Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1435 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Pannekoeken horen met stroop en spek
Snert hoort met roggebrood en katenspek

Pannenkoeken met snert is van na de nieuwe spelling.

En verder adviseer ik iedereen een slowcooker.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Jemig... ik dacht: ik ga eens bijlezen in dat topic over hoe lang je hier rondhangt. Na de eerste helft wilde ik iets schrijven als 'goh, bijzonder hoe sommige dingen totaal verdraaid herinnerd worden en hoe er nu allerlei oordelen en conclusies over forummers worden gedropt die misschien nog wel meelezen'. Maar ik besloot eerst verder te lezen.

En toen kwam ik dus dergelijke nare, totaal niet kloppende herinneringen en conclusies over mezelf tegen. Ik zit hier echt even met kloppend hart. Niet leuk.

Edit: god, wat zou ik graag het juiste verhaal eens in zo'n topic plempen. Maar da's vast niet verstandig. (De meeste van jullie hier weten wel wie ik was toch?)
kattentuintje wijzigde dit bericht op 09-07-2025 14:19
13.85% gewijzigd
We're just two lost souls
Kattentuintje schreef:
09-07-2025 14:17
Jemig... ik dacht: ik ga eens bijlezen in dat topic over hoe lang je hier rondhangt. Na de eerste helft wilde ik iets schrijven als 'goh, bijzonder hoe sommige dingen totaal verdraaid herinnerd worden en hoe er nu allerlei oordelen en conclusies over forummers worden gedropt die misschien nog wel meelezen'. Maar ik besloot eerst verder te lezen.

En toen kwam ik dus dergelijke nare, totaal niet kloppende herinneringen en conclusies over mezelf tegen. Ik zit hier echt even met kloppend hart. Niet leuk.
Ow bah, dat is echt rot.

Valt me altijd op, en weet ik ook door mijn interesse, dat geheugen iets is wat vrij erbarmelijk werkt bij mensen.
Maar als het dan jezelf betreft kan dat er best inhakken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
09-07-2025 14:19
Ow bah, dat is echt rot.

Valt me altijd op, en weet ik ook door mijn interesse, dat geheugen iets is wat vrij erbarmelijk werkt bij mensen.
Maar als het dan jezelf betreft kan dat er best inhakken.

Ja ik merk dat ik echt even tegen tranen aan zit. Om hoe er dus nu op teruggekeken wordt door mensen wat echt totaaaaaal niet klopt, maar ook om hoe naar de situatie toen was. Komt allemaal even keihard terug.
Kattentuintje schreef:
09-07-2025 14:20
Ja ik merk dat ik echt even tegen tranen aan zit. Om hoe er dus nu op teruggekeken wordt door mensen wat echt totaaaaaal niet klopt, maar ook om hoe naar de situatie toen was. Komt allemaal even keihard terug.
:hug: Dat is ook heel naar.
Kattentuintje schreef:
09-07-2025 14:20
Er staan in dat topic wel meer zeer gedetailleerde 'herinneringen' waar geen barst van klopt, dus dat verhaal over jou nam ik al van meet af aan met een korreltje zout. Een schrale troost, maar toch :heart:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2025 14:27
Er staan in dat topic wel meer zeer gedetailleerde 'herinneringen' waar geen barst van klopt, dus dat verhaal over jou nam ik al van meet af aan met een korreltje zout. Een schrale troost, maar toch :heart:

Het is echt vreselijk wat daar allemaal gezegd wordt. Je zal maar Digitalis zijn of Brummetje en nog meelezen.
Sinds Hansgate bekijk ik de forummers die aan bepaalde (niet kloppende) herinneringen vast blijven houden echt met andere ogen.
Waardoor ik ook alle overige herinneringen met een korreltje zout neem.

David Dunning
Maar ik was in dat topic sowieso al afgehaakt. Zodra ergens de verhalen over vroeger beginnen vind ik er niks meer aan.

David Dunning
Ik ging lezen omdat ik al verwachtte dat er allerlei gemeenplaatsen boven zouden komen. Gewoon, beetje grinniken om de zoveelste schuimspekkie: oh jaaaaaa! en dat je dan zelf denkt, jezus, alweer?

En toen zag ik mijn oude nick. Met hele nare associaties en verhalen die totaal niet kloppen.
Kattentuintje schreef:
09-07-2025 14:36
Ik ging lezen omdat ik al verwachtte dat er allerlei gemeenplaatsen boven zouden komen. Gewoon, beetje grinniken om de zoveelste schuimspekkie: oh jaaaaaa! en dat je dan zelf denkt, jezus, alweer?

En toen zag ik mijn oude nick. Met hele nare associaties en verhalen die totaal niet kloppen.
Ik zou de eer aan jezelf houden en je post daar weghalen. Laat gaan dat soort mensen/verhalen. Altijd triest dat soort topics.
Anders gaan ze nog meer graven bedoel ik.
star⁴ wijzigde dit bericht op 09-07-2025 14:40
4.04% gewijzigd
Stom. :hug:

David Dunning
Star⁴ schreef:
09-07-2025 14:37
Ik zou de eer aan jezelf houden en je post daar weghalen. Laat gaan dat soort mensen/verhalen. Altijd triest dat soort topics.
Anders gaan ze nog meer graven bedoel ik.

Ja ik snap wat je bedoelt, lief! Ik ga er verder niet meer reageren, ook niet als ze gaan vragen wie ik dan was. Ik vind dat het ook in het algemeen geldt: er worden echt behoorlijke beweringen gedaan en oordelen geveld. Niet alleen over mij.
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2025 13:16
Over soep gesproken: ik had vroeger een vriendin die de koksschool had gedaan dus die kon wel lekker koken en op een goeie dag zou ze soep gaan maken. Dus schenkeltje in de pan en een preitje en een worteltje en een uitje en nog wat dingen en sudderen maar. Dat sudderen ging nog wel even duren dus besloten we om even een uurtje op de kermis te gaan kijken, maar dat uurtje eindigde om twee uur 's nachts in de kroeg, hossend op de biljarttafel. Op weg naar huis roken we een rare lucht, die steeds sterker werd tot we elkaar voor de deur aankeken en in koor lalden 'OH JEEE, DE SOEP!'

Die zat dus compleet zwart geblakerd aan de pan, als we een half uur later waren gekomen was de hele tent tot aan de grond toe afgefikt denk ik :lol:
Haha, ik zie het voor me :P
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Kattentuintje :hug:
Solomio schreef:
09-07-2025 14:33
Sinds Hansgate bekijk ik de forummers die aan bepaalde (niet kloppende) herinneringen vast blijven houden echt met andere ogen.
Waardoor ik ook alle overige herinneringen met een korreltje zout neem.
Dat. En zo nog wel wat rellen waar ik meer dan normaal met m'n neus bovenop zat of zelfs deel van uitmaakte waar mensen héél stellig eenzijdig dingen over riepen. En anderen gewoon voor de bus gooiden ten faveure van een of andere grote vriendin c.q. favoriet. Ach ja.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Kattentuintje schreef:
09-07-2025 14:17

Edit: god, wat zou ik graag het juiste verhaal eens in zo'n topic plempen. Maar da's vast niet verstandig. (De meeste van jullie hier weten wel wie ik was toch?)
Ik denk dat je dan dingen weer aanwakkert, en wellicht nare dingen over je heen krijgt. Hoe oneerlijk het ook voor je voelt, is het dat waard?
Als je even scrollt, het hoeft niet eens ver terug te zijn, zie je dat in dit topic ook met regelmaat heel naar over andere forumleden wordt getypt.
Het mag blijkbaar.
canis-felis schreef:
09-07-2025 14:49
Dat. En zo nog wel wat rellen waar ik meer dan normaal met m'n neus bovenop zat of zelfs deel van uitmaakte waar mensen héél stellig eenzijdig dingen over riepen. En anderen gewoon voor de bus gooiden ten faveure van een of andere grote vriendin c.q. favoriet. Ach ja.
Yup, ik zie daar namen waarvan ik het totaal niet erg vind dat ze weg zijn.
Kattentuintje schreef:
09-07-2025 14:29
Het is echt vreselijk wat daar allemaal gezegd wordt. Je zal maar Digitalis zijn of Brummetje en nog meelezen.
Nou Brummetje schreef bepaald geen toffe dingen en Digitalis joeg mensen de stuipen op het lijf met haar nachtelijke suïcide aankondigingen.

Die zijn nu misschien opgedroogd als super leuke mensen die onder een nieuwe nick gezellig meepraten over ingewikkelde recepten, maar toen posten ze nou niet bepaald (uitsluitend) opbouwend onder hun diverse Nicks.

En daar wordt wat over gezegd ja.

Als ze dat nu teruglezen kunnen ze ook nog even nadenken over hoe hun gedrag van toen onder die Nicks ook daadwerkelijk effect had op echte mensen die zich dat online getyp ook aantrokken.
ldp schreef:
09-07-2025 15:05
Nou Brummetje schreef bepaald geen toffe dingen en Digitalis joeg mensen de stuipen op het lijf met haar nachtelijke suïcide aankondigingen.

Die zijn nu misschien opgedroogd als super leuke mensen die onder een nieuwe nick gezellig meepraten over ingewikkelde recepten, maar toen posten ze nou niet bepaald (uitsluitend) opbouwend onder hun diverse Nicks.

En daar wordt wat over gezegd ja.

Als ze dat nu teruglezen kunnen ze ook nog even nadenken over hoe hun gedrag van toen onder die Nicks ook daadwerkelijk effect had op echte mensen die zich dat online getyp ook aantrokken.
Ik gok dat ik ze zo zou herkennen. Maar ik kan er naast zitten.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
09-07-2025 15:14
Ik gok dat ik ze zo zou herkennen. Maar ik kan er naast zitten.
Dat heb ik eerder gehoord :P
Star⁴ schreef:
09-07-2025 15:16
Dat heb ik eerder gehoord :P
:lol:
Als je kant en klaar pizzadeeg hebt, word je met een deegroller de keuken uitgemept.

Vive 🇧🇪
Nee nee, niet met de deegroller want die is daar niet voor nodig...Maar met de kant en klare rol zelf he!

Wat een karikatuur.
*Bladoor* schreef:
09-07-2025 15:57
Nee nee, niet met de deegroller want die is daar niet voor nodig...Maar met de kant en klare rol zelf he!

Wat een karikatuur.
O zo 😆

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven