. Ik zag alleen pas erna dat het een ander napraattopic is.
Wees welkom!
(Herman Finkers)
MrsM schreef:
04-07-2025 21:57
Van harte allemaal met jullie kinderen!

Ik kan me voorstellen als je ouder bent van een kind, dat de jaren aan je voorbij vliegen. Het ene moment zijn ze 100% afhankelijk van je, en het volgende moment vliegen ze uit...

Lijkt me als ouder een heel mooi proces, maar ergens maakt het mij denk ik ook een beetje uhm... melancholiek?

Ik kwam vandaag een heel oud filmpje tegen (1987) van mijn vader op YouTube, echt heel kort moment, bij het beoefenen van zijn hobby. Daar kreeg ik ook zo'n melancholiek gevoel van... misschien is dat mijn stemming vandaag...
Ja dat snap ik. Ik fietste langs mijn ouderlijk huis die nu leeg staat. Het voelde raar. Melancholiek een mooi omschrijving van wat ik voelde denk ik.
Maar mensen gaan voorbij
Kattentuintje schreef:
04-07-2025 21:51
Ah Kia, dat klinkt nog veel naarder dan mijn oude taartje! Wat rot!

Hier is het goed gegaan vanmiddag. Heb haar zelf weggebracht, en kan haar volgende week weer ophalen, voor een eeuwig plekje naast haar grote mattie die twee jaar geleden is gegaan. :heart: Wel verdrietig maar het is goed zo.

En verder inderdaad leuke nieuwsen hier, top!
Fijn dat het goed ging, ondanks alles. En dat ze een mooi plekkie krijgt naast haar mattie :heart:
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2025 22:00
Wees welkom!
Dank je wel, gezellig!
S-Groot schreef:
04-07-2025 21:13
Ik vergeet steeds dat we dat nu doen. Ik zal hem even terug zetten als daar behoefte aan is.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Veel sterkte Kattentuintje en Kia, afscheid nemen van zn diertje wat in je hart zit is geen doen :hug:
En wat fijn van zoon LV en een stoere dochter <3
.
En Solo 1 fout is bijna perfect in mijn ogen ; )
.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven