Opvouwbare boodschappen trolley, wie heeft hier ervaring mee

09-07-2025 22:28 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik jullie iets voorleggen aub?
Ik heb nu al een paar mensen op straat gezien met zo een opvouwbare boodschappen trolley met van die kratten erop. Een krat boven en een onder.
Die trolley duw je voort als een buggy, ik heb toen een vrouw in de supermarkt gevraagd naar haar ervaringen en ze gaf aan dat ze geen spijt heeft van haar aankoop. Ik weet helaas niet hoe ik die link moet delen anders had ik jullie een voorbeeld kunnen laten zien van die trolley.

Ik zou er ook een willen aanschaffen maar hij kost rond de €200 en dat is een behoorlijke prijs maar aan de andere kant, verwacht ik deze kar zeker de komende 30 jaar te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met deze kar?
Wat zijn de voor en nadelen? En zou je als je het opnieuw mocht doen diezelfde kar kopen??

Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Link delen is toch gewoon het adres vd webpagina kopiëren en hier plakken?

Ben wel benieuwd, heb het nog niet in het straatbeeld opgemerkt.
Ik heb er bewust geen, want boodschappentassen tillen is een fijne work-out. Lekker spieren trainen tijdens het boodschappen doen.

Ik zie vaak de wat oudere medemens met zo'n ding sjouwen.
Heeft er iemand een link? Kan me er niets bij voorstellen. Ik ken alleen een trekkarretje.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
09-07-2025 23:04
Heeft er iemand een link? Kan me er niets bij voorstellen. Ik ken alleen een trekkarretje.
Ja, volgens mij wordt zoiets bedoeld?
Misschien zit ik er helemaal naast.
Zo’n ding bedoeld TO denk ik :

Afbeelding

Zag er in coronatijd wel eens iemand mee door de jumbo rijden. Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen :)
Irregular_Choice schreef:
09-07-2025 23:21

Afbeelding

Zag er in coronatijd wel eens iemand mee door de jumbo rijden. Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen :)
Tenzij je niet met de auto boodschappen haalt, maar te voet. Dan zie ik er wel een voordeel in.
Ik heb er naar gekeken maar vind ze te duur.
Vervolgens in China bekeken. Daar zijn ze echt veel goedkopen naar dan liggen de verzendkosten zo hoog (soms € 350) dat het absoluut niet meer antrekkelijk is, integendeel zelfs.
Niet geschoten is altijd mis
Tja, ik zie het voordeel er niet zo van. De krat kan net zo goed in het winkelkarretje, alleen even tillen bij de auto. Maar dat moet met zo’n kar ook, want die rij je ook niet zo je auto in. Inmiddels komt Picnic hier en sjouw ik bijna nooit meer met boodschappen :)
.
Ik woon 50 a 100 meter bij de supermarkt vandaan dus met de auto gaan is onzin, dan moet ik net zo ver lopen als vanuit huis.
Wanneer ik de 2 a 3 wekelijkse boodschappen ga doen wordt het best zwaar en het is mij al 2x overkomen dat de hengsels van de tas afbraken.

Een winkelwagentje van de supermarkt mee naar huis nemen daar is de supermarkt minder blij mee.

Dus ik zie het nut er zeker wel van in.
Niet geschoten is altijd mis

Afbeelding

Ja precies dit bedoel ik.
Dank je wel
Bitje93 schreef:
09-07-2025 23:39
.
Ik woon 50 a 100 meter bij de supermarkt vandaan dus met de auto gaan is onzin, dan moet ik net zo ver lopen als vanuit huis.
Wanneer ik de 2 a 3 wekelijkse boodschappen ga doen wordt het best zwaar en het is mij al 2x overkomen dat de hengsels van de tas afbraken.

Een winkelwagentje van de supermarkt mee naar huis nemen daar is de supermarkt minder blij mee.

Dus ik zie het nut er zeker wel van in.
En zo een kar heb je voor de komende jaren.
Ik heb nog nooit zo’n kar gezien. Kunnen fragiele bejaarden, ik bedoel 80 plus, daarmee overweg?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
09-07-2025 23:47
Ik heb nog nooit zo’n kar gezien. Kunnen fragiele bejaarden, ik bedoel 80 plus, daarmee overweg?
Mijn opa zaliger ging op zijn 94e nog op weg met zijn zelfgebouwde ‘boodschappenrollator’. Een klapkratje op het zitgedeelte vastgesjord met tiewraps (aan de ‘binnenkant’ zeg maar) en een speciale shopper aan de voorkant (die zat vast met zeer stevige drukknopen). Daar had ik makkelijk de weekboodschappen in kwijt gekund. Voor opa was het best praktisch: ding op de rem bij de koelkast of voorraadkast en hij kon thuis per product opbergen zonder diep te hoeven bukken of een zware tas ineens moeten tillen.
Ik heb hem al bijna tien jaar. Ik woon te dicht bij de winkels om met de auto te gaan, en ik haal alles graag zo veel mogelijk in één keer. Destijds waren ze nog niet zo duur maar toch wel aan de prijs, dus ik heb er best even over nagedacht, maar nooit een seconde spijt gehad. Behalve voor boodschappen gebruik ik hem echt overal voor, bijvoorbeeld naar het tuincentrum of om spullen naar de berging te brengen.

@Yasmijn: Ik zie hier in de buurt veel oudere mensen ermee lopen. Hij is makkelijk in en uit te klappen. Maar hij vervangt geen rollator, zeker als hij leeg is kun je er niet op leunen.
Geen ervaring met zo’n karretje ( Iemand adviseerde mij die wel eens). Ik heb wel een bolderkar, die gebruik is zelf wel veel bij caravan spullen inpakken en uitpakken. Ook gebruik ik een oude buggy om zware spullen te vervoeren :-D
Voor iedereen een groene tuin
Ik zie die karretjes met kratjes hier regelmatig maar ik woon in een appartement vlakbij een winkelcentrum waar ook veel appartementen zijn met best wat oudere mensen.
Wist niet dat ze zo duur waren want zo stevig vind ik ze er op het eerste gezicht niet uitzien.
dolfje schreef:
10-07-2025 07:33
Ik zie die karretjes met kratjes hier regelmatig maar ik woon in een appartement vlakbij een winkelcentrum waar ook veel appartementen zijn met best wat oudere mensen.
Wist niet dat ze zo duur waren want zo stevig vind ik ze er op het eerste gezicht niet uitzien.
Idd bizar duur die gammele dingen…
Voor iedereen een groene tuin
dolfje schreef:
10-07-2025 07:33
Er zijn wel nep-versies in omloop, maar de echte zijn stevig genoeg hoor. Zoals gezegd, heb ik hem al bijna tien jaar en de gekste dingen er al mee vervoerd. Ze lopen licht en stabiel. In volle gangpaden zwier je overal makkelijk tussendoor, wat ik zeker ook een voordeel vind boven een winkelwagen.
Bij mij in de buurt zou zo’n wagentje niet handig zijn, want de stoepen zijn erg smal en vol. Ik ben nog niet slecht ter been, maar wel chronisch ziek, ik ga dus het liefst naar de supermarkt op de fiets en doe de boodschappen in mijn fietstassen en een gedeelte in mijn rugzakje. De supermarkt is vlakbij. Ook ga ik vaak, dan hoef ik niet zoveel mee te nemen in een keer.

Afbeelding

Dit is ook vaak voor mensen die dat dus niet zo goed kunnen omdat lichaam niet zo top meer werkt. Ik heb er een ;-)
Met maar een krat en ik ben er blij mee. Meestal bestel ik dus de boodschappen maar soms wil ik toch wat halen.
Klap ding uit, hoef niets te sjouwen, ook handtas erin.

Betaal bij zelfscan en ik schuif daarna mijn krat zo in de auto, partner tilt het eruit. Ideaal.
Draaideurforummer schreef:
10-07-2025 07:59
Er zijn wel nep-versies in omloop, maar de echte zijn stevig genoeg hoor. Zoals gezegd, heb ik hem al bijna tien jaar en de gekste dingen er al mee vervoerd. Ze lopen licht en stabiel. In volle gangpaden zwier je overal makkelijk tussendoor, wat ik zeker ook een voordeel vind boven een winkelwagen.
De echte gebruiken wij op werk voor dikke stapels dossiers dus die zijn wel echt stevig hoor. Ik heb er nog nooit iemand mee in een supermarkt gezien!
Ik ken ze van mijn vorige werkgever, nooit geweten dat ze zo duur zijn, maar ze lijken me inderdaad prima voor wat jij ermee van plan bent. Ze zijn best stevig. Bij ons werden er dossiers in verplaatst en dat is ook zwaar (want veel ordners met papier). Ik heb in al die jaren nooit meegemaakt dat er eentje kapot is gegaan, terwijl ze dagelijks werden volgestouwd.
Ik ken iemand die nogal groot woont en vaak flink wat mensen tegelijk uitnodigt voor het eten. In de keuken laadt ze zo'n karretje vol met borden, glazen ed en loopt dan naar het tuinhuis daarmee. Hoeft ze niet continu op en neer te lopen. Werkt ideaal.
apiejapie schreef:
10-07-2025 10:32
Ik ken iemand die nogal groot woont en vaak flink wat mensen tegelijk uitnodigt voor het eten. In de keuken laadt ze zo'n karretje vol met borden, glazen ed en loopt dan naar het tuinhuis daarmee. Hoeft ze niet continu op en neer te lopen. Werkt ideaal.
wat lijkt me dat een heerlijk probleem om een oplossing voor te moeten zoeken!
Er staan een aantal van die Clax trolleys op marktplaats.

Is dit geen goed alternatief?
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/135323/ ... nwagen-72l

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven