Schooltas in brugklas voor een meisje?

12-07-2025 17:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 3 jongens die allemaal een Eastpak hadden ben ik een beetje zoekende wat meiden hebben op het voortgezet :)

Mijn zoons zeggen dat de meiden in hun klas een soort shopper hebben, een grote tas met schouderband, maar ik vraag mij af of dit lekker draagt met lopen? Ze hebben tegenwoordig vooral flexboeken dus volgens mij wel lichter dan boeken met een harde kaft. En is er dan ook een apart vak voor een laptop/chromebook?
Hier begonnen bijna alle brugklas meisjes met een rugzak (kanken geloof ik) maar al vrij snel liepen dochter en al haar vriendinnen met een Longchamp of een neppe variant daarvan. Lacoste is ook populair. Dat niet al je schoolspullen erin passen is echt ondergeschikt aan hoe het eruit ziet.
Ik heb in het andere topic hetzelfde geschreven, maar hier werd de handige rugzak na een jaar ingeruild voor een longchamps. Net zoals bij al haar vriendinnen. Ik zou er dus vooral niet teveel geld aan uitgeven.
Tote bag, neem ik aan. Zo'n lekker ruime, en hippe tas.
Toevallig vandaag hier ook een rugzak en schoolspullen gekocht voor de toekomstige brugpieper. Lichtpaarse Eastpak is het geworden. Zie haar nog niet snel overgaan op een (schouder)tas...
Socie schreef:
12-07-2025 21:49
En nu maar hopen dat dochter dat ook wil tegen die tijd ;)
Onderdeel van naar de middelbare school gaan is voor velen ook: een nieuwe tas voor een nieuwe start. Niet de tas waar je al de hele basisschool mee rondliep.
Socie schreef:
12-07-2025 21:51
Ik heb in het andere topic hetzelfde geschreven, maar hier werd de handige rugzak na een jaar ingeruild voor een longchamps. Net zoals bij al haar vriendinnen. Ik zou er dus vooral niet teveel geld aan uitgeven.
Zag afgelopen donderdag een puber meid hiermee lopen en later een oudere dame...
Ik vond het toch wel meer een oma tas. Lelijk in de categorie wetlook jassen zegmaar.
Het lijkt meer op zo'n polyester tasje die je opgevouwen bij je kan hebben, zodat je bij boodschappen geen plastic tasje hoeft te kopen. Alleen dan geen 5€, maar minstens €130.

OT Ik zou dochter lekker een witte tas laten kiezen (zoals ze wilt) die ze kan op leuken. Al dan niet te duur.
Wie weet is het binnenkort wel mode om met een Jumbo supermarkt kratje te gaan lopen op school. :biggrin:
Teddydeniffler schreef:
13-07-2025 00:38
Zag afgelopen donderdag een puber meid hiermee lopen en later een oudere dame...
Ik vond het toch wel meer een oma tas. Lelijk in de categorie wetlook jassen zegmaar.
Het lijkt meer op zo'n polyester tasje die je opgevouwen bij je kan hebben, zodat je bij boodschappen geen plastic tasje hoeft te kopen. Alleen dan geen 5€, maar minstens €130.

OT Ik zou dochter lekker een witte tas laten kiezen (zoals ze wilt) die ze kan op leuken. Al dan niet te duur.
Wie weet is het binnenkort wel mode om met een Jumbo supermarkt kratje te gaan lopen op school. :biggrin:
Ja, dat was het ook altijd. Een wat tuttige tas. Maar ja, mom jeans, ugly dad sneakers, hoge sokken in gympen, en ga zo maar door, het zijn allemaal trends die cool maken wat de generatie erboven truttig vond.
sassie24 schreef:
12-07-2025 17:34
Daarnaast, wat dochter wil kan in de praktijk misschien niet handig zijn.
Dat maakt een puberella die gevoelig is voor wat gangbaar is helemaal niks uit natuurlijk…
Dala schreef:
12-07-2025 23:19
Toevallig vandaag hier ook een rugzak en schoolspullen gekocht voor de toekomstige brugpieper. Lichtpaarse Eastpak is het geworden. Zie haar nog niet snel overgaan op een (schouder)tas...
Ik geef die tas een week of drie ;-)
/
dala wijzigde dit bericht op 18-07-2025 08:36
Reden: X
99.46% gewijzigd
Baggal schreef:
12-07-2025 20:02
Mijn dochter heeft een Jeune Premier van ons gekregen een paar jaar geleden. Perfect voor haar laptop ook. Ze zit echter nog niet in de brugklas, maar deze tas kan echt wel lang mee.
Tien jaar met een schooltas doen? Het kan hoor maar de meeste puber meisjes hebben op 14 jarige leeftijd niet meer dezelfde smaak als toen ze 8 jaar waren.
Baggal schreef:
Mijn dochter heeft een Jeune Premier van ons gekregen een paar jaar geleden. Perfect voor haar laptop ook. Ze zit echter nog niet in de brugklas, maar deze tas kan echt wel lang mee.
Wat voor tassen zijn dat dan? Want als ik daar op google krijg ik hele kinderlijke schooltassen…

Hier ook een brugpieper en zij heeft net een kanken uitgekozen. Benieuwd hoe lang ze daar mee doet! En als ze relatief snel over wil stappen op een andere tas, krijgt ze ruzie met haar vader haha. Ik ben daar wat makkelijker in, snap het belang van erbij willen horen. Haar vader vindt dat onzin.
Ben-ik-weer schreef:
13-07-2025 06:11
Ik geef die tas een week of drie ;-)
Hoeft niet. Oudste heeft haar eastpak (vervolgopleiding nu) nog altijd en jongste gaat nu 4e jaar in met dezelfde eastpak.
Beide dochters begonnen in de brugklas met een Eastpak.
De oudste wilde vanaf de vierde een handtas.
De jongste gaat nu naar de vierde en gaat nog haar Eastpak gebruiken. Die vindt zo’n handtas maar niets.
Allebei goed.
Ze hebben hier op school nog ouderwets veel (zware) boeken.
Wat voor Eastpak model hebben ze bij jullie dan allemaal? Ik zoek een rugzak voor mezelf voor uitstapjes maar de Eastpak die ik van de week binnenkreeg, sneed enorm in mijn nek bij de banden, dus die heb ik meteen weer retour gestuurd. :$
Dus nu maar in de winkel gaan kijken, was mijn plan, maar misschien had ik wel gewoon het verkeerde model?
Alweernieuw1234 schreef:
13-07-2025 08:24
Wat voor tassen zijn dat dan? Want als ik daar op google krijg ik hele kinderlijke schooltassen…
Ik had ook al zitten kijken, allemaal figuurtjes en kleurtjes enzo. Nog net geen Nemo. Maar dat waren de eerste hits, heb niet echt doorgespit.

Doet me denken aan de Oilily jas die ik in groep 7/8 kreeg. Was er zó blij mee. Die kon natuurlijk nog wel een jaartje mee in de brugklas. Maar die wilde ik absoluut niet meer aan.
x
pina wijzigde dit bericht op 13-07-2025 10:44
0.00% gewijzigd
happyapple schreef:
13-07-2025 09:00
Wat voor Eastpak model hebben ze bij jullie dan allemaal? Ik zoek een rugzak voor mezelf voor uitstapjes maar de Eastpak die ik van de week binnenkreeg, sneed enorm in mijn nek bij de banden, dus die heb ik meteen weer retour gestuurd. :$
Dus nu maar in de winkel gaan kijken, was mijn plan, maar misschien had ik wel gewoon het verkeerde model?
Ze gebruiken een rugtas niet als rugtas. :)
Er kan maar 1 band snijden bij ze en die zit niet in de nek. Ze gebruiken hem als schoudertas.

Hier heeft ze de “out of office” geloof ik. Niet de kleinste. Maar ook niet de grootste. Die is voor bruggers. :D
stempelinkt schreef:
13-07-2025 09:06
Ze gebruiken een rugtas niet als rugtas. :)
Er kan maar 1 band snijden bij ze en die zit niet in de nek. Ze gebruiken hem als schoudertas.

Hier heeft ze de “out of office” geloof ik. Niet de kleinste. Maar ook niet de grootste. Die is voor bruggers. :D
Aha duidelijk :rolling:
Ik wil hem dus niet als schoudertas, die heb ik al wel, maar mijn schouder vindt het niet zo leuk als ik daar ook nog een paar flesjes drinken in gooi :rolling:
Ik had dus een padded pak'r of zoiets besteld met een aanbieding. Zie nu ook nog een Day pak'r online, maar geen idee of die comfortabeler is?
happyapple wijzigde dit bericht op 13-07-2025 09:25
12.05% gewijzigd
Mijn dochter gaat naar de 3e en heeft sinds de 1ste een New Rebels tas.
Is ruim genoeg en waterdicht/afstotend.
Zelf vindt ze deze prima.
Ik heb geen idee of de rest met een schoudertas loopt eigenlijk? Maar daar is ze ook niet zo gevoelig voor ;)
Mijn dochter had een dakine (zwart)
Socie schreef:
12-07-2025 21:49
En nu maar hopen dat dochter dat ook wil tegen die tijd ;)
Dat is altijd maar afwachten inderdaad. Ik heb bewust geen kinderachtige print gekozen in dat kader. En als zij hem niet wil, ik zie er mijzelf nog wel mee de straat op gaan.

Vroeger, maar dat is 25+ jaar geleden had ik zo’n Eastpak tas. Die zie ik nog steeds wel in het straatbeeld.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
pina schreef:
13-07-2025 00:38
Onderdeel van naar de middelbare school gaan is voor velen ook: een nieuwe tas voor een nieuwe start. Niet de tas waar je al de hele basisschool mee rondliep.
Ja dat snap ik. Maar je kan er 1 voor 20 euro bij de Hema kopen of een dure rugzak natuurlijk. Ik deed dat tweede en dat ding is een jaartje mee gegaan. Daarna heeft ze al haar verjaardagsgeld bij elkaar gelegd en nu loopt ze met een longchamps.
Over die Jeune Premier: volgens mij is de dochter van Baggal 7 of 8 jaar oud….
Dus dat is niet goed te vergelijken met een brugpieper denk ik.

Hier is iedereen in de brugklas begonnen met een eastpak en nummer 1 gaat inmiddels beginnen aan z’n master op de Uni met diezelfde tas :cheer:

De andere drie zijn overgestapt op van alles en nog wat.

Maar laat t vooral los, op wat financiële afspraken na misschien (afhankelijk van jouw situatie). Middelbare school is toch een fase van zoeken naar identiteit en dat varieert nogal eens, inclusief de bijbehorende tas…
Baggal schreef:
Ik denk niet dat veel brugklassers met zo’n tas gezien willen worden. Er is nogal een verschil tussen een kind van 6/7 en een puber die tussen de 12-18 jarigen zit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven