Waarom is maaltijden bedenken zo ingewikkeld. [Troltopic]
dinsdag 8 juli 2025 om 18:45
Hopelijk zijn wij niet de enige.
Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.
Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.
Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2025 11:33
0.00% gewijzigd
dinsdag 8 juli 2025 om 19:45
Nou dan maak je dat toch een keer klaar? Ik snap het probleem nog steeds niet.TantePollewop schreef: ↑08-07-2025 19:43Alleen heb ik het idee dagelijks wel erg veel tijd kwijt te zijn aan het koken.
Een gebakken ei en een kom soep zou wat mij betreft ook prima zijn als avondmaal, maar toch vallen we steeds terug op uitgebreide recepten.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Als je graag moeilijk en ingewikkeld wil blijven doen dan vooral mee doorgaan.
Ik kook nooit AVG (vriend wel) en kook regelmatig uit mijn succesrecepten schriftje.
En als ik op zoek ben naar iets nieuw simpels, kijk ik in een kookboek met titels als ‘lekker snel klaar’, ‘simpel’, ‘doordeweeks’, ‘klaar in 15 of 30 minuten’, enzovoorts. Zo simpel kan het zijn.
Ik kook nooit AVG (vriend wel) en kook regelmatig uit mijn succesrecepten schriftje.
En als ik op zoek ben naar iets nieuw simpels, kijk ik in een kookboek met titels als ‘lekker snel klaar’, ‘simpel’, ‘doordeweeks’, ‘klaar in 15 of 30 minuten’, enzovoorts. Zo simpel kan het zijn.
dinsdag 8 juli 2025 om 19:47
Klopt, zo simpel is het. Maar kennelijk voor mijn brein niet.Lady*Voldemort schreef: ↑08-07-2025 19:45Nou dan maak je dat toch een keer klaar? Ik snap het probleem nog steeds niet.
dinsdag 8 juli 2025 om 19:47
Genoeg.noglangnietjarig schreef: ↑08-07-2025 19:46Wat kost dat wel niet aan boodschappen per week, met al die uitgebreide recepten?
dinsdag 8 juli 2025 om 19:48
Maar dat doe je dus niet graag want je wil het niet? Dat is dan wel weer moeilijk doen. Hello Fresh voor een tijdje nemen is ook best een goede optie. En dan gewoon het recept volgen en er niet van alles moeilijks aan toe voegen om maar weer moeilijk te doen.
dinsdag 8 juli 2025 om 19:49
Nou ja, ik ben een vrij snelle en handige koker, tenzij voor een kerstdiner ofzo, dus ik ben doordeweeks geen uren bezig. Ja, stoofvlees misschien. En ik kook meestal ook niet van recept, ik varieer makkelijk met wat ik eerder gemaakt heb.TantePollewop schreef: ↑08-07-2025 19:43Alleen heb ik het idee dagelijks wel erg veel tijd kwijt te zijn aan het koken.
Een gebakken ei en een kom soep zou wat mij betreft ook prima zijn als avondmaal, maar toch vallen we steeds terug op uitgebreide recepten.
dinsdag 8 juli 2025 om 19:49
dinsdag 8 juli 2025 om 19:50
Ik herken het totaal niet. Het liefst zo simpel mogelijk. En beter: nog simpeler dan dat.
Maar jullie doen graag ingewikkeld en toch heb je behoefte aan af en toe iets makkelijks. Een keer en avg of een kom soep. Dat is toch heel simpel op te lossen? Maak dan een keer een avg'tje of een kom soep. Als dat is wat je wil, besluit het dan te maken
Maar jullie doen graag ingewikkeld en toch heb je behoefte aan af en toe iets makkelijks. Een keer en avg of een kom soep. Dat is toch heel simpel op te lossen? Maak dan een keer een avg'tje of een kom soep. Als dat is wat je wil, besluit het dan te maken
dinsdag 8 juli 2025 om 19:51
Je zoekt onbekende recepten op in een schriftje
dinsdag 8 juli 2025 om 19:52
Nou ja, dan heb je denk ik inderdaad wel een probleem, als je om zoiets simpels niet in staat bent om je eigen keuzes te maken.TantePollewop schreef: ↑08-07-2025 19:47Klopt, zo simpel is het. Maar kennelijk voor mijn brein niet.
__appelbloesem__ wijzigde dit bericht op 08-07-2025 19:52
1.82% gewijzigd
dinsdag 8 juli 2025 om 19:52
Je blijft ook wel hangen in je ‘oh oh wat is het toch allemaal ingewikkeld’ groef.
Ga al dan niet met je vent ff zoeken naar snelle en simpele ovenschotels als jullie die graag eten en binnen een mum van tijd heb je er genoeg voor een week gevonden.
Vaak inclusief boodschappenlijst (het handigst voor mij als die meteen naar de AH app gekopieerd kan worden) en klaar ben je.
Of wil je alleen zeuren en geen oplossing?
Ga al dan niet met je vent ff zoeken naar snelle en simpele ovenschotels als jullie die graag eten en binnen een mum van tijd heb je er genoeg voor een week gevonden.
Vaak inclusief boodschappenlijst (het handigst voor mij als die meteen naar de AH app gekopieerd kan worden) en klaar ben je.
Of wil je alleen zeuren en geen oplossing?
girasole3 wijzigde dit bericht op 08-07-2025 19:54
5.47% gewijzigd
dinsdag 8 juli 2025 om 19:54
Ik ook niet.Lady*Voldemort schreef: ↑08-07-2025 19:18Ik snap nog steeds het probleem niet. Wat verwacht je precies van dit topic?
Als je het ingewikkeld vindt maak je iets makkelijks, waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
dinsdag 8 juli 2025 om 19:55
Sorry? Dat is aan ons, niet relevant voor anderen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in