Opvouwbare boodschappen trolley, wie heeft hier ervaring mee
woensdag 9 juli 2025 om 22:28
Mag ik jullie iets voorleggen aub?
Ik heb nu al een paar mensen op straat gezien met zo een opvouwbare boodschappen trolley met van die kratten erop. Een krat boven en een onder.
Die trolley duw je voort als een buggy, ik heb toen een vrouw in de supermarkt gevraagd naar haar ervaringen en ze gaf aan dat ze geen spijt heeft van haar aankoop. Ik weet helaas niet hoe ik die link moet delen anders had ik jullie een voorbeeld kunnen laten zien van die trolley.
Ik zou er ook een willen aanschaffen maar hij kost rond de €200 en dat is een behoorlijke prijs maar aan de andere kant, verwacht ik deze kar zeker de komende 30 jaar te gebruiken.
Heeft iemand ervaring met deze kar?
Wat zijn de voor en nadelen? En zou je als je het opnieuw mocht doen diezelfde kar kopen??
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.
Ik heb nu al een paar mensen op straat gezien met zo een opvouwbare boodschappen trolley met van die kratten erop. Een krat boven en een onder.
Die trolley duw je voort als een buggy, ik heb toen een vrouw in de supermarkt gevraagd naar haar ervaringen en ze gaf aan dat ze geen spijt heeft van haar aankoop. Ik weet helaas niet hoe ik die link moet delen anders had ik jullie een voorbeeld kunnen laten zien van die trolley.
Ik zou er ook een willen aanschaffen maar hij kost rond de €200 en dat is een behoorlijke prijs maar aan de andere kant, verwacht ik deze kar zeker de komende 30 jaar te gebruiken.
Heeft iemand ervaring met deze kar?
Wat zijn de voor en nadelen? En zou je als je het opnieuw mocht doen diezelfde kar kopen??
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
woensdag 9 juli 2025 om 23:21
Zo’n ding bedoeld TO denk ik :

Zag er in coronatijd wel eens iemand mee door de jumbo rijden. Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen

Zag er in coronatijd wel eens iemand mee door de jumbo rijden. Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen

woensdag 9 juli 2025 om 23:24
Tenzij je niet met de auto boodschappen haalt, maar te voet. Dan zie ik er wel een voordeel in.Irregular_Choice schreef: ↑09-07-2025 23:21Zo’n ding bedoeld TO denk ik :
Zag er in coronatijd wel eens iemand mee door de jumbo rijden. Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen![]()
woensdag 9 juli 2025 om 23:35
woensdag 9 juli 2025 om 23:39
.Irregular_Choice schreef: ↑09-07-2025 23:21Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen![]()
Ik woon 50 a 100 meter bij de supermarkt vandaan dus met de auto gaan is onzin, dan moet ik net zo ver lopen als vanuit huis.
Wanneer ik de 2 a 3 wekelijkse boodschappen ga doen wordt het best zwaar en het is mij al 2x overkomen dat de hengsels van de tas afbraken.
Een winkelwagentje van de supermarkt mee naar huis nemen daar is de supermarkt minder blij mee.
Dus ik zie het nut er zeker wel van in.
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 9 juli 2025 om 23:44
Ja precies dit bedoel ik.Irregular_Choice schreef: ↑09-07-2025 23:21Zo’n ding bedoeld TO denk ik :
Zag er in coronatijd wel eens iemand mee door de jumbo rijden. Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen![]()
Dank je wel
woensdag 9 juli 2025 om 23:45
En zo een kar heb je voor de komende jaren.Bitje93 schreef: ↑09-07-2025 23:39.
Ik woon 50 a 100 meter bij de supermarkt vandaan dus met de auto gaan is onzin, dan moet ik net zo ver lopen als vanuit huis.
Wanneer ik de 2 a 3 wekelijkse boodschappen ga doen wordt het best zwaar en het is mij al 2x overkomen dat de hengsels van de tas afbraken.
Een winkelwagentje van de supermarkt mee naar huis nemen daar is de supermarkt minder blij mee.
Dus ik zie het nut er zeker wel van in.
donderdag 10 juli 2025 om 02:51
Mijn opa zaliger ging op zijn 94e nog op weg met zijn zelfgebouwde ‘boodschappenrollator’. Een klapkratje op het zitgedeelte vastgesjord met tiewraps (aan de ‘binnenkant’ zeg maar) en een speciale shopper aan de voorkant (die zat vast met zeer stevige drukknopen). Daar had ik makkelijk de weekboodschappen in kwijt gekund. Voor opa was het best praktisch: ding op de rem bij de koelkast of voorraadkast en hij kon thuis per product opbergen zonder diep te hoeven bukken of een zware tas ineens moeten tillen.
donderdag 10 juli 2025 om 06:59
Ik heb hem al bijna tien jaar. Ik woon te dicht bij de winkels om met de auto te gaan, en ik haal alles graag zo veel mogelijk in één keer. Destijds waren ze nog niet zo duur maar toch wel aan de prijs, dus ik heb er best even over nagedacht, maar nooit een seconde spijt gehad. Behalve voor boodschappen gebruik ik hem echt overal voor, bijvoorbeeld naar het tuincentrum of om spullen naar de berging te brengen.
@Yasmijn: Ik zie hier in de buurt veel oudere mensen ermee lopen. Hij is makkelijk in en uit te klappen. Maar hij vervangt geen rollator, zeker als hij leeg is kun je er niet op leunen.
@Yasmijn: Ik zie hier in de buurt veel oudere mensen ermee lopen. Hij is makkelijk in en uit te klappen. Maar hij vervangt geen rollator, zeker als hij leeg is kun je er niet op leunen.
donderdag 10 juli 2025 om 07:02
donderdag 10 juli 2025 om 07:33
donderdag 10 juli 2025 om 07:41
Idd bizar duur die gammele dingen…
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 10 juli 2025 om 07:59
Er zijn wel nep-versies in omloop, maar de echte zijn stevig genoeg hoor. Zoals gezegd, heb ik hem al bijna tien jaar en de gekste dingen er al mee vervoerd. Ze lopen licht en stabiel. In volle gangpaden zwier je overal makkelijk tussendoor, wat ik zeker ook een voordeel vind boven een winkelwagen.
donderdag 10 juli 2025 om 08:01
Bij mij in de buurt zou zo’n wagentje niet handig zijn, want de stoepen zijn erg smal en vol. Ik ben nog niet slecht ter been, maar wel chronisch ziek, ik ga dus het liefst naar de supermarkt op de fiets en doe de boodschappen in mijn fietstassen en een gedeelte in mijn rugzakje. De supermarkt is vlakbij. Ook ga ik vaak, dan hoef ik niet zoveel mee te nemen in een keer.
donderdag 10 juli 2025 om 09:34
Irregular_Choice schreef: ↑09-07-2025 23:21Zo’n ding bedoeld TO denk ik :
Dit is ook vaak voor mensen die dat dus niet zo goed kunnen omdat lichaam niet zo top meer werkt. Ik heb er een

Met maar een krat en ik ben er blij mee. Meestal bestel ik dus de boodschappen maar soms wil ik toch wat halen.
Klap ding uit, hoef niets te sjouwen, ook handtas erin.
Betaal bij zelfscan en ik schuif daarna mijn krat zo in de auto, partner tilt het eruit. Ideaal.
donderdag 10 juli 2025 om 09:53
De echte gebruiken wij op werk voor dikke stapels dossiers dus die zijn wel echt stevig hoor. Ik heb er nog nooit iemand mee in een supermarkt gezien!Draaideurforummer schreef: ↑10-07-2025 07:59Er zijn wel nep-versies in omloop, maar de echte zijn stevig genoeg hoor. Zoals gezegd, heb ik hem al bijna tien jaar en de gekste dingen er al mee vervoerd. Ze lopen licht en stabiel. In volle gangpaden zwier je overal makkelijk tussendoor, wat ik zeker ook een voordeel vind boven een winkelwagen.
donderdag 10 juli 2025 om 09:57
Ik ken ze van mijn vorige werkgever, nooit geweten dat ze zo duur zijn, maar ze lijken me inderdaad prima voor wat jij ermee van plan bent. Ze zijn best stevig. Bij ons werden er dossiers in verplaatst en dat is ook zwaar (want veel ordners met papier). Ik heb in al die jaren nooit meegemaakt dat er eentje kapot is gegaan, terwijl ze dagelijks werden volgestouwd.
donderdag 10 juli 2025 om 10:32
donderdag 10 juli 2025 om 11:08
wat lijkt me dat een heerlijk probleem om een oplossing voor te moeten zoeken!
donderdag 10 juli 2025 om 11:43
Er staan een aantal van die Clax trolleys op marktplaats.
Is dit geen goed alternatief?
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/135323/ ... nwagen-72l
Is dit geen goed alternatief?
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/135323/ ... nwagen-72l

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in