Brugklas 2025-2026

17-06-2025 18:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na de zomer gaat onze jongste naar de middelbare school, weer een mijlpaal!
Hij gaat naar het vmbo, en heeft er volgens mij wel veel zin in!
Heb dus al wel ervaring met een kind op het VO, maar voel me toch weer een nieuwkomer...
Op zoek naar medestanders/ervaringen...
Hier is de kennismaking pas in juli.

Onze zoon hoeft straks maar 3 minuutjes te fietsen. De basisschool was verder weg.
Ligbedje85 schreef:
18-06-2025 15:09
Grappig zoveel TTO’ers. Hier ook TTO gymnasium met extra techniek programma.
Kunnen jullie kinderen al een beetje Engels? Zoon voor mijn idee best wel maar geen idee of dat helpt volgend jaar.

Hoorde net dat zoon al een app groep heeft met daarin alle jongens van de nieuwe klas.

Veel plezier voor de kinderen die vanmiddag kennismaking hebben!
De dochter van een vriendin doet TTO en is daar met een erbarmelijk niveau van Engels gestart. Vriendin zelf was ook verbaasd dat haar dochter tweetalig wilde doen. Ze heeft het het eerste half jaar heel moeilijk gehad (maar wel gehaald), heeft extra Engels gehad en nu loopt ze aardig op de rit geloof ik. Dus als je start met een goede basis lijkt het me heel goed te doen.

Mijn dochter gaat naar een categoraal gymnasium, dus het is hopen dat ze Latijn en Grieks daadwerkelijk leuk vindt.
Hier geen TTO. Ze kunnen wel per periode een extra keuzevak kiezen. Dit kan Engels zijn (waardoor je uiteindelijk een certificaat voor Cambridge Engels kunt halen geloof ik) maar ook een vak wat meer te maken heeft met iemands hobby (dans of theater bijvoorbeeld geloof ik).

Hier is het een minuut of 10 fietsen geloof ik dus dat heeft ze prima voor elkaar.
Kennismakingsmiddag was hier in elk geval een groot succes. Ik heb kind nog nooit zo enthousiast vertellend thuis zien komen. Nog geen app groep van de klas én geen bekenden in de klas, maar wel maar een klas van 21. Kind blij, dus wij zijn ook blij.
Fijn Starfishy!
Ja dat is het belangrijkste he, je kind zo blij te zien!
Hier ook (nog) geen appgroep van de klas, komt vast na de zomervakantie.
Ik meld me ook. De jongste gaat na de zomer starten in 1 havo. Ik vind het toch wel weer spannend, want ander kind met iets meer gebruiksaanwijzing. Overigens ben ikzelf ook wel toe aan het vaarwel zeggen van de basisschool ;)

De school is 4 km, dus een klein stukje fietsen. De kennismaking is pas in juli en ik heb ook nog geen idee van de klas of mentor. Ze hoopt zelf dat ze bij 1 vriendin in de klas komt, dat hoop ik ook voor haar.
@Socie: dat herken ik wel, toe aan afscheid nemen van de basisschool 🙈

Laatste loodjes hier zijn, op de q-time met vriendjes na, niet de leukste.
En ik krijg geen reactie op mails, dus zelf ook helemaal klaar met basisschool...
Vandaag eindfeest gehad ( voor de hele school). Volgende week woensdag eindshow 's avonds en donderdag 11 uur uitzwaaien...
Laatste loodjes basisschool!
Zoon is vandaag kennis gaan maken met zijn klas. Hij zit met 1 jongen van de basisschool in de klas. Verder waren er wel een paar kinderen met dezelfde hobby als hij, dat vond hij ook fijn.

Nou, nu nog de laatste loodjes van school (musical e.d) en dan zit het erop. Gek idee.
Gisteren de eindshow bijgewoond, was echt hilarisch!
En zo dadelijk het uitzwaai-moment...en dan is t officieel voorbij, de basisschooltijd...
Oh, pak je zakdoek er maar vast bij. Of ben ik de enige die toch wel met een zwaar hart rondloopt? Het is mijn oudste, dus de eerste die de basisschool gaat verlaten. Als ik dat slotliet hoor (en die wordt hier tot in den treure gedraaid en meegezongen) prikken m'n ogen hoor. "Dag meester en dag juf, het moment is nu gekomen..."
Hier vanavond de musical. Ben heel benieuwd! Denk niet dat ik nostalgisch word over einde basisschool dus de zakdoek laat ik thuis ;-D
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Mistborn schreef:
03-07-2025 10:19
Oh, pak je zakdoek er maar vast bij. Of ben ik de enige die toch wel met een zwaar hart rondloopt? Het is mijn oudste, dus de eerste die de basisschool gaat verlaten. Als ik dat slotliet hoor (en die wordt hier tot in den treure gedraaid en meegezongen) prikken m'n ogen hoor. "Dag meester en dag juf, het moment is nu gekomen..."
Dat klinkt als de musical van mijn dochter qua slotlied.
Hier volgende week nog school en de week daarna afscheid, musical, disco en groep 8 activiteit.
Spannend he!
Woensdag is de laatste dag van mijn zoon. Dinsdagavond de musical en na de vakantie naar het gymnasium.
Zijn vader en ik zijn deze week op school geweest voor de eerste ouderavond.
De mentor komt heel aardig en ook duidelijk over. Zoon heeft er zin in.

Ik heb maar één kind, vind dit wel emotioneel allemaal.
Afgelopen vrijdag een mail van de middelbare school ontvangen met info over de eerste week, inloggegevens en wat er allemaal aangeschaft moet worden...
Dan komt t weer een stapje dichterbij...Maar nu eerst lekker genieten van de zomervakantie!!

@Kuzu: snap ik helemaal, is ook weer een fase die je afsluit, en een nieuwe fase die op t punt van beginnen staat...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven