Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1491 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Goeiemorgen allemaal, gelukkig vandaag weer redelijk normale tijd wakker geworden.
Solomio schreef:
12-07-2025 19:40
De jeugd van tegenwoordig maakt een veel groter onderscheid tussen jongens en meisjes.
Eergister heeft de kapper het lange haar van mijn kleutertje afgeknipt. En alhoewel hij het graag wilde en mijn man ook en zijn broers het ook mooi vinden, vind ik het nog steeds niet echt leuk. Weg zijn zijn (baby)krullen. Maar ik denk wel dat ergens meespeelt, dat hij niet meer voor meisje wil aangezien worden.
Hij is blij. Dus ik ook. Maar ik vind het moeilijk wennen.
What would Patsy do?
In een topic van iemand die uitgezaaide borstkanker heeft gaan wauwelen over Jezus . Dat hij verder gaat waar artsen en medicijnen stoppen . Hoe haal je het in je hoofd .
Yildizlar2 schreef:
13-07-2025 13:04
In een topic van iemand die uitgezaaide borstkanker heeft gaan wauwelen over Jezus . Dat hij verder gaat waar artsen en medicijnen stoppen . Hoe haal je het in je hoofd .
Ik zag het. Te maf voor woorden.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Yildizlar2 schreef:
13-07-2025 13:04
Stel je toch niet zo aan. Als iemand zou schrijven dat ze haar hoofd een beetje kalm kon houden door elke avond een uurtje mindfulness te doen was er niks aan de hand geweest.
ldp schreef:
13-07-2025 13:12
Stel je toch niet zo aan. Als iemand zou schrijven dat ze haar hoofd een beetje kalm kon houden door elke avond een uurtje mindfulness te doen was er niks aan de hand geweest.
Dat zou ik in hetzelfde topic net zo ongepast vinden .
Yildizlar2 schreef:
13-07-2025 13:18
Dat zou ik in hetzelfde topic net zo ongepast vinden .

Ik ook. Jezus wandelt met je, hou toch op. Mijn man heeft een ouder verloren toen hij kind was. Hij is daardoor overtuigd atheïst, want waarom zou God ouders weghalen bij hun kinderen.
ldp schreef:
Mindfulness is dan ook een bewezen effectieve techniek.

Overigens gok ik dat als dat hier werd geopperd op een zelfde manier als Jezus, dat er dan wel degelijk commentaar was gekomen..
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-07-2025 13:24
Mindfulness is dan ook een bewezen effectieve techniek.

Reciteren ook. Las ik ooit.
Ik vind vergelijkingen met kabouter Plop in een dergelijk topic minstens zo ongepast. Gelukkig is het al gewist.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
ldp schreef:
Mindfullness is bewezen effectief.

Al is ook dat aanraden bij dit onderwerp overbodig.
Lady*Voldemort schreef:
13-07-2025 13:28
Ik vind vergelijkingen met kabouter Plop in een dergelijk topic minstens zo ongepast. Gelukkig is het al gewist.
Voor mij is aanraden op Jezus te vertrouwen in een dergelijk topic net zo ongepast, ze bestaan allebei niet. TO heeft op geen enkele manier aangegeven zelf in Jezus te geloven, anders zou ik zoiets niet neerzetten. Maar ik heb het weggehaald, omdat ik daar helemaal geen discussie over wil, voor TO. De quote en opmerking erover staan er nog wel.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Lebow schreef:
13-07-2025 13:37
Voor mij is aanraden op Jezus te vertrouwen in een dergelijk topic net zo ongepast, ze bestaan allebei niet. TO heeft op geen enkele manier aangegeven zelf in Jezus te geloven, anders zou ik zoiets niet neerzetten. Maar ik heb het weggehaald, omdat ik daar helemaal geen discussie over wil, voor TO. De quote en opmerking erover staan er nog wel.
Dat zegt ze toch niet? Daar waar artsen en medicijnen stoppen, gaat Jezus verder.
Als je religieus bent, dan klopt dat toch gewoon?
Voor haar zal het best kloppen. Ik vind een dergelijk topic geen plek voor religieuze overtuigingen. Wel heb ik mijn vergelijking weggehaald, omdat ik merkte dat dat een discussie op gang bracht daar wat niet mijn bedoeling was.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Mijn zoon heeft een bloedhekel aan supermarkten en andere winkels, tót er iets voor hemzelf te halen valt natuurlijk.

Vanmorgen bedacht hij dat hij heel graag iets wilde hebben voor Sinterklaas. Waarvan ik wist dat Action het heeft voor 99 cent.

Dus dat mocht hij vandaag kopen, kon ik mooi inslaan. :biggrin:
Frizz schreef:
13-07-2025 14:22
Mijn zoon heeft een bloedhekel aan supermarkten en andere winkels, tót er iets voor hemzelf te halen valt natuurlijk.

Vanmorgen bedacht hij dat hij heel graag iets wilde hebben voor Sinterklaas. Waarvan ik wist dat Action het heeft voor 99 cent.

Dus dat mocht hij vandaag kopen, kon ik mooi inslaan. :biggrin:
Slim!
Maar hoezo is jouw bloedje al bezig met Sinterklaas, het is hoogzomer?
ldp schreef:
ik vind het absoluut geen aanstellerij, ik sla er namelijk ook verschrikkelijk op aan als mensen ongevraagd met Jezus op de proppen komen.
Cochise schreef:
13-07-2025 14:37
Slim!
Maar hoezo is jouw bloedje al bezig met Sinterklaas, het is hoogzomer?

Het is een heel zuinig kind dat praktisch nooit zomaar zou vragen om iets. Dus hij wilde gewoon wachten tot er een goede gelegenheid is.
Hij heeft nu een stolp (van 99 cent dus) en daarin een geluks-kwartje gedaan. Naar het voorbeeld van een van zijn idolen. ;-D
Cochise schreef:
13-07-2025 14:40
ik vind het absoluut geen aanstellerij, ik sla er namelijk ook verschrikkelijk op aan als mensen ongevraagd met Jezus op de proppen komen.
Dit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Star⁴ schreef:
13-07-2025 13:56
Dat zegt ze toch niet? Daar waar artsen en medicijnen stoppen, gaat Jezus verder.
Als je religieus bent, dan klopt dat toch gewoon?
Aan de andere kant heb je geen enorm inzicht nodig om te weten dat Nederland in grote meerderheid niet of nauwelijks religieus is, dat op dit forum de vijandigheid jegens (christelijke) religie best groot is en dat het in het algemeen niet enorm gepast, nuttig of effectief is mensen “in nood” ongevraagd op jouw geloofsovertuiging te wijzen.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Ik vond dat advies van 'laat negatieve gedachten geen invloed op u hebben en spreek ze ook niet uit' nog een stuk erger dan dat verhaal over Jezus. Hoe dan, als je net te horen hebt gekregen dat je uitgezaaide kanker hebt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Daarbij als bidden echt zou helpen zou de wereld er heel anders uitzien.
Mijn moeder was nooit agressief maar toen een gelovige haar vertelde dat mijn moeder haar broer (overleden aan kanker begin 40) voor erger was behoed door god kostte het haar heel veel moeite.
Maar mensen gaan voorbij
Aan Franciscus (die van dierendag) wordt de uitspraak toegeschreven; verkondig het evangelie, desnoods met woorden. En dat is een heel oude christelijke gedachte: je moet mensen niet onnodig lastig vallen met wat jij gelooft, je moet handelen naar wat je gelooft. Vreemdelingen opvangen, armen van eten en kleren voorzien, zieken verzorgen, doden begraven, dat werk.

Persoonlijk geloof ik daar wel in. Gelovigen die klagen dat mensen zo onaardig reageren op hun geloof moeten zich eens afvragen of ze niet te veel zeggen en te weinig doen.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Juist, of teveel eisen van hun omgeving. Geloof is in mijn ogen persoonlijk.
Mijn schoonoma was diep gelovig maar behalve bidden voor het eten merkte je er weinig van. Bij ons trouwen schreef ze ons een hele lieve brief met onderaan: "Ik wens jullie Gods zegen". Het was, vanuit haar, het allerbeste wat ze ons kon wensen.
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven