Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik had al jong een hevige kinderwens en ook een wens voor meerdere kinderen.
Na kind is het door omstandigheden bij 1 gebleven.
Daar heb ik wel echt verdriet om gehad.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
feow schreef:
05-07-2025 20:20
Ik ben met rammelende eierstokken geboren.
De wereld en ik boffen maar dat ik in een omgeving terecht gekomen ben waar kinderen altijd welkom zijn én waar kinderen absoluut geen must zijn.
Ik vrees dat ik anders Nienke van Hichtum geïnspireerd zou hebben tot een groots vervolg.

Ik weet direct weer een deel uit dat boek van Nienke, dat kleinste ventje zat in zijn kinderstoel in zo'n tuigje maar hij viel eruit en moeder Afke was zo geschrokken. Wel 50 jaar geleden dat ik dat heb gelezen maar dat weet ik dus nog.
feow schreef:
05-07-2025 20:20
Ik ben met rammelende eierstokken geboren.
De wereld en ik boffen maar dat ik in een omgeving terecht gekomen ben waar kinderen altijd welkom zijn én waar kinderen absoluut geen must zijn.
Ik vrees dat ik anders Nienke van Hichtum geïnspireerd zou hebben tot een groots vervolg.
Ik moest Nienke even googlen :hihi:
Mijn kinderen waren best wel zwaar (8.5 en 10.5 pond) dus ik durfde een derde niet aan :biggrin:
Maar mensen gaan voorbij
Moiren schreef:
05-07-2025 19:37
Wordt een vierde kind dat door de ziektekosten vergoed of is dat eigen kosten?

Ja, volgens mij wel, ook bij vierde icm boven de veertig,
Mijn eierstokken hebben nooit zo hard gerammeld. Tot mijn 23e wilde ik geen kinderen, daarna leek het me wel leuk.
En op een dag ben ik maar gewoon begonnen.
En hoe langer het duurde hoe harder die eierstokken gingen rammelen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
S-Groot schreef:
05-07-2025 20:36
Ja, volgens mij wel, ook bij vierde icm boven de veertig,
Ja klopt, de eerste drie pogingen worden vergoed.
Solomio schreef:
05-07-2025 20:37
Mijn eierstokken hebben nooit zo hard gerammeld. Tot mijn 23e wilde ik geen kinderen, daarna leek het me wel leuk.
En op een dag ben ik maar gewoon begonnen.
En hoe langer het duurde hoe harder die eierstokken gingen rammelen.
Ik wilde tot mijn 29e nooit kinderen, maar toen ik mijn huidige partner tegenkwam draaide ik ineens om als een blad aan een boom. Maar na twee kinderen vond ik het wel mooi geweest. Toen was ik intussen ook al 35 en onze financiële situatie was niet al te rooskleurig, dus het hormonale nagerammel heb ik toen maar gelaten voor wat het was.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
Ja. Tot 43e heb je in het basispakket recht op 3 puncties (een punctie telt als punctie als er tenminste één eicel wordt geoogst) en cryo terugplaatsingen (indien die er zijn).

Of zij al kinderen heeft wordt daarbij volgens mij niet meegewogen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lady*Voldemort schreef:
05-07-2025 20:56
Ik wilde tot mijn 29e nooit kinderen, maar toen ik mijn huidige partner tegenkwam draaide ik ineens om als een blad aan een boom. Maar na twee kinderen vond ik het wel mooi geweest. Toen was ik intussen ook al 35 en onze financiële situatie was niet al te rooskleurig, dus het hormonale nagerammel heb ik toen maar gelaten voor wat het was.
Bij mij was dat precies contra; ik wilde altijd kinderen. Op mijn 29ste mijn man ontmoet en ook meteen aangegeven dat kinderen krijgen wel bovenaan mijn wishlist stond. Maar toen we een jaar samen waren was er van die hele kinderwens niets meer over. En dat lag zeker niet aan mijn man! Maar die rammelende eierstokken waren ineens compleet stil.
Gelukkig heb ik nooit spijt gehad van mijn beslissing om geen kinderen te krijgen.
Mijn man had een kindje leuk gevonden maar het was geen probleem toen ik aangaf niet meer te willen.
Takkie schreef:
05-07-2025 21:12

Gelukkig heb ik nooit spijt gehad van mijn beslissing om geen kinderen te krijgen.
Mijn man had een kindje leuk gevonden maar het was geen probleem toen ik aangaf niet meer te willen.
Fijn dat het zo kon, je leest hier wel eens anders.
(Herman Finkers)
S-Groot schreef:
05-07-2025 07:39
Fijne reactie :thumbsup: . Terugzetten (en topic dan open houden) is leuker ja! Het moment is nu misschien al voorbij, maar wie weet komt het toch nog weer leuk op gang.
Het heeft even geduurd maar hij staat er weer :) .
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Groot schreef:
05-07-2025 07:57
Dit is zo naar :hug: . Ik heb er met 1 dier echt een trauma aan overgehouden hoe het gelopen is, een beetje zoals bij jou (maar net iets anders, nog plotser, maar ook zo'n taaie die maar weinig liet zien dat er wat mis was). Het heeft echt een hele tijd geduurd voordat ik dat verwerkt had (was ook een heel speciaal dier, wat een maatje was dat :heart: en veel te jong nog om te gaan). Gelukkig heeft de tijd (een paar jaar wel) en er af en toe erover praten met mensen die mijn dier gekend hadden geholpen in het verwerken en slijten van het verdriet. Poeh, wat kunnen die dieren toch in je hart zitten hè.

Ik ben blij dat het cliché toch heel vaak op gaat: tijd heelt (bijna) alle wonden. Je moet er alleen wel doorheen. Sterkte :heart: .
Ah nee wat naar! :hug: En met je eens hoor, over een tijdje zal er wel een flinke huilbui zijn (op een niet zo'n handig moment) en gaat het een plekje krijgen.

@ Joppie en Phlox, wat ontzettend naar, zwaar en moeilijk :hug: .

Joppie, wat fijn dat het bezoek vandaag zo aangenaam was.

Mijn eierstokken rammelen nog steeds heel hard maar ik durf niet meer. Het hele traject was al zo heftig en die spoed sectio heeft er wel heel erg ingehakt. Vaginaal bevallen ben ik ook al niet goed in. Het afwachten tot ze stoppen met rammelen is echt een rouwproces... ik vraag me af of dat kriebeltje ooit weggaat.

Maar ik kan me ook echt niks voorstellen dat ik na mijn donor kinderen er nog eentje via een medisch traject met een nieuwe partner zou willen maken.

@ Takkie, :love: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Baggal schreef:
05-07-2025 21:03
Ja. Tot 43e heb je in het basispakket recht op 3 puncties (een punctie telt als punctie als er tenminste één eicel wordt geoogst) en cryo terugplaatsingen (indien die er zijn).

Of zij al kinderen heeft wordt daarbij volgens mij niet meegewogen.
Bizar.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Jeetje Kia, jou heb ik lang niet gezien!
Godzalmebewaren, het zal je levenswerk toch maar zijn om te zeiken en zemelen over vloggers.
(Herman Finkers)
Kia•Ora schreef:
05-07-2025 22:18

Mijn eierstokken rammelen nog steeds heel hard maar ik durf niet meer. Het hele traject was al zo heftig en die spoed sectio heeft er wel heel erg ingehakt. Vaginaal bevallen ben ik ook al niet goed in. Het afwachten tot ze stoppen met rammelen is echt een rouwproces... ik vraag me af of dat kriebeltje ooit weggaat.

Maar ik kan me ook echt niks voorstellen dat ik na mijn donor kinderen er nog eentje via een medisch traject met een nieuwe partner zou willen maken.

Rammelende eierstokken zijn lastig en verdrietig als de kans niet meer zo groot is op een nieuwe zwangerschap.

Mijn ervaring is dat je er uiteindelijk wel mee leert leven overigens - niet dat ik maatgevend ben. Ik had na onze dochter ook een diepe wens nog een keer zwanger te worden en nog een kind groot te brengen. Man wilde echt niet meer en zeker niet via de medische molen (ik was in die periode ook niet het zonnetje in huis :| ).

Inmiddels is kind 7 en is de kriebel wel zo goed als verdwenen. Het helpt dat we ook in een andere fase zitten. Bovendien ben ik ook 42 en da’s zo’n leeftijd waarop de beslissing soms vaak ook al door de natuur voor je gemaakt is. Ik hoop voor jou dat je jezelf de tijd geeft om te rouwen en dat de kriebel bij jou weggaat…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dat rouwen herken ik dus echt helemaal niet. Het was gewoon zo, dat er maar beter geen derde kon komen en daarmee was de kous voor mij wel af.

Al droom ik soms nog wel van vreemde baby's die ineens op mijn stoep worden gelegd of zo, maar daar moet ik na het ontwaken altijd hartelijk om lachen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
05-07-2025 22:55
Godzalmebewaren, het zal je levenswerk toch maar zijn om te zeiken en zemelen over vloggers.

Echt hè.
Lady*Voldemort schreef:
05-07-2025 23:49
Dat rouwen herken ik dus echt helemaal niet. Het was gewoon zo, dat er maar beter geen derde kon komen en daarmee was de kous voor mij wel af.

Al droom ik soms nog wel van vreemde baby's die ineens op mijn stoep worden gelegd of zo, maar daar moet ik na het ontwaken altijd hartelijk om lachen.
Bij mij was het dan zo’n steek als anderen wel probleemloos voor een tweede gingen. Of dat ons meisje wel eens heeft gevraagd of er nog een broertje/zusje kwam. Dat vond ik dan best even lastig. Ben ook heel blij dat die kriebel er niet meer is.
Lady*Voldemort schreef:
05-07-2025 23:49

Ik herken dat ook niet eerlijk gezegd. Het is wat het is, mijn keuze was bewust gemaakt uiteindelijk ondanks de rammelende eierstokken, en wat je niet hebt kun je niet missen. Althans, zo denk ik erover dan.

Ik droom ook niet over baby's gelukkig.;-)
Wel over puppy's, en paarden, en doodgaan. Dat laatste is iets minder.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Moiren schreef:

Ik zou denken dat een vrouw of stel dat nog geen kinderen heeft en garag een kindje wil voorrang heeft bij zo'n traject.

Maar goed , dan krijg je een eindeloze etische discussie wie er recht heeft op zorg enzovoort.
Strikje schreef:
06-07-2025 12:45
Ik zou denken dat een vrouw of stel dat nog geen kinderen heeft en garag een kindje wil voorrang heeft bij zo'n traject.

Maar goed , dan krijg je een eindeloze etische discussie wie er recht heeft op zorg enzovoort.
Blijkbaar is het in dit specifieke geval voor één van de twee partners het eerste kind, dus ook voor dit stel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
06-07-2025 13:03
Blijkbaar is het in dit specifieke geval voor één van de twee partners het eerste kind, dus ook voor dit stel.

Ook dat ja.
Strikje schreef:
06-07-2025 12:45

Zo werkt het in Nederland niet. In Engeland overigens wel als je IVF tracht te krijgen via de NHS. Dat hangt dan weer af in welk gebied je woont en ieder gebied heeft zijn eigen voorwaarden. Als een van de partners al kinderen heeft kom je soms niet in aanmerking voor IVF onder de NHS. Dat kan dan heel vervelend uitpakken voor de wensouder die nog geen (eigen) kinderen heeft. En fertiliteitsarts in de private sector vragen een fortuin en niet iedereen kan dat betalen. Dus of dat een goed alternatief is betwijfel ik.
Ik heb ondanks dat de verzekering het zou bekostigen nu maar zélf de klus gedaan waarvoor de aannemer niet komt.
Jammer dat ik dat geld niet zelf kan opstrijken, wel cool dat het me gelukt is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven