Sinds wanneer hang jij hier rond?

27-06-2025 17:01 712 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een zomaar topic voor op de vrijdagmiddag.

Totaal aantal stemmen: 378

1999 (7%)
2000-2005 (33%)
2006-2010 (26%)
2011-2015 (19%)
2016-2020 (11%)
2021-2025 (4%)
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
yasmijn schreef:
09-07-2025 22:50
‘Het enige motief waar je het VF van kunt betichten is dat ze vinden dat iedereen die een topic opent op de relatie pijler van zijn vent af moet’

:rofl:
Omg!
Strikje schreef:
09-07-2025 22:52
Als die eerlijkheid van meds had geholpen, was ze al lang van haar eetprobleem af. Een eetprobleem is een psychische en lichamelijk probleem. Meds dacht het te kunnen oplossen, maar dat lukte natuurlijk niet.
Het lukte niet met de botte bijl van meds, maar ook niet met aanmoedigingen reacties van anderen.
Daarom heb ik daar nooit gereageerd in haar topics, omdat ik wel wist dat niks hielp.

Allemachtig zeg! Zo’n zware eetstoornis oplossen op een forum. In welke dimensie leef jij?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Risiebisi schreef:
09-07-2025 22:55
Omg!
De woorden van BGB, niet de mijne :lol:
yasmijn schreef:
09-07-2025 22:57
De woorden van BGB, niet de mijne :lol:
Ja, ik reageerde met omg op die uitspraak van haar. Jij had hem alleen zo mooi in een quote gezet.
yasmijn schreef:
09-07-2025 22:56

Allemachtig zeg! Zo’n zware eetstoornis oplossen op een forum. In welke dimensie leef jij?

Oké, je blijft op mij reageren.

Jij leest niet wat ik schrijf. Ik zeg dat het niet op te lossen is op een forum. Wel goed lezen hoor.
Risiebisi schreef:
09-07-2025 22:58
Ja, ik reageerde met omg op die uitspraak van haar. Jij had hem alleen zo mooi in een quote gezet.
O oke 😆
Strikje schreef:

Jij leest niet wat ik schrijf. Ik zeg dat het niet op te lossen is op een forum. Wel goed lezen hoor.
Dan schrijf je het niet echt helder;

Als die eerlijkheid van meds had geholpen, was ze al lang van haar eetprobleem af.

Daar maak ik uit op dat je dat bedoelt.
Strikje schreef:

Strikje erom en kusje der op?

Wel lief doen, hoor!
Risiebisi schreef:
09-07-2025 22:54
Dat een forum geen plek is voor hele kwetsbare mensen is een feit. Maar die zitten natuurlijk net zo goed op Facebook of op Twitter. En daar zal het dan net zo lastig voor ze zijn.

Het was hier vroeger veel meer een “ community “ ( met allemaal kleine subgroepjes ) waar je - denk ik - juist veel meer buiten kon vallen ( of eruit geknikkerd / gekotst ) dan nu het geval lijkt te zijn. Er werd veel persoonlijks gedeeld wat kwetsbare mensen dan nog zestig keer zo hard deden. Wat hen nog veeeeel kwetsbaarder maakte.
Ik denk dat zeker Twitter veel onpersoonlijker is.

En ik denk ook dat voor juist veel kwetsbaren, een plek op een forum of op social media zitten nog een soort van sociaal contact is.
Ja, dat kan. Maar het liet ze denk ik juist ook zien waarin ze op bepaalde gebieden te kort schoten. Er zaten hier altijd vrij veel hoog opgeleide, mondige vrouwen met een mening die ze prima konden formuleren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
yasmijn schreef:
09-07-2025 23:01

Als die eerlijkheid van meds had geholpen, was ze al lang van haar eetprobleem af.

Nee, jij leest niet wat ik schrijf. Dan maak je dat verkeerd op uit mijn woorden.

Ik schrijf dat ik vond dat meds vaak lelijk tegen haar deed. Bgb antwoordt daarop dat meds vaak heel duidelijk was tegen haar. Daarop schrijf ik dat dat totaal niet hielp, want als die eerlijkheid had geholpen, dan was ze al lang van haar eetstoornis af.

Zoiets is niet op te lossen op een forum.
Strikje schreef:
09-07-2025 22:52
. Meds dacht het te kunnen oplossen,
Ik denk niet dat Meds die illusie koesterde, hoor. Meds wilde alleen niet dat er op het forum dingen zouden staan waardoor een ander kwetsbaar iemand het ook ineens een goed idee zou vinden om de hele dag te teren op 1 maiskorrel.
blijfgewoonbianca schreef:
09-07-2025 23:03
Ja, dat kan. Maar het liet ze denk ik juist ook zien waarin ze op bepaalde gebieden te kort schoten. Er zaten hier altijd vrij veel hoog opgeleide, mondige vrouwen met een mening die ze prima konden formuleren.
Ik krijg beeld.

Misschien overbodig om te zeggen, maar ik vind dus ook dat echt iedereen overal welkom moet zijn. Maar of sommigen daar nou beter
van worden is een ander verhaal.
Strikje schreef:
09-07-2025 23:04
Nee, jij leest niet wat ik schrijf. Dan maak je dat verkeerd op uit mijn woorden.

Ik schrijf dat ik vond dat meds vaak lelijk tegen haar deed. Bgb antwoordt daarop dat meds vaak heel duidelijk was tegen haar. Daarop schrijf ik dat dat totaal niet hielp, want als die eerlijkheid had geholpen, dan was ze al lang van haar eetstoornis af.

Zoiets is niet op te lossen op een forum.
En toch..is het heel goed om tegengeluid te geven juist met dat soort kwesties.
09-07-2025 23:06
Ik denk niet dat Meds die illusie koesterde, hoor. Meds wilde alleen niet dat er op het forum dingen zouden staan waardoor een ander kwetsbaar iemand het ook ineens een goed idee zou vinden om de hele dag te teren op 1 maiskorrel.

Niks hielp. Als je echt een ernstige eetstoornis hebt, helpt het niet als iemand je aanmoedigt op een forum, maar het helpt ook niet als iemand bot doet tegen je.

Ik negeerde haar topics daarom altijd. Ik weet hoe een eetstoornis werkt. En met de botte bijl reageren werkt net zo min als superlieve bemoedigende woorden.
09-07-2025 23:06
Ik begreep Meds prima in deze. Ik begreep haar altijd wel.
09-07-2025 23:03
En dan werden we vaak bot genoemd door de wat meer gevoelige forummers.
Strikje schreef:
09-07-2025 23:09
Niks hielp. Als je echt een ernstige eetstoornis hebt, helpt het niet als iemand je aanmoedigt op een forum, maar het helpt ook niet als iemand bot doet tegen je.

Ik negeerde haar topics daarom altijd. Ik weet hoe een eetstoornis werkt. En met de botte bijl reageren werkt net zo min als superlieve bemoedigende woorden.
Eerlijk gezegd denk ik dat je bij iemand met een eetstoornis eigenlijk nooit de juiste woorden of toon zult gebruiken?
Risiebisi schreef:
09-07-2025 23:11
Eerlijk gezegd denk ik dat je bij iemand met een eetstoornis eigenlijk nooit de juiste woorden of toon zult gebruiken?

Precies. Dat is wel mijn ervaring.
yasmijn schreef:
09-07-2025 23:10
En dan werden we vaak bot genoemd door de wat meer gevoelige forummers.
En dan gaat het om referentiekader. Wat ben je gewend, of niet? En de een is nou eenmaal teerhartiger dan de ander.
yasmijn schreef:
09-07-2025 23:01

Jij leest niet echt helder.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Strikje schreef:
09-07-2025 23:12
Precies. Dat is wel mijn ervaring.
Dus dan zijn we er.
Risiebisi schreef:
09-07-2025 23:12
En dan gaat het om referentiekader. Wat ben je gewend, of niet? En de een is nou eenmaal teerhartiger dan de ander.
Dat precies.
Risiebisi schreef:
09-07-2025 23:11
Dat denk ik ook niet. Dat is aan de psychiaters.
yasmijn schreef:
09-07-2025 23:13
Dat precies.
Ik vergeet helemaal het punt van de geschreven tekst. Vaak komt het harder over dan bedoeld. Ik lees soms dat mensen echt hebben zitten huilen na iets te hebben gelezen. Heftig is dat.
Strikje schreef:
09-07-2025 23:09

Stel je voor dat we allemaal gezwegen zouden hebben. Wat voor signaal zou dat gegeven hebben naar Bente ? Of naar meisjes die anorexia tips zochten ?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven