Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden ? Deel 4

19-06-2025 10:01 209 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige topic was vol, dus we schrijven hier verder over allerhande prijsstijgingen.
nausicaa schreef:
04-07-2025 09:27
Vermoedelijk is de huur ‘hier in het dorp’ ook aanzienlijk lager dan op veel andere plekken.
En verwachtingen ook. Een plek waar mensen ook iets willen kunnen eten vereist meer dan bv alleen een café.
die huur is geen argument want "hier in het dorp" zitten ook kroegen die gewoon 3,20 durven vragen voor een cola'tje.

een restaurant is weer wat anders dus ik begrijp niet waarom je daarmee vergelijkt.
En doooooor!
nausicaa schreef:
04-07-2025 09:27
Vermoedelijk is de huur ‘hier in het dorp’ ook aanzienlijk lager dan op veel andere plekken.
En verwachtingen ook. Een plek waar mensen ook iets willen kunnen eten vereist meer dan bv alleen een café.
En als je er kunt eten zie je in de dorpen toch vooral een aanbod waar je het in de meeste steden niet mee red. Helemaal niets mis mee met wat je in een dorp kunt doen, maar de dynamiek is domweg anders in de steden. In steden moet je veel vaker een nieuwe menukaart hebben omdat je klanten anders wel naar de "new kid in town" gaan. En daar kan je van alles van vinden, maar het is hoe het gaat.
broadway schreef:
07-07-2025 09:07
die huur is geen argument want "hier in het dorp" zitten ook kroegen die gewoon 3,20 durven vragen voor een cola'tje.

een restaurant is weer wat anders dus ik begrijp niet waarom je daarmee vergelijkt.
In de stad is de concurrentie gewoon groter. In een klein dorp met twee kroegen kom je nog weg met een bakje pinda’s of een zakje chips. In de stad willen mensen ook een hapje kunnen eten. Niet in een restaurant, maar op de plek waar ze ook hun biertje drinken. En als jij dat niet aanbiedt, gaan ze wel naar de buren die dat wel hebben, want keus genoeg.
Meer opties aanbieden kost gewoon geld, want je hebt voorraad nodig, personeel en apparatuur om het te maken. Dus zelfs als niemand het besteld, kost het feit dat het aanbod er is al geld.

En dat er kroegen zijn die meer durven vragen betekent nog niet dat de huur geen argument is. Huren kunnen enorm verschillen per locatie, ook bij elkaar in de buurt. Of misschien willen die andere tenten wel heel veel winst maken, geen idee. Mijn punt was gewoon dat omdat 1 café drankjes aanbiedt voor 2,50, dat nog niet overal uit hoeft te kunnen.
ik begrijp niet zo goed waarom de stad met het dorp vergeleken wordt.
er zijn grote verschillen binnen het dorp en binnen de stad.
die hoef je niet met elkaar te vergelijken om iets recht te kletsen toch?
En doooooor!
Kokosmelk. De gewone blikjes niet meer te krijgen en de pakjes slechts een paar centen goedkoper terwijl er de helft (!) inzit
Hollandse garnalen: Bijna 70 euro per kilo. Ik weet dat er schaarste is maar een tijd geleden werd in het journaal voorspelt dat de prijs zou dalen in deze periode. Niet dus.
Appletje schreef:
07-07-2025 20:56
En als je er kunt eten zie je in de dorpen toch vooral een aanbod waar je het in de meeste steden niet mee red. Helemaal niets mis mee met wat je in een dorp kunt doen, maar de dynamiek is domweg anders in de steden. In steden moet je veel vaker een nieuwe menukaart hebben omdat je klanten anders wel naar de "new kid in town" gaan. En daar kan je van alles van vinden, maar het is hoe het gaat.
Heel veel restaurants met michelinsterreb zitten in dorpen
Merel90 schreef:
08-07-2025 20:08
Heel veel restaurants met michelinsterreb zitten in dorpen
Tja, die moeten het niet hebben van de toevallige passanten. Die zijn maanden, zoniet jaren vantevoren volgeboekt en de omgeving is part of the deal. En het is nu ook weer niet zo dat ze in de Hoofdstraat van een dorp in een rijtje liggen.
Man moest een apparaat huren om een stuk hard beton te verwijderen….800 euro per dag!!! Dus nu blijft het gewoon liggen en tegelen we er wel overheen.
Vlaginvaas schreef:
10-07-2025 06:27
Man moest een apparaat huren om een stuk hard beton te verwijderen….800 euro per dag!!! Dus nu blijft het gewoon liggen en tegelen we er wel overheen.
Verhuur https://share.google/ZMtk7ii0rsQjhMuIe

Weet niet of je de link kunt openen? Hier een bedrijf waar wij het nodige hebben gehuurd voor onze verbouwing, waaronder gereedschap om betonnen vloeren te verwijderen. Als ik de prijslijst open, zie ik gewoon normale bedragen. Misschien heb je er iets aan?
Vlaginvaas schreef:
volgens mij kun je er voor dat bedrag 1 kopen. Dus het lijkt me sterk dat het niet goedkoper kan.

https://www.boels.com/nl-nl/huren/boren ... c/mdevlwna
Dank voor de tip! Nee het is een heel zwaar ding kost 4200 euro als je wilt kopen. Hebben ze ook niet bij een bouwmarkt dus we waren nu bij een ander bedrijf. Maar m’n zwager woont dicht bij de Duitse grens die gaat daar eens kijken en informeren.
Vlaginvaas schreef:
10-07-2025 11:31
Dank voor de tip! Nee het is een heel zwaar ding kost 4200 euro als je wilt kopen. Hebben ze ook niet bij een bouwmarkt dus we waren nu bij een ander bedrijf. Maar m’n zwager woont dicht bij de Duitse grens die gaat daar eens kijken en informeren.
800 per dag is nog steeds bizar veel, ook al kost zo’n apparaat 4.200.
Maar dat had je zelf ook bedacht. Hopelijk vind je hem ergens anders voor een schappelijke huurprijs.
2 rolgordijnen bij kwantum. Niks speciaals, verduisterende rolgordijnen. 1 Grotere in de keuken van 1m30 ongeveer en een hele smalle van 40cm. Was meer dan €800,- kwijt, inclusief montage. Ik vond dat toch wel even flink slikken zeg. Wil bij de tuindeuren ook nog gordijnen, dat heb ik maar even gelaten.
Vlaginvaas schreef:
10-07-2025 11:31
Dat kan wel kloppen, dat een Hilti ongeveer die prijs is. Vandaar mijn bovenstaande link, kun je die daar voor een heel normale prijs huren.
Rolletje leukoplast, de smalle van 1.25 cm breed, meer dan 3 euro bij de Kruidvat.
In Dld voor 1.74.
Danae schreef:
08-07-2025 13:41
Kokosmelk. De gewone blikjes niet meer te krijgen en de pakjes slechts een paar centen goedkoper terwijl er de helft (!) inzit
€0.95 voor een pakje kokosmelk (AH biologische kokosmelk) is toch niet zo duur?
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
11-07-2025 10:51
€0.95 voor een pakje kokosmelk (AH biologische kokosmelk) is toch niet zo duur?
het is misschien niet veel geld, maar als een blikje dat dubbel zo groot is eerst hetzelfde kostte dan is kokosmelk dus veel duurder geworden

idem tomatenpuree, zo'n klein blikje was een paar jaar terug tussen de 7 en 12 cent voor eigen merk. nu 49 cent. vind ik best veel meer.
En doooooor!
Irregular_Choice schreef:
11-07-2025 08:36
2 rolgordijnen bij kwantum. Niks speciaals, verduisterende rolgordijnen. 1 Grotere in de keuken van 1m30 ongeveer en een hele smalle van 40cm. Was meer dan €800,- kwijt, inclusief montage. Ik vond dat toch wel even flink slikken zeg. Wil bij de tuindeuren ook nog gordijnen, dat heb ik maar even gelaten.
Oef wat een geld idd :O
Voor iedereen een groene tuin
Vlaginvaas schreef:
Ik ben wel benieuwd wat voor speciaal apparaat hij dan wilde huren.
wow.. dat zijn prijzen die je bij de lokale gordijnenboer verwacht. niet bij kwantum/leenbakker en aanverwanten
En doooooor!
Geld zal hem in de montage zitten vermoed ik?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
broadway schreef:
11-07-2025 11:11
wow.. dat zijn prijzen die je bij de lokale gordijnenboer verwacht. niet bij kwantum/leenbakker en aanverwanten
Die zijn helemaal niet goedkoop, hema is ook duur met gordijnen.
Voor iedereen een groene tuin
broadway schreef:
11-07-2025 11:06
het is misschien niet veel geld, maar als een blikje dat dubbel zo groot is eerst hetzelfde kostte dan is kokosmelk dus veel duurder geworden

idem tomatenpuree, zo'n klein blikje was een paar jaar terug tussen de 7 en 12 cent voor eigen merk. nu 49 cent. vind ik best veel meer.
Ja daar heb je gelijk in.
Maar mensen gaan voorbij
PaulP schreef:
11-07-2025 09:10
Rolletje leukoplast, de smalle van 1.25 cm breed, meer dan 3 euro bij de Kruidvat.
In Dld voor 1.74.
Gisteren nog verkocht in onze apotheek, €2,45 :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven