Hondje mee Transavia? Ervaringen?

05-07-2025 15:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan eind augustus 9 dagen naar Noord-Spanje. Eigenlijk wilden we ons kleine, oudere hondje niet mee nemen, maar ik las opeens ergens dat dit wel zou kunnen: een hondje onder 8 kilo (hij weegt 6 kilo) in een geschikte tas (die onder de stoel kan), dat gevaccineerd is tegen rabies, zou mee mogen! Voor 50 euro. Nu twijfel ik, omdat ik ergens bang ben dat het in Nederland op de luchthaven nog wel goedkomt (en zo niet, dan is het zo dichtbij dat iemand hem kan komen halen), maar dat het in Girona, op de terugweg, wel eens lastiger zou kunnen zijn. Dat een strenge security-medewerker die geen Engels spreekt opeens NO zegt. Dus mijn vraag: heeft er iemand ervaring met het vliegen met een klein hondje met Transavia? Liefst naar Spanje 😀
Of het verschilt per Comunidad, bij ons is het nooit 4 jaar geweest.
Cum non tum age
Moiren schreef:
05-07-2025 22:26
3 jaar geldig dus, want voor het 4de jaar herhalen.
Nee, om de 4 jaar en bij vliegen of auto rijden of algemeen reizen. Moet het inderdaad gedekt zijn en terrecht. Dus dan 2 weken eerder, niet een jaar.
noa schreef:
05-07-2025 22:31
Hier is de standaard 3 jaar.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
noa schreef:
05-07-2025 22:31
Geen idee. Ik weet dat het advies lang ieder jaar was. Net als een band en inentingen voor leishmania. Nu bestaan e,r heel prettig voor de honden, pillen voor de alles in 1. En die vinden ze hier lekker. Rabiës 1 keer in de 4 jaar en na alle entingen voor pup, moet ik nu 1 keer jaar, zonder rabiës. Ookvoor ons oudje. Ook doen ze meteen een algemene check. Viel me enorm mee en ik vind de dierenarts hier echt goedkoop. Maar dat snap ik gezien het uurloon.
Onze dierenarts heeft vorig jaar iets gegeven tegen die zandvliegjes, ik dacht advantix. Zijn rabies-inenting is twee jaar oud, dus in theorie nog geldig. Maar dat is dus wat theoretisch allemaal, nu. Fijn dat er ook hondjes zijn die het prima lijken te vinden om op deze manier te reizen!
Redhead70 schreef:
05-07-2025 22:49
Geen idee. Ik weet dat het advies lang ieder jaar was. Net als een band en inentingen voor leishmania. Nu bestaan e,r heel prettig voor de honden, pillen voor de alles in 1. En die vinden ze hier lekker. Rabiës 1 keer in de 4 jaar en na alle entingen voor pup, moet ik nu 1 keer jaar, zonder rabiës. Ookvoor ons oudje. Ook doen ze meteen een algemene check. Viel me enorm mee en ik vind de dierenarts hier echt goedkoop. Maar dat snap ik gezien het uurloon.
Ik woon al jaren in Spanje, maar ik heb nooit van die 4 jaar gehoord, zeker niet voor een pup en pillen ter preventie van leishmaniasis ken ik ook niet. Daarmee zeg ik niet dat het niet waar is. Wat is de naam van die pillen?
Cum non tum age
noa schreef:
05-07-2025 22:54
Ik woon al jaren in Spanje, maar ik heb nooit van die 4 jaar gehoord, zeker niet voor een pup en pillen ter preventie van leishmaniasis ken ik ook niet. Daarmee zeg ik niet dat het niet waar is. Wat is de naam van die pillen?
Ik zoek ze morgen voor je. Ik woon ook in Spanje namelijk. Ik zit nu nog buiten. Die pillen hebben wij sinds onze pup. Is relatief nieuw. Morgen hoor je van me.
Ik heb recent gevlogen. En eenmaal achter de douane mochten huisdieren niet meer uit hun mand. Ze moesten dus verplicht in die tas of bench blijven. Geen idee waarom maar een eigenaar die een dier er bij de gate tijdens het wachten uithaalde werd direct aangesproken.

Ook meegemaakt dat een hond alsnog te groot werd bevonden en in het ruim moest.
Er zijn op Schiphol alweer stakingen aangekondigd dus het kan voorkomen dat je een uur of langer moet wachten op de luchthaven.
Maar ik zie dat to al een beslissing heeft genomen en ik denk dat dat verstandig is. Als je 3 maanden gaat overwinteren of naar het buitenland verhuizen dan snap ik het wel maar voor 9 dagen zou ik het ook niet doen.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
Strelizia schreef:
06-07-2025 12:34
Er zijn op Schiphol alweer stakingen aangekondigd dus het kan voorkomen dat je een uur of langer moet wachten op de luchthaven.
Maar ik zie dat to al een beslissing heeft genomen en ik denk dat dat verstandig is. Als je 3 maanden gaat overwinteren of naar het buitenland verhuizen dan snap ik het wel maar voor 9 dagen zou ik het ook niet doen.
Mee eens. En in dat geval zou ik zelf wel proberen dat het dier in de cabine kan. Het ligt aan het karakter maar met onze kat ging het in de cabine een stuk beter dan in het ruim. In het ruim heeft hij nog best even last van gehad terwijl hij na de cabine snel weer de oude was (4 jaar oud in het ruim en 11 in de cabine). In de cabine had hij ook medicatie dus dat scheelde ook.
Credelio plus 56,25mg en 2,11 mg. Voor honden. Dosering gaat naar gewicht. Hoe zwaarder hoe hoger. Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.
Redhead70 schreef:
06-07-2025 18:01
Credelio plus 56,25mg en 2,11 mg. Voor honden. Dosering gaat naar gewicht. Hoe zwaarder hoe hoger. Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.
Dank je, het is niet voor mijn eigen hond, want hij heeft een Seresto band, maar is wellicht wel handig voor de hondjes van het asiel omdat het ook tegen wormen werkt.
Cum non tum age
noa schreef:
06-07-2025 19:06
Dank je, het is niet voor mijn eigen hond, want hij heeft een Seresto band, maar is wellicht wel handig voor de hondjes van het asiel omdat het ook tegen wormen werkt.
Zal zeker handig zijn voor die hondjes. Onze dierenarts is echt heel tevreden en mijn honden ook. Het is gewoon alles in 1.
Theeleutje schreef:
05-07-2025 17:56
Ook dat nog, maar ja van mij mogen ze vliegtuigen ook adults only maken
.
Van mij mogen ze alle vliegreizen afschaffen welke slechts louter voor het plezier bedoelt zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
06-07-2025 19:19
.
Van mij mogen ze alle vliegreizen afschaffen welke slechts louter voor het plezier bedoelt zijn.
Maar dat is weer een heel andere discussie.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
Bitje93 schreef:
06-07-2025 19:19
.
Hier gaat het niet over!
On topic: hondje lekker bij een vertrouwd iemand laten of in een hondenpension.
Wij hebben onze huisdieren ook nooit meegenomen, ook niet op autovakanties. Ik vind dat je dan nog niet helemaal vrij bent.
Ik voel me op de een of andere manier geroepen om te reageren (als to, ofzoiets): uiteraard kun je op veel manieren hiernaar kijken. Onze hond ging altijd mee, tot ieders tevredenheid. Hij zit me op geen enkele manier in de weg op vakantie. Wij gaan meestal met auto/camper. Een hondenpension zou niets meer voor hem zijn, denk ik (nooit geweest en inmiddels 13 en een half).
De komende, korte vakantie hebben we, niet helemaal zoals anders, gedacht een keer te vliegen: minder lang onderweg, we gebruiken de auto daar niet, het is ook nog eens goedkoper. Ja, da’s slecht voor het milieu; ja, daardoor kan hondje dus niet mee. Hij zal bij zijn vaste oppas zijn, en na een paar dagen tot rust komen (waarschijnlijk). Daarna, bij volgende vakanties, zien we weer verder:).
In ieder geval lees ik aan alles dat je het beste wil voor je hondje Arwen.
War je nu voor ogen hebt, lijkt mij een prima oplossing.
Cum non tum age
Prima toch. Je stelt een vraag vanwege overwegingen.
Je hondje heeft fijne baasjes.
En een fijne oppas.
Thanks!
Blij te lezen dat je begint te twijfelen. Ik neem mijn hond echt niet mee in een vliegtuig en zeker niet nu ze een senior is. Ze gaat wel mee op vakantie, met de auto.
Elizabethie schreef:
07-07-2025 10:35
Hier gaat het niet over!
On topic: hondje lekker bij een vertrouwd iemand laten of in een hondenpension.
Wij hebben onze huisdieren ook nooit meegenomen, ook niet op autovakanties. Ik vind dat je dan nog niet helemaal vrij bent.
Ik hoef niet 'vrij' te zijn, ik heb er nu eenmaal voor gekozen om een hond te hebben.
Hoe gezellig ook, het lijkt me best zielig voor de hond. Moet in de tas blijven, kan zijn/haar behoefte gedurende de vlucht niet doen. Volgens mij wordt er ook aangeraden om een aantal uur voor de vlucht de hond al niet meer te laten eten of drinken.

Ik zou het dus echt alleen doen als het een korte vlucht is waarbij hond weer snel uit die tas kan om een plasje te plegen ofzo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven