Sinds wanneer hang jij hier rond?

27-06-2025 17:01 712 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een zomaar topic voor op de vrijdagmiddag.

Totaal aantal stemmen: 378

1999 (7%)
2000-2005 (33%)
2006-2010 (26%)
2011-2015 (19%)
2016-2020 (11%)
2021-2025 (4%)
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Strikje schreef:
09-07-2025 23:42
Het zegt alles over hoe die ander in elkaar zit.

Want als je zelf gelukkig bent, waarom zou je dan een ander willen kwetsen?
Waarom zou je dan willen zeggen dat een graf er als een kermis uitziet?

Dat soort dingen zeg je alleen als je zelf niet goed in je vel zit.
En daar hebben mensen dus geen idee van, of geen zin in om daar rekening mee te houden. Ik vind dat ook niet prettig forummen, hoor, als ik me bij elke kutpost af moet gaan zitten vragen of de ander issues heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
09-07-2025 23:45
En daar hebben mensen dus geen idee van, of geen zin in om daar rekening mee te houden. Ik vind dat ook niet prettig forummen, hoor, als ik me bij elke kutpost af moet gaan zitten vragen of de ander issues heeft.
Onbegonnen werk.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2025 23:44
of als je gewoon een kutwijf bent.
Ook dat!
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2025 23:44
of als je gewoon een kutwijf bent.

Ja, maar dat zit je toch niet goed in je vel?

Als je zelf gelukkig bent, wil je een ander toch niet opzettelijk kwetsen.

Ben ik van overtuigd. De grootste pestkoppen doen dat omdat ze zelf bang zijn te worden gepest.
Strikje schreef:
09-07-2025 23:42
Het zegt alles over hoe die ander in elkaar zit.

Want als je zelf gelukkig bent, waarom zou je dan een ander willen kwetsen?
Waarom zou je dan willen zeggen dat een graf er als een kermis uitziet?

Dat soort dingen zeg je alleen als je zelf niet goed in je vel zit.
Maar……dan zou volgens jouw theorie Meds dus heel ongelukkig moeten zijn geweest. Maar jij zegt dat ze onaardig ( of wat schreef je precies ? ) reageerde.
Strikje schreef:
09-07-2025 23:50
Ja, maar dat zit je toch niet goed in je vel?

Als je zelf gelukkig bent, wil je een ander toch niet opzettelijk kwetsen.

Ben ik van overtuigd. De grootste pestkoppen doen dat omdat ze zelf bang zijn te worden gepest.
Ik geloof niet eens dat ze zo’n stelling dropte om opzettelijk te kwetsen. Ik denk dat het een gebrek aan empathie was en dat is iets heel anders. Dat hoeft niet voort te komen uit angst of ongelukkig zijn.
09-07-2025 23:52
Maar……dan zou volgens jouw theorie Meds dus heel ongelukkig moeten zijn geweest. Maar jij zegt dat ze onaardig ( of wat schreef je precies ? ) reageerde.

Meds was erg bot vaak. Ze ergerde zich aan iedereen die raar met eten omging. Of iemand nou snel wilde afvallen, of een crashdieet wilde doen, een nieuw dieet of vegan wilde eten, ze ergerde zich er aan en had er altijd een opmerking over.

Alleen als je precies zo met eten omging zoals zij het goed vond, was het goed.

In die zin denk ik dat zij vond dat ze de waarheid in pacht had. En daarom dus die opmerkingen maakte.
In 2002 voor het eerst. Het forum was voor mij een uitlaatklep in een enorm zware tijd. Was ineens alleenstaand moeder van kind van 1 jaar.
Wel onder een andere nick, weet zo niet meer welke.
sterrenstof74 wijzigde dit bericht op 10-07-2025 00:27
15.76% gewijzigd
Strikje schreef:
09-07-2025 23:58
Meds was erg bot vaak. Ze ergerde zich aan iedereen die raar met eten omging. Of iemand nou snel wilde afvallen, of een crashdieet wilde doen, een nieuw dieet of vegan wilde eten, ze ergerde zich er aan en had er altijd een opmerking over.

In die zin denk ik dat zij vond dat ze de waarheid in pacht had. En daarom dus die opmerkingen maakte.
Okeeeeee…. Dus van elk ander is het ongelukkigheid / angst , maar van Meds was het eh… grootmoedswaanzin ? Zoiets ?
10-07-2025 00:01
Okeeeeee…. Dus van elk ander is het ongelukkigheid / angst , maar van Meds was het eh… grootmoedswaanzin ? Zoiets ?

Nee, want ze had ook goede kanten.
Maar op het gebied van eten/ diëten, vond ik haar weinig tolerant.
Maar jij mag daar anders over denken natuurlijk.
Strikje schreef:
09-07-2025 23:58

Qua eten was ik het altijd met meds eens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
10-07-2025 00:07
Qua eten was ik het altijd met meds eens.

Ik niet. Want ik weet ook nog dat ze een keer mot had met een forummer omdat ze haar een aansteller noemde omdat die heel veel groentes niet lustte.

Enzovoorts.
Strikje schreef:
10-07-2025 00:09
Ik niet. Want ik weet ook nog dat ze een keer mot had met een forummer omdat ze haar een aansteller noemde omdat die heel veel groentes niet lustte.

Enzovoorts.
Dat moet ik bijna wel geweest zijn.
Maar meds was gewoon nog van calorieën tellen en daar geloof ik ook nog steeds in.

David Dunning
Maar goed, over autisme wist ze dan weer bedroevend weinig.

David Dunning
Strikje schreef:
10-07-2025 00:04
Nee, want ze had ook goede kanten.
Maar op het gebied van eten/ diëten, vond ik haar weinig tolerant.
Maar jij mag daar anders over denken natuurlijk.
Waar het mij om gaat is dat je van de 1 zegt “ waarom laat je je kwetsen door zo’n - ook intolerante - mening en het van de ander schijtirritant vindt. Misschien had Meds wel d’r konijn aan een crashdieet verloren. Weet jij veel.

Maar dat is nou dus precies hoe een forum werkt : vaak geen zin om daar allemaal eerst over na te denken. Of er niet bij nadenken dat je daar over na zou kunnen denken.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 10-07-2025 00:14
0.31% gewijzigd
Solomio schreef:
10-07-2025 00:10
Dat moet ik bijna wel geweest zijn.
Maar meds was gewoon nog van calorieën tellen en daar geloof ik ook nog steeds in.

Nee, het was een andere forummwer, ik weet het oprecht niet meer.
Maar ik vond meds vaak heel dominant in haar mening over eten en diëten.
Strikje schreef:
10-07-2025 00:12
Nee, het was een andere forummwer, ik weet het oprecht niet meer.
Maar ik vond meds vaak heel dominant in haar mening over eten en diëten.
Mss omdat ze gewoon gelijk had.

David Dunning
10-07-2025 00:12
Waar het mij om gaat is dat je van de 1 zegt “ waarom laat je je kwetsen door zo’n - ook intolerante - mening en van de ander schijtirritant vindt. Misschien had Meds wel d’r konijn aan een crashdieet verloren. Weet jij veel.

Maar dat is nou dus precies hoe een forum werkt : vaak geen zin om daar allemaal eerst over na te denken. Of er niet bij nadenken dat je daar over na zou kunnen denken.

Maar daarmee onderstreep je juist mijn gedachtes. Dat ze zo reageerde omdat haar konijn overleden was aan een crashdieet.

Want als het je persoonlijk niet raakt, een eetstoornis, waarom zou je dan overal een mening over hebben op eetgebied?

Ik had altijd het idee dat meds in haar persoonlijke omgeving te maken had (gehad) met iemand met een eetstoornis.
Want anders reageer je niet zo heftig daarop.

Dat is mijn mening.
Strikje schreef:
10-07-2025 00:16
Maar daarmee onderstreep je juist mijn gedachtes.
En dan is er dus ook een reden dat je Meds zo bazig / whatever vond ? Dan heb jij zelf een probleem met wat ???
Strikje schreef:
10-07-2025 00:16

Want als het je persoonlijk niet raakt, een eetstoornis, waarom zou je dan overal een mening over hebben op eetgebied?

Misschien was ze wel psycholoog, diëtiste, wetenschapper in de huppeldepup of arts.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 10-07-2025 00:22
1.25% gewijzigd
10-07-2025 00:19
En dan is er dus ook een reden dat je Meds zo bazig / whatever vond ? Dan heb jij zelf een probleem met wat ???

Ik heb zelf behoorlijke eetproblemen gehad.
En nog steeds niet vrij van.

Maar ik weet dat jullie maatjes waren en dat jij het op zal nemen voor haar. Dat mag. Maar ik zie het heel anders. En dat mag ook.
Lees in dit topic wat stukjes her en der en dan begint er soms een vaag lampje te branden.

Ik meen me te herinneren dat een dochter van een forumster ernstig ziek was destijds, kanker dacht ik. Dat was zo verdrietig.

Maar ook de man van een andere forumster was ziek (en overleden) volgens mij.

En een (jonge) vrouw die veel schreef. Er waren veel zorgen om haar. Staat me iets van bij dat ze destijds haar leven beëindigd heeft :(
Strikje schreef:
10-07-2025 00:21

Maar ik weet dat jullie maatjes waren en dat jij het op zal nemen voor haar. Dat mag. Maar ik zie het heel anders. En dat mag ook.
Nee, het gaat me echt niet om Meds . Het gaat mij er om dat jij zegt dat er altijd iets achter zit en ik weerleg dat. ( of dat probeer ik ) In veel gevallen zal het best zo zijn, maar niet in alle. Sommige mensen zijn gewoon niet zo aardig van zichzelf. ( Of , in Meds haar geval : zeer kort en bondig )
En ik vind het ook logisch dat forummers , op een forum als dit, daar geen rekening mee kunnen en willen houden en zich af moeten vragen of en wat er achter zit.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 10-07-2025 07:18
16.69% gewijzigd
Strikje schreef:
10-07-2025 00:21

Wat heb ik hier toch een pesthekel aan. Iemands mening op zo'n manier onderuithalen. Waarom?

En mijn reacties negeer je?

Meds wist qua voeding heel goed waar ze het over had.

En meds en ik waren geen maatjes. Integendeel.

Niet overal zit een trauma of weet ik veel wat voor probleem onder.

David Dunning
Ik denk ook nog wel eens aan een vrouw met kinderen en een dweil van een vent (het halve forum). Zij had toen eetproblemen, soms meer op de achtergrond, soms prominenter.

Zij schreef uitgebreid over het gezin, die vriend, wel/niet eten, wel/ niet slapen en er werd volop meegeleefd.

Kan niet meer bedenken wat haar nick was, maar heb me nog regelmatig afgevraagd hoe het met haar zou zijn. Die kinderen zijn inmiddels al lang en breed volwassen overigens.
ldp wijzigde dit bericht op 10-07-2025 07:26
14.07% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven