Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden ? Deel 4

19-06-2025 10:01 209 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige topic was vol, dus we schrijven hier verder over allerhande prijsstijgingen.
Moiren schreef:
11-07-2025 11:14
Geld zal hem in de montage zitten vermoed ik?
€150,- voorrijkosten en montage voor 2 rolgordijnen. De rest was voor de gordijnen.
GroenTuintje schreef:
11-07-2025 11:17
Die zijn helemaal niet goedkoop, hema is ook duur met gordijnen.

Maar Hema is wel erg goed vind ik. En ze hebben regelmatig 20% korting op gordijnen. De truc is natuurlijk daar op wachten dan.

Ik heb nog gordijnen hangen van 3 huizen geleden, nog steeds mooi. (20 jaar later)
Irregular_Choice schreef:
11-07-2025 08:36
2 rolgordijnen bij kwantum. Niks speciaals, verduisterende rolgordijnen. 1 Grotere in de keuken van 1m30 ongeveer en een hele smalle van 40cm. Was meer dan €800,- kwijt, inclusief montage. Ik vond dat toch wel even flink slikken zeg. Wil bij de tuindeuren ook nog gordijnen, dat heb ik maar even gelaten.
Nou dan weet ik niet waar het hem in zit. Of je hebt superdure stof genomen of een luxe variant (koof, ketting, afwerking onderkant) of je maat die je hier hebt gezet klopt niet. Als ik de grootst maat invoer bij karwei van 1.30 dan kom ik incl montage uit op nog geen 200 euro.
Kun je ook kiezen voor elektrische bediening, heb deze niet ingevoerd dus weet niet wat het dan kost.

Weet niet wat de voorrijkosten zijn maar mogelijk zit dat bij de montagekosten.
Karwei vermeldt geen specifieke voorrijkosten voor hun montageklussen in hun algemene informatie; de kosten voor klussen zoals het plaatsen van raamdecoratie of deuren worden duidelijk aangegeven, maar voorrijkosten worden niet apart benoemd, wat suggereert dat deze mogelijk zijn inbegrepen in het totaalbedrag of dat de klusservice in heel Nederland beschikbaar is zonder specifieke voorrijkosten te rekenen.

https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... ervice=yes
jules wijzigde dit bericht op 11-07-2025 14:32
Reden: Voorrijkosten
14.78% gewijzigd
PaulP schreef:
11-07-2025 09:10
Rolletje leukoplast, de smalle van 1.25 cm breed, meer dan 3 euro bij de Kruidvat.
In Dld voor 1.74.
online dm 2,45.
En Kruidvat heeft ook een eigen merk voor 1,79. 2e halve prijs.
BeeDifferent schreef:
11-07-2025 12:22
Maar Hema is wel erg goed vind ik. En ze hebben regelmatig 20% korting op gordijnen. De truc is natuurlijk daar op wachten dan.

Ik heb nog gordijnen hangen van 3 huizen geleden, nog steeds mooi. (20 jaar later)

Hier ook inmiddels 15 jaar. In betweens en zonder binnenvoering Terwijl ik hier tot zeker 12 uur de zon er op heb. Ook niet verkleurd ofzo. Wel lichtdoorlatende rolgordijnen ervoor maar die gaan vanaf een uur of 8 omhoog.
Hema is helemaal niet duur met gordijnen.

Waar de Hema wel duur in is sinds een aantal weken is de koffie.
Koffiepads, zak van 40 stuks van 2,79 naar 6,29. Snappen schijnbaar niet dat de klanten deze nu laten liggen.
In de supermarkt zijn de kleinste zakken koffiepads 1 euro duurder geworden.
Jules schreef:
11-07-2025 14:29

Waar de Hema wel duur in is sinds een aantal weken is de koffie.
Koffiepads, zak van 40 stuks van 2,79 naar 6,29. Snappen schijnbaar niet dat de klanten deze nu laten liggen.
In de supermarkt zijn de kleinste zakken koffiepads 1 euro duurder geworden.
Ik zie dat 36 stuks Perla 5,99 kosten. De HEMA is dan nog steeds goedkoper. Die 2,79 zal wel van heel lang geleden zijn, of een aanbieding. Via de "wayback machine" zie ik dat 40 pads van de HEMA in juli 2024 4 euro waren.
Jules schreef:
11-07-2025 14:22
Nou dan weet ik niet waar het hem in zit. Of je hebt superdure stof genomen of een luxe variant (koof, ketting, afwerking onderkant) of je maat die je hier hebt gezet klopt niet. Als ik de grootst maat invoer bij karwei van 1.30 dan kom ik incl montage uit op nog geen 200 euro.
Kun je ook kiezen voor elektrische bediening, heb deze niet ingevoerd dus weet niet wat het dan kost.
.......
https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... ervice=yes
TO kocht bij Kwantum, niet Karwei.
Appletje schreef:
11-07-2025 21:46
Ik zie dat 36 stuks Perla 5,99 kosten. De HEMA is dan nog steeds goedkoper. Die 2,79 zal wel van heel lang geleden zijn, of een aanbieding. Via de "wayback machine" zie ik dat 40 pads van de HEMA in juli 2024 4 euro waren.
Nee niet in de aanbieding. Ik kocht altijd de koffiepads bij de Hema, al jaren. Soms 2+1 voor nog geen 6 euro. Die grote 54 stuks waren 5,79 per zak.
Ik kocht dan wel heel veel pakken (2 pakkenin de maand dus kan dat ik er toen 12 of 15 in huis had bij 2+1) en het kan dat een jaar geleden de prijs al was verhoogd. Maar sinds een paar maanden dus naar bijna 6 euro.

Hoogvliet en Dirk 36 stuks van 2.39 naar 3,39 dus haal ik ze nu daar.
jules wijzigde dit bericht op 12-07-2025 19:06
0.41% gewijzigd
Nova schreef:
12-07-2025 08:24
TO kocht bij Kwantum, niet Karwei.
Ja dat weet ik maar dan had ze beter even verder kunnen zoeken. Daarom had ik ook karwei in de post vermeld, omdat het daar wel betaalbaar is.
Jules schreef:
12-07-2025 12:43
Ja dat weet ik maar dan had ze beter even verder kunnen zoeken. Daarom had ik ook karwei in de post vermeld, omdat het daar wel betaalbaar is.

Misschien had Kwantum nou nét wat zij mooi vond. En achteraf melden wat het ergens anders kost heeft niet heel veel zin. De gordijnen hangen al :-D

Het kan altijd wel ergens goedkoper maar of je dan ook krijgt wat je smaak is en welke kwaliteit je zoekt..?
Jeetje dat is wel erg veel geld. Ik vind 150 euro voorrijkosten ook belachelijk trouwens. We hebben nog nieuwe rolgordijnen en gordijnen nodig, heb al gekeken op hema maar vond die helemaal niet zo goedkoop. Wat we nu hebben hangen is van Veneta, voordeel vind ik ook dat ze gratis langskomen en als je zelf meet en je hebt een meetfout gemaakt krijg je nieuwe.
BeeDifferent schreef:
12-07-2025 12:47
Misschien had Kwantum nou nét wat zij mooi vond. En achteraf melden wat het ergens anders kost heeft niet heel veel zin. De gordijnen hangen al :-D

Het kan altijd wel ergens goedkoper maar of je dan ook krijgt wat je smaak is en welke kwaliteit je zoekt..?
Dit.
Dat is net zoiets als zeggen dat je maar huismerk cola moet drinken als iemand klaagt dat Coca-Cola zo duur geworden is.
Merel90 schreef:
12-07-2025 13:30
Jeetje dat is wel erg veel geld. Ik vind 150 euro voorrijkosten ook belachelijk trouwens. We hebben nog nieuwe rolgordijnen en gordijnen nodig, heb al gekeken op hema maar vond die helemaal niet zo goedkoop. Wat we nu hebben hangen is van Veneta, voordeel vind ik ook dat ze gratis langskomen en als je zelf meet en je hebt een meetfout gemaakt krijg je nieuwe.
Voorrijkosten én montage. Nog steeds veel geld maar uren zijn nu eenmaal duur.
Alles wordt duurder maar inderdaad huur en Koffie … wat dachten jullie van knakworstjes 🙈
Nova schreef:
Dit.
Dat is net zoiets als zeggen dat je maar huismerk cola moet drinken als iemand klaagt dat Coca-Cola zo duur geworden is.
Ik vind Kwantum een redelijke budgetwinkel en zou je vergelijking niet opgaan.
Het komt nu neer dat huismerk cola duurder is geworden dan de Coca Cola.
Nova schreef:
12-07-2025 13:33
Voorrijkosten én montage. Nog steeds veel geld maar uren zijn nu eenmaal duur.
Ja en zo kun je alles wel goedpraten. Zo lang ben je daar ook weer niet mee bezig toch?
Merel90 schreef:
12-07-2025 16:24
Ja en zo kun je alles wel goedpraten. Zo lang ben je daar ook weer niet mee bezig toch?
Dan doe je het toch zelf?
Merel90 schreef:
12-07-2025 16:22
Ik vind Kwantum een redelijke budgetwinkel en zou je vergelijking niet opgaan.
Het komt nu neer dat huismerk cola duurder is geworden dan de Coca Cola.
Ik denk niet dat je bij een gordijnenzaak minder betaalt dan bij Kwantum. Net als dat huismerk cola niet duurder is dan Coca Cola.
En wat betreft de voorrijdkosten: ik praat het niet goed (ik zeg zelfs dat het nog steeds veel geld is) maar ik corrigeerde het. Want alleen voorrijdkosten of voorrijdkosten plus montage is toch echt iets heel anders.
WoolOverMyEyes schreef:
19-06-2025 10:45
Mijn huur.
Weer een verhoging, ik heb een appartementje met 1 slaapkamer die ik deel met mijn dochtertje.

Nieuwe huur, maximaal verhoogd wordt 1613 euro inclusief.
Jezusmina! Dat is niet te doen.
Ik zou het niet kunnen betalen.

Is het wat geworden met dat andere appartement?
Merel90 schreef:
12-07-2025 16:24
Spullen inladen, rijden, monteren, terug rijden, kosten van de auto, personeelskosten etc.

Ik vind het echt geen gek bedrag.

Ik zal maar niet vertellen wat wij kwijt waren voor een houten jaloezie in de badkamer 🤪
Appletje schreef:
19-06-2025 21:00
Ik las vandaag dat de gemiddelde CAO stijging voor de tot nu toe afgesloten CAO weer meer dan 4% is, en de FNV is eigenlijk niet tevreden want die willen eigenlijk 7% hebben.

Sinds 2020 zijn de CAO lonen tussen de 23 en 25% gestegen. Dan is het niet raar dat alle prijzen omhoog blijven gaan.
Echt bizar he?
Logisch dat alles duurder wordt, want die werkgever moet het betalen en dan komen er nog stijgende energiekosten en andere zaken bij.

En ook lullig voor mensen die geen CAO hebben.
ldp schreef:
12-07-2025 16:27
Dan doe je het toch zelf?
Ja dat sowieso.
Wij hebben houten jaloezieën, zelf inmeten en ophangen. Je krijgt er duidelijke instructies bij is niet super moeilijk hoor :)
BeeDifferent schreef:
12-07-2025 12:47

Nee want als je iets speciaals zoekt dan betaal je daar ook naar. Dan kan het best logisch zijn de prijs hoger is.
Jules schreef:
12-07-2025 19:08
Nee want als je iets speciaals zoekt dan betaal je daar ook naar. Dan kan het best logisch zijn de prijs hoger is.

Dat is wat ik zeg.

Zeggen dat Karwei het goedkoper kan is appels met peren vergelijken.
Nova schreef:
Dit.
Dan snap ik de topictitel misschien niet: wat vind jij nu duur geworden

Het is toch logisch dat als je iets speciaals zoekt dat je ook meer betaalt.

Verduisterende gordijnen kun je veel goedkoper elders krijgen, dat dat niet is wat je zoekt dat kan. Maar ik vind rolgordijnen in die zin nog redelijk betaalbaar, bij karwei in dit geval.
Ik heb ze van de wehkamp vergelijkbaar met karwei en hangen samen met de hema gordijnen hier ook al jaren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven