Robotstofzuiger met dweilfunctie
dinsdag 8 juli 2025 om 17:24
Ik wil graag een robotstofzuiger met dweilfunctie aanschaffen, o.a. omdat ik drie katten heb die er een rotzooi van maken. Het budget is ongeveer €400,-. Ik heb al wat gezocht op internet en twijfel nu tussen:
Roborock S8
Roborock Q8 Max+
Eufy Omni C20
Hebben jullie ervaring met één van deze robotstofzuigers (of het merk) en welke zouden jullie kiezen en waarom? Of toch een totaal andere?
Roborock S8
Roborock Q8 Max+
Eufy Omni C20
Hebben jullie ervaring met één van deze robotstofzuigers (of het merk) en welke zouden jullie kiezen en waarom? Of toch een totaal andere?
dinsdag 8 juli 2025 om 17:43
Ik heb een Eufy X10 Pro Omni, maar die is wel twee keer zo duur als die jij op het oog hebt (ik heb me verder niet verdiept in de verschillen). Ik vind 'm helemaal geweldig, - als ik had geweten hoe gelukkig ik zou worden van brandschone vloeren had ik het jaren eerder gedaan.
Het enige waar ik niet zo enthousiast over ben, is dat-ie camerabeelden van je huis naar China stuurt om ze daar met AI te processen om te kijken of er bijvoorbeeld een kabel op de vloer ligt waar-ie omheen moet navigeren. Het werkt geweldig, dat wel. En ik snap natuurlijk wel dat dat verwerken van die beelden niet in z'n eigen computertje kan gebeuren. Maar als je bij de AIVD werkt zou ik het niet doen, zeg maar.
Het enige waar ik niet zo enthousiast over ben, is dat-ie camerabeelden van je huis naar China stuurt om ze daar met AI te processen om te kijken of er bijvoorbeeld een kabel op de vloer ligt waar-ie omheen moet navigeren. Het werkt geweldig, dat wel. En ik snap natuurlijk wel dat dat verwerken van die beelden niet in z'n eigen computertje kan gebeuren. Maar als je bij de AIVD werkt zou ik het niet doen, zeg maar.
kweepeer wijzigde dit bericht op 08-07-2025 17:57
0.29% gewijzigd
dinsdag 8 juli 2025 om 17:43
O ik lees graag mee, had het er van de week toevallig met een aantal van mijn gasten over. Een ervan had een robotstofzuiger en was daar heel tevreden over, maar we vroegen ons af of de dweilfunctie ook echt goed zou werken. Ik overweeg er ook een aan te schaffen, alleen stofzuiger voor thuis en - als het dus goed werkt - met dweilfunctie voor mijn bedrijf (want thuis houten plankenvloer en bij bedrijf tegels).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 juli 2025 om 17:47
dinsdag 8 juli 2025 om 17:56
Jazeker, hij trekt z'n dweiltjes omhoog als-ie op het kleed klimt. Je kunt trouwens ook instellen dat-ie dat niet doet, maar waarom zou je.
De dweilfunctie van deze Eufy is echt goed. Hiervoor had ik een LG hombot met zogenaamd een dweilfunctie, maar dat werkte voor geen meter, dan plakte je er een vochtig microvezeldoekje onder dat niet eens overal de grond raakte en dat sleepte-die dan de kamer door. Daar had je dus echt helemaal niks aan.
Deze Eufy pakt het dweilen wel serieus aan. Hij heeft twee ronddraaiende dweiltjes waar ook echt kracht op uitgeoefend wordt, dus hij boent echt. Hij gaat elke X minuten (hoe vaak kun je instellen) terug naar z'n station om z'n dweiltjes te wassen. De dweiltjes zijn ook echt goed nat (hoe nat kun je ook weer instellen).
dinsdag 8 juli 2025 om 18:32
Roborock S7 max ultra in het huishouden met kinderen, honden en katten.
Heel blij mee. Ook de dweilfunctie is prima voor dagelijkse ronde.
Eens per week wordt alles met de gewone stofzuiger gedaan, alle kiertjes en hoekjes, en met de hand gedweild. Voor de rest houdt de robot het prima bij, zelfs als de honden in de rui zijn.
Heel blij mee. Ook de dweilfunctie is prima voor dagelijkse ronde.
Eens per week wordt alles met de gewone stofzuiger gedaan, alle kiertjes en hoekjes, en met de hand gedweild. Voor de rest houdt de robot het prima bij, zelfs als de honden in de rui zijn.
dinsdag 8 juli 2025 om 18:39
Dankje! Ik zie die op internet voor 500/550 euro en die andere is 400 dus dat prijsverschil valt mee. Wel iets boven budget, maar de manier waarop hij dweilt die je omschrijft is hetzelfde. Ik neig nu toch voor de Eufy C20 te gaan!kweepeer schreef: ↑08-07-2025 17:43Ik heb een Eufy X10 Pro Omni, maar die is wel twee keer zo duur als die jij op het oog hebt (ik heb me verder niet verdiept in de verschillen). Ik vind 'm helemaal geweldig, - als ik had geweten hoe gelukkig ik zou worden van brandschone vloeren had ik het jaren eerder gedaan.
dinsdag 8 juli 2025 om 18:49
Kijk op youtube eens naar Justadad. Die test heel veel robots, geeft hun voor- en nadelen, ook afgezet naar de prijsklasse. Je kan hierdoor wel heel goed leren wat jij belangrijk vindt. Het herkennen en ontwijken van een kattendrolletje bijvoorbeeld. Die Eufy X20 Pro Omni die Kweepeer heeft, heb ik ook. In eerste instantie was Justadad daar heel enthousiast over, maar al snel werd dat ingehaald door de vooruitgang: er kwamen goedkopere die net zo goed waren. Volgens mij is die 500 euro die jij gezien hebt, nu de prijs die hij hem waard vindt.
Voor dweilen kan je kiezen tussen verschillende mate van natheid, zodat je je houten vloer met minder water kunt dweilen en je plavuizen met meer. Stofzuigen kan ook met verschillende sterktes en het schoonmaakpatroon kan heel dicht of wat minder. Ik ben er heel blij mee.
Voor dweilen kan je kiezen tussen verschillende mate van natheid, zodat je je houten vloer met minder water kunt dweilen en je plavuizen met meer. Stofzuigen kan ook met verschillende sterktes en het schoonmaakpatroon kan heel dicht of wat minder. Ik ben er heel blij mee.
dinsdag 8 juli 2025 om 18:51
Ik had er ook enkele types van Roborock en Eufy op mijn lijstje staan.
Maar heb uiteindelijk gekozen voor de Dreame Ls10 Ultra Gen 2.
Nu voor 439- bij Bol. Héle goede prijs. Ik heb iets meer betaald en dan was ie ook al flink in de aanbieding.
Ben er tot nu erg tevreden over.
Dweilen doet ie prima, kan de natheid zelf instellen. Je stelt no-go zones ervoor in dus het kleed (en matten in de gang) slaat ie dan over.
Je kunt instellen na hoeveel minuten of hoeveel m2 hij terug moet voor opnieuw soppen.Ook voor stofzuigen kun je de zwaarte instellen enzo.
Voor deze gekozen omdat deze extra flex-arm heeft waardoor ie goed in de hoekjes komt. Heeft roterende dweilen, wast met warm water, hij reinigt tussendoor de dweilpads en droogt deze ook na en zelfledigend na stofzuigen.
Hij stofzuigt op plekken waar ik nooit bij kon (onder de bedden, kasten en bank bijv). Van de andere kant moet je de trappen nog wel zelf doen en de bank ook bijvoorbeeld. En een hoekje waar een sidetable staat schuif je -bij zelf doen- even opzij maar dan gaat de robot eromheen bijv.
Maar ik ben er blij mee, ik doe andere dingen in die tussentijd (of lig op de bank haha).
Enig puntje; het duurt vrij lang vind ik. Denk aan ruim 1,5 á 2 uur voor benedenverdieping wat je zelf in ca. 20 minuten doet zeg maar.
Maar heb uiteindelijk gekozen voor de Dreame Ls10 Ultra Gen 2.
Nu voor 439- bij Bol. Héle goede prijs. Ik heb iets meer betaald en dan was ie ook al flink in de aanbieding.
Ben er tot nu erg tevreden over.
Dweilen doet ie prima, kan de natheid zelf instellen. Je stelt no-go zones ervoor in dus het kleed (en matten in de gang) slaat ie dan over.
Je kunt instellen na hoeveel minuten of hoeveel m2 hij terug moet voor opnieuw soppen.Ook voor stofzuigen kun je de zwaarte instellen enzo.
Voor deze gekozen omdat deze extra flex-arm heeft waardoor ie goed in de hoekjes komt. Heeft roterende dweilen, wast met warm water, hij reinigt tussendoor de dweilpads en droogt deze ook na en zelfledigend na stofzuigen.
Hij stofzuigt op plekken waar ik nooit bij kon (onder de bedden, kasten en bank bijv). Van de andere kant moet je de trappen nog wel zelf doen en de bank ook bijvoorbeeld. En een hoekje waar een sidetable staat schuif je -bij zelf doen- even opzij maar dan gaat de robot eromheen bijv.
Maar ik ben er blij mee, ik doe andere dingen in die tussentijd (of lig op de bank haha).
Enig puntje; het duurt vrij lang vind ik. Denk aan ruim 1,5 á 2 uur voor benedenverdieping wat je zelf in ca. 20 minuten doet zeg maar.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 08-07-2025 20:00
5.70% gewijzigd
dinsdag 8 juli 2025 om 18:56
Dat tafeltje even opschuiven als je zelf stofzuigt, heb ik opgelost door het af en toe vooraf opzij te zetten, zodat hij die keer daar wel stofzuigt. Mijn bureaustoel is hier het grootste probleem, die staat dan die keer even aan de andere kant van de kamer. Voor mijn bank heb ik iets langere pootjes gekocht, de robot paste net op een centimetertje of wat er niet onder met de oorspronkelijke.
dinsdag 8 juli 2025 om 20:24
Mijn kat spuugde heel vaak maar ik heb al die tijd al een robotstofzuiger. Ik moet sowieso altijd eerst even het huis door om dingen van de grond te halen dus ik heb hem nooit op een schema staan. Het is altijd goed gegaan ondanks dat m’n kat IBD heeft waardoor hij heel veel spuugde (nu medicatie wat goed helpt).KatjaSasja schreef: ↑08-07-2025 20:14Ik durf zo'n robotstofzuiger niet aan omdat mijn katten nog weleens kotsen, en zo'n ding verspreid die smurrie dan door het hele huis.
dinsdag 8 juli 2025 om 20:25
Niet als je er een met AI en dweilfunctie aanschaft, die maakt het dan meteen voor je schoon!KatjaSasja schreef: ↑08-07-2025 20:14Ik durf zo'n robotstofzuiger niet aan omdat mijn katten nog weleens kotsen, en zo'n ding verspreid die smurrie dan door het hele huis.
dinsdag 8 juli 2025 om 21:17
Voor de roboteigenaren die ook katten hebben; ging dat goed? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat onze poes eraan zal wennen, ze heeft een grondige hekel aan alle huishoudelijke attributen. Als ik de veger en blik pak kijkt ze zeer ontstemd, neem ik de dweilstok met spray dan blaast en gromt ze tegen dat ding en maakt dat ze wegkomt, om over de stofzuiger nog maar te zwijgen. Onze kater is bang van de stofzuiger maar voor de andere dingen niet. (beide katten maken dat ze wegkomen als mijn man de strijkplank pakt, van wie zouden ze het toch hebben, haha)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 juli 2025 om 21:59
Jep, ervaring hier. 1x met kattenpoep en 1x met hondenkots. Echt vre-se-lijk.KatjaSasja schreef: ↑08-07-2025 20:14Ik durf zo'n robotstofzuiger niet aan omdat mijn katten nog weleens kotsen, en zo'n ding verspreid die smurrie dan door het hele huis.
Maar toch kan ik hem niet missen. Sindsdien laat ik hem niet meer middenin de nacht zuigen maar zet ik hem aan als ik op bed ga en zeker weet dat er niks ligt haha.
dinsdag 8 juli 2025 om 22:00
Ja hoor, ze maken zich gewoon uit de voeten, andere kamer of hogere plek, net als bij de gewone stofzuiger.Yella78 schreef: ↑08-07-2025 21:17Voor de roboteigenaren die ook katten hebben; ging dat goed? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat onze poes eraan zal wennen, ze heeft een grondige hekel aan alle huishoudelijke attributen. Als ik de veger en blik pak kijkt ze zeer ontstemd, neem ik de dweilstok met spray dan blaast en gromt ze tegen dat ding en maakt dat ze wegkomt, om over de stofzuiger nog maar te zwijgen. Onze kater is bang van de stofzuiger maar voor de andere dingen niet. (beide katten maken dat ze wegkomen als mijn man de strijkplank pakt, van wie zouden ze het toch hebben, haha)
dinsdag 8 juli 2025 om 22:43
Daarom heb ik er een uitgezocht met een goede obstakelontwijking. Ondanks toch vrij regelmatige ongelukjes is het hier nog nooit mis gegaan. Hij gaat gewoon op schema en slaat een stukje over als hij daar dergelijk vuil herkent.KatjaSasja schreef: ↑08-07-2025 20:14Ik durf zo'n robotstofzuiger niet aan omdat mijn katten nog weleens kotsen, en zo'n ding verspreid die smurrie dan door het hele huis.
dinsdag 8 juli 2025 om 22:45
Mijn katten zijn slim genoeg om in te zien dat dat ding niet omhoog springt. Op de bank zijn ze dus veilig.Yella78 schreef: ↑08-07-2025 21:17Voor de roboteigenaren die ook katten hebben; ging dat goed? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat onze poes eraan zal wennen, ze heeft een grondige hekel aan alle huishoudelijke attributen. Als ik de veger en blik pak kijkt ze zeer ontstemd, neem ik de dweilstok met spray dan blaast en gromt ze tegen dat ding en maakt dat ze wegkomt, om over de stofzuiger nog maar te zwijgen. Onze kater is bang van de stofzuiger maar voor de andere dingen niet. (beide katten maken dat ze wegkomen als mijn man de strijkplank pakt, van wie zouden ze het toch hebben, haha)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in