Reizen of wachten
vrijdag 11 juli 2025 om 15:51
Hoi allemaal,
Ik wil jullie een dilemma voorleggen, waar ik mee zit. Laat ik voorop stellen dat het een luxeprobleem is!
Ik heb al een langere tijd de droom om voor een halfjaar te reizen door midden/zuid Amerika. Het dilemma waar ik mee zit is werk, mijn huisje en mijn kat.
Ik heb over een jaar voldoende gespaard om deze reis te maken + een flink budget om mee terug te komen, mocht ik een tijdje zonder werk komen te zitten. Mijn kat is al wat ouder, ik weet niet hoe oud, omdat ik haar via marktplaats heb gekocht en ze bij deze mensen is aan komen lopen. De kat is voor mij de grootste moeilijkheid om op reis te gaan, omdat ik toch de angst heb dat haar iets overkomt tijdens mijn reis. Ik heb wel iemand bereid gevonden om op de kat te passen (persoon in kwestie komt in mijn huis wonen, kent de kat goed en heeft eerder bij een vakantie van 3 weken opgepast).
Toch blijft het een knagend gevoel...
Ik zoek naar ervaringen van mensen die ook voor een langere tijd op reis zijn gegaan.
Ik wil jullie een dilemma voorleggen, waar ik mee zit. Laat ik voorop stellen dat het een luxeprobleem is!
Ik heb al een langere tijd de droom om voor een halfjaar te reizen door midden/zuid Amerika. Het dilemma waar ik mee zit is werk, mijn huisje en mijn kat.
Ik heb over een jaar voldoende gespaard om deze reis te maken + een flink budget om mee terug te komen, mocht ik een tijdje zonder werk komen te zitten. Mijn kat is al wat ouder, ik weet niet hoe oud, omdat ik haar via marktplaats heb gekocht en ze bij deze mensen is aan komen lopen. De kat is voor mij de grootste moeilijkheid om op reis te gaan, omdat ik toch de angst heb dat haar iets overkomt tijdens mijn reis. Ik heb wel iemand bereid gevonden om op de kat te passen (persoon in kwestie komt in mijn huis wonen, kent de kat goed en heeft eerder bij een vakantie van 3 weken opgepast).
Toch blijft het een knagend gevoel...
Ik zoek naar ervaringen van mensen die ook voor een langere tijd op reis zijn gegaan.
maandag 14 juli 2025 om 18:25
Mijn leven zag er een paar jaar geleden heel anders uit. Ik had een partner, samen hadden we plannen voor huisje, boompje, beestje. Mijn leven is dus behoorlijk veranderd.
Maar ik wil absoluut de verantwoordelijkheid nemen voor mijn kat. Ik wil niet dat zij hieronder gaat lijden, dus ik denk er toch overna om mijn reisplannen uit te stellen en door te sparen.
Maar ik wil absoluut de verantwoordelijkheid nemen voor mijn kat. Ik wil niet dat zij hieronder gaat lijden, dus ik denk er toch overna om mijn reisplannen uit te stellen en door te sparen.
Beschuitmetjam schreef: ↑14-07-2025 18:02Toen ik zo jong was had ik me niet tegen laten houden door een kat. Ik denk dat ik niet eens een kat had genomen omdat ik wist dat die mij in mijn vrijheid zou belemmeren. Als je ouder wordt krijg je er meestal allemaal verantwoordelijkheden bij, dan kun je je nog genoeg aanpassen. Maar als je zo jong bent mag je gewoon lekker egoïstisch zijn en doen waar je zin in hebt. Zo lang een ander daar maar geen last van heeft.
En dat is nu net even het lastige met je kat, had je daar van te voren niet over nagedacht?
Ik vind het heel mooi om te zien hoe andere mensen om hun huisdier geven, zelf sta ik er wat anders in en geef ik veel om ons huisdier maar ik breng hem zonder problemen naar een fijn pension tijdens onze vakantie.
maandag 14 juli 2025 om 18:33
Je kan tegen die tijd ook een checkup laten doen door een dierenarts. Niet om te achterhalen hoe oud ze is, maar om te zien of er geen rare dingen zijn waarvoor ze op (redelijk) korte termijn zorg nodig zou kunnen hebben.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 14 juli 2025 om 18:39
Ik zou gaan, omdat er altijd wel iets zal zijn wat je tegenhoudt. En wie zegt dat je tegen die tijd nog mobiel en gezond bent?
Je kan ook gewoon gaan en in het achterhoofd houden dat als er iets is, je gewoon terugkeert naar Nederland. Kan ook gewoon.
Dit is iets waar je eeuwig spijt van kan krijgen als het wordt uitgesteld en daarna afgesteld.
Je kan ook gewoon gaan en in het achterhoofd houden dat als er iets is, je gewoon terugkeert naar Nederland. Kan ook gewoon.
Dit is iets waar je eeuwig spijt van kan krijgen als het wordt uitgesteld en daarna afgesteld.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in