Plotseling urineverlies
woensdag 15 februari 2023 om 18:56
Goedenavond,
Ik weet dat hier geen medische adviezen mogen worden gegeven, maar hoop toch op tips om de dagen door te komen.
Sinds een aantal dagen heb ik constant last van urineverlies. In rust, zittend, liggend, bewegend. Alsof ik geen controle heb over mijn blaas. Op ieder moment dus. Blaasontsteking is uitgesloten, huisarts stuurt me door naar de bekkenbodemfysio en heeft verder geen oplossing. Helaas moet ik nog even wachten voordat ik bij de fysio terecht kan.
Is dit herkenbaar? Heeft iemand tips om de dagen door te komen? Word er langzamerhand gestoord van.
PS, ik ben niet bevallen of in de overgang.
Ik weet dat hier geen medische adviezen mogen worden gegeven, maar hoop toch op tips om de dagen door te komen.
Sinds een aantal dagen heb ik constant last van urineverlies. In rust, zittend, liggend, bewegend. Alsof ik geen controle heb over mijn blaas. Op ieder moment dus. Blaasontsteking is uitgesloten, huisarts stuurt me door naar de bekkenbodemfysio en heeft verder geen oplossing. Helaas moet ik nog even wachten voordat ik bij de fysio terecht kan.
Is dit herkenbaar? Heeft iemand tips om de dagen door te komen? Word er langzamerhand gestoord van.
PS, ik ben niet bevallen of in de overgang.
maandag 20 februari 2023 om 17:20
Ik deel je mening.
Ik heb zelf ervaring met een passief beleid bij acute mictieklachten en heb nu permanente schade. Dat had voorkomen kunnen worden als er adequaat en volgens protocol gehandeld was.
maandag 20 februari 2023 om 17:52
Precies! En wat rot voor jou overigens.
Ik kom zelf uit de zorgsector en toen ik het verhaal van TO las en het beleid op "afstand " , dacht ik echt WTF??
Ook een periode in de wijk gewerkt en een oudere met soortgelijke klachten moest dezelfde middag nog naar de urologie.
Daarnaast vele jaren in het ziekenhuis gewerkt en ook wel het één en ander gezien op urologisch gebied.
Ik hoop dat het goed gaat met je TO?
zaterdag 12 juli 2025 om 01:16
Ik kan per toeval weer in mijn account. Weet ook niet of het gebruikelijk is om nog te reageren (anders wordt het wellicht verwijderd?) maar ik ben helaas, nu bijna 2.5 jaar later, nog steeds niet van mijn klachten af.
Wel geruime tijd behandeling via de uroloog gehad, maar hier inmiddels mee gestopt. Het woog niet meer op tegen het resultaat. Nog aan de medicatie, en hopen op beter. Volgens uroloog en fysio is het psychisch. Kan kloppen, maar blijft vervelend.
Wel geruime tijd behandeling via de uroloog gehad, maar hier inmiddels mee gestopt. Het woog niet meer op tegen het resultaat. Nog aan de medicatie, en hopen op beter. Volgens uroloog en fysio is het psychisch. Kan kloppen, maar blijft vervelend.
zondag 13 juli 2025 om 11:01
Ik moest ook denken aan een hernia of blokkade in de ruggenwervels als een blaasontsteking is uitgesloten.aliva schreef: ↑15-02-2023 21:20Heb je een hernia in de rug?
Incontinentie was toen ik een hernia had, 1 van de signalen waarbij ik met spoed naar het ziekenhuis moest.
Andere signalen waar ik ook moest op letten: gevoelloosheid in de schaamstreek, niet op de tippen of hielen kunnen lopen (dropvoet).
Waarom vind je geen comfortabele houding, heb je ook pijn?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in