Vraag het de mods 2025
vrijdag 4 juli 2025 om 09:20
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraat-met-geklets-2025-7/list_ ... /512211
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraat-met-geklets-2025-7/list_ ... /512211
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 10 juli 2025 om 15:04
donderdag 10 juli 2025 om 16:37
Dat wordt ook in het bericht van mijn collega geschreven.Nova schreef: ↑10-07-2025 15:04Ik begrijp het niet zo goed. Naar ik begreep ging de discussie hier niet over hoe trollen gestraft moet worden, maar of de TO van het Ingewikkelde maaltijden-topic daadwerkelijk een troll was of niet. Dat laatste werd namelijk betwijfeld (en daar was ik het mee eens).
@ dronken aardbei, ja dat blijft staan.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 10 juli 2025 om 17:13
Niet echt duidelijk wat mij betreft. Maar aangezien ze nog steeds een ban voor trollen heeft begrijp ik dat jullie nog steeds denken dat ze aan het trollen was.ModeratorViva schreef: ↑10-07-2025 16:37Dat wordt ook in het bericht van mijn collega geschreven.
@ dronken aardbei, ja dat blijft staan.
donderdag 10 juli 2025 om 18:11
Misschien is het een idee om te modereren op flaming in plaats van op trollen?ModeratorViva schreef: ↑10-07-2025 14:55
We hebben besloten dat we per forummer kijken of we een tijdelijke of permanente ban geven voor trollen
Moderator Vivaforum.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 10 juli 2025 om 21:04
Dat vind ik wel een goed idee, ik gooi het hier even in de groep.Lady*Voldemort schreef: ↑10-07-2025 18:11Misschien is het een idee om te modereren op flaming in plaats van op trollen?
donderdag 10 juli 2025 om 21:21
Wat leuk! Ik ben benieuwdModeratorViva schreef: ↑10-07-2025 21:04Dat vind ik wel een goed idee, ik gooi het hier even in de groep.

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 10 juli 2025 om 21:44
Dit vind ik er veel prettiger reactie dan “als jullie dat anders hadden willen zien hebben jullie daar genoeg gelegenheid voor gehad” (of iets dergelijks).ModeratorViva schreef: ↑10-07-2025 21:04Dat vind ik wel een goed idee, ik gooi het hier even in de groep.
Misschien moeten jullie ‘gewoon’ eens per kwartaal/half jaar/jaar suggesties bespreken.
En dan enkel de suggesties waar jullie wat mee kunnen of willen toepassen.
Maar dan kan je heel vriendelijk op alle oprispingen (ja, ook die van mij) reageren met “we zullen het bespreken in de volgende suggestievergadering”. En dan kom je veel vriendelijker en professioneler en toegankelijker over. En dan ben je ook direct af van het idee dat je op de ene suggestie wél positief reageert (omdat die van iemand uit het groepje komt) en op de andere niet (omdat die van iemand uit het kliekje komt).
En als je het niet al te opzichtig doet kan je ook een heleboel suggesties niet bespreken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 10 juli 2025 om 22:02
Eigenaardige manier om een compliment te maken: vertellen wat er op deze keer na allemaal verkeerd is.feow schreef: ↑10-07-2025 21:44Dit vind ik er veel prettiger reactie dan “als jullie dat anders hadden willen zien hebben jullie daar genoeg gelegenheid voor gehad” (of iets dergelijks).
Misschien moeten jullie ‘gewoon’ eens per kwartaal/half jaar/jaar suggesties bespreken.
Maar dan kan je heel vriendelijk op alle oprispingen (ja, ook die van mij) reageren met “we zullen het bespreken in de volgende suggestievergadering”. En dan kom je veel vriendelijker en professioneler en toegankelijker over. En dan ben je ook direct af van het idee dat je op de ene suggestie wél positief reageert (omdat die van iemand uit het groepje komt) en op de andere niet (omdat die van iemand uit het kliekje komt).
En als je het niet al te opzichtig doet kan je ook een heleboel suggesties niet bespreken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 10 juli 2025 om 22:36
Ja dat weet ik ook niet. Ruzie zoeken of zo?
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 11 juli 2025 om 09:41
Eerst flaming, nou kliekjesklikker, ik snapput allemaal niet meer hiertoulouse_74 schreef: ↑10-07-2025 21:59Misschien kunnen de mods een ban verzinnen voor kliekjesklikkers. Die discussie ben ik namelijk ook spuugzat.

vrijdag 11 juli 2025 om 10:50
Ik hou sowieso niet bij wanneer op de kalender de inspreekmomenten gepland staan. Ik vond de reactie ook niet heel vriendelijk. De mening dat trollen ook smaakmakers kunnen zijn is volgens mij niet nieuw, ik kan me niet voorstellen dat dat argument niet eerder ter berde gebracht is. Prima als jullie daar (voor het algemeen beleid) andere keuzes in maken, maar dan kun je dat toch gewoon zeggen? Eigenlijk wat al geschreven werd, maar de opmerking dat het nu een gepasseerd station is voor deze input vind ik vreemd en onnodig.feow schreef: ↑10-07-2025 21:44Dit vind ik er veel prettiger reactie dan “als jullie dat anders hadden willen zien hebben jullie daar genoeg gelegenheid voor gehad” (of iets dergelijks).
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 11 juli 2025 om 12:36
Opvlammend? Vlamindepannerig?
.
vrijdag 11 juli 2025 om 13:07
zondag 13 juli 2025 om 14:47
ik vroeg me inderdaad al af waarom je het gestaft hadVivalafete25 schreef: ↑13-07-2025 14:36Sorry mods, ik heb net een volstrekt onschuldig bericht gestaft per ongeluk. Ik wil hem graag ontstaffen.
![]()

dinsdag 15 juli 2025 om 12:15
dinsdag 15 juli 2025 om 12:23
Lieve forummers,
Gisteren aan het begin van de middag bereikte ons het nieuws dat één van onze geliefde forumsters is overleden aan de gevolgen van kanker.
Wij willen met dit bericht haar geliefden, familie, vrienden en forummers die haar in hun hart hebben gesloten condoleren en sterkte wensen met dit grote verlies.
Liefs,
Moderators Viva.
Gisteren aan het begin van de middag bereikte ons het nieuws dat één van onze geliefde forumsters is overleden aan de gevolgen van kanker.
Wij willen met dit bericht haar geliefden, familie, vrienden en forummers die haar in hun hart hebben gesloten condoleren en sterkte wensen met dit grote verlies.

Liefs,
Moderators Viva.
dinsdag 15 juli 2025 om 12:29
Gaan we doenLady*Voldemort schreef: ↑15-07-2025 12:15Willen jullie misschien aan de jongens en meisjes van ICT doorgeven dat de zoekfunctie al dagen meer niet werkt dan wel? Dank u bij voorbaat![]()

dinsdag 15 juli 2025 om 13:47
Aangezien jullie mods het wederom nodig geoordeeld hebben om opnieuw een opmerkingen van vanmorgen volledig te wissen, dan toch een opmerking nav het royal topic.
"Bashen" in het Nederlands betekent: iemand of iets hevig bekritiseren, vaak op een onnodig harde of negatieve manier; of iemand of iets belachelijk maken. Daar kon je mijn opmerking mijns inziens niet onder scharen en die van sommige anderen toch ook niet. Anderen overigens wel - die vond ik ook over de grens. Maar alles meteen te verwijderen en bashen roepen vind ik eerlijkheidshalve wel wat apart.
Een korte opmerking over een wat trieste blik of een glimlach is niet meteen bashen, toch? Ik krijg het gevoel dat zelfs relatief onschuldige opmerkingen worden gezien als bashen als het de meerderjarige prinsessen betreft, waarbij ik nota bene schreef dat het mij naar leek om zo in de schijnwerpers te staan.
Natuurlijk als je mensen belachelijk maakt, je je onnodig grievend uitlaat of iets gemeens zegt over mensen dan vind ik ingrijpen volledig terecht, laat daar geen misverstand over bestaan. Dat geldt te meer nu deze mensen niet om deze rol gevraagd hebben.
Bijzonder dat hier door de mods zo ontzettend heftig op gereageerd wordt, zeker als je ziet wat in het showbizz topic wel toegestaan wordt en ook opnieuw een post wordt gewist met de opmerking dat ik voor “geneuzel over definities” maar hier moest zijn. Bij deze. Waar ligt de grens…? En is deze anders voor onze prinsessen dan andere mensen die in de schijnwerpers staan? Dank.
"Bashen" in het Nederlands betekent: iemand of iets hevig bekritiseren, vaak op een onnodig harde of negatieve manier; of iemand of iets belachelijk maken. Daar kon je mijn opmerking mijns inziens niet onder scharen en die van sommige anderen toch ook niet. Anderen overigens wel - die vond ik ook over de grens. Maar alles meteen te verwijderen en bashen roepen vind ik eerlijkheidshalve wel wat apart.
Een korte opmerking over een wat trieste blik of een glimlach is niet meteen bashen, toch? Ik krijg het gevoel dat zelfs relatief onschuldige opmerkingen worden gezien als bashen als het de meerderjarige prinsessen betreft, waarbij ik nota bene schreef dat het mij naar leek om zo in de schijnwerpers te staan.
Natuurlijk als je mensen belachelijk maakt, je je onnodig grievend uitlaat of iets gemeens zegt over mensen dan vind ik ingrijpen volledig terecht, laat daar geen misverstand over bestaan. Dat geldt te meer nu deze mensen niet om deze rol gevraagd hebben.
Bijzonder dat hier door de mods zo ontzettend heftig op gereageerd wordt, zeker als je ziet wat in het showbizz topic wel toegestaan wordt en ook opnieuw een post wordt gewist met de opmerking dat ik voor “geneuzel over definities” maar hier moest zijn. Bij deze. Waar ligt de grens…? En is deze anders voor onze prinsessen dan andere mensen die in de schijnwerpers staan? Dank.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 15 juli 2025 om 19:01
Baggal schreef: ↑15-07-2025 13:47Aangezien jullie mods het wederom nodig geoordeeld hebben om opnieuw een opmerkingen van vanmorgen volledig te wissen, dan toch een opmerking nav het royal topic.
Of de dames nu meerderjarig zijn of niet het is hier niet toegestaan om je dergelijk negatief uit te laten over ze. En zoals ik het gelezen heb ben ik niet de enige die jouw teksten niet in orde vonden.
Als je vindt dat er in andere topics dingen geschreven worden die niet oké zijn dan kun je het staffen en zullen we indien nodig ingrijpen.
dinsdag 15 juli 2025 om 20:29
Het ging niet alleen om mijn tekst hoor die ik niet les als “dergelijk negatief”. En verder heb je inmiddels ook kunnen lezen dat veel mensen zich verbaasde over het gemak waarmee er met de term “bashen” wordt gesmeten (dit viel er m.i. niet onder) en het vele wissen en verwijderen van posts van een significant aantal forummers, maar goed, whatever - jullie beslissen
.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in