Hoe zwaar is jouw leven vandaag
zaterdag 28 juni 2025 om 11:47
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.
Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 6 juli 2025 om 09:53
zondag 6 juli 2025 om 10:05
zondag 6 juli 2025 om 10:32
zondag 6 juli 2025 om 11:36
Ik herken de ervaringen van moeilijke moeder. Het neveneffect van therapie dat ik heb gehad is dat ik het wat laat gaan, stel makkelijker contact uit of bedenk wat ik wil en onder welke voorwaarden/omstandigheden zodat het voor mij goed te pruimen is (en ook voor haar). Het schuurde zeker in het begin gevoelsmatig soms aan alle kanten met grenzen stellen maar het geeft me ook rust. Soms klaag ik even op het forum bij ‘wat je niet hardop wil zeggen’ of ‘waar erger je je vandaag aan’. Dan kan ik het weer loslaten en dan nog zijn er weleens momenten dat ik er onrustig van word. Balen.
Dit weekend slaap ik overal doorheen. Gisteren op de bank begin van de avond in slaap gevallen en meer dan 12 uur geslapen. Lekker maar een weekend gaat dan snel.
Dit weekend slaap ik overal doorheen. Gisteren op de bank begin van de avond in slaap gevallen en meer dan 12 uur geslapen. Lekker maar een weekend gaat dan snel.
zondag 6 juli 2025 om 11:42
Sterkte! Maar wat een fantastische oplossing/conclusie, 'we eten friet'. Daar heb je mijn ergernismode weer een beetje lager mee gesteld, waarvoor dank

Ik had een kleine ergernis. Mijn zoon zou om half 11 bij mij komen werken vandaag. Om kwart over 10 was hij in elk geval al uit bed. Om 5 over 11 kwam hij echter pas aankakken. Ooooooo wat haat ik dat toch. Eind deze maand begint hij in een vakantiebaan, als hij dat daar twee keer doet wordt hij natuurlijk zo buitengeflikkerd. Voor straf heb ik hem laten starten met het schoonvegen van de stoep.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 6 juli 2025 om 22:17
zondag 6 juli 2025 om 22:33
maandag 7 juli 2025 om 09:43
Ik heb een klein foutje gemaakt op mijn werk. Gelijk tig mensen die met de gekste oplossingen komen. Middelen zijn in alle gevallen tig keer erger dan de kwaal.
Geen flauw benul van onder welke druk dit elke week moet gebeuren. En ook beseft niemand dat ik er niet eens voor betaald word. De mensen die het zouden moeten doen, zitten 2 schalen hoger dan ik.
Echt, opzouten met al je commentaar en zogenaamde oplossingen.
Geen flauw benul van onder welke druk dit elke week moet gebeuren. En ook beseft niemand dat ik er niet eens voor betaald word. De mensen die het zouden moeten doen, zitten 2 schalen hoger dan ik.
Echt, opzouten met al je commentaar en zogenaamde oplossingen.
maandag 7 juli 2025 om 09:53
Ik baal dat mijn zondagen steeds gekaapt worden door allerlei gelegenheidtjes en ongezond eten en praten met mensen. Ik wil zondag het liefst geen verplichtingen zodat ik de week kan voorbereiden en vroeg naar bed kan. Je wordt dan zo weggehouden van je eigen flow. Ik raak al snel overprikkelt en ik ben ook snel uit mijn concentratie. Dan is mijn energie dus opgebruikt aan verjaardagen en nu ben ik niet uitgerust en de keuken is niet opgeruimd.
donderdag 10 juli 2025 om 18:29
Behoorlijk gedoe met mijn moeder, ze kan er niet tegen als ze ergens op aangesproken wordt en gaat dan om zich heen schoppen en er zaken bij halen die er niet toe doen. Ze wil of kan gewoon niet dingen normaal horen. Maakt er een compleet uit de stront getrokken verhaal van. Heb er genoeg van. Ik wil ook gewoon een lieve moeder om gezellig mee te kletsen. Kan me niet heugen wanneer dat voor het laatst was.
donderdag 10 juli 2025 om 20:02
Ik vind dat ik de leukste baan ter wereld heb, maar baal vandaag even dat een vrij intensieve werkdag maakt dat ik eigenlijk de energie niet meer heb voor een hele leuke pubquiz die ik gepland heb staan. Ik geef al mijn energie aan mijn patiënten en als introvert laad ik vervolgens liever in mijn eentje op. Vandaag vind ik dat even stom.
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 12-07-2025 08:23
2.16% gewijzigd
vrijdag 11 juli 2025 om 09:22
ik heb dikke spierpijn
alles doet pijn behalve mijn hoofd en voeten.
had woensdag pilates en gister was ik heel stijfjes dus beetje rekken en strekken ging het wel weer.
daarna ben ik met een vriendin een eind gaan fietsen en kwam met tintelende benen thuis

had woensdag pilates en gister was ik heel stijfjes dus beetje rekken en strekken ging het wel weer.
daarna ben ik met een vriendin een eind gaan fietsen en kwam met tintelende benen thuis

Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 11 juli 2025 om 14:45
dolfje schreef: ↑10-07-2025 18:29Behoorlijk gedoe met mijn moeder, ze kan er niet tegen als ze ergens op aangesproken wordt en gaat dan om zich heen schoppen en er zaken bij halen die er niet toe doen. Ze wil of kan gewoon niet dingen normaal horen. Maakt er een compleet uit de stront getrokken verhaal van. Heb er genoeg van. Ik wil ook gewoon een lieve moeder om gezellig mee te kletsen. Kan me niet heugen wanneer dat voor het laatst was.

Ook een moeder ergernis. Zag van die tuinvlonders op marktplaats die ze wilde, 1km uit de buurt. Stuurde de link door.
Eerste wat ze zegt is 'Goed idee, dacht er laatst nog aan. Kan je vriend misschien helpen?'
Niets mis met de vraag maar waarom moet mijn vriend nou weer moeite doen voor iets wat zij wil. Het is 1 km verderop en ze heeft gewoon een fiets? En ook niet aan mij vragen maar aan/over vriend, die man heeft al z'n handen vol aan z'n eigen leven/moeder. Zo schaamteloos altijd, doet ze met heel veel dingen. Ik zei laatst ga een nieuwe bank zoeken, zij vraagt mag ik jouwe hebben. Sure. Zegt ze oh wat fijn, laat maar weten wanneer je hem komt brengen. Sorry??
Nouja. En verder voel ik me meh vandaag, anders zou dit me ook niet zo ergeren.
vrijdag 11 juli 2025 om 14:51
Bij jou wordt het nog netjes gevraagd. Hier koopt ze via marktplaats een hoekbank en belt dan op of mijn man vanavond ' even' die bank voor haar kan ophalen en 3 hoog sjouwen. En als je dan zegt dat je niet kan, heel teleurgesteld doen en zeggen dat ze de mensen wel weer gaat afzeggen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 11 juli 2025 om 15:04
Pff, hoe verzinnen ze het he!VGM1980 schreef: ↑11-07-2025 14:51Bij jou wordt het nog netjes gevraagd. Hier koopt ze via marktplaats een hoekbank en belt dan op of mijn man vanavond ' even' die bank voor haar kan ophalen en 3 hoog sjouwen. En als je dan zegt dat je niet kan, heel teleurgesteld doen en zeggen dat ze de mensen wel weer gaat afzeggen.
zondag 13 juli 2025 om 08:37
Ik zit letterlijk met buikpijn en een zware steen op mijn borst. Ik heb mijn ontslag ingediend. Na maanden van twijfelen heb ik de knoop doorgehakt.
Het valt me zwaarder dan ik had verwacht omdat ik ook veel leuke, lieve mensen achterlaat. Fysiek en vooral mentaal is het beter voor me. Teveel stress, druk, opgejaagd voelen, steeds het gevoel hebben onder de maat te presteren. Ik wil het niet meer! Dat weet ik met mijn verstand, maar mijn gevoel is daar nog niet helemaal. Of beter gezegd: nog helemaal niet!
Het valt me zwaarder dan ik had verwacht omdat ik ook veel leuke, lieve mensen achterlaat. Fysiek en vooral mentaal is het beter voor me. Teveel stress, druk, opgejaagd voelen, steeds het gevoel hebben onder de maat te presteren. Ik wil het niet meer! Dat weet ik met mijn verstand, maar mijn gevoel is daar nog niet helemaal. Of beter gezegd: nog helemaal niet!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in