Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1598 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Groot schreef:
10-07-2025 15:21
Okee, klacht: hoe kan in vredesnaam iets off-topic zijn in een trolltopic. Laat zo'n topic toch gewoon lopen zoals het loopt nadat je het als trolltopic geklassificeerd hebt (zolang er geen haren uitgetrokken worden is er toch niets aan de hand?). Wat is dan de bedoeling? Dat nadat TO morgen terugkomt we weer zogenaamd on-(troll)topic verdergaan op de inhoud die als trollinhoud bestempeld is? Pffffff, ingewikkeld.
Misschien omdat het meer doorging óver de TO zonder dat die zichzelf nu kan verdedigen. Hoe dan ook, heb niet veel zin meer om tips te geven want dingen spraken elkaar enorm tegen. Wel/geen aardappels, makkelijke/eenvoudige gerechten VS makkelijke/"exclusieve" gerechten en op de veeele gegeven recepten/tips kwam nooit een, ja zoiets kan helpen, bedankt. Dus ik laat het er nu ook maar bij. Toch jammer wel.
yasmijn schreef:
10-07-2025 15:29
;-D

Denk dat er toch nog wel wat werk aan de winkel is voor het modteam. Dit besluit van vanmiddag is toch wel erg ad hoc.

De toonzetting van de mod ook. Er zit er 1 tussen die narriger is dan de rest, ik merk dat altijd aan de schrijfstijl.
yasmijn schreef:
10-07-2025 15:29
;-D

Denk dat er toch nog wel wat werk aan de winkel is voor het modteam. Dit besluit van vanmiddag is toch wel erg ad hoc.

Ja, erg ad hoc. Een paar mensen klagen en hoppa, teruggedraaide perma. En ik snap dat het lastig is hoor want vaak komt natuurlijk de klacht dat het allemaal zo lang duurt blablabla, maar heel even meer mensen de kans geven om hun zegje te doen is best een idee. En dan heb je het teruggedraaid en mag er in het trolltopic niks gezegd worden over het trollen. Ik word er een mummie van.
Off topic in een troltopic. Allright :proud:
Merys schreef:
10-07-2025 15:44
Off topic in een troltopic. Allright :proud:

Nou dat dus. Hoe dan :facepalm: .
Als ik mod was zou ik alleen modereren op nare trollen, en dan gewoon topic weg, perma en verder geen discussie mogelijk.

Trollen die alleen maar zorgen voor wat vermaak op een regenachtige zondagmiddag zou ik lekker laten, en die toevoeging 'troltopic' zou ik daar ook niet bij zetten want daarmee sla je zo'n topic meteen dood. En wat is het probleem nou helemaal, zo'n topic loopt hooguit twee dagen en dan zakt het vanzelf wel weg.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
10-07-2025 17:08
Als ik mod was zou ik alleen modereren op nare trollen, en dan gewoon topic weg, perma en verder geen discussie mogelijk.

Trollen die alleen maar zorgen voor wat vermaak op een regenachtige zondagmiddag zou ik lekker laten, en die toevoeging 'troltopic' zou ik daar ook niet bij zetten want daarmee sla je zo'n topic meteen dood. En wat is het probleem nou helemaal, zo'n topic loopt hooguit twee dagen en dan zakt het vanzelf wel weg.
Hiermee ben ik het eens. Scheelt een hoop gedoe en gezwabber.
Geen bijzonderheden
Lady*Voldemort schreef:

Dit.
Exact.
Uiteraard.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:

Houdt het forum ook een beetje levendig, is ook hard nodig.
Gebakken schol, spinazie en gekookte aardappelen, ondanks het feit dat ik nog geen 70 ben.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Ik vond het wel een grappig gezellig topic. Vandaag eet ik uit mijn neus, heel simpel.
oudebaas schreef:
10-07-2025 17:59
Gebakken schol, spinazie en gekookte aardappelen, ondanks het feit dat ik nog geen 70 ben.
Ik hoop dat er een eitje bij de spinazie zit. 🥚
Geen bijzonderheden
Ik ben ook maar hier voor het trolltopic.
Want als ik daar schrijf heb ik zo meteen een ban.

Het is een trolltopic maar je moet wel serieus reageren.

En hoe wisten ze dat? Heeft TO een foto gedeeld?

Afbeelding
yasmijn schreef:
10-07-2025 18:15
Jazeker!
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
10-07-2025 18:45
Jazeker!
😎
Geen bijzonderheden
oudebaas schreef:
10-07-2025 17:59
Wie was de kok en wat was het budget? :D
Zonder dollen; Ik heb zitten nadenken hoe ik een budget per maaltijd zou kunnen bepalen, maar daar slaag ik niet echt in. Ik heb voor mezelf een budget voor weekboodschappen (en dat is geen graadmeter want daar zit bijvoorbeeld geen vlees bij omdat ik dat van de bioboer apart koop en invries) en probeer niets weg te gooien en heb dus een goed gevulde vriezer. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik uitgeef per maaltijd omdat ik er dus ook nog vaak dingen bij doe die ik al had.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 10-07-2025 19:19
9.54% gewijzigd
Hebben ‘we’ toevallig een lieve forummer die in het (basis)onderwijs werkt? Ik wil graag even iets vragen, iets specifieks.
OlleGrieze schreef:
10-07-2025 11:55
Hangt natuurlijk af van waar je komt en waar je in Amsterdam heengaat. Ik ga elke dag binnen de stad van West naar Zuidoost. Een ritje van normaliter nog geen 20 minuten. Met de afsluiting ring Zuid heb ik deze week elke ochtend (Maps) een andere route gereden... om in een uur a 5 kwartier te arriveren.
Volgende week is deze afsluiting klaar maar dan gaat de A4 dicht waardoor al dat verkeer via de A10 moet.... Ben benieuwd.

Ik had vandaag (midden op de dag) ook weer 45 min extra reistijd. Het is nog erger dan met de NAVO-top. En dan volgende week wéér gedoe.
yasmijn schreef:
10-07-2025 18:15
Er zit schol bij, das genoeg eiwitten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
OlleGrieze schreef:
10-07-2025 19:17
Zonder dollen; Ik heb zitten nadenken hoe ik een budget per maaltijd zou kunnen bepalen, maar daar slaag ik niet echt in. Ik heb voor mezelf een budget voor weekboodschappen en probeer niets weg te gooien en heb dus een goed gevulde vriezer. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik uitgeef per maaltijd omdat ik er dus ook nog vaak dingen bij doe die ik al had.
Ik ben degene die meestal kookt. Wat het precies kostte weet ik niet. De boodschappen bij de super waren 17,50 maar daar zaten ook andere dingen bij. Bij de visboer betaalde ik 13,50 voor twee scholfiletjes en twee haringen.
Spinazie is nu seizoen, dus dat zal wel goedkoop zijn. De eitjes waren van de eigen kippen.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
10-07-2025 19:22
De eitjes waren van de eigen kippen.

PFAS! :O
OlleGrieze schreef:
Zonder dollen; Ik heb zitten nadenken hoe ik een budget per maaltijd zou kunnen bepalen, maar daar slaag ik niet echt in. Ik heb voor mezelf een budget voor weekboodschappen (en dat is geen graadmeter want daar zit bijvoorbeeld geen vlees bij omdat ik dat van de bioboer apart koop en invries) en probeer niets weg te gooien en heb dus een goed gevulde vriezer. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik uitgeef per maaltijd omdat ik er dus ook nog vaak dingen bij doe die ik al had.
Ik ook niet. Vind het niet interessant ook. Zie wel eens van die Nibud-staatjes met bedragen, maar geen idee hoe ze aan die bedragen komen en wat ze dan wel/niet meerekenen.
OlleGrieze schreef:
Je zou een keer alle ingrediënten per maaltijd kunnen 'bestellen' bij Appie en dan kijken wat de schade zou zijn als je echt zou bestellen? Als je dat voor twee weken doet heb je meteen een aardige indicatie van de gemiddelde kosten, want de ene keer eet je pannenkoeken en de andere keer boeuf bourgignon zeg maar.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 10-07-2025 19:27
0.38% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Frizz schreef:
10-07-2025 19:18
Hebben ‘we’ toevallig een lieve forummer die in het (basis)onderwijs werkt? Ik wil graag even iets vragen, iets specifieks.
Er zijn heel veel onderwijsmensen hier. De meeste zijn ook lief. Ik niet, maar vragen over het VO kan ik meestal wel beantwoorden. Sommige vragen over het basisonderwijs ook.
Si abra la puerta hay lobos.
Frizz schreef:
10-07-2025 19:24
PFAS! :O
YOLO!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven