Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV

06-02-2025 13:43 889 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En weer door in dit verse topic.
En we hebben de zoveelste Belgen-mop.

https://www.hln.be/binnenland/goedendag ... ~a0ed8578/

En dan schrikken dat we geen conducteurs meer vinden als mensen voor zo'n prul een klacht aan hun been hebben en net niet ontslagen worden.
In een trein waar de helft anderstalig is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
12-07-2025 17:51

En dan schrikken dat we geen conducteurs meer vinden als mensen voor zo'n prul een klacht aan hun been hebben en net niet ontslagen worden.
Wat een stuk verdriet, die klager. :nut: Klagen als je vriendelijk begroet wordt. Het is maar waar je last van hebt. :roll:
Ik vind hier dingen van.
Wissewis schreef:

Ik krijg bij zo’n klager gelijk visioenen van een pensionado die jaarlijks op IJzerbedevaart gaat met een speldje op zijn revers: AVV-VVK.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 14-07-2025 12:30
21.62% gewijzigd
Wissewis schreef:

Dat slaat inderdaad nergens op. Waar doet de reiziger nou in godsnaam moeilijk over?
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
12-07-2025 20:21
Dat slaat inderdaad nergens op. Waar doet de reiziger nou in godsnaam moeilijk over?
Dat het wettelijk verboden is als conducteur om in Vlaanderen op een trein Frans te spreken :-).
Deze conducteur heeft dus "de wet overtreden" :roll: .

Op treinen van Antwerpen naar Charleroi spreek je wettelijk gezien tot Brusssel Nederlands.
In Brussel hangt het af van in welke richting je rijdt.
(Van A naar C is het geloof ik Nederlands, van C naar A is het geloof ik Frans.)
Vanaf na Brussel tot Charleroi spreek je Frans.

Dat de trein meestal ook nog eens volzit met toeristen die geen woord Nederlands of Frans verstaan is blijkbaar bijzaak :-).

Op de treinen die langs de luchthaven rijden mag je dan weer wél 3 à 4-talig communiceren.
(Nederlands, Frans, Engels en Duits.)

Welkom dus in communautair België waar één of andere Gestapo-reiziger idioot iemand gaat aangeven die gewoon vriendelijk en tweetalig wil zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:

Ja echt volkomen van de pot gerukt dit.
Maar mensen gaan voorbij
Sabeltandcavia schreef:
12-07-2025 18:50
Wat een stuk verdriet, die klager. :nut: Klagen als je vriendelijk begroet wordt. Het is maar waar je last van hebt. :roll:
Nou wat je zegt. Echt de omgekeerde wereld om goed gedrag te straffen.
Cum non tum age
Wat jammer, het klinkt juist als een leuke conducteur.
Ik heb in Canada ooit een gesprek gehad met iemand die in een winkel werkte. Zij legde me toen uit hoe extreem gevoelig het ligt ook daar en oa. dat de winkel een boete kon krijgen als er in de winkel borden in de verkeerde taal hingen. Ik vond het echt heel interessant om te horen.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Wissewis schreef:
12-07-2025 20:34
Dat het wettelijk verboden is als conducteur om in Vlaanderen op een trein Frans te spreken :-).
Deze conducteur heeft dus "de wet overtreden" :roll: .

Op treinen van Antwerpen naar Charleroi spreek je wettelijk gezien tot Brusssel Nederlands.
In Brussel hangt het af van in welke richting je rijdt.
(Van A naar C is het geloof ik Nederlands, van C naar A is het geloof ik Frans.)
Vanaf na Brussel tot Charleroi spreek je Frans.

Dat de trein meestal ook nog eens volzit met toeristen die geen woord Nederlands of Frans verstaan is blijkbaar bijzaak :-).

Op de treinen die langs de luchthaven rijden mag je dan weer wél 3 à 4-talig communiceren.
(Nederlands, Frans, Engels en Duits.)

Welkom dus in communautair België waar één of andere Gestapo-reiziger idioot iemand gaat aangeven die gewoon vriendelijk en tweetalig wil zijn.
Ik vind het inderdaad onbegrijpelijk. Spreek zelf 6 talen maar inderdaad mag je dan maar in een taal communiceren. Daarnaast snap ik niet dat je geen Engels mag praten,want dat zou in sommige situaties handig zijn.

Waar die reiziger zich druk over maakt! Er zijn dingen die erger zijn en om je daar druk over te maken.
Je pense donc je suis
En al zou de conducteur Chinees tegen me spreken,so what! Als ik het niet versta dan zeg ik dat toch gewoon op een normale manier.
Je pense donc je suis
Rot op met je Chatgpt!!
BeeDifferent schreef:
14-07-2025 12:10
Rot op met je Chatgpt!!
Idd.
Om eerlijk te zijn: als iemand zegt: ik heb het aan Chatgpt gevraagd! Dan denk ik: laat maar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat is dat snel gegaan
❤️
Ik ben zo blij want ik ga een week op "schrijfretraite" in mijn vriends huis in een leuke stad en dat betekent dat ik al mijn irritante werk ga negeren (ook al is het nooit helemaal af), eindelijk aan een schrijfproject kan werken en verder 8 dagen alleen maar sporten/wandelen en lekkere dingen koken en eten. En dan gaan we op vakantie. Zolang naar uitgekeken deze periode!
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Ik zag gisteren te laat dat er sojabonen in mijn salade zaten iets wat mijn PDS op laat spelen. Behalve dat ik me op dit moment opgeblazen voel gaat het wel,maar ik ga ff sporten en hopelijk zakt het snel weer.
Je pense donc je suis
Zeur hier toch niet zo .
Ik werd gister zomaar achternagezeten door een enge agressieve vrouw in het park en ondanks dat ik op de fiets was en zij op blote voeten vond ik het zo eng dat ik nu helemaal een omweg maak naar de supermarkt. Heldhaftig.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Murgatroyd schreef:
16-07-2025 13:30
Ik werd gister zomaar achternagezeten door een enge agressieve vrouw in het park en ondanks dat ik op de fiets was en zij op blote voeten vond ik het zo eng dat ik nu helemaal een omweg maak naar de supermarkt. Heldhaftig.
Joh, ben je mal, brrrr... Ik durf best wat, maar ik ga echt niet de held uithangen. Over een tijdje in de schrik weer wat weggezakt en dan kun je altijd weer door het park gaan. Of gewoon de langere route aanhouden in het kader van iets meer beweging of zo. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Murgatroyd schreef:
16-07-2025 13:30
Ik liet het voorlopig eerst bezorgen. Snap het wel hoor dat de schrik niet gelijk weg is.
Maar mensen gaan voorbij
Klootzak, ik hoop dat je een pijnlijke dood stierf
Of ik net een haan heb nagedaan die een lekker wurmpje heeft gevonden in een wanhopige poging een eigenwijze kip te verleiden haar medicijnen in te nemen? ..... Misschien .... :-? :roll: :facepalm:
Ik vind hier dingen van.
:rofl:
Maar heeft iemand het gezien of gehoord het geholpen?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
16-07-2025 22:08
:rofl:
Maar heeft iemand het gezien of gehoord het geholpen?
Nee, en nee. Het heeft alleen een flabbergasted hen opgeleverd.
Ik vind hier dingen van.
Ik heb beeld STC :-D
Sabeltandcavia schreef:
16-07-2025 20:51
Of ik net een haan heb nagedaan die een lekker wurmpje heeft gevonden in een wanhopige poging een eigenwijze kip te verleiden haar medicijnen in te nemen? ..... Misschien .... :-? :roll: :facepalm:
:popcorn: Gemiste kans om hier geweldige tv van de maken. :biggrin: :love:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven