Bril dragers: welke brilspray is het fijnst?
vrijdag 11 juli 2025 om 08:05
Ooit brilspray gehad tot ik het nergens meer kon vinden en ik van een opticien te tip kreeg om een mengel van alcohol en water te gebruiken of handzeep.
Ik heb nu van Specsavers een klein spray flesje gekregen maar die blijft strepen in combinatie met een brillen doekje en verwijderd niet echt goed het vettige van mijn zonnebrand. En met handzeep blijft het ook wat vettig omdat daar iets in zit voor zachtere handen denk ik.
Welke gebruiken mensen nu? Ik zie het Google dat er weer meerdere opties zijn.
Ik heb nu van Specsavers een klein spray flesje gekregen maar die blijft strepen in combinatie met een brillen doekje en verwijderd niet echt goed het vettige van mijn zonnebrand. En met handzeep blijft het ook wat vettig omdat daar iets in zit voor zachtere handen denk ik.
Welke gebruiken mensen nu? Ik zie het Google dat er weer meerdere opties zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2025 13:55
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
vrijdag 11 juli 2025 om 08:19
vrijdag 11 juli 2025 om 09:11
Daar kun je op termijn nogal wat krassen van krijgen omdat die steeds een héél klein beetje opschuren (zit houtvezel in die doekjes).MissNuada schreef: ↑11-07-2025 08:19Ik heb natte brildoekjes, enige wat streeploos opdroogt vind ik.
Omdat niet zo milieubewust is gebruik ik naast droge brildoekjes dus de natte ook meerdere keren, vouw het doekje weer op en prop het zover mogelijk in originele verpakking, rol die dicht en dan blijft nog 2 dagen bruikbaar.
Zelf gebruik ik de spray die ik van de opticien gekregen heb. Mag ik gratis bijvullen daar. Dit in combinatie met een doek die voor ramen bedoeld is.
vrijdag 11 juli 2025 om 09:42
Bij mij was het precies andersom. Afwasmiddel en heet water. Ik denk dat er geen tovermiddel is, en dat het heel erg afhangt van met welk afwasmiddel of handzeep iemand ervaring heeft. ik heb de vloeibare handzeep van AH en dat is in ieder geval geen succes. Klok afwasmiddel dan weer wel.
vrijdag 11 juli 2025 om 10:03
Heet water, daar heb ik helaas ooit een keer de coating mee verpest. Ik gebruik bij het afspoelen normaal altijd koud of lauw water maar de bril was zo vettig dat ik warm water gebruikt heb wat toch te heet werd en later zat er een beschadiging in het glas. Gelukkig was het mijn reserve bril die ik al jaren had.Appletje schreef: ↑11-07-2025 09:42Bij mij was het precies andersom. Afwasmiddel en heet water. Ik denk dat er geen tovermiddel is, en dat het heel erg afhangt van met welk afwasmiddel of handzeep iemand ervaring heeft. ik heb de vloeibare handzeep van AH en dat is in ieder geval geen succes. Klok afwasmiddel dan weer wel.
vrijdag 11 juli 2025 om 10:42
Deze tip kreeg ik ook. Mijn opticien raadt af brilspray of doekjes te gebruiken.Galileogalilei schreef: ↑11-07-2025 10:39Ik kreeg de tip om mijn brillenglazen onder lauw water te houden en dan met een schone theedoek of een hydrofiele doek droog te poetsen, werkt als een trein.
vrijdag 11 juli 2025 om 11:01
vrijdag 11 juli 2025 om 11:06
Precies. Spray is niet nodig. Een goed doekje is alles.
vrijdag 11 juli 2025 om 11:08
Ik gebruik ook zelden brilspray van de opticien. Gewoon even afspoelen met water (meestal koud, nooit heet) en met een hydrofiel droogmaken.
Als ik in de regen ben geweest en dan niet thuis ben, gebruik ik toch even mijn katoenen shirt. Krasjes krijg ik altijd wel op termijn, die zie ik niet. Beschadigde coating wel, heel soms gebeurd zonder dat ik iets bijzonders heb gedaan, vaak ook garantie.
Als ik in de regen ben geweest en dan niet thuis ben, gebruik ik toch even mijn katoenen shirt. Krasjes krijg ik altijd wel op termijn, die zie ik niet. Beschadigde coating wel, heel soms gebeurd zonder dat ik iets bijzonders heb gedaan, vaak ook garantie.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in