Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV
zaterdag 12 juli 2025 om 17:51
En we hebben de zoveelste Belgen-mop.
https://www.hln.be/binnenland/goedendag ... ~a0ed8578/
En dan schrikken dat we geen conducteurs meer vinden als mensen voor zo'n prul een klacht aan hun been hebben en net niet ontslagen worden.
In een trein waar de helft anderstalig is.
En dan schrikken dat we geen conducteurs meer vinden als mensen voor zo'n prul een klacht aan hun been hebben en net niet ontslagen worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 12 juli 2025 om 18:50
Wat een stuk verdriet, die klager.Wissewis schreef: ↑12-07-2025 17:51En we hebben de zoveelste Belgen-mop.

Ik vind hier dingen van.
zaterdag 12 juli 2025 om 18:59
Ik krijg bij zo’n klager gelijk visioenen van een pensionado die jaarlijks op IJzerbedevaart gaat met een speldje op zijn revers: AVV-VVK.Wissewis schreef: ↑12-07-2025 17:51En we hebben de zoveelste Belgen-mop.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 14-07-2025 12:30
21.62% gewijzigd
zaterdag 12 juli 2025 om 20:21
Dat slaat inderdaad nergens op. Waar doet de reiziger nou in godsnaam moeilijk over?Wissewis schreef: ↑12-07-2025 17:51En we hebben de zoveelste Belgen-mop.
Je pense donc je suis
zaterdag 12 juli 2025 om 20:34
Dat het wettelijk verboden is als conducteur om in Vlaanderen op een trein Frans te sprekenMadameBijoux schreef: ↑12-07-2025 20:21Dat slaat inderdaad nergens op. Waar doet de reiziger nou in godsnaam moeilijk over?

Deze conducteur heeft dus "de wet overtreden"

Op treinen van Antwerpen naar Charleroi spreek je wettelijk gezien tot Brusssel Nederlands.
In Brussel hangt het af van in welke richting je rijdt.
(Van A naar C is het geloof ik Nederlands, van C naar A is het geloof ik Frans.)
Vanaf na Brussel tot Charleroi spreek je Frans.
Dat de trein meestal ook nog eens volzit met toeristen die geen woord Nederlands of Frans verstaan is blijkbaar bijzaak

Op de treinen die langs de luchthaven rijden mag je dan weer wél 3 à 4-talig communiceren.
(Nederlands, Frans, Engels en Duits.)
Welkom dus in communautair België waar één of andere Gestapo-reiziger idioot iemand gaat aangeven die gewoon vriendelijk en tweetalig wil zijn.
Is dit nu later?
zaterdag 12 juli 2025 om 21:00
Ja echt volkomen van de pot gerukt dit.Wissewis schreef: ↑12-07-2025 17:51En we hebben de zoveelste Belgen-mop.
Maar mensen gaan voorbij
zondag 13 juli 2025 om 10:20
Nou wat je zegt. Echt de omgekeerde wereld om goed gedrag te straffen.Sabeltandcavia schreef: ↑12-07-2025 18:50Wat een stuk verdriet, die klager.Klagen als je vriendelijk begroet wordt. Het is maar waar je last van hebt.
![]()
Cum non tum age
zondag 13 juli 2025 om 10:39
Wat jammer, het klinkt juist als een leuke conducteur.
Ik heb in Canada ooit een gesprek gehad met iemand die in een winkel werkte. Zij legde me toen uit hoe extreem gevoelig het ligt ook daar en oa. dat de winkel een boete kon krijgen als er in de winkel borden in de verkeerde taal hingen. Ik vond het echt heel interessant om te horen.
Ik heb in Canada ooit een gesprek gehad met iemand die in een winkel werkte. Zij legde me toen uit hoe extreem gevoelig het ligt ook daar en oa. dat de winkel een boete kon krijgen als er in de winkel borden in de verkeerde taal hingen. Ik vond het echt heel interessant om te horen.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
zondag 13 juli 2025 om 18:08
Ik vind het inderdaad onbegrijpelijk. Spreek zelf 6 talen maar inderdaad mag je dan maar in een taal communiceren. Daarnaast snap ik niet dat je geen Engels mag praten,want dat zou in sommige situaties handig zijn.Wissewis schreef: ↑12-07-2025 20:34Dat het wettelijk verboden is als conducteur om in Vlaanderen op een trein Frans te spreken.
Deze conducteur heeft dus "de wet overtreden".
Op treinen van Antwerpen naar Charleroi spreek je wettelijk gezien tot Brusssel Nederlands.
In Brussel hangt het af van in welke richting je rijdt.
(Van A naar C is het geloof ik Nederlands, van C naar A is het geloof ik Frans.)
Vanaf na Brussel tot Charleroi spreek je Frans.
Dat de trein meestal ook nog eens volzit met toeristen die geen woord Nederlands of Frans verstaan is blijkbaar bijzaak.
Op de treinen die langs de luchthaven rijden mag je dan weer wél 3 à 4-talig communiceren.
(Nederlands, Frans, Engels en Duits.)
Welkom dus in communautair België waar één of andere Gestapo-reiziger idioot iemand gaat aangeven die gewoon vriendelijk en tweetalig wil zijn.
Waar die reiziger zich druk over maakt! Er zijn dingen die erger zijn en om je daar druk over te maken.
Je pense donc je suis
maandag 14 juli 2025 om 16:17
Idd.
Om eerlijk te zijn: als iemand zegt: ik heb het aan Chatgpt gevraagd! Dan denk ik: laat maar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 15 juli 2025 om 07:47
Ik ben zo blij want ik ga een week op "schrijfretraite" in mijn vriends huis in een leuke stad en dat betekent dat ik al mijn irritante werk ga negeren (ook al is het nooit helemaal af), eindelijk aan een schrijfproject kan werken en verder 8 dagen alleen maar sporten/wandelen en lekkere dingen koken en eten. En dan gaan we op vakantie. Zolang naar uitgekeken deze periode!
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
woensdag 16 juli 2025 om 13:30
woensdag 16 juli 2025 om 14:12
Joh, ben je mal, brrrr... Ik durf best wat, maar ik ga echt niet de held uithangen. Over een tijdje in de schrik weer wat weggezakt en dan kun je altijd weer door het park gaan. Of gewoon de langere route aanhouden in het kader van iets meer beweging of zo.Murgatroyd schreef: ↑16-07-2025 13:30Ik werd gister zomaar achternagezeten door een enge agressieve vrouw in het park en ondanks dat ik op de fiets was en zij op blote voeten vond ik het zo eng dat ik nu helemaal een omweg maak naar de supermarkt. Heldhaftig.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 16 juli 2025 om 14:34
Ik liet het voorlopig eerst bezorgen. Snap het wel hoor dat de schrik niet gelijk weg is.Murgatroyd schreef: ↑16-07-2025 13:30Ik werd gister zomaar achternagezeten door een enge agressieve vrouw in het park en ondanks dat ik op de fiets was en zij op blote voeten vond ik het zo eng dat ik nu helemaal een omweg maak naar de supermarkt. Heldhaftig.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 16 juli 2025 om 22:54
Nee, en nee. Het heeft alleen een flabbergasted hen opgeleverd.
Ik vind hier dingen van.
donderdag 17 juli 2025 om 09:25
Sabeltandcavia schreef: ↑16-07-2025 20:51Of ik net een haan heb nagedaan die een lekker wurmpje heeft gevonden in een wanhopige poging een eigenwijze kip te verleiden haar medicijnen in te nemen? ..... Misschien ....![]()
![]()
![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in