Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 3985 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren Quote
Peertjes ik vind het een moeilijke hoor. Ik begrijp dat je het professioneel wil houden enz... maar wie weet heeft hij net hetzelfde. Wil hij geen blauwtje lopen en gaat het awkward voelen als je 'nee' zou zeggen mocht hij je mee uit vragen... maar niet geschoten is altijd mis zeggen jullie in NL toch? Ik kom ook wel nog eens mannen tegen die me in het verleden probeerden te versieren en die ik afgehouden heb maar so what? Moedig dat ze het geprobeerd hebben toch? Dat ebt weg...
Ik denk (heb makkelijk praten) dat ik toch een kansje zou wagen en een beetje een dubbelzinnig appje zou sturen.

Bijna 10 jaar. Hebben nog geen 2 maand gedate. Hij was nog aan het scheiden, was op initiatief van zijn vrouw en hij had het daar erg moeilijk mee + was het een vechtscheiding. Het was een rollercoaster van aantrekken en afstoten.
Voelt voor mij niet echt als een eerste date maar meer als oude bekenden die gaan bijpraten of zo.

Edit: onze posten hebben elkaar gekruist maar ik vind ook echt dat je het kan wagen, is erg moedig. Ik zou het wel luchtig houden
Peertjes, hoe is jullie werkverhouding? Is hij zzp"er en ben jij de opdrachtgever? Of is hij medewerker van een ander bedrijf waar jullie mee samenwerken en werken jullie op gelijk niveau?

Mijn date en ik hebben inderdaad overlappende kennissen en 1 daarvan gaf eenn feestje. We wisten dat we elkaar daar zouden zien. Mijn kinderen kennen hem ook en ik zijn kinderen. Niet goed hoor, maar onze kinderen zaten op dezelfde school. Ik heb mijn kinderen na de date al wel in vertrouwen verteld met wie ik had afgesproken, maar hij heeft die kans nog niet gehad. En sowieso liepen er veel mensen rond die zich graag overal mee bemoeien (klein dorp) en daar hebben we allebei geen zin in.

Ik voel wel een kriebeltje hoor. Heb gisteren toch wel een beetje fysiek contact gezocht (was moeilijk elkaar te verstaan dus we moesten dichtbij staan om te praten) en dat deed me wel wat. Het was fijn dat de zenuwen weg waren, dan kan je toch wat makkelijker voelen wat het met je doet. Smaakt wel naar meer, maar wel babystapjes.
Pupke, wat jammer dat hij zo snel een conclusie trok. Ik zou ook altijd een tweede date doen als er geen rode vlaggen zijn. Tenzij iemand je echt tegenstaat. Maar ik hoor ook van veel vrienden en collega's dat veel mensen toch denken dat die romantische klik er meteen is. Maar bij heel veel relaties is dat helemaal niet meteen het geval.
Ik wil het zelfs liever niet. De mannen waar ik iets mee kreeg omdat ik van de eerste keer verliefd was bleken heel verkeerde keuzes. Mijn hormonen namen het over en ik zag de rode vlaggen niet meer.
Bij de man waarmee ik bijna 20 jaar samen was duurde het maanden eer ik verliefd werd op de persoon. Niet op zijn uiterlijk of mooie praatjes.
Attraverso schreef:
12-07-2025 09:18
Ik wil het zelfs liever niet. De mannen waar ik iets mee kreeg omdat ik van de eerste keer verliefd was bleken heel verkeerde keuzes. Mijn hormonen namen het over en ik zag de rode vlaggen niet meer.
Bij de man waarmee ik bijna 20 jaar samen was duurde het maanden eer ik verliefd werd op de persoon. Niet op zijn uiterlijk of mooie praatjes.
Dat ook, het betekent juist vaak een ongezonde trigger.
Attraverso schreef:
11-07-2025 21:52
Pup dat is toch net zoals mijn date die ik zo moeilijk kon verteren een paar weken geleden?
Zo veel mensen die van de eerste minuten knetterend vuurwerk willen...
Hé ja nu je het zegt!
Ik vind het the day after nog steeds heel gek want we hadden het op een gegeven moment ook over uit eten gaan. We houden beide van sushi dus toen zei hij ‘Dan kunnen we daar wel een keer sushi gaan eten!’ Hij gaf wel een aantal signalen die positief waren. Ik vind het ergens wel goed dat hij meteen zei hoe en wat, aan de andere kant is het soms ook wel goed om het even te laten bezinken. Nah goed we gaan weer door met swipen, matchen, ontmatcht worden, leuke maar ook rare gesprekken voeren… Al vraag ik mijzelf soms af of er een moment komt dat alle leuke mannen ‘op’ zijn en ik eeuwig single blijf🙈
Pupke schreef:
12-07-2025 09:43
Al vraag ik mijzelf soms af of er een moment komt dat alle leuke mannen ‘op’ zijn en ik eeuwig single blijf🙈
Hier zitten sowieso een bende leuke vrouwen bij elkaar, die mannen zitten zeker ergens!
Als mijn ontmoeting straks op niets uitdraait schrijf ik me in op een speed date.
Peertjes schreef:
12-07-2025 08:17
Mus, ben ook wel benieuwd hoe het nu is na een nachtje apart slapen.

Even snel. Sorry, nog niet alles bijgelezen hier. Het heeft ons allebei goed gedaan en we hebben er toen hij weer terug was ook een prettig gesprek over gehad. Dat is één van de dingen die ik zo fijn vind aan hem: ik kan heel goed met hem praten. Gisteren verder een heel gezellige dag gehad en vandaag gaan we ook zo weer op pad.

Maar er is één ding dat me wel steeds meer dwars begint te zitten. Hij heeft nog steeds een beetje de rem erop staan. Zodra ik het woord 'relatie' laat vallen of iets te ver in de toekomst kijk, dan zegt hij dingen als 'ik ben nog niet zover'. En ik merk dat ik erg slecht tegen de onzekerheid kan die dit met zich meebrengt.

Tegelijkertijd weet ik dat hem pushen het laatste is dat ik nu zou moeten doen, dus ik probeer maar gewoon in het nu te leven en het onderwerp 'later' en 'ons' te vermijden. Maar het vreet wel aan me. En ik krijg er ook niet de vinger achter waar zijn koudwatervrees in zit. Het is verder allemaal heel romantisch en gezellig en hij laat duidelijk merken dat hij me leuk vindt.

Misschien ben ik nu gewoon te ongeduldig hoor. Hij is hier pas vier dagen. Maar ergens had ik nu wel op iets meer commitment gehoopt. Ik hoef echt niet te weten of we de kerst gaan halen, maar het voelt door zijn aarzeling niet helemaal veilig om me te binden. En het maakt me onzeker.
The impossible only takes a little longer
Pupke schreef:
12-07-2025 09:43
Hé ja nu je het zegt!
Ik vind het the day after nog steeds heel gek want we hadden het op een gegeven moment ook over uit eten gaan. We houden beide van sushi dus toen zei hij ‘Dan kunnen we daar wel een keer sushi gaan eten!’ Hij gaf wel een aantal signalen die positief waren. Ik vind het ergens wel goed dat hij meteen zei hoe en wat, aan de andere kant is het soms ook wel goed om het even te laten bezinken. Nah goed we gaan weer door met swipen, matchen, ontmatcht worden, leuke maar ook rare gesprekken voeren… Al vraag ik mijzelf soms af of er een moment komt dat alle leuke mannen ‘op’ zijn en ik eeuwig single blijf🙈
Nee nee nee niet zo denken..
Ik stond op het punt om het op te geven en tadaaaa haha..
Ik stond op het punt om te accepteren dat ik alleen bleef(en leek er zelfs een beetje okee mee te worden) ..
Kan ook een samenloop zijn geweest, ff klaar met swipen ,aan vakantie toe enz..

Maar er zijn echt nog genoeg leuke mannen, voor jullie allemaal! Ik heb er ook 10 jaar op gewacht.. wat niet wil zeggen dat dit voor altijd is natuurlijk maar daar hou ik me ook niet mee bezig nu..
Attraverso schreef:
12-07-2025 09:46
…die mannen zitten zeker ergens!
Als mijn ontmoeting straks op niets uitdraait schrijf ik me in op een speed date.
Maar waar…..?
Haha daar zat ik ook aan te denken! Begin augustus is er hier weer eentje. Al komt daar ook nooit zoveel uit dus ik twijfel nog want het kost hier €35 (wel incl 1 drankje) en dat vind ik wel prijzig.

Edit: laatste reacties gemist haha!

Ik weet het Mimali maar soms begin ik de hoop ook te verliezen en baal ik er echt van. Gisteren bijv was echt een leuke date! Misschien wel de leukste die ik ooit heb gehad en dan gooit de ander meteen op het eind die deksel op je neus. Misschien een beetje overdreven maar soms voelt het echt alsof mannen (vrouwen ongetwijfeld ook) heel snel de deur dichtgooien. En dat vind ik heel stom!

Oeh lastig Mus! Ik snap wel dat je zekerheid wil want als het echt niets zou zijn dan zouden jullie niet zoveel moeite voor elkaar willen doen. Misschien vind hij het ook heel spannend waardoor hij een beetje afstand bewaart uit zelfbescherming?
pupke wijzigde dit bericht op 12-07-2025 10:13
45.59% gewijzigd
Mus schreef:
12-07-2025 10:06
Even snel. Sorry, nog niet alles bijgelezen hier. Het heeft ons allebei goed gedaan en we hebben er toen hij weer terug was ook een prettig gesprek over gehad. Dat is één van de dingen die ik zo fijn vind aan hem: ik kan heel goed met hem praten. Gisteren verder een heel gezellige dag gehad en vandaag gaan we ook zo weer op pad.

Maar er is één ding dat me wel steeds meer dwars begint te zitten. Hij heeft nog steeds een beetje de rem erop staan. Zodra ik het woord 'relatie' laat vallen of iets te ver in de toekomst kijk, dan zegt hij dingen als 'ik ben nog niet zover'. En ik merk dat ik erg slecht tegen de onzekerheid kan die dit met zich meebrengt.

Tegelijkertijd weet ik dat hem pushen het laatste is dat ik nu zou moeten doen, dus ik probeer maar gewoon in het nu te leven en het onderwerp 'later' en 'ons' te vermijden. Maar het vreet wel aan me. En ik krijg er ook niet de vinger achter waar zijn koudwatervrees in zit. Het is verder allemaal heel romantisch en gezellig en hij laat duidelijk merken dat hij me leuk vindt.

Misschien ben ik nu gewoon te ongeduldig hoor. Hij is hier pas vier dagen. Maar ergens had ik nu wel op iets meer commitment gehoopt. Ik hoef echt niet te weten of we de kerst gaan halen, maar het voelt door zijn aarzeling niet helemaal veilig om me te binden. En het maakt me onzeker.
Ik snap je onzekerheid maar het is bij jullie natuurlijk wel een bijzondere situatie..
Normaal zie je elkaar op regelmatige basis zodat je iets op gaat bouwen..
Jullie hebben elkaar pas 1 keer een paar dagen meegemaakt en nu voor de tweede keer..
Denk niet dat je dan al echt commitment kan verwachten.. jullie zijn het nog aan het onderzoeken, maar het feit dat hij nu bij jou is voor langere tijd zegt wel dat hij er serieus instaat lijkt me..
Geniet van het moment!
Mus het is inderdaad hoe je het ook draait of keert pas de 2de keer dat jullie elkaar zien en jij staat blijkbaar al wat verder dan hij. Hij is nog meer aan het snuffelen, voelt 'het' misschien nog niet helemaal maar vind je leuk genoeg om te onderzoeken of het kan groeien. Beter dan de deur meteen dichtgooien als je't mij vraagt. Maar jammer genoeg kunnen jullie het niet rustigaan laten groeien maar hangt daar meteen logeren en hele dagen samen zijn aan vast. Niet makkelijk hoor...

Pup ik weet helemaal hou jij je voelt... een paar dagen geleden dacht ik nog om mijn vorige date en berichtje te sturen maar blij dat ik dat niet deed want dat werkt toch niet...
Ik snap jullie ook zeker wel hoor Pupke en Attraverso, ik heb me ook zo gevoeld, en ik heb natuurlijk makkelijk praten nu..

Daten in deze tijd is gewoon moeilijk ..
Het lijkt een soort wegwerp gebeuren, voor jou tig anderen wat helemaal niet okee is natuurlijk maar zo gaat het wel vaak denk ik..
Wij zien elkaar morgen weer. :hyper:

Hij heeft zo'n relaxte vibe, ook met appen. Even kijken of we morgen wat meer fysiek kunnen worden. Niet eens zoenen of zo, maar even tegen elkaar aan zitten, arm om me heen, zoiets. Even kijken hoe dat voelt. Denk dat het voor mij in deze fase goed is om hele kleine stapjes te nemen, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar hoe dat voelt. :rolling:
Heel goed dat je dat niet gedaan hebt Attraverso! Al snap ik het wel nadat je zo’n leuke date hebt gehad maar het moet van beide kanten komen. En ik weet zeker dat jij die man gaat vinden!

Dat maakt niet uit Mimali, je hebt ook vaak genoeg dates gehad die niet succesvol waren en je door heel wat gesprekken etc heen geworsteld. Des te fijner dat het nu wél raak is :-D

Jaaa wat super leuk Happening! Laat het op je af komen en dan zie je het wel. Wat gaan jullie doen?
We gaan iets bezichtigen en iets drinken. Hij heeft het programma weer bedacht, dus go with the flow B)
Happening schreef:
12-07-2025 18:10
We gaan iets bezichtigen en iets drinken. Hij heeft het programma weer bedacht, dus go with the flow B)
Leuk, veel plezier!
Ik ben terug thuis... Voelde wel erg vertrouwd, gezellige stadswandeling met een oude bekende maar of er meer in zit? Zijn relatie van enkele jaren is net een paar weken uit (had hij tijdens appen niets over gezegd). Heb een déjà vu.
Oh oeps heb ik helemaal gemist dat je vandaag je date had Attraverso? Maar jeetje, wat raar dat hij hier niets over gezegd heeft. Dat komt dan wel even rauw op je dak ofniet? En dat het net een paar weken over is klinkt een beetje alsof hij niet alleen wil (of kan) zijn. Wel heel leuk dat het gezellig was en vertrouwd voelde!
Pupke schreef:
12-07-2025 20:42
Oh oeps heb ik helemaal gemist dat je vandaag je date had Attraverso? Maar jeetje, wat raar dat hij hier niets over gezegd heeft. Dat komt dan wel even rauw op je dak ofniet?
Aan de ene kant voelde het als tijdverspilling maar aan de andere kant was het wel een leuke namiddag.
Attraverso schreef:
12-07-2025 20:55
Aan de ene kant voelde het als tijdverspilling maar aan de andere kant was het wel een leuke namiddag.
Dat is een beetje dubbel hé. Dan gaan we maar voor de leuke middag die je hebt gehad ;)
Happening schreef:
12-07-2025 09:02
Peertjes, hoe is jullie werkverhouding? Is hij zzp"er en ben jij de opdrachtgever? Of is hij medewerker van een ander bedrijf waar jullie mee samenwerken en werken jullie op gelijk niveau?

Mijn date en ik hebben inderdaad overlappende kennissen en 1 daarvan gaf eenn feestje. We wisten dat we elkaar daar zouden zien. Mijn kinderen kennen hem ook en ik zijn kinderen. Niet goed hoor, maar onze kinderen zaten op dezelfde school. Ik heb mijn kinderen na de date al wel in vertrouwen verteld met wie ik had afgesproken, maar hij heeft die kans nog niet gehad. En sowieso liepen er veel mensen rond die zich graag overal mee bemoeien (klein dorp) en daar hebben we allebei geen zin in.

Ik voel wel een kriebeltje hoor. Heb gisteren toch wel een beetje fysiek contact gezocht (was moeilijk elkaar te verstaan dus we moesten dichtbij staan om te praten) en dat deed me wel wat. Het was fijn dat de zenuwen weg waren, dan kan je toch wat makkelijker voelen wat het met je doet. Smaakt wel naar meer, maar wel babystapjes.
Ik wil niet teveel zeggen hier, maar zogezegd is er geen sprake van een gezagsverhouding tussen ons.
Echter, ik denk wel dat de stap vanuit hem niet zal komen omdat hij misschien wel kan denken dat het voor hem wel negatieve gevolgen kan hebben.

Wel positief dat je een kriebeltje voelde en ook dat je vandaag weer gaat afspreken. Heel veel plezier!!
Attraverso schreef:
12-07-2025 20:14
Ik ben terug thuis... Voelde wel erg vertrouwd, gezellige stadswandeling met een oude bekende maar of er meer in zit? Zijn relatie van enkele jaren is net een paar weken uit (had hij tijdens appen niets over gezegd). Heb een déjà vu.
Naja, wat raar dat hij er niets over heeft gezegd.
Was het niet gek elkaar na zoveel jaren weer te zien?
@ Mus, ik denk dat je in jullie situatie ook echt in het hier en nu moet gaan zitten. Het is heel lastig zo'n lange afstand en dat in toekomstperspectief te plaatsen. Het kan mi zelfs de fijne gevoelens ook negatief beïnvloeden.
Komt tijd, komt raad.
Peertjes schreef:
13-07-2025 08:30
Naja, wat raar dat hij er niets over heeft gezegd.
Was het niet gek elkaar na zoveel jaren weer te zien?
Nee het voelde snel erg vertrouwd, gelukkig zag hij er ook 9 jaar ouder uit 😅
Maar achteraf bekeken is het toch tijdverlies geweest. Het is niet dat ik me anders thuis zit te vervelen en ik heb mijn andere leuke contacten voor hem verwaarloosd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven