Gezondheid alle pijlers

Extreme haaruitval.

11-07-2025 09:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar maanden heb ik last van extreme haaruitval. Ik heb lang haar tot aan mijn middel en bij het borstelen trek ik er hele slierten uit. Hoe voorzichtig ik ook borstel. Ik heb vaak een hoge staart in met zo'n groot zacht elastiek. Die kon er eerst twee keer omheen en die moet ik nu al drie keer draaien omdat het anders uitzakt.

Zo'n tien jaar geleden door behandelingen tegen kanker op mijn 45e in een klap in de overgang gekomen, dus lijkt me dat dat de oorzaak niet meer kan zijn.

Hoort dit bij de leeftijd en moet ik het accepteren? Is er nog iets van een shampoo of zijn er voedingssupplementen die echt werken? Ik verf het trouwens niet.
Elsy schreef:
11-07-2025 15:11
Heb je een heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan of alleen de basis dingen? Ik heb vandaag een heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan en dat is ook inclusief oestrogeen, progesteron en nog veel meer. Maar voor andere klachten. Ik krijg binnenkort de uitslagen zelf en bespreek die dan met de dokter.

Een vriendin van mij kreeg flinke haaruitval en kale plekken nadat ze COVID gehad had. Waarschijnlijk was het getriggered door COVID en hielp de stress in die tijd niet mee.
Dat weet ik eigenlijk niet hoe uitgebreid dan moet ik inloggen en kijken. Ik heb vanaf mijn 45e geen baarmoeder, eierstokken, eileiders en lymfeklieren in buik/bekken/bovenbenen meer en ging natuurlijk meteen de overgang in. Daar heb ik gek genoeg 0,0 last van gehad behalve de opvliegers. Als het aan de hormonen lag dan toch niet pas na tien jaar? Ik heb geen COVID gehad.
Elsy schreef:
11-07-2025 15:15
Ben je wel eens bij een KNO arts geweest? Ik krijg regelmatig sinusitis en bijholteontsteking tijdens een verkoudheid en blijk nu een scheef neustussenschot te hebben. Ik slaap ook slecht en word veel wakker. Ze gaan nu verder onderzoek doen hoe scheef het precies is want ik kan door 1 neusgat minder goed ademen.
Ja KNO arts, oogarts want ook ontsteking. Echo van nieren want nierbekkenontsteking. De oorzaak is volkomen onbekend, ben gewoon twee keer per jaar geveld door een infectie. Maar dat is al zo lang dat kan volgens mij ook niets met de haaruitval te maken hebben?
Is het opeens? Ik zou even bloedprikken.
Samar schreef:
11-07-2025 10:03
Nee, nog steeds hetzelfde. Ik had 7 maanden geleden een bloedonderzoek voor iets anders en er waren ook geen tekorten zichtbaar. Ja alleen de vitamine D was aan de lage kant en daar heb ik nu tabletten voor.
Is je B12-gehalte ook getest?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven