Simpele goedkope huishoudtips van oma die gewoon echt werken

03-07-2025 15:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dir is een topic voor simpele maar enorm werkende ‘oma’ huishoudtips!! Let wel, het moet wel een beetje milieuvriendelijk zijn. Geen azijn tegen onkruid bijvoorbeeld. Alles mag. Dus;

Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!

De TO begint;

TIP - vliegen in huis

wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel

Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum

Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.

Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)

Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2025 10:11
Reden: Titel aangepast
11.28% gewijzigd
BuzzieBee schreef:
07-07-2025 09:00
En een van de handige instaman! Op de wat betere kwaliteit wc borstels (die van staal) zit bovenop een dopje. Die kan open! Nooit geweten en meteen gekeken en ja hoor! Het nut? Je haalt het dopje los er wat wc reiniger in, en elke keer na de bolus even met de borstel erdoor die dan zelf wc poets afgeeft! Briljant! Waarom staat dat niet op de verpakking??!
Waarom zou je dit willen? Lijkt mij ook niet goed voor de levensduur van de borstel, de borstel is daar immers niet voor ontworpen. Maar wel goed voor de verkoop van wc reinigers.
Phlox24 schreef:
07-07-2025 13:19
Waarom zou je dit willen? Lijkt mij ook niet goed voor de levensduur van de borstel, de borstel is daar immers niet voor ontworpen. Maar wel goed voor de verkoop van wc reinigers.
het lijkt me, dat zo'n borstel daar wel tegen kan.
En die vervang je toch ook geregeld?
Phlox24 schreef:
07-07-2025 13:19
Als dat dopje daar speciaal voor is dan is de borstel daar toch juist wel voor ontworpen? Ik heb zelf niet zo'n fancy exemplaar, dus kan het niet checken. Lijkt me wel handig, heb ook een afwasborstel met dit systeem.
Ik heb de steel gevuld met wc-eend, tenminste van de wc borstel boven.
De borstel beneden heeft geen dopje.
Maar mensen gaan voorbij
martje55 schreef:
06-07-2025 12:06
HELP
Ik krijg tijdens het afwassen mijn koekenpan niet meer volledig schoon. Er blijft een plakkerige vlek in het midden achter. Ik heb al kokend water met afwasmiddel of met baking soda geprobeerd.
Cola! Even aan de kook brengen en dan laten intrekken.
De supermarkt mag de cola wel bij de schoonmaakmiddelen gaan zetten :-D
huismuis
ldp schreef:
07-07-2025 14:10
Als dat dopje daar speciaal voor is dan is de borstel daar toch juist wel voor ontworpen? Ik heb zelf niet zo'n fancy exemplaar, dus kan het niet checken. Lijkt me wel handig, heb ook een afwasborstel met dit systeem.
Als dat dopje er speciaal voor was geweest had het wel op de doos of in de handleiding gestaan ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
07-07-2025 16:29
Als dat dopje er speciaal voor was geweest had het wel op de doos of in de handleiding gestaan ;)
Wat kan er mis gaan als je het gewoon zou proberen? In het ergste geval koop je weer een nieuwe voor drie knikkers en een knoop.
Ik heb vegan vliegen. Ze willen geen knaksap van vlees-knakkies.
ldp schreef:
07-07-2025 18:26
Wat kan er mis gaan als je het gewoon zou proberen? In het ergste geval koop je weer een nieuwe voor drie knikkers en een knoop.
Tsja kan. Ik ben niet zo van de gooi maar weg, koop maar weer nieuw.
Voor remsporen heb je geen sop nodig en schoonmaken moet je de wc sowieso wel.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
07-07-2025 19:25
Tsja kan. Ik ben niet zo van de gooi maar weg, koop maar weer nieuw.
Voor remsporen heb je geen sop nodig en schoonmaken moet je de wc sowieso wel.
Dan probeer je het vlak voor je hem toch al weg ging gooien.

Of niet
Die tip van die kaars in water geprobeerd, de vangst was nul. Dus of ik heb amper vlooien in huis of ik doe het niet goed of die tip werkt niet. Ik had een waxinelichtje gebruikt, en nou vraag ik me af of het beter is met een hoge kaars?
framboise-t schreef:
08-07-2025 08:18
Die tip van die kaars in water geprobeerd, de vangst was nul. Dus of ik heb amper vlooien in huis of ik doe het niet goed of die tip werkt niet. Ik had een waxinelichtje gebruikt, en nou vraag ik me af of het beter is met een hoge kaars?
Ik heb de tip niet gelezen, maar hier wel vaker over gehoord. Schotel met water en zeep, kaars in het midden en de vlooien verzuipen in het water toch?
Volgens mij is het idee dat de vlooien op de warmte van water afkomen, dus met gewoon warm water werkt het ook. Dat koelt natuurlijk af en daar zou het waxinelichtje dan voor zijn, om het water warm te houden, ik ken het ook alleen met waxinelichtje.

Als je een vlooienplaag hebt, werkt dit echt niet afdoende. Je vangt er wel wat vlooien mee, maar je komt niet van je plaag af. En als de vlooien op je hond of kat blijven ze lekker daar zitten.
AnnaNiem schreef:
08-07-2025 08:25
Ik heb de tip niet gelezen, maar hier wel vaker over gehoord. Schotel met water en zeep, kaars in het midden en de vlooien verzuipen in het water toch?
Volgens mij is het idee dat de vlooien op de warmte van water afkomen, dus met gewoon warm water werkt het ook. Dat koelt natuurlijk af en daar zou het waxinelichtje dan voor zijn, om het water warm te houden, ik ken het ook alleen met waxinelichtje.

Als je een vlooienplaag hebt, werkt dit echt niet afdoende. Je vangt er wel wat vlooien mee, maar je komt niet van je plaag af. En als de vlooien op je hond of kat blijven ze lekker daar zitten.
Ah maar ik heb het geprobeerd toen het behoorlijk warm was, dus dan ga ik het nog een keer in een koude nacht proberen. Dank je wel!
Calamitycat schreef:
04-07-2025 19:05
Mijn nare buren hebben héél veel Hedera maar helaas nog steeds niet het loodje gelegd :blond:
:HA: wat jammer nou!
Kun je ook een vloerkleed met Bakingsoda schoonmaken/opfrissen? Eroverheen strooien en dan stofzuigen?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
08-07-2025 12:25
Kun je ook een vloerkleed met Bakingsoda schoonmaken/opfrissen? Eroverheen strooien en dan stofzuigen?
Jep, liefst hele nacht laten intrekken
Lila-Linda schreef:
08-07-2025 12:27
Jep, liefst hele nacht laten intrekken
Kijk aan! Ga ik proberen. Dank.
apiejapie schreef:
08-07-2025 08:55
:HA: wat jammer nou!
Zeg dat!
Maar ongelooflijk stom van me :facepalm: de hedera moet natuurlijk in hun container.
Omdat ze zelf nooit snoeien wordt daar nu aan gewerkt m.b.v. een paar Joego's (6) dus ik hoop alsnog op een bevredigend resultaat.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
08-07-2025 17:43
Zeg dat!
Maar ongelooflijk stom van me :facepalm: de hedera moet natuurlijk in hun container.
Omdat ze zelf nooit snoeien wordt daar nu aan gewerkt m.b.v. een paar Joego's (6) dus ik hoop alsnog op een bevredigend resultaat.
:rofl:
"Mijn" vliegen lusten geen knakkiesap van Jumbo.
24 uur laten staan, maar geen vlieg die erin zit.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
cowandchicken schreef:
09-07-2025 11:49
"Mijn" vliegen lusten geen knakkiesap van Jumbo.
24 uur laten staan, maar geen vlieg die erin zit.
Wij hadden niet die van de Jumbo, ik denk dat wij AH hadden, maar die lusten ze ook niet.
Luxe paarden, die vliegen. :-D
Ik Unox. Ze trapten er met beide vleugels in.
Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven