Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 220 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
05-07-2025 10:41
En die vissen op de bbq :O

:HA:
S-Groot schreef:
05-07-2025 11:13
Dit lijkt me echt zo vreselijk. Voor jezelf en voor je naasten. Ik denk altijd: doe mij dan maar die pil. Maar geen idee of ik dat tegen die tijd ook nog zou willen, ik hoop het eigenlijk niet mee te hoeven maken.

Met je moeder lijkt me ook weer zwaar, op een hele andere manier.
Niet quoten staat er ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Het grootste probleem is dat je het bij jezelf niet door hebt. Ik zie op de televisie mensen die weten dat ze dementie hebben en dan kun je nog maatregelen nemen. Meestal ben je te laat en dus handelingsonbekwaam.
Ik heb een levenstestament maar ben bang dat dat niet echt gaat helpen mocht het zover komen. Nu maar hopen dat ik lichamelijk ziek word want dan mag ik wel zelf beslissen over mijn levenseinde. Hoe bizar is dat.
Maar mensen gaan voorbij
S-Groot schreef:
05-07-2025 08:03
Nou saai... en lief... Denk dat de mods daar wel anders over denken. Mag peiler a tot m geblokkeerd? Mag peiler n tot (en met) z toch ook maar geblokkeerd? Hallooooo, is niet goed gegaan, mogen ze geblokkeerd? Mogen peilers g tot o gedeblokkeerd? Jee wat mis ik veel, mogen peiler a t/m z toch maar allemaal gedeblokkeerd?
Ik geef de mods de kans zich nuttig te weten. Lijkt me best lief
mylittlepony wijzigde dit bericht op 05-07-2025 11:27
0.11% gewijzigd
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Moiren schreef:
05-07-2025 11:23
Niet quoten staat er ;)
Had ik er iets later bij geschreven dus misschien heeft ze dat net gemist.
Maar mensen gaan voorbij
Felidaez schreef:
05-07-2025 08:10
Hier in huis is het nog 24.7 graden, dus ik laat het even zo.
Hier ook en ik probeer weer te luchten, maar mijn hemel, wat maken sommige mensen - vast voorzien van een dikke airco - alweer een t*fusherrie. Net in een tweede poging raam weer open gezet, maatr ik twijfel nog :-/
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Moiren schreef:
05-07-2025 11:23
Niet quoten staat er ;)

Oh shit. Bedankt, ga het even aanpassen!
Joppie schreef:
05-07-2025 11:27
Had ik er iets later bij geschreven dus misschien heeft ze dat net gemist.

Nee ik had het wel gelezen, maar door de inhoud en daarover nadenken was ik me er niet meer bewust van. Fijn dat Moi me erop wees.

Edit: als het onder het bericht had gestaan was het denk ik wel goed gegaan. Niet om jou de schuld te geven uiteraard, maar ik lees 'niet quoten' en daarna ga ik op in het verhaal en vergeet ik dat wat ervoor kwam. Dus misschien wel handig om het (ook) onderaan te zetten, voor de vergeetachtige vissen onder ons :facepalm:
s-groot wijzigde dit bericht op 05-07-2025 11:42
36.88% gewijzigd
Het regent hier.
Maar mensen gaan voorbij
Ik hoop voor alle festivallers en kampeerders uit mijn familie dat het droog blijft maar ik geloof dat dat ijdele hoop is.
hela wijzigde dit bericht op 05-07-2025 13:00
4.13% gewijzigd
Joppie schreef:
05-07-2025 11:42
Het regent hier.
Hier net ook.
Kak, alle stoelkussens nat.
Pieremachochel
Hier miezer.
Echt weer voor stampot (snijbonen), verder komt mijn inspiratie niet vandaag.
Pieremachochel
Joppie :hug:

Lijkt me echt heel moeilijk om je ouders zi te moeten zien en meemaken.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik wilde iets kopen, maar het is te duur.
Zei ik tegen oudste: ik ben te arm.
Zegt oudste: ik ben te voet.

Duurde ff voordat ik em begreep. :$
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
05-07-2025 14:09

:HA:
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:

Briljant :rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Solomio schreef:

Wat een goeie!
Pieremachochel
Ik ga morgen met vriendinnen op kraambezoek bij een vriendin. Dus, kadootjes kopen natuurlijk... het is wederom een goed iets dat ik zelf geen kinderen heb want ik zou failliet gaan aan spulletjes en kleding. Echt, ik vind bijna alles te leuk en te schattig... :love:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:

Hahahaha.... nou bij mij ook hoor. :hihi:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Joppie wat moeilijk met je moeder zeg. Is ze lichamelijk nog helemaal gezond?

De huiseigenaren willen dus echt geen hulp, wat ik zelf wel een beetje jammer vind. Ik had juist graag even praktisch iets gedaan.
Maar uiteindelijk wat lekkers gehaald bij de bakker en even op de koffie gegaan.
Ik heb deze week denk ik zo ernstig last van mijn hormonen dat ik hele simpele dingen ineens niet goed kan beslissen. En de hele dag wel in huilen kan uitbarsten. Het lijkt vandaag wel iets beter dan voorgaande dagen dus hopelijk is het weer bijna voorbij.
Joppie schreef:
05-07-2025 08:24
Vanmiddag naar mijn moeder in het verpleeghuis. Lastig hoor, iemand die vrijwel niks meer weet en hele dagen doelloos rondloopt.
Ik vind dat ook zo moeilijk, het is voor mij 1 uur enkele reis. Tja, en dan ben ik daar en moet maar afwachten wat voor bui ze op dat moment heeft. Als ze redelijk is kan ik haar in de rolstoel meenemen, als ze slecht is heeft ze continu loopdwang. Of ze slaapt alleen maar. Ze roept mij nog wel bij naam en weet ook dat ik alles voor haar regel. Verder weet ze vrijwel niets meer. Een bezoek aan haar vreet ook energie.

Mijn man en ik praten hier veel over. Hoe kan je nu voorkomen dat je zelf in deze situatie terecht komt? Euthanasie bij dementie is ingewikkeld.
Solomio schreef:

O heerlijk adrem :-D
Maar mensen gaan voorbij
Frizz schreef:
05-07-2025 15:21
Joppie wat moeilijk met je moeder zeg. Is ze lichamelijk nog helemaal gezond?

De huiseigenaren willen dus echt geen hulp, wat ik zelf wel een beetje jammer vind. Ik had juist graag even praktisch iets gedaan.
Maar uiteindelijk wat lekkers gehaald bij de bakker en even op de koffie gegaan.
Ik heb deze week denk ik zo ernstig last van mijn hormonen dat ik hele simpele dingen ineens niet goed kan beslissen. En de hele dag wel in huilen kan uitbarsten. Het lijkt vandaag wel iets beter dan voorgaande dagen dus hopelijk is het weer bijna voorbij.
Dat heb ik ook soms. De neiging om bij het minste of geringste te gaan huilen. Emotioneel instabiel.

Het was erg gezellig bij mijn moeder. Herkende ons gelijk, noemde me bij één van mijn koosnaampjes ( ik had er drie😁)
Lichamelijk is ze nog heel erg goed, volledig herstelt van haar infarcten. Ze loopt met een rollator maar dat deed ze thuis ook al. Bedankt ons elke keer ( geen flauw idee waarom) vind het prima dat we weer weggaan, vraagt nergens naar ( niet naar haar huis ofzo) Ze lijkt gelukkig en dat is het belangrijkst.
Maar mensen gaan voorbij
Phlox24 schreef:
05-07-2025 15:42
Ik vind dat ook zo moeilijk, het is voor mij 1 uur enkele reis. Tja, en dan ben ik daar en moet maar afwachten wat voor bui ze op dat moment heeft. Als ze redelijk is kan ik haar in de rolstoel meenemen, als ze slecht is heeft ze continu loopdwang. Of ze slaapt alleen maar. Ze roept mij nog wel bij naam en weet ook dat ik alles voor haar regel. Verder weet ze vrijwel niets meer. Een bezoek aan haar vreet ook energie.

Mijn man en ik praten hier veel over. Hoe kan je nu voorkomen dat je zelf in deze situatie terecht komt? Euthanasie bij dementie is ingewikkeld.
Die loop dwang had mijn vader ook. Die liep tot hij er letterlijk bij neer viel en wonderlijk genoeg nooit iets gebroken.
Mijn moeder loopt ook veel maar dat is niet echt loop dwang.
Niet weten wat je aantreft is erg lastig. Bij mijn vader was het ook elke keer een verrassing.

Euthanasie bij dementie is vrijwel onmogelijk, ook omdat een arts zich driedubbel moet verantwoorden.
Vastleggen en elk jaar opnieuw aan de huisarts laten weten dat je er nog achter staat. Verder kun je weinig doen denk ik.
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven