Serveerideeën voor peuterverjaardag
zondag 13 juli 2025 om 15:39
Hi allen!
Binnenkort wordt onze eigewijze dreumes twee en ik zet een beetje te brainstormen over haar verjaardag. Aangezien het van 3 tot 6 is wil ik graag naast een taartje nog iets te eten serveren. Iets kleins. Ik zit te denken aan misschien een pastasalade of een soepje. In elk geval ga ik wat kip van kippie halen (kluifjes, stokjes, balletjes).
Wat zouden jullie serveren? Lekkere recepten en ideeën, alles is welkom!
Dank alvast!
Binnenkort wordt onze eigewijze dreumes twee en ik zet een beetje te brainstormen over haar verjaardag. Aangezien het van 3 tot 6 is wil ik graag naast een taartje nog iets te eten serveren. Iets kleins. Ik zit te denken aan misschien een pastasalade of een soepje. In elk geval ga ik wat kip van kippie halen (kluifjes, stokjes, balletjes).
Wat zouden jullie serveren? Lekkere recepten en ideeën, alles is welkom!
Dank alvast!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zondag 13 juli 2025 om 18:37
Ik zou de eettafel tot buffet maken en er zoet, soep, hartig, taart, broodjes, pastasalade etc allemaal neerzetten
Beetje doordraaien, dus af&toe iets nieuws.
Staat allemaal klaar in de koelkast en zo op tafel.
Liefst finger food
Ik heb altijd bakken vol gesneden worstjes, kaas. Olijven. Gehaktballetjes.
Liefst finger food
zondag 13 juli 2025 om 18:40
Dat vind ik nou allemaal ook weer een beetje overdreven hoor, voor een peuterverjaardag die welgeteld drie uur duurt.Lila-Linda schreef: ↑13-07-2025 18:37Ik zou de eettafel tot buffet maken en er zoet, soep, hartig, taart, broodjes, pastasalade etc allemaal neerzetten
Liefst finger food
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 13 juli 2025 om 18:43
Ik zou overigens vooral een keuze maken.
Ofwel hou je een feestje met avondeten en laat je de boel tot 7 à 8 duren.
Heeft iedereen ten minste rustig de tijd om te eten.
Ofwel hou je een feestje zonder avondeten en jaag je iedereen tegen 5 à half 6 naar buiten onder het motto "de kinderen hebben rust nodig".
Het "we serveren én taart én eten, maar iedereen moet wel om 6 uur buiten zijn" werkt hier toch gewoon niet. Te veel op te weinig tijd. Zeker als je nog met een paar laatkomers zit die erdoor komen om 4 uur.
Ofwel hou je een feestje zonder avondeten en jaag je iedereen tegen 5 à half 6 naar buiten onder het motto "de kinderen hebben rust nodig".
Het "we serveren én taart én eten, maar iedereen moet wel om 6 uur buiten zijn" werkt hier toch gewoon niet. Te veel op te weinig tijd. Zeker als je nog met een paar laatkomers zit die erdoor komen om 4 uur.
wissewis wijzigde dit bericht op 13-07-2025 18:44
11.63% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 13 juli 2025 om 18:43
Drie koppen koffie is geen liters he. Of serveren ze de koffie in België in emmers? En er is werkelijk geen tweejarige te bekennen die het ook maar een heel klein beetje zal jeuken of jij nou taart neemt of niet. Ook niet in België. Raar overdreven gedoe weer allemaal.Wissewis schreef: ↑13-07-2025 18:33Ik word er zelf gewoon straal-misselijk van als ik te veel begin te mixen.
Het is de keuze: Ofwel eet ik van de taart. Ofwel eet ik kip en chips.
En als ik naar een verjaardagsfeestje van een peuter ga is die taart het meest logische.
(Al hou ik eigenlijk niet zo van taart. Maar tja, op een verjaardag wil je die nieuwbakken 2-jarige niet teleurstellen.)
En standaard wordt hier bij die taart de hele middag sloten koffie geserveerd.
Omdat het zo heurt bij taart en een (kinder)verjaardag op zondagmiddag. Na de 3de kop heb ik het overigens ook wel gehad met die koffie. En moet ik mensen afremmen om bij te gieten.
Het bier en de wijn is voor bij een volwassen verjaardag als er geen kinderen in de buurt zijn.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 13 juli 2025 om 18:44
Newsflash: voor zover ik weet ben jij niet uitgenodigd bij TO.Wissewis schreef: ↑13-07-2025 18:43Ik zou overigens vooral een keuze maken.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 13 juli 2025 om 18:52
Je zou in het midden kunnen zitten met wat borrelplankjes met hartige dingen. Eigenlijk wat je zelf ook al voorstelt. Pastasalade en stokbroodje met kruidenboter. Wat gesneden groente met een dipje (hummus bv). Soep lijkt mij best bewerkelijk. Afhankelijk van de hoeveelheid mensen een wrap in kleine stukjes gesneden.
Kippie zou ik zelf inderdaad erg uitbundig vinden, maar als jullie dat graag doen en het is jullie kinderverjaardag, gewoon doen!
Ik zou zelf dankbaar zijn dat ik wat eten krijg, en thuis daarna ook nog iets kleins eten. Ik kan me best voorstellen dat je niet zit te wachten om iedereen van een complete avondmaaltijd te voorzien, zeker als er ook veel mensen met kleine kinderen zijn!
Kippie zou ik zelf inderdaad erg uitbundig vinden, maar als jullie dat graag doen en het is jullie kinderverjaardag, gewoon doen!
Ik zou zelf dankbaar zijn dat ik wat eten krijg, en thuis daarna ook nog iets kleins eten. Ik kan me best voorstellen dat je niet zit te wachten om iedereen van een complete avondmaaltijd te voorzien, zeker als er ook veel mensen met kleine kinderen zijn!
zondag 13 juli 2025 om 18:53
Ik vind die kipdingen echt niet te hachelen.
zondag 13 juli 2025 om 18:56
zondag 13 juli 2025 om 18:56
Ik eet ze ook niet, al is het alleen maar omdat ik geen beesten eet

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 13 juli 2025 om 19:00
Wissewis schreef: ↑13-07-2025 18:33Ik word er zelf gewoon straal-misselijk van als ik te veel begin te mixen.
Het is de keuze: Ofwel eet ik van de taart. Ofwel eet ik kip en chips.
En als ik naar een verjaardagsfeestje van een peuter ga is die taart het meest logische.
(Al hou ik eigenlijk niet zo van taart. Maar tja, op een verjaardag wil je die nieuwbakken 2-jarige niet teleurstellen.)
En standaard wordt hier bij die taart de hele middag sloten koffie geserveerd.
Omdat het zo heurt bij taart en een (kinder)verjaardag op zondagmiddag. Na de 3de kop heb ik het overigens ook wel gehad met die koffie. En moet ik mensen afremmen om bij te gieten.
Het bier en de wijn is voor bij een volwassen verjaardag als er geen kinderen in de buurt zijn.
Wat moedig dat je dit deelt

Tjezus, wat vals
zondag 13 juli 2025 om 19:02
TO serveert geen avondeten, ze serveert hapjes. Je schreef laatst nog dat jij een kom soep geen avondeten vindt, dus waarom heb je het nu ineens over avondeten?
zondag 13 juli 2025 om 19:05
Op 't moment dat je allerlei warme kip-spullen bent aan 't serveren zie ik dat toch écht zo'n beetje als avondmaal.nerdopviva schreef: ↑13-07-2025 19:02TO serveert geen avondeten, ze serveert hapjes. Je schreef laatst nog dat jij een kom soep geen avondeten vindt, dus waarom heb je het nu ineens over avondeten?
Al helemaal als je dan ook nog eens tapa's-planken en / of soep en / of salade en / of pasta bovenhaalt.
Het is niet het avondmaal van mijn voorkeur maar 20 verschillende gerechten en hapjes serveer je niet "effe tussendoor" als er ook al taart is om 3 à 4 uur. Dan zit iedereen om 5 uur nog mudvol van die taart.
Is dit nu later?
zondag 13 juli 2025 om 19:10
Ik zou lekker om 3 uur de taart serveren en dan half 5 een goed gevulde borrelplank, lekker wat gesneden groenten en dips erbij, en worstje, kaasje, kipje.
Het is meer dat je de volwassenen wat lekkers voorzet en de kleintjes wat erbij om te knabbelen.
Gewoon een middagborrel met taart vooraf! Lekker hoor.
Het is meer dat je de volwassenen wat lekkers voorzet en de kleintjes wat erbij om te knabbelen.
Gewoon een middagborrel met taart vooraf! Lekker hoor.
catco wijzigde dit bericht op 13-07-2025 19:11
0.65% gewijzigd
zondag 13 juli 2025 om 19:11
Wissewis schreef: ↑13-07-2025 19:05Op 't moment dat je allerlei warme kip-spullen bent aan 't serveren zie ik dat toch écht zo'n beetje als avondmaal.
Al helemaal als je dan ook nog eens tapa's-planken en / of soep en / of salade en / of pasta bovenhaalt.
Het is niet het avondmaal van mijn voorkeur maar 20 verschillende gerechten en hapjes serveer je niet "effe tussendoor" als er ook al taart is om 3 à 4 uur. Dan zit iedereen om 5 uur nog mudvol van die taart.
Tuurlijk joh. Nu opeens is een paar warme kipdingen wel avondeten

zondag 13 juli 2025 om 19:12
Nee joh zo borrelen wij hier in Nederland gewoon hoor en na al dat vreetfestijn nog een goeie kop soep en naar bed.Wissewis schreef: ↑13-07-2025 19:05Op 't moment dat je allerlei warme kip-spullen bent aan 't serveren zie ik dat toch écht zo'n beetje als avondmaal.
zondag 13 juli 2025 om 19:15
Ik dacht dat in België een avondmaal iets was waar je uren over deed om het klaar te maken en heel veel gedoe met snijden en dan met aandacht opeten en intussen diepzinnig bijpraten, maar eigenlijk is een kippiepan dus ook avondeten en een diepvriespizza ook?
Ik moet hier even op kauwen hoor.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 13 juli 2025 om 19:17
Ik ben altijd heel blij met mijn familie die gewoon altijd blij worden van iets lekkers en dat iedereen doet waar hij zin in heeft als hij een feestje geeft

Mijn neef en zijn vrouw die elk jaar preciés hetzelfde te eten hebben, mijn tante die heerlijk kan koken maar daar nooit zin in heeft en alles kant en klaar koopt, mijn moeder die helemaal losgaat in de keuken, mijn oom die de poelier plundert en altijd een miljoen bakjes salade en stokbrood heeft, mijn broer die het liefst de pizzaoven de hele middag en avond aanzet...
En bij de ene krijg je 4 taarten en bij de andere helemaal geen taart. Ik heb een zwak voor fancy taartjes van de lokale bakker en anderen maken alles zelf.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 13-07-2025 19:19
9.83% gewijzigd
Tjezus, wat vals
zondag 13 juli 2025 om 19:18
Lady*Voldemort schreef: ↑13-07-2025 19:15Ik dacht dat in België een avondmaal iets was waar je uren over deed om het klaar te maken en heel veel gedoe met snijden en dan met aandacht opeten en intussen diepzinnig bijpraten, maar eigenlijk is een kippiepan dus ook avondeten en een diepvriespizza ook?
Nog even en pannenkoeken zijn een waardig diner.
Tjezus, wat vals
zondag 13 juli 2025 om 19:22
Ik zou denk ik de tijden anders hebben gedaan. Heb je nu niks aan natuurlijk
Maar als je het van 2 tot 17 had gedaan had ik zeker geweten dat ik thuis zou moeten eten.
Nu tot 18 zou ik lastig in te schatten vinden maar dit omdat ik een peuter heb die voor 18 eet.
Maar je heb taart en hapjes dus ze zullen geen honger hebben.
Maar als je het van 2 tot 17 had gedaan had ik zeker geweten dat ik thuis zou moeten eten.
Nu tot 18 zou ik lastig in te schatten vinden maar dit omdat ik een peuter heb die voor 18 eet.
Maar je heb taart en hapjes dus ze zullen geen honger hebben.
zondag 13 juli 2025 om 19:24
In tassen toch? Als het zo’n grote boodschappentas is, kom je met 3 wel aan heel wat litersLady*Voldemort schreef: ↑13-07-2025 18:43Drie koppen koffie is geen liters he. Of serveren ze de koffie in België in emmers? En er is werkelijk geen tweejarige te bekennen die het ook maar een heel klein beetje zal jeuken of jij nou taart neemt of niet. Ook niet in België. Raar overdreven gedoe weer allemaal.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in