Hoe zwaar is jouw leven vandaag

28-06-2025 11:47 319 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.

Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
feow schreef:
02-07-2025 12:02
Vandaag is een hele nare spannende rotdag.
Kind krijgt testen op IC, waar veel van afhangt en die gewoon akelig zijn.
🍀
Bedankt voor de lieve reacties. :heart:

Deel 1 ging heel erg goed. Volgende week nog zo’n dag en daarna is het klaar.
Als deel 2 net zo goed gaat hoeft hij geen epipen, mag hij zich aanmelden voor alle legeronderdelen en zich aan flarden laten schieten door de Russen. Joepie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
-
anna75 wijzigde dit bericht op 02-07-2025 20:56
0.00% gewijzigd
Ars longa, vita brevis
Het is naar binnen geregend op de laptop van mijn zoon :cry:
Ik zat op het balkon en kon geen goede schaduw creëeren met een parasol.

Toen herinnerde ik mij de wandeling met onze kleine. Waarom geen idee. Maar waarom is iedereen zo lyrisch over de dooky doek? De zon komt er van uit alle kanten doorheen. Ook zelfs tussen de ringen door. Vervelende was dat je dus alsnog een baby voornamelijk in de zon hebt zitten.

Hoe doen anderen dit vraag ik mij dan af? Insmeren tot 6 maanden schijnt niet goed te zijn..

Maar goed voorlopig komt ze op afspraken na toch niet buiten, dus wij hebben nog even.
feow schreef:
02-07-2025 14:56
Bedankt voor de lieve reacties. :heart:

Deel 1 ging heel erg goed. Volgende week nog zo’n dag en daarna is het klaar.
Als deel 2 net zo goed gaat hoeft hij geen epipen, mag hij zich aanmelden voor alle legeronderdelen en zich aan flarden laten schieten door de Russen. Joepie.
Oef, dus of je moederhart kraakt door een verdrietig kind, of het heeft het zwaar omdat kind zielsgelukkig het risico opzoekt...
Pfff.
:hug: voor jou
Zo slecht geslapen, gisteren appte mijn moeder. Ze wil praten. Onze relatie is ruk en praten daarover hebben we al ooit gedaan dus ik denk dat het geen verschil maakt want ze spoort niet. Eeuwig slachtoffer en de rest van de wereld is een lul. Ik heb nog niet gereageerd omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.
Drinkiz schreef:
04-07-2025 20:33
Ik zat op het balkon en kon geen goede schaduw creëeren met een parasol.

Toen herinnerde ik mij de wandeling met onze kleine. Waarom geen idee. Maar waarom is iedereen zo lyrisch over de dooky doek? De zon komt er van uit alle kanten doorheen. Ook zelfs tussen de ringen door. Vervelende was dat je dus alsnog een baby voornamelijk in de zon hebt zitten.

Hoe doen anderen dit vraag ik mij dan af? Insmeren tot 6 maanden schijnt niet goed te zijn..

Maar goed voorlopig komt ze op afspraken na toch niet buiten, dus wij hebben nog even.
Binnen blijven.
En waarom zou insmeren niet goed zijn?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
05-07-2025 07:01
Binnen blijven.
En waarom zou insmeren niet goed zijn?
Tot 6 maanden schijnt het slecht te zijn voor babies (cb gaf dit ook aan en rondje googlen). Naar de afspraken moet ik gaan, verder blijven wij binnen :).

Heb een uv paraplu besteld op temu om even te testen die je ook kan beet houden. Ben benieuwd!
Ik heb mijn mooie lieve kat afgelopen woensdag in moeten laten slapen, ze us 17 geworden en het gemis is enorm :cry:
Ik weet niet hoe ik zonder haar verder moet.
dolfje schreef:
05-07-2025 06:43
Zo slecht geslapen, gisteren appte mijn moeder. Ze wil praten. Onze relatie is ruk en praten daarover hebben we al ooit gedaan dus ik denk dat het geen verschil maakt want ze spoort niet. Eeuwig slachtoffer en de rest van de wereld is een lul. Ik heb nog niet gereageerd omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen.
Moeilijke situaties zijn dit. Wil je met haar praten of liever helemaal niet meer? Ik zou, wanneer je er voor jezelf uit bent, eerlijk zijn. Is niet makkelijk, maar je hoeft jezelf niet in alle bochten te wringen voor haar.

Wij zijn onderweg naar de crematie van mijn oom en ik ben ongesteld geworden. Echt wat een klote combinatie.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Hier ook slecht geslapen. Een kleine aanvaring op werk gehad. Er was iets misgegaan. Ik wil zeker mijn fout toegeven, maar vind het niet eerlijk dat collega zijn onduidelijke manier van communiceren ontkent.
Ik wil er niet teveel over uitwijden, maar het was een misverstand die nu mij volledig in de schoenen is geschoven. Deze collega is een ontzettende chaoot die wel vaker lijkt te denken dat ik zijn gedachten kan lezen ofzo.
Het is allemaal geen ramp maar het allemaal op mij afschuiven vind ik echt onterecht.
Het zit me dwars.
Balen hallodaar. Misschien dat je er op een rustig moment nog even op terug kunt komen, als de grootste emotie gezakt is.

Ik heb de laatste weken zoveel last van jeuk, niet normaal. Niet echt een droge huid maar het jeukt zo dat ik mezelf soms gewoon open krab. Als ik ga googelen kan het de overgang zijn maar kan ik ook terminaal zijn bij wijze van...
Oh, dingen Googlen kan soms niet bepaald helpen. Ik heb ook rare plekken op mijn benen. Als ik ga zoeken, foto's vergelijk, heb ik minstens huidkanker. En volgens de huisarts is het toch echt enkel een vervelende uitslag.
Wel jammer dat de zalf niet echt lijkt aan te slaan. En ik blijf maar krabben tot de korsten erop staan. Denk dat ik het vooral in mijn slaap doe. Ik probeer er overdag vanaf te blijven. Al kan ik soms gewoon niet anders dan even krabben.
yesss schreef:
05-07-2025 09:20
Ik heb mijn mooie lieve kat afgelopen woensdag in moeten laten slapen, ze us 17 geworden en het gemis is enorm :cry:
Ik weet niet hoe ik zonder haar verder moet.
:hug: heel veel sterkte.
Hallodaar schreef:
05-07-2025 11:15
Oh, dingen Googlen kan soms niet bepaald helpen. Ik heb ook rare plekken op mijn benen. Als ik ga zoeken, foto's vergelijk, heb ik minstens huidkanker. En volgens de huisarts is het toch echt enkel een vervelende uitslag.
Wel jammer dat de zalf niet echt lijkt aan te slaan. En ik blijf maar krabben tot de korsten erop staan. Denk dat ik het vooral in mijn slaap doe. Ik probeer er overdag vanaf te blijven. Al kan ik soms gewoon niet anders dan even krabben.
Misschien om je iets gerust te stellen. Volgens Google had ik een melanoom. Was uiteindelijk een skintag door de wrijving van kleding.

Maar alles wees uit op een melanoom.

Misschien kan je een doorverwijzing naar de dermatoloog krijgen? Als de zalf niks doet, is het vaak fijn verder te kijken.
Ik heb al 2x naar de wc moeten rennen, enorme last van de darmen :( dus behoorlijk zwaar vandaag :P
Voor iedereen een groene tuin
dolfje schreef:
Dolfje wat zou je zelf willen? Hier ook ingewikkelde relatie met moeder die ik heel erg moet begrenzen. Nu er een kind in beeld is kan ze in ene logeren, langskomen, bellen, etc. Heb al 100x gezegd dat wij geen bezoek willen tot het beter gaat en eerst zelf gewoon dan willen gaan genieten. Ze blijft appen. Ik ben duidelijk geweest, dus app niet meer tot ik er behoefte aan heb.

Dus ik ben voorstander van te kijken wat jij zelf wil en behoefte aan heb.
Johanna schreef:
05-07-2025 09:23
Moeilijke situaties zijn dit. Wil je met haar praten of liever helemaal niet meer? Ik zou, wanneer je er voor jezelf uit bent, eerlijk zijn. Is niet makkelijk, maar je hoeft jezelf niet in alle bochten te wringen voor haar.

Wij zijn onderweg naar de crematie van mijn oom en ik ben ongesteld geworden. Echt wat een klote combinatie.
Ik weet het niet, ik denk dat het geen zin heeft. Hebben we al eerder geprobeerd.

Sterkte met ongesteld en crematie. Inderdaad geen fijne combi.
Drinkiz schreef:
05-07-2025 11:22
Dolfje wat zou je zelf willen? Hier ook ingewikkelde relatie met moeder die ik heel erg moet begrenzen. Nu er een kind in beeld is kan ze in ene logeren, langskomen, bellen, etc. Heb al 100x gezegd dat wij geen bezoek willen tot het beter gaat en eerst zelf gewoon dan willen gaan genieten. Ze blijft appen. Ik ben duidelijk geweest, dus app niet meer tot ik er behoefte aan heb.

Dus ik ben voorstander van te kijken wat jij zelf wil en behoefte aan heb.
Wat moeilijk ook voor jou.
Het is mijn moeder, bij elk ander persoon had ik het laten gaan.
dolfje schreef:
Herkenbaar helaas. Hier ook zo’n moeder die altijd alle aandacht opeist en ik moet altijd voor haar klaarstaan. Altijd de telefoon opnemen anders spamt ze mij en wie dan ook in mijn omgeving. Altijd controle willen houden ….Problemen liggen nooit bij haar, maar altijd bij een ander.
Aangaande het voorval op mijn werk, het voelt voor mij als een soort gaslighting (schrijf ik vast fout).
Zijn toon ook! We zijn van dezelfde leeftijd maar hij sprak me aan alsof ik een klein kind ben. Ik ben vooral gefrustreerd.

Yesss, heel veel sterkte voor jou.
Zo'n diertje hoort bij je, is onderdeel van je gezin, van je leven, je houdt zoveel van ze!
Ze dan op een dag moeten laten gaan, is voor de meeste baasjes het aller, aller moeilijkste om te moeten doen.
Je laat ze uit liefde los, en tegelijkertijd voelt het alsof je ziel uit elkaar getrokken wordt.
Rouw en huil zoveel je wil om je poezen meisje.
Voor verdriet en tranen hoef je je nooit te schamen of te verontschuldigen, zeg ik wel eens. Gecondoleerd❤️
Ik ben zo moe, de hond is al n paar avonden aan het spoken (slaat aan op alles), waardoor ik max een uur of 4 à 5 slaap. (Gillende kinderen, autodeur die dichtslaat, etc etc)

Vandaag laatste werkdag voor mijn vakantie, hopelijk. (Althans, collega zat afgelopen nacht met diens ernstig zieke partner in het ziekenhuis, omdat deze vermoedelijk bloed opspuugde).

En de vakantieplanning qua vervanging zou mogelijk in de knoei kunnen komen hierdoor (klein bedrijf, geen ruime bezetting). Vooropgesteld dat het voor hen veel rotter is, maar ik had me er logischerwijs wel op ingesteld.

Oftewel, ik duim me suf dat het bij hen meevalt en verder ben ik vooral aanwezig, maar niet persé heel actief.
GroenTuintje schreef:
05-07-2025 11:30
Herkenbaar helaas. Hier ook zo’n moeder die altijd alle aandacht opeist en ik moet altijd voor haar klaarstaan. Altijd de telefoon opnemen anders spamt ze mij en wie dan ook in mijn omgeving. Altijd controle willen houden ….Problemen liggen nooit bij haar, maar altijd bij een ander.

Ach ja, ik schrijf ook wel eens over mijn moeder hier. De hele wereld is gek behalve zij! Zij is de deug doos! Het slachtoffer.
Een van mijn dochters zei onlangs nog: "ik heb eigenlijk geen zin meer in contact met Oma, ze heeft écht een paar steekjes loszitten! En het komt altijd door een ander! Ik wordt zo moe van haar! En ze is continu aan het woord. Geen speld tussen te krijgen en bijna 0 belangstelling naar mij! Alleen maar 'Ikke, ikke, ikke en arme ikke!"
Bij de jongste zit er nog een soort van rek in, die is er nog een beetje gelaten onder.
Bij de oudsten merk ik dat ze haar beginnen uit te kotsen. Begrijpelijk.
Ik heb alleen niet meer de hoop dat moeder zelf dit ik ooit nog gaat begrijpen.
Het wordt alleen maar erger.
Hallodaar schreef:
05-07-2025 11:43
Ach ja, ik schrijf ook wel eens over mijn moeder hier. De hele wereld is gek behalve zij! Zij is de deug doos! Het slachtoffer.
Een van mijn dochters zei onlangs nog: "ik heb eigenlijk geen zin meer in contact met Oma, ze heeft écht een paar steekjes loszitten! En het komt altijd door een ander! Ik wordt zo moe van haar! En ze is continu aan het woord. Geen speld tussen te krijgen en bijna 0 belangstelling naar mij! Alleen maar 'Ikke, ikke, ikke en arme ikke!"
Bij de jongste zit er nog een soort van rek in, die is er nog een beetje gelaten onder.
Bij de oudsten merk ik dat ze haar beginnen uit te kotsen. Begrijpelijk.
Ik heb alleen niet meer de hoop dat moeder zelf dit ik ooit nog gaat begrijpen.
Het wordt alleen maar erger.
Ja mijn moeder kan enorm claimerig zijn, wat ze ook in relaties heeft. Alleen haar partner is overleden ( ouderdom en gewoon op door slechte leefstijl). En nu kan ze niet meer tekeer gaan tegen hem ( want dat ging ze tegen die arme man) en ben ik weer de Sjaak :( . Met mijn vader geen contact want ook moeilijke man die veel ruzies maakt. En met mijn partner is ook een drama momenteel. Blijkbaar zet ik het patroon door in partnerkeuze….

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven