Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1497 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Over eten gesproken. Net een vroege lunch, Hollandse Nieuwe op roggebrood met roomboter.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
yasmijn schreef:
10-07-2025 11:39
In godsnaam, waarom?
Bepaalde leeftijd, dan moet dat, duh.
Merys schreef:
10-07-2025 11:39
Ik vind het eigenlijk een beetje raar, die TO deed niemand kwaad, zeg maar.
Nou, zoveel mensen hebben hun best gedaan om oplossingen aan te dragen en er energie in gestopt. Mss niet kwaadaardig maar wel ontzettend flauw en kinderachtig
Star⁴ schreef:
10-07-2025 11:41
Nooit!
De realiteit haalt de werkelijkheid in
oudebaas schreef:
10-07-2025 11:40
Over eten gesproken. Net een vroege lunch, Hollandse Nieuwe op roggebrood met roomboter.
Met jou kan ik praten. Als het maar zonder ui is, doodzonde van de nieuwe haring.
Solomio schreef:
10-07-2025 09:10
Dat je vanwege alle verkeersopstoppingen rond Amsterdam 3 kwartier eerder vertrekt, om alle files te kunnen verwerken.
En dan 40 minuten te vroeg op de plaats van bestemming bent.
Ik ging al om 8 uur van huis. Idioterie.
Hangt natuurlijk af van waar je komt en waar je in Amsterdam heengaat. Ik ga elke dag binnen de stad van West naar Zuidoost. Een ritje van normaliter nog geen 20 minuten. Met de afsluiting ring Zuid heb ik deze week elke ochtend (Maps) een andere route gereden... om in een uur a 5 kwartier te arriveren.
Volgende week is deze afsluiting klaar maar dan gaat de A4 dicht waardoor al dat verkeer via de A10 moet.... Ben benieuwd.
Ik moet zo naar de fysio. Vind ik niet leuk.
yasmijn schreef:
10-07-2025 11:51
Met jou kan ik praten. Als het maar zonder ui is, doodzonde van de nieuwe haring.
Geen ui en zuur. Dat komt wel weer in de winter.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Star⁴ schreef:
10-07-2025 11:41
Dit.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik lunch bij McDonalds. Want we moesten plassen en dat mag alleen als je een consumptie bestelt én betaalt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik was 54 toen ik mijn haar liet groeien. Had het 30 jaar kort gehad.
Mss ben ik toch wat tegendraads.

David Dunning
Ik snap nooit waarom iemand ineens besluit een trolltopic te openen, deze TO schreef hier toch al een tijdje, of zou het dan altijd al een trol geweest zijn? Ik zit hier al zo lang en dit gedrag zal ik denk ik nooit begrijpen. :blond:
*Bladoor* schreef:
10-07-2025 12:21
Ik snap nooit waarom iemand ineens besluit een trolltopic te openen, deze TO schreef hier toch al een tijdje, of zou het dan altijd al een trol geweest zijn? Ik zit hier al zo lang en dit gedrag zal ik denk ik nooit begrijpen. :blond:
Soms slaat de verveling gewoon ff doen en is het chill om je innerlijke AI agent los te laten en wat bij elkaar te hallucineren.
Echt zin om een glitterplaatje te plakken
*Bladoor* schreef:
10-07-2025 12:21
Vragen, vragen.
Moiren schreef:
10-07-2025 12:06
Dit.
Oh jee, dan ben ik echt zwaar in overtreding. En dat blijf ik.
Long hair don't care.
En hoe besluit de MOD dat het een troltopic is eigenlijk? Ik weet nog dat ik wel eens van trollen werd beschuldigd omdat mensen mijn verhaal onwerkelijk etc. vonden :) . Toen heeft de MOD tenminste gelukkig nooit dat besluit genomen.

Ja inderdaad dus, vragen, vragen.
Ik :heart: toch zó de blokkeerknop.
*Bladoor* schreef:
10-07-2025 12:30
En hoe besluit de MOD dat het een troltopic is eigenlijk? Ik weet nog dat ik wel eens van trollen werd beschuldigd omdat mensen mijn verhaal onwerkelijk etc. vonden :) . Toen heeft de MOD tenminste gelukkig nooit dat besluit genomen.

We kunnen dat natuurlijk wel even vragen in het modtopic. Ik heb tijd, zit in wachtkamer fysio.
yasmijn schreef:
10-07-2025 12:53
We kunnen dat natuurlijk wel even vragen in het modtopic. Ik heb tijd, zit in wachtkamer fysio.
Zie dat je het al gevraagd hebt! Ben benieuwd :). Succes bij de fysio, hopelijk herstelt alles naar behoren.
*Bladoor* schreef:
10-07-2025 12:58
Zie dat je het al gevraagd hebt! Ben benieuwd :). Succes bij de fysio, hopelijk herstelt alles naar behoren.
Thanks, komt ongetwijfeld goed 💪🏻
*nvm
*Bladoor* schreef:
10-07-2025 12:30

Ik lees jou al heel lang en heb nog nooit gedacht dat je een trol was. Je verhalen klopten gewoon altijd.

Maar deze tante was begin vorig jaar nog volledig afgekeurd en kreeg een uitkering en dan zou ze nu opeens een drukke baan hebben?
Maar zolang je daar niemand kwaad mee doet is dat toch niet meteen permabanwaardig?

Ik zet mijn mening ook weleens extra scherp neer, om een beetje te provoceren. Typisch trolgedrag dus. Maar dat moet kunnen wat mij betreft.

David Dunning
Solomio schreef:
10-07-2025 13:35
Maar zolang je daar niemand kwaad mee doet is dat toch niet meteen permabanwaardig?

Ik zet mijn mening ook weleens extra scherp neer, om een beetje te provoceren. Typisch trolgedrag dus. Maar dat moet kunnen wat mij betreft.
Nee, ik vind het niet permaban-waardig, eerder een tijdelijke ban.
Maar de onnodige sneren die TO in haar laatste reacties vond ik wel ontzettend storend omdat mensen hun energie staken om topic te helpen.
Sowieso vind ik sneren ontzettend flauw en getuigen van gebrek aan inhoudelijke reacties.
vivapimpelmees schreef:
10-07-2025 13:31
Ik lees jou al heel lang en heb nog nooit gedacht dat je een trol was. Je verhalen klopten gewoon altijd.

Maar deze tante was begin vorig jaar nog volledig afgekeurd en kreeg een uitkering en dan zou ze nu opeens een drukke baan hebben?
Dat is allemaal waar, maar ze deed met dit topic toch niemand kwaad? Iedereen had het er juist reuze naar zijn zin.

Ik heb trouwens zelf ook wel eens een onzintopic geopend, en dan kreeg ik ook geen perma. Zelfs niet van de oude lichting mods, die het banknopje veel beter wisten te vinden dan de huidige mods.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven