Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1536 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
08-07-2025 09:21
Ik vind wat van geitenmelk, osteopaat en continue iets anders uitproberen maar ik denk niet dat dat die TO op dit moment gaat helpen.
De zijdenhandschoenreacties ook niet zo te lezen.
Star⁴ schreef:
08-07-2025 09:22
De zijdenhandschoenreacties ook niet zo te lezen.

Nope :proud:
Maar ze is totaal gefocust op het oplossen van het probleem en wat haar baby eventueel zou voelen, daar kom je nu niet doorheen.
merys wijzigde dit bericht op 08-07-2025 09:26
31.85% gewijzigd
Wat ik vooral ingewikkeld vind, is dat moeder werkelijk van links naar rechts lijkt te gaan en zelf maar beperkt zicht lijkt te hebben in haar eigen aandeel daarin. Nu is het ineens allemaal ok en durft ze het aan, overweegt ze te stoppen met schrijven, maar nog geen 12 uur daarvoor was er paniek en liep alles verkeerd. Ik denk dat ze er echt baat bij zou hebben als ze er zelf anders leert in te staan, maar de oplossingen worden allemaal bij de baby gezocht. En e.e.a. wordt denk ik versterkt doordat er vrij vaak wordt gezegd: hormonen, vermoeidheid etc. Wat allemaal niet perse maakt dat je zelf gevrijwaard bent van alles, vind ik.
meisje85 schreef:
08-07-2025 09:24
Wat ik vooral ingewikkeld vind, is dat moeder werkelijk van links naar rechts lijkt te gaan en zelf maar beperkt zicht lijkt te hebben in haar eigen aandeel daarin. Nu is het ineens allemaal ok en durft ze het aan, overweegt ze te stoppen met schrijven, maar nog geen 12 uur daarvoor was er paniek en liep alles verkeerd. Ik denk dat ze er echt baat bij zou hebben als ze er zelf anders leert in te staan, maar de oplossingen worden allemaal bij de baby gezocht. En e.e.a. wordt denk ik versterkt doordat er vrij vaak wordt gezegd: hormonen, vermoeidheid etc. Wat allemaal niet perse maakt dat je zelf gevrijwaard bent van alles, vind ik.

Dit. En als het allemaal zo heftig is dat zelfs je man zich ziek heeft gemeld dan ga je terug naar de kinderarts en zeg je dat het zo niet verder kan.
meisje85 schreef:
Dit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
meisje85 schreef:
Eens. Maar je mag toch hopen dat minstens één van de zorgverleners dat ook ziet en ernaar handelt.
Frizz schreef:
08-07-2025 09:53
Eens. Maar je mag toch hopen dat minstens één van de zorgverleners dat ook ziet en ernaar handelt.

Ik denk dat dat heel lastig is als iemand steeds een andere hulpverlener benaderd.
Merys schreef:
08-07-2025 09:55
Ik denk dat dat heel lastig is als iemand steeds een andere hulpverlener benaderd.

Denk je niet dat het steeds dezelfde kinderarts, osteopaat en CB-arts zijn?
Frizz schreef:
08-07-2025 10:05
Denk je niet dat het steeds dezelfde kinderarts, osteopaat en CB-arts zijn?

Zoals ik het lees heeft ze die per persoon 1 of 2 x gezien.
Maar goed, lijkt me geen zinvolle discussie, ik denk dat iedereen daar wel leest dat ze van hot naar her schiet.
meisje85 schreef:
Ik heb me ook wel een paar keer afgevraagd of het probleem ook echt bij de baby ligt. Het gedrag van moeder geeft soms een wat manische indruk.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
08-07-2025 08:48
Ik ben er net eens gaan lezen omdat ik me afvroeg waarom dat topic al dagen zo goed liep. Ik viel vooral over iemand die schreef 'je hebt een prematuur he, dus eigenlijk is je baby nog maar 4 weken'. Alsof die baby met 25 weken geboren is. Lekker overdreven allemaal weer. Maar goed, die schrijfster zit sowieso in mijn allergie.
Ik denk dat je dit te zwaar opvat. Qua groei/ontwikkeling zou je beter uit kunnen gaan van de uitgerekende datum, en dan is een kindje dat met 36 weken geboren wordt feitelijk een maand jonger dan een baby die met 41 weken geboren wordt. Bij babies van 8 weken merk je dat verschil echt wel, net als dat je verschil ziet tussen een baby die afgelopen mei geboren is en een die afgelopen juni geboren is, en daar je verwachtingen op aanpast.
Moiren schreef:
08-07-2025 11:01
Ik heb me ook wel een paar keer afgevraagd of het probleem ook echt bij de baby ligt. Het gedrag van moeder geeft soms een wat manische indruk.
Ja, maar de vragen of ze zelf met iemand praat, worden niet beantwoord. Ik heb haar weleens geloept en dan lees ik tussen de regels door toch echt al langere tijd controledwang e.d.
Ik ben blij dat ik toen mijn oudste geboren werd niet op dit forum zat, want ik was net zo. Uiteindelijk zelfs bijna opgenomen geweest. Ik lees zulke topics niet, want ik word er heel verdrietig van, maar voor instabiele TO's is zo'n forum gewoon onveilig soms. Als je het zo graag goed wilt doen, is elke opmerking van elke willekeurige forummer weer iets waar je rekening mee gaat houden, over gaat malen, iets mee denkt te moeten.
Si abra la puerta hay lobos.
meisje85 schreef:
08-07-2025 11:26
Ja, maar de vragen of ze zelf met iemand praat, worden niet beantwoord. Ik heb haar weleens geloept en dan lees ik tussen de regels door toch echt al langere tijd controledwang e.d.
Ik vind het iig zorgelijk en hoop dat ze een alerte omgeving heeft.
Ruin it yourself.
Rabarbara schreef:
08-07-2025 11:27
Ik ben blij dat ik toen mijn oudste geboren werd niet op dit forum zat, want ik was net zo. Uiteindelijk zelfs bijna opgenomen geweest. Ik lees zulke topics niet, want ik word er heel verdrietig van, maar voor instabiele TO's is zo'n forum gewoon onveilig soms. Als je het zo graag goed wilt doen, is elke opmerking van elke willekeurige forummer weer iets waar je rekening mee gaat houden, over gaat malen, iets mee denkt te moeten.

Dit. Daarom denk ik dat dat topic haar eerder kwaad dan goed doet
Moiren schreef:
08-07-2025 11:28
Ik vind het iig zorgelijk en hoop dat ze een alerte omgeving heeft.
Dat vind ik ook, al lees ik het manische nog niet zo. Alhoewel er wel een stijgende lijn in lijkt te zitten. Ze slaat iig door in haar controledwang, wat ik wel herken.
To the end of my days; I will follow.
13th_Star schreef:
08-07-2025 11:34
Dat vind ik ook, al lees ik het manische nog niet zo. Alhoewel er wel een stijgende lijn in lijkt te zitten. Ze slaat iig door in haar controledwang, wat ik wel herken.
Het hak op de tak, zowel in schrijven als in acties met kind, dan weer kaartjes aanbieden etc.
Ik bedoel niet manisch als in bipolair, maar wel chaotisch, verward en elke seconde wat anders.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
08-07-2025 11:41
Het hak op de tak, zowel in schrijven als in acties met kind, dan weer kaartjes aanbieden etc.
Ik bedoel niet manisch als in bipolair, maar wel chaotisch, verward en elke seconde wat anders.
Oh ja, absoluut dat.
To the end of my days; I will follow.
Lady*Voldemort schreef:
07-07-2025 22:33
Nee oktober 2026 :cry: :cry: :cry: :cry:

Dit jaar ga ik in september met de hele misjpoge naar Zeeland, dat is ook leuk :D
Onze geboekte reis voor 2020 ging door Corona pas door in 2022 maar ach voorpret is ook leuk :hihi:
Maar mensen gaan voorbij
Die TO van de scheermesjes voor tieners stinkt volgens mij een beetje...
meisje85 schreef:
08-07-2025 12:28
Die TO van de scheermesjes voor tieners stinkt volgens mij een beetje...
Ja, zelfde gevoel ook.
Vieze man. En zo.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Wat heb ik er een hekel aan als mensen, bijna woordelijk, precies dezelfde tips gaan geven die ik 2 posts eerder al heb gegeven terwijl diegene ook nog benoemd dat die tips al zijn gegeven. Het helpt niet dat die forummer sowieso al niet mijn favoriet is maar echt hoor: why? :facepalm:
eten/waarom-is-maaltijden-bedenken-zo-i ... ges/512279

Wat een ontzettend verwarrend gedoe in dit topic.
Star⁴ schreef:
08-07-2025 19:22
eten/waarom-is-maaltijden-bedenken-zo-i ... ges/512279

Wat een ontzettend verwarrend gedoe in dit topic.
Moeilijk doen om niets.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven